kolumna jedne superžene

srijeda, 04.08.2010.

Glazbena nostalgija

Poslijednjih dana od kad sam na GO-u, sve intenzivnije razmišljam o odlasku na more (konačno putujemo u subotu) pa sam se sjetila jedne možda nebitne sitnice a to je glazba koju ćemo putem slušati, budući da radio u autu mog muža ne radi, jedino je u funkciji CD player na kojem se već unatrag godinu dana vrti isključivo jedan jedini CD i na koji sam već postala alergična iako se dosta rijetko vozim u njegovom autu. To je CD Mladena Kvesića koji mu je dala starija kći jer joj se očito ne sviđa, vjerojatno misleći u sebi nešto u stilu "neka stari sluša to, kaj on zna kaj je dobra muzika".
Osobno nemam ništa protiv navedenog pjevača, neke njegove pjesmice mi se i svđaju, no kaj je previše, previše je.
I tako ja jedno veče odoh gore do mojeg potkrovlja, na kompjuter moje kćeri, budući da je moj jadan, sa još jadnijom opremom koju ima na sebi, te pronjuškah malo po nekim internetskim glazbenim stranicama i ostadoh vrlo ugodno iznenađena repertoarom pjevača i pjesama koje sam tamo pronašla, tražeći uglavnom pjesme iz razdoblja moje mladosti, od 1975. pa do 1985., no ima i onih iz puno ranijeg perioda, koje čak niti ja nikad nisam čula a kamoli pak generacija mlađa od mene.
Napravila sam popis izvođača i pjesama iz tog razdoblja i zbrojivši sve na kraju, našlo se tu 15-ak izvođeča, među kojima Tomislav Ivčić, Tereza, Mišel Briški, Nano Prša, Zdravko Čolić, Denis Roussos, Stranci, Darko Domijan, Džo Maračić, Marjan Miše, Milo Hrnić, Mahir Paloš, Mišo Kovač, Kemal Monteno i Leo Martin. Uz taj popis, moći ću češće i brže pretraživati navedene stranice sa pjesmama koje možda sve i nisu najpopularnije pjesme navedenih pjevača, neke su već i zaboravljene, no meni uvijek jednako lijepe i aktualne je one su me u trenu vratile kojih 30-ak godina u natrag. A tko ima takvu moć vratiti nas unatrag u trenu, osim glazbe koju smo nekad voljeli i slušali?
Oni mlađi čitatelji vjerojatno neznaju da su navedeni pjevači u to vrijeme bili najveće estradne zvijezde bivše Juge, kad je već domaća zabavna glazba u pitanju, izuzev D. Roussosa, koji je čini mi se podrijeklom Grk, no poznata Evropska pjevačka zvijezda. Najbolja njegova stvar meni je svakako "Good by my love good by" i "My friend the wind".
Sjećate li se Kemalovih pjesama "Jedne noći u decembru", "Pjesme zaljubljenika", "Hvala svima", Čolićeve "Jedne zime sa Kristinom", "Ti si mi u krvi", pa njegove manje poznate ali meni predivne laganice "Poslije raskoši i sjaja".
Sjetite li se ponekad Ivčićevih hitova "Prvi snijeg", "Sve moje ljubavi", Voljena vrati se., Kićine "Marijane" i "varaš me ti", Terezinih "Sunčanih fontana" i "Sna julske noći".
Predivne su mi i pjesme, mlađoj generaciji manje poznatih pjevača, puput Mahira Paloša "Mirišu li naše ruže", "Zašto zatvaraš oči" i "Oprosti za suze", te Beogradskog pjevača Leo Martina čiji se najveći hit "Laku noć dragi, laku noć draga" i sad često vrti na nekim našim lokalnim radio postajama i oni koji su čuli tu pjesmu vjerujem da će se složiti samnom, bez obzira na to gdje je taj pjevač bio i što je radio za vrijeme Domovinskog rata, ako je uopće, zbog svojih godina, mogao biti u redovima srpske vojske.
Oni od Vas kojima navedena imena i naslovi znače vezu sa mladošću, vjerojatno će, poput mene, potražiti navedene naslove i uživati slušajući ih, a također i oni mlađi, jer to je ipak prava zabavna muzika, pravi evergreeni, za razliku od one kojom se danas truje naša mladost po diskotekama, u obliku turbo-folka i neznam kako li se sve još zovu svi ti pravci koji nam dolaze sa istoka.
Ne želim se miješati u ničiji glazbeni ukus, jer i ti mladi kad tad će shvatiti što je ono što oni danas slušaju u odnosu na muziku koja je vječna.
Puno pozdrava svima do novog posta.

- 15:37 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.