< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

E-mail

Arhiva

  • slano
  • slatko
  • razno

    Uzori

  • Kuharica Lipe Mare
  • Kuhar s blogera
  • Da mi je nešto slatko
  • 101 Cookbooks
  • Moj obrok
  • Dobro jutro, Hrvatska
  • Gastronaut
  • Gastro kuharica
  • Dobar tek
  • Moji recepti (Slo)
  • Recepti (BiH)
  • Balkanska kuharica
  • Kuvarica (Sr)
  • BeCook (Sr)


    eXTReMe Tracker

  • Zgužvane kuharice
    31.10.2007., srijeda
    Dinstano kiselo zelje i pogačice s tikvicama

    "Kaj bumo danas imali za ručak?" po hiljaditi put me pita mojenajvoljeno i ja po hiljaditi put odgovaram da će to biti dinstano kiselo zelje i pogačice sa tikvicama.
    "Prilog sa prilogom?" nesretno će on.
    Zato, imate li mesoždera u kući uz to idu hrenovke sa roštilj tave ili kuhane. Također i pogačice i kiselo zelje može se poslužiti sa nečim drugim.
    A sada recept:
    Sve što vam treba je:
    vrećica kiselog zelja (nama nitko ne radi zimnicu pa kupujemo)
    pola većeg luka ili jedan manji
    2 krumpira
    2 jaja
    2 tikvice
    mlijeko
    oštro brašno
    ulje
    sol i papar

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    Zelje isperite i ostavite da se cijedi

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    A tikvice naribate

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    Od jaja, brašna i mlijeka napravite malo gušće tijesto za palačinke, pa dodajte tikvice.

    Krumpir izrežete na kockice, i onda ovisi o ukusu ili ga kratko prokuhajte u slanoj vodi, ili ne morate ako ne volite pregnjeckav krumpir.
    U dubokoj tavi na malo ulja bacite sitno nasjeckan luk, pa kada minutu-dvije dodajte zelje i krumpir. U šalici za bijelu kavu
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    promiješajte 4/5 vode i 1/5 ulja (običnog), te svakih 3-5 minuta zaljevajte dok ne bude prekriveno vodom. Posolite, popaprite i pustite kuhati još 15-20 minuta (dok krumpir ne omekša).
    Za to vrijeme ugrijete plitku tavu (ja obično radim na onoj za palačinke) i ulje, pa žlicom vadite tijesto u tavu
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us.
    Pogačice se okreću svakih dvije minute, po dva puta, ili više ako volite više pečene.
    I na kraju, hrenovke uopće ne trebaju :)
    Dobar tek
    Lulu
    - 07:23 - Ispeklo pa reklo (12) - Tisak - # - On/Off
    29.10.2007., ponedjeljak
    Brokule sa sirom

    Ovo jelo preporučam ako volite jesti nešto kasnije, odnosno ako ste poput mene, pa jedete iza 18 sati uvečer.
    Preporučam zato jer je donekle lagano, hranjivo i zdravo.
    Znači kupite brokule, operete ih u hladnoj vodi.
    Image Hosted by ImageShack.us


    Stavite brokule u zdjelu sa vodom i malo soli i pustite da voda zavrije.
    Nakon toga ugasite vatru.
    Brokule nije potrebno dugo kuhati kao i svako drugo povrće jer time povrće gubi svoje hranjive i zdrave sastojke i smisao jedenja povrća gubi se.
    Kada izvadite brokulice iz vatre, stavite ih na tavicu na malo maslinova ulja i prepržite ih.
    Potom iste naslažite u protvu.
    Nakon toga, uzmite sir, rastopite ga na vatri i prelite preko naslaganih brokula. Sve zajedno malo prepecite u rolu. Ovo zadnje nije niti potrebno, ali onaj tko voli malo prepečni sir, kao naprimjer moja bolja polovica, uživati će u tome.

    Ovakvu brokulu možete poslužiti uz pire krumpir, kuhanu tjesteninu ili rižu.
    Želim Vam dobar tek.

