Ukazivanje na mjesec - Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno. - Blog.hr

Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

nedjelja, 19.10.2008.

Ukazivanje na mjesec





Jednog dana redovnica Wu-chin Tsang upita šestog patrijarha zena Hui Nenga:
"Godinama sam proučavala sveti tekst "Nirvana sutru" i još uvijekima nekih
mjesta koja ne reazumijem sasvim.Što misliš,da li bi mi ih mogao objasniti ?"
Hui-neng joj reče:"Žao mi je,ali ja ne znam čitati.Ako mi pročitaš ta mjesta,vidjet
ću da li ti mogu pomoći da ih razumiješ."
"Ako ti čak ni pročitati ne možeš te riječi,kako možeš objasniti istinu skrivenu u
njima ?",čudila se redovnica.
Tada je Hui neng pouči:"Istina nije povezana s riječima,a može se usporediti s
mjesecom.A riječi se mogu usporediti s prstom.Mogu se poslužiti s prstom
da bih ti pokazao mjesec,ali moj prst nije mjesec,i uopće ti ne treba moj prst
da bi vidjela mjesec,zar ne "

Završna riječ premudrog učitelja:"Jezik je samo sredstvo kojim se ukazuje na
istinu;sredstvo koje nam pomaže da dođemo do prosvijetljenja.Zamijeniti riječi
za istinu gotovo je jednako smiješno kao i zamijeniti prst za mjesec."


- 19:10 - Komento o nokoshite kudasai (1) - Isprintaj - #