svakodnevno

srijeda, 28.09.2005.

Omiš- još jedno od mojih ljetnih lutanja

U nekoliko navrata ovo sam ljeto bila u Omišu. I tamo, kao i u Trogir, vrlo rado odlazim s vremena na vrijeme. Već ste sigurno primijetili da preferiram male dalmatinske gradove. Čudesan je to gradić. Čudesan spoj mora i rijeke. Čudesan spoj prirode i suvremene arhitekture.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Ono što definitivno «nagrđuje» doživljaj tog lijepog gradića je magistrala koja ide točno uz obalu i točno kroz samo središte Omiša. Šteta, jer upravo je to najživlji dio grada, ili se bar meni tako čini. Tu su brojni štandovi, slastičarnice, pekarnice, trafike. Tu se također nalaze štandovi sa hranom, kako bi mi rekli - pazar. Uvijek je pun prodavača i ljudi koji neprestano cirkuliraju gore – dolje. Taj pazar radi i pun je čak i do 21.00 i kasnije (što u Splitu nije slučaj – popodne rade samo neki štandovi i prilično je mrtvo).

Kada se malo uđe među uske kale, otkriva se stari dio i ljepota starih dalmatinskih kuća i trgova. Jedan od njih je i onaj na kojem se već godinama odvija festival dalmatinskih klapa. U baš u tom starom dijelu brojni restorani i konobe iznijeli su svoje stolove i to direktno na ulicu, na uske prolaze. S obje strane uskih uličica postavljeni su stolovi za kojima ljudi jedu, piju, razgovaraju, dok je između njih provlače šetači i prolaznici. Čini se da ta činjenica da netko nekome gleda u tanjur ne smeta ni jednima ni drugima. Meni to i nije baš privlačno, ali - tko voli nek' izvoli.

Image Hosted by ImageShack.us


Šetajući tako Omišom, nabasala sam na jednu prodavaonicu u kojoj se prodaju originalna domaća pića: kruškovac, liker od višnje, prošek, orahovica.... , pa sam uz dozvolu vlasnika, slikala unutrašnjost koja je vrlo skromna, ali neobična.

Image Hosted by ImageShack.us

Šetnjom smo došli do plaže na istočnoj strani Omiša koja me ugodno iznenadila. Prošle godine je bila prilično neuređena. Plaža je inače prirodno lijepa, pješčana (tko to voli, savršenstvo, ja osobno preferiran žalo, pa čak i «sike»). Sada se tu nalaze kafići koji izgledaju kao da su na nekom tropskom otoku, lijepo uređene klupe. Postavljen je i spomenik poginulim braniteljima Domovinskog rata.

Image Hosted by ImageShack.us

Osobito je lijep prizor vidjeti kulu Peovica (Mirabella) sa sjeverozapadne strane, pogotovo noću kada je predivno osvjetljena.

Image Hosted by ImageShack.us

Vrijedi se zaustaviti i pogledati. Nemojte samo proći magistralom, stanite, prošetajte, pojedite slaju. Preporučam.

Image Hosted by ImageShack.us



- 19:33 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Ljudi, događaji, dojmovi, moje i tuđe misli
Meni bliski, meni dragi i meni zabavni blogovi
Jasna
Helix
Felix
Opaljena
Alkion
Cramberrie
Veneca
xvii
Friva

Email
giorgino@net.hr