    Gali

    - 07:40 - Ispeklo pa reklo (16) - Tisak - # - On/Off
    26.10.2007., petak
    Oslić s krumpirom iz rerne

    Evo još jedno jelo koje vjerojatno svi znate praviti, ali možda posluži kao dobra ideja na koju ste zaboravili.
    Budući da s posla dolazim oko 16h, a dragi malo poslije 17h, kuhanje preko tjedna nastojim što je više moguće pojednostaviti i ubrzati a da ipak ne izgubim na kvaliteti. Trudim se praviti lagana i zdrava jela, s puno maslinovog ulja.

    Danas ću vam predstaviti moj način pripravljanja oslića s krumpirom iz pećnice ili što bi mi rekli - iz rerne.

    Sastojci
    (uglavnom odokativno):
    - 1/2 kg fileta oslića
    - krumpira po želji
    - začini: vegeta twist za ribu i krumpir
    - nekoliko češnjeva češnjaka
    - maslinovo ulje
    - ružmarin
    - zelena salata
    - mladi luk
    - limun
    - sol
    - Kotany mješavina začina za salatu


    Recept:
    Oslića gurnite u mikrovalnu na odmrzavanje.

    Krumpir ogulite i narežite na ploškice. Ja osobno koristim blagodat Interspara i kupim porciju krumpira koji je već očišćen a sadrži taman koliko je za nas dvoje dovoljno. Malo ga poškropite maslinovim uljem i obilato posipajte Vegetom Twist za krumpir. Ostavite stajati.

    krumpirkrumpir2

    Očistite nekoliko češnjeva češnjaka i zdrobite ga u drobilici.

    cesnjakcesnjak2

    Odmrznutog oslića stavite na veliki tanjur i poškropite obilato maslinovim uljem. Češnjak koji ste malo prije zdrobili, uzmite među prste i utrljajte ga u ribu. Bogato ga posipajte Vegetom Twist za ribu s obje strane i ostavite stajati barem desetak minuta da se začini upiju. Maleni prstohvat ružmarina nije naodmet, ali zbilja maleni jer inače previše preuzme aromu.

    oslic
    oslic2

    Tepsiju premažite tankim slojem maslinovog ulja i u nju usipajte pripremljeni krumpir i oslić. Ulijte u jedan kut oko 2 dl vode.
    Zašto u kut? Zašto što bi se polijevanjem po sredini isprali začini.
    Stavite u pećnicu na 180 stupnjeva oko sat vremena.

    tepsija

    U međuvremenu, napravite zelenu salatu. Svi znate kako se to radi, ali svejedno ću napisati kakav je moj postupak.
    Očistim salatu, očistim mladi luk i isjeckam ga na ploškice. Sjedinim ih u velikoj posudi, prelijem maslinovim uljem i limunovim sokom te dodam jedan jako mali zdrobljeni češanj češnjaka samo arome radi. Posipam mješavinom začina i salata je gotova.

    salata


    Nakon što je oslić gotov, izvadite ga iz pećnice i uživate:)

    gotovo

    gotovo


    Dobar tek od nas Penellope:*
    - 13:34 - Ispeklo pa reklo (13) - Tisak - # - On/Off
    25.10.2007., četvrtak
    Lađice od patliđana (ili punjeni patliđani)

    Ovo jelo svakako preporučujem spremati ljeti, najkasnije u rujnu,
    dok su patliđani mladi i mekani jer tada ne trebate soliti ni guliti.

    Ako ste pak nostalgični pa želite iskoristiti zadnje svježe povrće, patliđani su sad već gorkasti i žilavi pa lađice izdupite ranije, natrljajte solju i ostavite stajati dok vi napravite "filu".


    Isto tako koru uzdužno ogulte na par mjesta.
    Uz rub i po dnu, ipak malo ostavite, da se patliđani ne bi raspali pri pećenju.


    Nemojte ovo spremati u mikrovalnoj, probala sam, patliđani se pretvore u vodu, a fila bude tvrda...


    U pećnici, na 280 stupnjeva, dovoljno je pola sata...



