"Ukiyo-e - slike plutajućeg svijeta" - Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno. - Blog.hr

Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

subota, 20.09.2008.

"Ukiyo-e - slike plutajućeg svijeta"


Image Hosted by ImageShack.us

U kolovozu je u galeriji "Juraj Plančić" u palači Biankini na Hvaru postavljena
izložba japanskih drvoreza pod nazivom "Ukiyo-e - slike plutajućeg svijeta".
Riječ je o jedinstvenoj zbirci drvoreza čiji je vlasnik ukrajinski povjesničar
umjetnosti i kolekcionar,inače jedan od najvećih svjetskih stručjaka za ukradene
umjetnine,Konstantin Akinsha,koji živi u New Yorku,a svake godine ljetuje na Hvaru.
Posjetitelji izložbe još uvijek mogu do 10.listopada vidjeti 17 umjetničkih djela
osmorice japanskih umjetnika iz 17., 18. i 19. stoljeća.
Budistički termin "Ukyo-e" u početku je značio zanemarivanje materijalnog svijeta,
da bi se u vrijeme Edo razdoblja (1600-1868) počeo koristiti za označavanje
skupog svijeta užitaka ili "svijeta izvan svakodnevnih briga običnih ljudi".
Začetnik Ukiyo-e umjetnosti je Hishikawa Moronobu (1618-1693),koji je ilustrirao
knjige i crtao prizore iz svakodnevnog života,a svoje slike učinio je dostupnima
svakome,koristeći staru metodu tiska pomoću drvenih ploča.
Proces nastajanja Ukiyo-e drvoreza po tehnološkim rješenjima i razini umjetničkog
izraza jedinstven je u svijetu.U njemu sudjeluju tri zasebna stručnjaka - umjetnik
crta skicu,drvorezac ju urezuje na drvenu ploču,a tiskar otiskuje na papir kako bi
se dobio konačan proizvod.
Brojne slike od autora su izravno pokupovali Europljani,a velik dio ih je odnesen u
Francusku,gdje su izazvale senzaciju na pariškoj Svjetskoj izložbi 1876.
Japanski drvorezi intenzivno su kolali prostorima zapadne civilizacije tijekom druge
polovine 19. st. i snažno su utjecali na impresioniste,bečku secesiju i dizajn plakata,
te su ključan element za razumijevanje razvoja moderne zapadne umjetnosti.

Image Hosted by ImageShack.us

Organizator izložbe Tonči Tadić počasni član HJKGD-a,ističe da su izložbe Ukyo-e
drvoreza u Europi u vrlo rijetke, jer je većina slika u privatnim kolekcijama diljem
svijeta,a ova izložba na Hvaru, kaže, najveća je te vrste u Hrvatskoj.
Tonči Tadić naglasio je da su među osam autora drvoreza izloženih u Starom
Gradu neki od najznačajnijih japanskih umjetnika Edo razdoblja (Kunisada,
Hiroshige,Utamaro...)
Posjetitelji mogu vidjeti originalne Ukiyo-e drvoreze „Kabuki“ koji potpisuje slavni
umjetnik iz Eda (Tokya) Kunimasa Utagawa iz 1882., triptih „Samuraj i gejša“
Morikawe, iz istog vremena, Utagawain diptih „Svečanosti promatranja trešnjina
cvijeća“, „Ženu koja se šminka“,Kitagawine „Ljepotice“,Utagawaine „53 postaje
Tokaida“...

Image Hosted by ImageShack.us

Izložba je realizirana uz pomoć Hrvatsko-japanskog kulturnog i gospodarskog
društva
i Veleposlanstva Japana s ciljem da osnaži veze dviju prijateljskih,a
zemljopisno prilično udaljenih zemalja,naglasio je otvarajući izložbu Atsushi
Saito,izaslanik japanskog veleposlanika u Hrvatskoj Tetsuhisa Shirakawe.
„Manet,Renoir,Degas,Toulouse-Lautrec,Van Gogh... bili su impresionirani
japanskom umjetnošću drvoreza čije motive unose u svoja djela. Ukiyo-e danas
uvelike utječu na umjetnost animacije i iskreno se nadam da će se izložba svidjeti
posjetiteljima.Uživajte u japanskom povjetarcu u sunčanoj Dalmaciji”,poručio je
japanski veleposlanik.

Izložba na Hvaru traje do 10. listopada,a početkom studenog dolazi u Split gdje
će ostati mjesec dana.

Image Hosted by ImageShack.us

- 09:20 - Komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #