30

ponedjeljak

lipanj

2008

Razmatranje o klanjanju, 3.dio

Kao punopravni članovi Crkve, po svetoj Potvrdi, odlučimo otvoriti svoja srca djelovanju Duha Svetoga, da nas i ova razmatranja potaknu na zrelije shvaćanje Božje ljubavi prema nama po Njegovoj stvarnoj prisutnosti u Euharistijskom kruhu... Zastanimo na trenutak i maknimo se od vreve i buke ovog svijeta... Prebirajmo u dubini svog srca ove riječi...

Zaboravljajući sebe ja se smirujem, tu prestaje buka mojih misli i osjećaja. Tu sam konačno prispio, tu sam nakon duga traženja konačno doma. Biti doma moguće je jedino ako padnem na koljena pred tajnom. Klanjanje je iskustvo zavičaja. Kad pred tajnom Boga padamo na koljena, mi smo uistinu prispjeli. U našoj duši postaje tada mirno, tu osjećamo da je naša najdublja čežnja ispunjena, da smo konačno našli pred čime možemo pasti na koljena. Jer čovjek čitav svoj život traži onoga pred kime može pasti na koljena, koji vezuje sve njegove snage i ispunjuje sve čežnje i potrebe. Prauzor takva klanjanja jest poklon mudraca koji slušaju čežnju svoga srca, zvijezdu koja je zasjala na nebu njihova srca, i koji su sada pošli potražiti božansko dijete. Oni idu zapletenim putovima da bi konačno ušli u kuću u kojoj mogu biti uistinu kod kuće, u kuću u kojoj stanuju Marija i dijete. Ulaze i na koljenima se klanjaju božanskome djetetu. Otvaraju svoje blago, zlato kao znak njihove ljubavi, tamjan kao znak njihove čežnje i smirnu kao znak njihovih boli. Umjetnici su mudrace uvijek prikazivali kao tri kralja. Jedan je star, drugi mlad, treći crn. Kralj je slika cjelovita i lijepa čovjeka, koji gospodari sobom i nad kojim ne vlada nitko, koji je mudar i zna za tajne života. Broj tri upućuje na to da sve snage u nama nalaze svoj cilj samo u klanjanju. Mlado i staro, ali i crno kao slika vlastite sjene, moraju pasti na koljena pred božanskim djetetom da se preobraze i otkupe...

(nastavak razmatranja ovaj tjedan...)

23

ponedjeljak

lipanj

2008

Pjesmom slavimo Gospodina

Jučer u 16 h imali smo probu zbora mladih i pripremu za nedjeljnu Misu i klanjanje. Bilo nas je desetak sa sviračima. A od svirača su bili: Antonija na klavijaturama, Jurica na violini i ja udaral po gitari.

Pjesme koje ćemo pjevati na Misi 29.6. u 10 h su:
(u zagradi je redni broj pjesme u plavoj pjesmarici)

    • Ovo je dan (134.)
    • Gospodine, smiluj se (50.)
    • Slava Jaganjcu (156.)
    • Zahvaljujte Gospodinu (197.)
    • Aleluja (9.)
    • Prinosimo kruh (145.)
    • Svet si, svet si, Bože naš (168.)
    • Jaganjče Božji (74.)
    za pričest:
    • Kao košuta (80.)
    • O Ljubavi ja pjevam (122.)
    • Isuse, volim Te (71.)
Nakon popričesne molitve slijedi klanjanje. Pošto je za kraj mise predviđen još dodatni program (dijeljenje svjedodžbi osmašima), klanjanje će biti kraće nego inače. Pjevat će se ove pjesme:
    • O Isuse, klanjam ti se * [ poslušaj ] (samo hrv.)
    • Dođi, dođi nam, Gospode (35.) * [ poslušaj ] (samo hrv.)
    • Divnoj dakle
    • Velik si (189.)
    za kraj:
    • Mir, pravi mir (104.)
Imat ćemo još jednu probu, i to iste nedjelje (29.6.), u 8:30. Proći ćemo još jednom neke pjesme, posebno nove za klanjanje.

I malo razmišljanje od mene...

Za koga sve ovo? Niti radi mene niti radi tebe. Jedino radi Gospodina. Njemu na slavu. Sve ovo ima smisla jedino kad pjesme koje pjevamo i sviramo postaju naš osobni kontakt s Bogom, tj. kad ono što pjevamo i sviramo usmjeravamo srcem i razumom direktno Bogu, a ne ljudima koje kakti želimo impresionirati svojim umijećem, pa da nam se dive i plješću - NE, nikada i nikako!