    Za pripremu kompetnog jela treba vam 45 minuta, a za prilog poslužite smeđu rižu (samo skuhanu u slanoj vodi).



    za dvije osobe:

    - 1 veći patliđan ili 2 malena

    - 15 dag mljevenog mesa (za vegetarijanece može bez mesa)

    - čajna šalica sojinih ljuskica (prelivenih kipućom vodom da nabubre)

    - 1 crveni luk

    - malo soja sosa (po ukusu)

    - sol, papar (po ukusu)

    - ulje suncokretovo ili sojino

    - malo maslinovog ulja

    - parmezan

    --------------------------------------

    - šalica riže za prilog

    --------------------------------------



    1. Operite patliđan, bacite petiljku, prerežite na pola i izdubite lađice

    2. Izdubljene lađice natrljajte solju, ako su patliđani stari (dakle sada, ljeti ne trebate, nisu gorki!)

    3. Nasjeckajte luk i ubacite ga na tavicu (s poklopcem) gdje se već zagrijalo ulje (2/3 suncokretovog i 1/3 maslinovog ili samo maslinovo - po ukusu)

    4. kad se luk smekša i postane "staklen", ubacite soju, posolite i malo prodinstajte (pirjajte) poklopljeno.

    5. dodajte meso, dobro promiješajte, posolite, popaprite i poklopite te ostavite dinstati oko 5 minuta

    6. dodajte malo soja sosa, dobro promiješajte i maknite s vatre.

    7. ako ste bili izdašni sa soljenjem, isperite i posušite lađice pa punite nadjevom

    8. posipajte parmezanom i stavite peći u pećnicu na 280 stupnjeva

    9. nakon 25-30 minuta izvadite, posipajte s još malo parmezana ili ostavite odhladiti pa dodajte kiselo vrhnje

    10. prekrite folijom ili poklopcem vatrostalne posude nekih 10-ak minuta da se još bolje sjedine okusi i uz malo integralne riže, dobar tek!
    - 07:27 - Ispeklo pa reklo (2) - Tisak - # - On/Off
    22.10.2007., ponedjeljak
    Koh od Lorne Dun

    Kako ste već informirane ja sam se dočepala svog primjerka knjige koja je izdanje "Nolit" pa je po Vuku. E pa i koh i Lorna!
    Dakle koh nije griz kako je danas u jednom trenu nabačeno, nego poslastica koja mi je uz bok grizu, ali i šmarnu ili ti drobljencu.
    Koch ili kako bi se na hrvackom reklo: NABUJAK. Čar je u tome da se priprema u vatrostalnoj posudi u kojoj će biti i poslužen i to topao dok je još nabujao, jer hladan (ko fol) nije dobar... ja se i u hladnom utapam!
    U osnovnu smjesu ide
    mlijeko 1/4 litre
    6 dkg šećera (pa nije presladak)
    vanilin šećer
    5 dkg margarina
    4 žutanjka
    snijeg od bjelanjaka
    12 dkg brašna
    Prokuhati mlijeko, šećer i margarin, u to ukuhati brašno. Kad se lijepi za kuhaču, maknuti s vatre. U hladno umiješati žumanjke i na kraju snijeg.
    Posuda se namasti i pobrašni, ulije smjesa i peče na laganoj vatri (cca 180 C) nekih 3/4 sata. Služi se toplo!
    Da se bolje zažuti prije pečenja posuti šećerom u prahu!

    Ja sam u subotu kuhala za 4 odrasla i 2 djeteta bolonjez i tijesto, ona svrdla ili kako moji klinci vorle reći TONJKICE!
    Ostalo je pa nisam htjela da se baci i napravila sam koh od tijesta, mada osobno više volim od riže.

    Pa sam napipavala:
    1/4 l mlijeka
    oko 15 dkg tjesta (ali skuhanog)
    4 dkg šećera
    vanilin šećer
    korice limuna
    6 dkg margarina
    4 jaja
    Tijesto sam prokuhala u mlijeku. Izmiksala margarin, šećer i žutanjke. U to sam dodala ohlađeno tijesto i na kraju snijeg. Pekla sam nešto više od 1/2 sata u namaštenoj i pobrašnjenoj vatrostalnoj posudi na oko 180 C!
    Image Uploaded by ImageShack Toolbar Bilo je njami, pogotovo kad se prlije voćnim preljevom ili preljevom od čokolade! A u nedjelju ujutro sam se davila u njemu za doručak... mada je bio hladan!

    Inače postoje egzaktni recepti za koh od: griza, vrhnja, sira i riže...
    A za neke inačice možete i improvizirati!
    Npr. Od badema - dodate u osnovnu smjesu 12 dgk mljevenih badema
    od čokolade - 12 dkg ribane čokolade
    od kave - dodati 2 jaja više, po 2 dkg margarina i šećera više i 1/4 l jake crne kave
    od voća - u gotovu smjesu dodati 1/2 do 3/4 kg voća!

