Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

utorak, 30.06.2009.

Razumjeti glazbu





Po-ya je bio izvrstan svirač,a Chung Tsu-ch'i nije volio ništa drugo nego slušati
ga kako svira.Kada je Po-ya svirao neku veličanstvenu pjesmu,Chung Tsu-ch'i
bi rekao da je njegovo sviranje veličanstveno poput planine Ta. A kada je svirao
neku melodiju smirujućeg ugođaja rekao bi da je to tako smirujuće poput rijeke
Yangtse koja smireno teče. Ali jednog dana Chung Tsu-ch'i se razboli i umre.
Nakon toga Po-ya više nikada nije zasvirao.Otišao je kući i nožem potrgao žice.
Od tada "potrgane žice" znače smrt prijatelja.

Završna riječ premudrug učitelja:"Kada je Chung Tsu-ch'i umro,na neki je način
umro i Po-ya,iako je bio živ.Više nije bilo onoga koji najbolje razumije njegovu
glazbu.

- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (2) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 29.06.2009.

Nenes - No woman no cry

- 23:58 - Komento o nokoshite kudasai (14) - Isprintaj - #

subota, 27.06.2009.

Tenryu-ji - drugi dio


Image Hosted by ImageShack.us


Tenryu-ji je građen u godinama između 1340. i 1344.Posljednje veće rekonstru-
kcije bile su 1900. godine.Od 1994. godine Tenryu-ji je u sustavu Svjetske baštine.


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,dio Tenryu-ji hrama koji se zove Yomei-in,kao što piše na tabli;

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,statua bodhisattve koji simbolizira onoga koji je dostigao prosvijetljenje,
ali ga odgađa dok svi ljudi ne budu prosvijetljeni;

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,motivi i simboli klanova na crijepovima

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,meni najdraži dijelovi hrama

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,dio hramskog groblja

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


* šetnja Tenryu-ji hramom blogerice maneki neko

- 12:21 - Komento o nokoshite kudasai (14) - Isprintaj - #

četvrtak, 25.06.2009.

Smoke on the Water na japanski način







- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

srijeda, 24.06.2009.

Hibari Misora,20 godina poslije


Image Hosted by ImageShack.us


...ovo je ispalo sasvim slučajno...želio sam vam predstaviti najveću japansku
zvijezdu svih vremena Misora Hibari i zavirivši na Wikipediju,vidim da je danas
20 godina od njene smrti...slučajnost ili ne...iako je nema toliko godina,do
današnjeg dana nijedna zvijezdica na estradnom nebu Japana nije je uspjela
zasjeniti;istina,kada za boravka u Japanu kažem da volim poslušati njenu pjesmu,
a imao sam sreću pogledati i nekoliko filmova u kojima je glumila,ljudi me malo
čudno pogledaju,sve manje ih sluša takvu glazbu i pogleda stari film iz tih
vremena.Ipak,svi znaju za nju,čak i ove mlađe generacije...


Hibari Misora - Minatomachi Juusanbanchi




Misora Hibari - Kawa no nagare no yo ni - ...vjerojatno najveći njen hit...




- 22:44 - Komento o nokoshite kudasai (7) - Isprintaj - #

utorak, 23.06.2009.

Ryokan i njegove pjesme o prolaznosti


Image Hosted by ImageShack.us


...čitamo i gledamo ovih dana zastrašujuće snimke iz Irana...nakon toga
vraćamo se kolotečini vlastite svakodnevice zarobljeni svatko svojim mislima i
problemima...


Image Hosted by ImageShack.us


Kad mislim
o tuzi ljudi
ovoga svijeta,
njihova tuga
postaje mojom.

Razmišljajući o ljudima
ovog prolaznog svijeta
do duboko u noć -
rukavi su mi mokri od suza.

O,da mi je barem
redovnička halja dovoljno prostrana -
skupio bih pod njenim skutima
sve patnike ovoga prolaznog svijeta.

Iako mislim
da o tome više ne mislim,
ipak mislim o tome
i močim ruke suzama
misleći o tome.

* poezija zen redovnika Ryokana (1758-1831) iz knjige prof. Devidea,"Zen",
Zagreb,1996.,str. 124 i 125;

- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 22.06.2009.

...anonimni senryu...


Ljubavnik
Spašava glavu,ali ga napadaju
komarci.

Ma-otoko wa kubi wo hirotte ka ni kuware

- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (7) - Isprintaj - #

nedjelja, 21.06.2009.

Tenryu-ji


Image Hosted by ImageShack.us


18.travnja 2008.,petak,5. dan boravka u Japanu; Otsu - Kyoto - Otsu

...nastavak prethodne foto-šetnje...