Što znači pjevati srcem mogu shvatiti samo oni koji su to barem jednom osjetili. Taj neopisivi zanos koji stanje i molitvu srca pretače u melodiju... A to su osjetili oni koji traže Boga, koji Ga žele susresti, koji Mu se žele predati... Molite, dragi moji mladi, molite za to duhovno iskustvo, i živite ga. Takva pjesma srca uzdiže se Bogu poput mirisnog tamjana. Njemu je itekako draga i uzvraća blagoslovom. Blagoslovom koji hrani naša srca i dotiče srca onih koji slušaju tu pjesmu...

Kako ćemo pjesmom dotaknuti druge ako ćemo pjevati ravnodušno, ako ćemo samo reproducirati ono što piše na papiru? Sve je to mrtvo. Naša pjesma mora dolaziti iz srca, a ne iz papira. Probajmo shvatiti tu razliku. Pjesma iz srca dopire do Boga i srca drugih ljudi, a pjesma iz papira tupo se odbija od zidova crkve i nestaje u zraku... Sve je to vidljivo na onome koji pjeva. O, itekako je vidljivo. Jesmo li ljudi od srca kamena ili od mesa, sami prosudimo, i potrudimo se da naša pjesma izvire iz srca od mesa.

Bog vas blagoslovio i Majčica čuvala.

21

subota

lipanj

2008

Razmatranje o klanjanju, 2.dio

Kao punopravni članovi Crkve, po svetoj Potvrdi, odlučimo otvoriti svoja srca djelovanju Duha Svetoga, da nas i ova razmatranja potaknu na zrelije shvaćanje Božje ljubavi prema nama po Njegovoj stvarnoj prisutnosti u Euharistijskom kruhu... Zastanimo na trenutak i maknimo se od vreve i buke ovog svijeta... Prebirajmo u dubini svog srca ove riječi...

U klanjanju se više ne vrtim oko sebe i svojih problema, nego pokušavam gledati jedino na svoga Boga. Zaboravljam sebe jer me je Bog zahvatio potpuno, jer mi je on jedini važan. Paradoks je da u zaboravljanju sebe postajem sasvim prisutan, sasvim pravi, sasvim Ja. Tu se ne bavim nikakvim problemima, ni ljudima, tu me Bog ispunjuje potpuno. U klanjanju se krije čežnja da se konačno oslobodim sebe, da budem slobodan od neprestane vrtnje oko sebe, od želje da sve bude usmjereno na mene, da posvuda hoću imati nešto za sebe. Zaboravljajući sebe ja sam potpuno slobodan, sasvim zahvaćen Bogom. Sada ništa drugo nije važno. Moji problemi nisu više važni, ni moja krivnja, ni moje psihičko stanje. Vrijedi jedino Bog. Georges Bernanos reče jednom da je velika milost prihvatiti sama sebe. Mi znamo da za to trebamo čitav jedan život. Ali milost nad milostima, veli on, jest moći sama sebe zaboraviti. Kad sama sebe zaboravim, ja sam postao potpuno slobodan od sebe. Ali to ne mogu učiniti sam, nego jedino ako me zahvati Bog i ako pustim da me moj Bog zahvati. Kad mi Bog dođe tako blizu da vrijedi još jedino susret s njim, tada splasne često toliko nametljiva blizina ljudi koji od mene nešto hoće, ili blizina briga i problema koji me tište. Kad Božja prisutnost sve ispuni, u meni ništa drugo više nema mjesta, nada mnom više ništa drugo nema nikakve vlasti...

(nastavak razmatranja idući tjedan...)

13

petak

lipanj

2008

Oživimo u Kristu :)

Dragi moji mah Mir vama sretan

Vjerujem da nam je ovo vrijeme od gotovo 4 tjedna (koliko je blog bio nedostupan) bilo korisno da zastanemo te da se preispitamo: tko smo, gdje smo, kakvi smo, čiji smo! Ako se naša zajednica temelji na Isusu Kristu, ništa je neće uništiti! Vjerujem da smo svi skupa malo izgubili iz vida taj temelj i razlog naših okupljanja i cijelog našeg života... I isto tako vjerujem da smo sada svjesniji da upravo Krist mora biti uvijek i stalno u centru svih naših nastojanja, našeg vremena, rada, slobodnog vremena, kompletnog života... yes Bog nas voli, dragi moji! O, kad bi samo znali koliko nas voli... kiss

Vjerujem u našu zajednicu! Vjerujem da neće propasti! Zato jer znam da naša srca teže za neuništivim Temeljem, za Kristom... Znam to... yes Ne dopustimo da nas zavedu zlodusi današnjeg vremena, da nas otrgnu iz Njegove ruke i bace u provaliju, u besmisao, nemir, smrt... Mi smo djeca Svjetla, djeca Živoga, djeca Mira! Recimo to s pouzdanjem i uvjerenjem! sretan Ako smo sigurni u to, ne može nam nitko ništa!