    DOBAR VAM TEK!
    Vaša Lorna
    - 21:57 - Ispeklo pa reklo (6) - Tisak - # - On/Off
    18.10.2007., četvrtak
    Okruglice od riže (vulgaris i one malo složenije) sa umakom od špinata

    Već je dugo vremena kako sam ja trebala objaviti recept, no mene je sve sram, uz tolike kuharice. Uvijek imam strah da nije dovoljno dobro, ili, još gore, da ništa ne valj. Onda je moj Davor odnio na posao što nam je ostalo i ponudio svoje kolege kojima je bilo toliko fino d su tražili recept. Zvala sam mamu da joj kažem da ja ipak fino kuham, na je rekla da je to znala, sada sam s osokolila pa ću recept podijeliti sa vama, a vas moli da ako budet radili da javite jesam li bila od pomoći.
    Okruglice od riže je jako jednostavno napravit. Skuhate rižu, pa kada je gotova, u nju ubacite jedno jaje i naribani sir, čekate da se ohladi i onda žlicom za juhu vadite smjesu u sredinu stavite kockicu mozzarele oblikujete kuglicu. kažu da bi trebala biti veličine jajeta i ovalna, ali ja sam klamzatsa, pa je meni lakše napraviti okruglu. Zatim pohat kako e već poha, brašno, jaja, poh (mrvice). jako, jako fino.
    E, sada, imate li mesoždera (kao što ja imam) koji ne može bez mesa… Ljetos sam u jednoj od onih kuharica što ih umeću u novine našla recept za fiiine kuglice od riže punjene graškom, mesom i sirom. Onda sam ga studirala i studirala, pa sam pomislila "To može i jednostavnije!", jer u za taj mi je recept trebala i žalfija i šafran i svašta nešto.
    "Ovako ću ja to napraviti" pomislila sam i napravila sam.
    Ovo je sve što vam treba, i još brašno, luk i sol (sat samo pokazujem kakav imamo):
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    1. Dinstatala sam grašak i kukuruz:

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    2. te istovremeno u drugoj tavi mljeveno meso
    3. Zatim za dvije minute (to se ja hvalim svojom pločom :) ) dodala sam rižu. Jedna šalica (ona za bijelu kavu), te Ľ vrećice smrznutog (Ledo) graška i isto toliko kukuruza, oko 20 dk sira i pola kile mesa je za 20-ak kuglica, pa je to jelo "za goste", te sam sve zaljevala dok nije bili duplo više vode (oko 4 deci) od riže, a zatim se kuha dok riža nije potpuno mekana, ali ne raskuhana :).
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us


    4. kada je sve gotovo i još uvijek vruće doda se izribani sr (koliko i koji volite) ili parmezan iz vrećice, jedno sirovo jaje i pomiješa se meso, te se ostavi hladiti:
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us



    5. Dok se hladi napravi se umak od špinata. Ne volim baš špinat, ali ovo je jako fino.
    6. U tavi se sdinstaju pola luka i jedan-dva češnja češnjaka, pa dodate zamrznuti špinat (ja sve radim Ledovim :) ), kada se špinat otopi, ubacite sir narezan n kockice (isto koji i koliko želite), a kada se i sir rastopi, začini se po ukusu i sve zalijete vrhnjem za kuhanje (ja volim više vrhnja) i ostavite da zakipi.

    Free Image Hosting at www.ImageShack.us


    7. Ostavite na toplom. Meni se za to vrijem smjesa već ohladila, pa sam radila kuglice. Žlicom za juhu, na vlažan dlan vadi se smjesa, na nju se stavi koma sir, mozzarele i oblikuje se kuglica, i onda brašno, jaje, mrvice, ulje i vadi se na nešto što upija masnoću. Pohaju se u dubokom ulju po tri minute sa svake strane, pa još jednom.
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Dobar tek.