Image Hosted by ImageShack.us


Tenryu-ji ili "hram nebeskog zmaja" nalazi se u Kyotu u kvartu Susukinobaba-cho,
Ukyo poznatiji kao Arashiyama. Jedan je od pet glavnih zen hramova Rinzai škole
zena u Kyotu (tkzv. "pet planina").Gradnju hrama pokrenuo je Ashikaga Takauji
(1300-1339) prvi shogun Muromachi (Ashikaga) razdoblja (1333-1576) godine
1339. u čast 96. cara Go-Daigoa (1288-1339).Prvi poglavar hrama bio je genijalni i
sve prisutni tada u Kyotu Muso Soseki (1275-1351),majstor Puta kista (Shodo) i
kreator mnogih čarobnih vrtova od kojih su neki sačuvani do danas.Veći dio
hrama je dostupan za razgledavanje besplatno.Za posjet najčudesnijem dijelu
hrama koji je kreirao Muso ulaz se naplaćuje 500 yena (za klince je 300 yena).
To je,trenutno,oko 30 kuna (tj. 18 kuna).


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Ashikaga Takauji,prvi shogun Ashikaga shogunata koji je podigao
Tenryu-ji u čast cara Go-Daigoa

Image Hosted by ImageShack.us

gore,96. japanski car Go-Daigo

Image Hosted by ImageShack.us

gore,Muso Soseki,Rinzai zen majstor i prvi poglavar Tenryu-ji hrama


...započnimo šetnju Tenryu-ji hramom...


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,suživot religija u Japanu,mali shinto hram u sklopu hrama Tenryu-ji

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,u hramu se nalazi i restoran baziran na vegetarijanskoj hrani

Image Hosted by ImageShack.us

gore,u zen hramovima su daleko ispred svih zakona omražene birokracije,
nema pušenja u vrtovima hrama

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

gore,mjesto za odmor i okrjepu,nezaobilazni aparati koji su našli svoje mjesto i u
drevnom zen hramu;

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


...nastavak slijedi...

* vidi za Tenryu-ji,
tenryu-ji (zen.rinnou.net)
tenryu-ji ( japanese life style)
tenryu-ji, ( japan guide)

- 00:01 - Komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj - #

subota, 20.06.2009.

...


Na pitanje kako se može izraziti istina bez govora i bez šutnje,učitelj
Fuketsu je rekao:

"Ptice pjevaju okružene bezbrojnim mirisnim cvijećem". ; )



- 19:01 - Komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

petak, 19.06.2009.

Razmišljanja Susumu Okade...

...u sugestivnoj studiji "Japanski film:slike jedne kulture":

Strancima ( jap. gaijin) je često teško shvatiti govor jednog Japanca.Pored toga
što je naš jezik manje logičan nego engleski ili francuski,na primjer,mi ne pridajemo
isti značaj riječi kao Evropljani ili Amerikanci.Kod nas je vrlina govoriti malo,a
razumjevanje drugog postiže se više šutnjom i slikama nego riječima.Ovaj poseban
smisao komuniciranja i ova sposobnost za intuitivno razumjevanje objašnjava
naklonost Japanaca prema filmu...U Japanu je logički princip manje važan od želje
da se gledatelju nešto sugerira slikom i simbolom,da se stimuliraju sva njegova
čula,odnosno njegova osjećajnost.Nasuprot logičkom,ovo bismo mogli nazvati
poetskim principom.Kadar se,tvrdi Okada,ne može shvatiti pod utjecajem linearne
logike,karakteristične za evropski način mišljenja.Promjene kadra temelje se na
fluidnim principima,koji jednim dijelom proizlaze iz specifične tradicije korištenja
predmeta svakodnevne upotrebe.Kao primjer može se uzeti kombiniranje sa tatami
prostirkama,koje su standardnih dimenzija (96 x 192 cm) ali čiji se raspored u
interijeru svake japanske kuće može mjenjati po želji,ili fleksibilnost korištenja
četvrtaste marame furoshiki kojom se upakiraju različiti predmeti,čime se furoshiki
prilagođava sadržaju.

* tekst je prenešen iz knjige Nikole Stojanovića,"Režija:Akira Kurosawa",Beograd,2006.,str.29;

- 23:55 - Komento o nokoshite kudasai (4) - Isprintaj - #

četvrtak, 18.06.2009.

...pjesma o Umu...


Um je taj koji zavodi Um,
Jer drugog uma nema.
O Umu,ne dozvoli
Da te zavede um.*

Kokoro koso
Kokoro mayowasu
Kokoro nare;
Kokoro ni,
Kokoro,
Kokoro yurusu na.





- 15:46 - Komento o nokoshite kudasai (9) - Isprintaj - #

srijeda, 17.06.2009.