Mi animatori trudit ćemo se živjeti svoj poziv, za našu zajednicu, da svi skupa ostanemo svjesni Tko nas okuplja i radi Koga to sve sretan Odlučili smo za buduća vremena naše zajednice mnoge lijepe, zanimljive i vesele stvari i iskreno se nadam da će ostvariti svoju svrhu sretan

• Prvo, sigurno vidite u istaknutom prozorčeku novu pobožnost koju posebno želim približiti mladima... Klanjanje Presvetom Oltarskom Sakramentu... Kao što piše, uz redovito tjedno klanjanje svakog petka (na kojem inače bude pet bakica), imali bi mjesečno klanjanje svake zadnje nedjelje u mjesecu odmah na završetku jutarnje sv. Mise. A odmah bi i animirali pjevanjem tu Misu (Misa bi bila kraće nego obično, tako da vrijeme klanjanja ne bi bilo nikakvo odugovlačenje...), pa bi se ta nedjelja mogla komotno zvati i nedjelja mladih yes I zbog toga, ali i zbog toga jer bi tog dana popodne bio i susret mladih wink Želio bih da tim posebnim programom te zadnje nedjelje pozivamo i molimo za sve ljude, mlade, a posebno one iz naše župe, da shvate vrijednost duhovnog zajedništva, sakramenata, da se okrenu Bogu, da ga s pouzdanjem zovu svojim Tatom, a Blaženu Djevicu Mariju svojom Mamom... sretan
• Dalje, susreti ne bi bili svake nedjelje, nego svake druge, a u nedjeljama između bio bi zbor mladih na kojem bi se pjevale poznate, a i učile nove duhovne šansone pjeva Veliko bogatstvo!
• Treće, susret službeno ne bi trajao više od sat vremena, a poslije (svakog) susreta bio bi dodatan program, ali svaki puta nešto drugo. Jednom druženje, drugi put filmska večer, treći put kakav turnir, četvrti put meditativni program itd. yes
• Četvrto, svoje zajedništvo posebno ćemo živjeti u redoviti karitativnim akcijama, u kojima ćemo pomagati svima u potrebi, ne tražeći nikakvu plaću ni hvalu, nego će naš jedini motiv biti susresti u drugome Isusa i razveselivši njega rasti u svojoj sreći thumbup O organizaciji ovoga još će se pričati...
• Peto, ima još puno novosti i svega, ali sve u svoje vrijeme wink

Ono kaj želim posebno naglasiti - MOLITE! Molite za svoju zajednicu, da nam uvijek i stalno bude Krist u centru življenja, da svi izgubljeni osjete toplinu Njegovog srca... Ako ćemo istinski živjeti s Njim kao središtu, u našoj zajednici će ostati trajno i radost i mir kiss

I kak sam napisal prije par dana u prozoru desno: Ako želimo da se stvari mijenjaju na bolje, najprije mijenjajmo sebe. To je tajna po kojoj katolik mijenja svijet - mijenjajući sebe sretan Dođite, sudjelujte, živite u zajednici i budite radosni, budite u miru, jer jedino onaj koji se Boga drži ima iskrenu radost i pravi mir sretan Ako nosite u sebi tu radost i mir, mijenjat ćete druge, u to budite sigurni yes

Dakle, kaj nam prvo slijedi? Pa gledaj kalendar desno smijeh Prvo je iduće nedjelje, 22.6. zbor mladih u 16h, na kojem ćemo pripremati pjesme za sv. Misu i klanjanje. Zadnju nedjelju u mjesecu, 29.6. animiramo sv. Misu u 10h i vodimo klanjanje, a popodne u 16h imamo susret. A dalje? Čut ćete na vrijeme wink

Sudjelujte, dođite na susrete, pozovite prijatelje, garantiram da bude zanimljivo, poučno i veselo yes

Bog vas blagoslovio i Majčica čuvala wave

Razmatranje o klanjanju, 1.dio

Kao punopravni članovi Crkve, po svetoj Potvrdi, odlučimo otvoriti svoja srca djelovanju Duha Svetoga, da nas i ova razmatranja potaknu na zrelije shvaćanje Božje ljubavi prema nama po Njegovoj stvarnoj prisutnosti u Euharistijskom kruhu... Zastanimo na trenutak i maknimo se od vreve i buke ovog svijeta... Prebirajmo u dubini svog srca ove riječi...