    Lu-lu
    - 07:45 - Ispeklo pa reklo (8) - Tisak - # - On/Off
    11.10.2007., četvrtak
    Smotanci od cimeta

    Eto i mene na Gužvari. Prvotno je dogovoreno da objavim recept u nedjelju... Slučaj je htio da u nedjelju nisam ni ja jela, nego mi je dan prošao u glavobolji, "grljenju školjke", pa opet glavobolja. Sreća je da je ponedjeljak bio neradan, pa sam sve nadoknadila, osim vremena i posta - recepta.
    Tedy je jučer naručila nešto slatko.
    Kod Lorne vam bar slatkog ne nedostaje, pogotovo finih, laganih torti. Ipak, ne serviram vam tortu, nego kolačiće koji se izvorno zovu LISTIĆI OD CIMETA, kako se motaju ja ih zovem SMOTANCI OD CIMETA.
    Moj muž i inače obožava cimet pa mi uvijek prigovara da ne radim ove zalogaje češće. Uz recept ide originalna slika, ali budem li ih danas ili sutra radila postavit ću svoje slike...
    Dakle, cimet:

    SMOTANCI OD CIMETA

    25 dkg brašna
    3,5 dkg šećera
    3,5 dkg otopljenog margarina
    1 suhi kvasac
    1,2 dl toplog mlijeka

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar

    U brašnu napravite udubinu, stavite u nju kvasac, dodajte mu malo mlijeka i ostavite 2 – 3 minute da uzađe. Dodajte ostale sastojke i umijesite glatko tijesto. Ostavite na toplom oko pola sata.

    10 dkg margarina
    10 dkg šećera
    2 žličice mljevenog cimeta (ja stavim i malo više)

    Razvaljajte tijesto u pravokutnik cca 30 x 25 cm. Na pola poslagati tanko narezan margarin, preklopiti drugom polovicom tijesta, malo pritisnuti i ostaviti u hladnjaku 15-ak minuta.

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

    Tijesto razvaljati na cca 40 x 40 cm, posuti mješavinom cimeta i šećera pa zavinuti kao savijaču, u valjak. Rezati na komade (pužiće) debljine oko 4 cm i poslagati na namašteni lim ostavljajući razmak. Pužići se slažu na stranu, a ne na rez! Pokrijemo ih i pustimo da se dižu još 25 – 30 minuta.

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

    Peći u zagrijanoj pećnici 15-20 minuta (da porumene) na oko 200 stupnjeva. Kad su gotovi pospite ih šećerom u prahu i još malo zapecite da šećer karamelizira, pa su ljeplivi prsti ko rođeni za oblizivanje!!!

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar

    Nije ništa komplicirano da ne bih iz prvih ruku dobila vaše mišljenje.

    Vaša Lorna Doone
    - 15:28 - Ispeklo pa reklo (11) - Tisak - # - On/Off
    10.10.2007., srijeda
    Apšmalcani karfiol sa sezamom

    Očistite i operite karfiol (ili brokulu ili mahune),
    stavite kuhati u zakuhalu i posoljenu vodu,
    čim omekša (maksimum 5 minuta) izvadite i
    stavite u zdjelu hladiti.

    U maloj posudi zagrijte malo ulja, dodajte jušnu žlicu prezli i miješajte da ne zagori.

    Kad se prezli počnu pržiti (cvrčati i "kipiti") ubacite jušnu žlicu sezamovih sjemenki pa propržite još malo i prelijete preko skuhanog povrća.

    Ostavite ohladiti i uživajte!

    - 08:30 - Ispeklo pa reklo (6) - Tisak - # - On/Off
    09.10.2007., utorak
    Tijesto salata

    za dvije osobe:
    - trebalo bi vam biti dovoljno 1/2 paketa tijesta (dakle 20-30 dkg,ali ak vam je apetit veći možete sve podebljati)
    po izboru ili kaj imate doma (školjke, šarafi, pužeki, mašleki, rezanci... ja najviše volim trobojne "školjke")
    - 4 do 5 jaja
    - 4 do 5 hrenovki (1 paketić, ali možete svega staviti po želji i ukusu, a vegetarijanci jednostavno izbace hrenovke ili ubace tofu)
    - paketić majoneze
    - žlica senfa
    - papar, začini za salate (po želji)
    - kiseli krastavci (po želji)


    Priprema:

    1. Skuhajte jaja (tvrdo) i hrenovke pa jaja ogulite i sve narežite
    2. Skuhajte tijesto
    3. Pomiješajte tijesto i ostale sastojke za začinima i ostavite da se ohladi
    4. Dodajte majonezu i senf i male kisele krastavce narezane na četvrtine
    5. Promiješajte
    6. Dobar tek!