Yakusan i Riko


Yakusan (Yao-shan,751-834) je bio slavni zen učitelj iz razdoblja T'ang.Kada je
Riko (Li Ao),guverner jedne pokrajine tada u Kini čuo za njega,poslao je svoje
ljude da ga dovedu k njemu.Međutim,Yakusan je odbio doći.To se ponovilo
nekoliko puta.Riko je postao nestrpljiv,te je došao osobno vidjeti majstora u
njegovom planinskom domu.Yakusan je čitao sutre i nije uopće obraćao
pažnju na guvernera i njegovu svitu. Jedan od redovnika pokušao je majstoru
skrenuti pažnju na ovu činjenicu,ali je majstor i dalje čitao.Riko se osjetio
uvrijeđenim,te je glasno primjetio:"Vidjeti njegovo lice nije isto što i čuti njegovo
ime."Time je želio reći da Yakusanova stvarna osoba nije dorasla njegovoj
reputaciji.Yakusan je iznenada uzviknuo:"O guverneru !" Riko mu je istog trena
odgovorio:"Da,učitelju." Yakusan ga je upitao:"Zašto više cjenite sluh od vida ?"
Guverner je zamolio za oproštaj i onda upitao:"Što je zen ?" Yakusan je pokazao
prstom prema gore,a zatim prema dolje,i upitao:"Da li razumijete ?" Riko je
odgovorio:"Ne učitelju." Zatim je majstor rekao:"Oblaci se nalaze na nebu,voda je u
krčagu." Guverner se vratio kući zadovoljan.

- 22:22 - Komento o nokoshite kudasai (14) - Isprintaj - #

utorak, 16.06.2009.

Kyudo - Put luka


Kad luk se tvoj slomi,
I strelica nemaš više.
Tad gađaj.
Gađaj cijelim svojim bićem.

pjesma zen majstora Bukoku Kokushija






* Eugen Herrigel," Zen - U umjetnosti odapinjanja strijele",Zagreb,2004.

- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 15.06.2009.

Ostavština majstora Dogena


Spoznati Buddhin Put,znači spoznati sama sebe.
Spoznati sama sebe,znači zaboraviti sama sebe.
Zaboraviti sama sebe,znači opažati se u svemu.


Dogen,Shobogenzo (Riznica istinski prosvjetljenog oka ili
Riznica znanja istinskog zakona)





...film prikazuje svakodnevni život zen redovnika u Soto zen hramovima
Eihei-ji
(osnovao ga je 1244. Dogen;nalazi se u provinciji Echizen;
sastoji se od 70 zgrada i danas je jedan od dva najveća soto zen hrama te
najznačajniji na svijetu) i Soji-ji (osnovao ga je 1321. učitelj Keizan Jokin
(1268-1325);glavni hram Soto škole) ,najznačajnijim hramovima ove
škole koju je osnovao Dogen Zenji
(1200-1253)...za vrijeme meditacije tj.
zazena ili shikantaze (doslovno na jap. samo sjedenje) učitelj hoda po dvorani za
meditaciju sa štapom koji se zove - keisaku...pisao sam svojevremeno o zen
štapovima...

* vidi za zen štapove ili štapove u zenu - 19.,20. i 21. studenog 2007. godine

- 23:58 - Komento o nokoshite kudasai (9) - Isprintaj - #

nedjelja, 14.06.2009.

Majstor Dogen o životu i smrti


Image Hosted by ImageShack.us


Ako bi netko tražio Buddhu (budnost) izvan rođenja i smrti,bio bi poput čovjeka
koji svoja kolica okreće ka sjeveru kad želi ići na jug ili se kreće prema jugu
pokušavajući ugledati zvijezdu Sjevernjaču.Ako tako postupate,uvećaće se spone
rođenja i smrti i zametnut će te put prema slobodi.Shvatite da rođenje i smrt nisu
drugo do samo prosvjetljenje.Ne postoje rođenje i smrt od kojih se treba osloboditi
niti prosvjetljenje kojem treba težiti.Ako spoznate ovo,po prvi put bit će te slobodni
od rođenja i smrti.Nemojte misliti da život prelazi u smrt.Život je samo jedan položaj
u vremenu sa svojim prije i poslije.Stoga se u Buddhinom nauku život smatra
"nerođenim".I smrt je samo jedan položaj u vremenu sa svojim prije i poslije.Zato
se i smrt smatra "ne-smrću." U životu postoji samo život,u smrti postoji samo smrt.
Stoga,kada je život tu,to je život,kada je smrt tu,to je smrt.Ni jedno,
ni drugo ne treba ni izbjegavati,ni priželjkivati.
Rođenje i smrt sam su
život Budhe (život budnosti).Ukoliko se trudite da se od njih oslobodite izgubit
će te Buddhin život. I ako nastojite da ih shvatite izgubit će te Buddhin život i
ostat će te samo sa njegovom praznom ljušturom u rukama.Ali,ako ne priželjkujete
niti odbacujete ovaj život ući ćete neposredno u duh Buddhe (duh budnosti).
Nikako ne pokušavajte da ga shvatite razmišljanjem ili izrazite riječima.Ako
dopustite da se prianjanje uz duh i tijelo spontano povuče dospijet će te u
područje Buddhe (budnosti) i sve što činite bit će Buddha (budno).Tako ćete se
osloboditi rođenja i smrti i bez napora i brižnosti postati Buddha (budni).Ako je
tako,što još može biti smetnja vašem duhu ? Put do budnosti je lak.Ne potičite
zlo,ne prijanjajte uz život i smrt,radite za dobro svih bića,poštujte starije i budite
puni razumnjevanja prema mlađima,oslobodite se strepnji i nadanja,briga i tuge.
To se naziva Buddhom (budnosti).Ne tražite ništa drugo.