Omiljeno mjesto susreta s Bogom, s Isusom Kristom jest klanjanje. Fenomen klanjanja postoji u svim religijama. «Klanjanje je nutarnje i izvanjsko čašćenje koje pripada samo Bogu, kojim razumom obdareno stvorenje priznaje apsolutnu uzvišenost i jedinstvenost Božju i svoju vlastitu potpunu ovisnost o njemu. Ono je temeljni stav svakoga religiozna čovjeka koji je svjestan tajne koja ga okružuje i temelja svega stvorenoga.» U klanjanju padam na koljena pred Bogom jer Bog je Bog. Ne želim od njega ništa izmoliti, klanjanjem također ne želim ništa postići, ni lijepe osjećaje, ni opuštenost i mir. U klanjanju ne govorim o svojim problemima, ne hvalim sebe, ne kudim sebe, jednostavno padam na koljena pred Bogom jer je on moj Gospodar, jer je on moj Stvoritelj. Ako sam zaista shvatio što znači da sam od Boga stvoren i da me on u svakome trenutku drži na životu, ne preostaje mi ništa drugo nego pasti na koljena pred ovim Bogom kao pred svojim Stvoriteljem i pokloniti mu se. U klanjanju ispovijedam da sam potpuno ovisan o Bogu i svakom žilicom svoga bića u odnosu s njim i o njemu ovisan, da u meni nema ništa što nisam od njega primio. I ja priznajem da je on moj Gospodar, cilj moje čežnje. Ne preostaje mi ništa drugo nego pasti pred njim na koljena diveći mu se i klanjajući...

(nastavak razmatranja idući tjedan...)

08

nedjelja

lipanj

2008

Jesmo li zajednica?

Što nam govori Sveto Pismo o pravom zajedništvu?

Ako u svjetlosti hodimo,
kao što je On u svjetlosti,
imamo zajedništvo jedni s drugima.

(1 Iv 1, 7a)



U mnoštva onih što prigrliše vjeru bijaše jedno srce i jedna duša. I nijedan od njih nije svojim zvao ništa od onoga što je imao, nego im sve bijaše zajedničko.
(Dj 4, 32)



Ljubav nehinjena! Zazirite oda zla, prianjajte uz dobro! Srdačno se ljubite pravim bratoljubljem! Pretječite jedni druge poštovanjem! U revnosti budite hitri, u duhu gorljivi, Gospodinu služite! U nadi budite radosni, u nevolji strpljivi, u molitvi postojani!
(Rim 12, 9-11)



Vrijeme je već da se oda sna prenemo jer nam je sada spasenje bliže nego kad povjerovasmo. Noć poodmače, dan se približi! Odložimo dakle djela tame i zaodjenimo se oružjem svjetlosti. Kao po danu pristojno hodimo, ne u pijankama i pijančevanjima, ne u priležništvima i razvratnostima, ne u svađi i ljubomoru, nego zaodjenite se Gospodinom Isusom Kristom i, u brizi za tijelo, ne pogodujte požudama.
(Rim 13, 11-14)



Složni budite, istu ljubav njegujte, jednodušni, jedne misli budite; nikakvo suparništvo ni umišljenost, nego - u poniznosti jedni druge smatrajte višima od sebe; ne starajte se samo svaki za svoje, nego i za ono što se tiče drugih!
(Fil 2, 1-4)



"Probudi se, ti što spavaš, ustani od mrtvih i zasvijetlit će ti Krist." Razmotrite dakle pomno kako živite! Ne kao ludi, nego kao mudri! Iskupljujte vrijeme jer dani su zli! Zato ne budite nerazumni, nego shvatite što je volja Gospodnja! I ne opijajte se vinom u kojem je razuzdanost, nego - punite se Duhom! Razgovarajte među sobom psalmima, hvalospjevima i duhovnim pjesmama! Pjevajte i slavite Gospodina u svom srcu! Svagda i za sve zahvaljujte Bogu i Ocu u imenu Gospodina našega Isusa Krista!
(Ef 5, 14-20)
Vraćajmo se često mislima i srcem na ove riječi... Potrudimo se da te osobine i savjeti postanu naša radosna stvarnost, Bogu na slavu, a nama na spasenje! sretan
Posvijestimo si - naša zajednica mladih je stalno potrebna molitve... Odlučimo se i odvojimo svakodnevno koji trenutak, smirimo se pred Bogom i izmolimo iskrena srca Oče naš, Zdravo Marijo i Slava Ocu, da naše zajedništvo istinski jača i počiva u Kristu...

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>