    Mi obično ovo jedemo uz kisele paprike (ako su u salati krastavci onda uz krastavce), ali možete i uz sezonsku salatu.

    Kako ovo radim kad nemam vremena (a tako je uopće i nastao recept, u gužvi i cajtnotu) obično prije toga još zbrzam i juhu iz vrećice.

    Imate li slučajno "pravu" u frižideru, još bolje :))
    - 08:30 - Ispeklo pa reklo (2) - Tisak - # - On/Off
    05.10.2007., petak
    Blitva s krumpirom i škarpina

    Pretpostavljam da ste svi prije ili kasnije radili nešto ovakvo za ručak, no uvijek je dobro vidjeti i znati kako rade i drugi. Dakle, škarpina uz blitvu s krumpirom na Penellopin način.
    Jedina stvar koju vam ne mogu konkretno reći su točni omjeri jer stavim blitve koliko imam (što više, to bolje) i krumpira otprilike odokativno (zavisi koje su veličine).

    Krumpir s blitvom

    Krumpir ogulim i narežem na male kockice. Stavim kuhati u posoljenu vodu. Dok se on kuha, očistim blitvu tako da odvojim zelene listove od tvrdog korjena i one žile u sredini. Sve osim listova bacim. Jedno sam vrijeme stavljala uz krumpir kuhati i te žilice sitno nasjeckane jer mi ih je bilo žao baciti, međutim odustala sam jer su pomalo staklaste koezistencije kad ih se zagrize (nešto kao nedovoljno kuhani krumpir) i to mi se nije svidjelo.

    Image Hosted by ImageShack.us


    Nakon što je krumpir kuhan, iz vode ga izvadim pomoću rupičaste žlice u posebnu posudu, poslije čega u krumpirovu vodu uronim blitvu i ostavim je kuhati dok ne uvene i postane mekana.

    Image Hosted by ImageShack.us


    Ocijedim je iz vode i premjestim na dasku za rezanje gdje je nasjeckam na sitne komadiće.

    Image Hosted by ImageShack.us


    Za to vrijeme, na štednjaku se u velikoj tavi topi kocka maslaca (po mogućnosti slanog) na kojeg bacim nekoliko češnjeva zdrobljenog češnjaka.

    Image Hosted by ImageShack.us


    Kad češnjak pusti svoj miris, u tavu ubacim narezanu blitvu i posipam je vegetom miješajući. Nakon što blitvu prožmu okusi maslaca i češnjaka što znači za otprilike 7 minuta, u tavu stavim i krumpir te ga lagano promiješam da se sjedini s blitvom.

    Skinem s vatre i obilno posipam maslinovim uljem. Premjestim u zdjelu.

    Škarpina
    Jedno pakovanje škarpine (dva komada ribe) stavim u mikrovalku na odmrzavanje. Uključim fritezu. Odmrznute komade škarpine operem pod vodom i očistim od eventualnih nečistoća. Peraje odrežem škarama jer su otrovne. Preporučam rukavice jer ruke kasnije smrde kao kuga.

    Svaki komad ribe narežem na tri dijela i dobro ga istrljam Vegetom Twist za ribu (plava bočica) te ostavim nakratko stajati (idući put kad budem radila, škarpinu ću prerezati uzdužno, izvaditi kost da ostane filet, lakše je za jesti a i bolje se može začiniti).

    Komade uvaljam u mješavinu brašna, crvene paprike i soli te ubacim na desetak minuta u fritezu.

    Image Hosted by ImageShack.us


    Izvadim ih na tanjur na koji sam stavila salvetu kako bi upila suvišno ulje i poslužim uz blitvu.

    Dobar tek!

    Penellope
    - 08:00 - Ispeklo pa reklo (5) - Tisak - # - On/Off
    03.10.2007., srijeda
    Kvrguša

    je jelo koje dolazi iz susjedne nam države Be i Ha. Kako ne bi pomislili da sam za isto čula tek udajom u familiju u koju sam se udala, reći ću vam da je Kvrguša zaprav iz onog Be dijela sretan.
    Ovo jelo sadrži meso, u zemlji ćevapa teško je ostati ravnodušan na isto, i to pileće.