* autor teksta:Dogen Zenji (1200-1253),osnivač Soto škole zena i najznačajniji
zen učitelj u japanskoj povijesti;

- 15:51 - Komento o nokoshite kudasai (8) - Isprintaj - #

subota, 13.06.2009.

Umekichi u New Yorku

- 13:06 - Komento o nokoshite kudasai (5) - Isprintaj - #

petak, 12.06.2009.

Zvuk kiše


Image Hosted by ImageShack.us

Prazna dvorana, i zvuk kiše koja pljušti !
Uistinu,pitanje na koje ne može odgovoriti
čak ni savršen majstor.

* pjesma Hsueh-tou Ch'ung-hsiena ( jap. Setcho Juken;živio,980-1052) koja se
nalazi u "Zbirci plave stijene" (kin. Pi-yen-lu; jap. Hekiganroku),primjer 46.;



- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (10) - Isprintaj - #

četvrtak, 11.06.2009.

haiku pokušaj


Iz auta
odbačen i zgužvan -
papir.

- 23:59 - Komento o nokoshite kudasai (12) - Isprintaj - #

srijeda, 10.06.2009.

Davanje i primanje





Učitelj se obrati učeniku:"Moje je vrijeme pri kraju.U znak tvog preuzimanja mog
mjesta dajem ti ovu dragocjenu knjigu." A učenik će na to:"Ne,ne ! Ja sam od
tebe primio zen koji se ne oslanja na pisanu riječ.Meni se dopada njegovo izvorno
lice.Slobodno zadrži tu knjigu."Učitelj reče:"Ova knjiga prenosila se tokom sedam
generacija.Trebaš ju uzeti kao znak svog preuzimanja prosjačke odore i zdjele."
"U redu",reče učenik i baci knjigu u vatru.Učitelj u šoku poviče:"Što to radiš ?!"
Učenik mu uzvrati:"Što to govoriš ?!"

Završna riječ premudrog učitelja:
"Znanje i djelovanje moraju biti jedno.Pripovjedanje nečega bez provođenja toga
nalik je recitiranju svetih tekstova bez razumjevanja budističkih načela."

Image Hosted by ImageShack.us

- 15:16 - Komento o nokoshite kudasai (11) - Isprintaj - #

utorak, 09.06.2009.

Pjesma Bukoku Kokushija (1241-1316)


Iako svjesno ne pokušava zaštiti rižina polja od uljeza,
Strašilo ipak ne stoji bez ikakva cilja.


* Bukoku Kokushi bio je zen učitelj Kamakura razdoblja (1191-1333),pravim
imenom Koho Kenichi te sin 88. cara Go-Sage (živio,1220-1272;vladao,1242-1246)

- 18:15 - Komento o nokoshite kudasai (15) - Isprintaj - #

subota, 06.06.2009.

...i to su Japanci...


Image Hosted by ImageShack.us


Za vrijeme rata između Kine i Japana (1894-1895) u jednom japanskom
gradu dok su vojnici napuštali grad,na željezničkoj stanici okupio se veliki
broj ljudi da ih isprati.Među okupljenim mnoštvom našao se i jedan
Amerikanac očekujući dramatične scene jer svi su bili očigledno uzbuđeni,
roditelji vojnika,njihove supruge i djevojke,braća i sestre,familija i prijatelji.
Kada se začuo zvižduk prometnika,vlak je lagano krenuo.Amerikanac je bio
neobično iznenađen.Šeširi tisuća ljudi tiho su se podigli a njihove glave
poklonile su se u poniznom pozdravu.Bez mahanja maramicama,bez ijedne
riječi.Tek duboka tišina u kojoj je je samo pažljivo uho moglo uhvatiti
nekoliko isprekidanih jecaja.

* iz knjige Inazo Nitobea,"Bushido",Beograd,1986.,str.73.;knjiga je nedavno
izašla i u hrvatskom prijevodu;

- 15:51 - Komento o nokoshite kudasai (9) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se