Nakon što su prije tri tjedna u Kongresu kritizirani što su u Washington doputovali privatnim zrakoplovima, čelnici General Motors, Chryslera i Forda ovaj su se put u glavni grad dovezli 'vozilima budućnosti', hibridnim automobilima koje namjeravaju masovnu proizvoditi – naravno, ako opstanu.
Da bi izbjegla bankrot, američka automobilska industrija treba državnu pomoć – prema procjenama oko 34 milijarde dolara. Novac joj treba 'pod hitno', jer bi General Motors i Chrysler u protivnom do veljače mogli biti u stečaju.
Sredinom prošlog mjeseca, kada su čelnici najvećih automobilskih korporacija prvi put svjedočili na Capitol Hillu, Kongres i Bijela kuća bili su prilično skeptični glede ideje da bi državni novac mogao pomoći grani industrije koja s jedne strane je tradicionalni američki brand, ali u posljednjih dvadesetak godina na tržište izbacuje razmjerno skup a neatraktivan proizvod.
Čelnici General Motorsa, Forda i Chryslera – koji će i danas svjedočiti pred članovima Kongresa – nude sada plan reorganizacije proizvodnje, najavljuju mjere štednje, nova otpuštanja s posla a navodno su i spremni na osnivanje nadzornog vladinog tijela koje bi nadgledalo kako se troši novac poreznih obveznika kojim se 'spašavaju' njihove firme.
I sindikat radnika automobilske industrije pristao je na mjere štednje povezane s troškovima zdravstvenog osiguranja te na ograničavanje drugih – za američke prilike prilično izdašnih - povlastica uposlenika.
< | prosinac, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Razgovarajmo o Americi, kažite nam što mislite o ovdašnjoj politici, društvenim kretanjima, biznisu, kulturi i američkom utjecaju na svijet. Što vam smeta, što vam se sviđa...