    Za Kvrgušu vam je potrebno;
    - 2 jaja
    - brašno
    - mlijeko
    - sol
    - komadi pilećeg mesa
    - margarin
    - kiselo vrhnje
    Image Hosted by ImageShack.us

    Od jaja, brašna, mlijeka i soli napravite tijesto - tijesto ne smije biti pregusto, tek za nijansu do dvije gušće od tijesta za palačinke, no opet se mora lako izlijevati. Pregusto tijesto znači i pretvrdu Kvrgušu.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Protvanj, onaj okrugli za burek, namastite margarinom, potom u njega izlijte tijesto.
    U tijesto posložite predhodno nasoljene komade pilećeg mesa. Na svaki komad stavite i pola male žličice margarina (može i cijelu ako ne zbrajate kalorije).
    Image Hosted by ImageShack.us

    U pećnici pecite oko sat vremena na 200 stupnjeva.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Kad se Kvrguša pozlati odozgora, a vilica zabodena u tijesto ostane suha - Kvrguša je gotova,
    Image Hosted by ImageShack.us
    Image Hosted by ImageShack.us
    točnije, malo fali da bude. Kako bi dobila okus koji ju čini posebnom, potrebno ju je premazati kiselim vrhnjem i zapeči u pećnici još koju minutu.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Ako vrhnje ne volite, može i bez njega, no vrhnje malo omekša površinu tijesta i daje mu jednu kiselu notu što u kombinaciji s ostalim okusima daje rezultat vrijedan kušanja!

    Dobar tek vam želim!
    Mo'šmislit


    - 09:00 - Ispeklo pa reklo (9) - Tisak - # - On/Off
    02.10.2007., utorak
    Fanta kolač

    Blogerica Tara odlučila je prekinuti niz slanih jela i poslala nam recept za ukusan kolač nazvan:

    Fanta kolač

    Biskvit:
    3 žutanjka
    10 dkg šećera
    10 dkg brašna
    vode hladne

    -umutiti jaja, dodati šećer, brašno i malo, malo, hladne vode.
    -napraviti snijeg od tri bjelanjaka i dodati u razmućena jaja, šećer, brašno.
    -staviti peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 stupnjeva na 20 min.
    -neke pećnice peku slabije, neke jače, pa obratite pozornost na boju biskvita, nemojte da posmeđi jer će se fila koja ide na njega odljepljivati

    Fila:
    1 l fante od naranče
    3 pudinga od vanilije
    10 žlica šećera

    -u posebnu posudu izlijete malo fante i dobro razradite pudinge i šećer, tako da nemate grudica, ostatak fante izlijete u posudu i stavite kuhati.
    -kada vidite mjehuriće, maknete fantu sa vatre i dodate pudinge i mješate, vratite na vatru i kada se zgusne i kada se pojave mjehurići, izlijete kremu na biskvit, vruću!

    Zatim petit kekse poslažete na tu vruću kremu.

    Možete ih uroniti u mlijeko u koje ste stavili vanilijn šećer, i odmah vaditi van i slagati po fili, ali to nije potrebo jer će keksi otpustiti od vruće kreme.

    Fila:
    3 dl mlijeka
    3 žlice brašna
    10 dg šećera
    15 dg margarina

    Stavite kuhati mlijeko i šećer, kad mlijeko lagano zakipi, dodate brašno, najbolje je filu miješati onom pjenjačom jer se ne pojave grudice. Filu kuhate sve dok se malo ne zgusne i dok se ne pojave mjehurići.

    TU FILU MORATE SKROZ OHLADITI, NE SMIJE BITI MLAKA, TOPLA, MORA BITI HLADNA!!
    U ohlađenu filu se stavi 15 dg RAZRAĐENOG margarina.
    Filu izlijete na kekse.

    Glazura:
    3 žlice vode
    3 žlice šećera
    5 dg čokolade
    5 dg margarina

    Skuhate glazuru i prelijete preko kolača.

    I to je to. sretan

    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
    Tara
    - 10:54 - Ispeklo pa reklo (3) - Tisak - # - On/Off

    << Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>