geomir

petak, 14.11.2014.

ŠKURE

I konačno, one koje su najviše vapile za pomoć došle su na red.
To su škure

Ovako je izgledao pacijent PRIJE ZAHVATA

Brzinski pogled na njihov izgled prije akcije "face lifting"
Ne sićan se kad su bile nove, ali sigurno nisu mlađe od 50 g.
Krpile su se na sve moguće načine, betonom čak
i sad je bilo krajnje vrime da trener uvede zamjenu!



















I zato IZRADA NOVIH



Odabirem "žutu" i "zelenu" lamperiju koja je već obrađena,



potrebnu količinu tovarim na suvremenog tovara



i doma el. lančanom pilom sve kidam na potrebnu grubu miru.



Ovdje uskače u pripomoć majstor marangun, Božjidar,



i prema mojim izračunima



sve komade dovodi na preciznu pravu miru.



Ponovno sve vraćam doma



i sortiram komade za svih pet prozora.



Zatim ih "sastavljam"



i premazujem lanenim uljem



koje će se preko noći osušiti,



a zatim sutra ponovno premazivanje eco fungicidom.



Kad se i taj premaz osuši slijedi stvarno sastavljanje



uz dodatno blanjanje na pravu mjeru visine otvora



i onda bušenje i zavidavanje horizontalnih dašćica.

Potom je slijedilo postavljanje u otvor prozora i
obilježavanje rupa za pričvršćenje britvela na prag.
To mi je bilo najteže jer sam radio sam,
a potrebno je uštimavati istovremeno izvana i iznutra.
Nisan moga to još i slikavat!!



Kad je to obavljeno buše se rupe u prag za tiple



i škure se vješaju.



Ovdje na visini bilo nešto teže, ali imao sam stabilne skale,
i sarce od junaka, !!



pa sam i to uspješno obavio.



Kad je svih pet prozora kompletirano i uštimano,



još posljednji snimak starih s novima



i onda stari idu u ropotarnicu povijesti i čekaju u redu za krematorij.



Sada san brusnim papirom pobrusio rubove



i dao temeljni sloj boje,



a kada je i to bilo suho



dao sam završni sloj laka, "dubrovačko zelena" nijansa.



Slijedeći problem bio krpljenje otkinutih dijelova pragova
korozijom starih britvela salivenih u prag s olovom.
U svaku tu rupu stavio nekoliko vida



koje će držati bijeli beton kada se osuši.



Kasnije brušenjem dotjerujem zakrpu,



a naknadno ću pokušati dovesti zakrpe da bojom sliče pragu.



Zatvaranje škura učvršćujem malim krakunom u gornji i donji prag,



a otvorene škure prišvršćujem držačem škura.



U staro doba otvorene škure učvršćivane su drvenom letvom



a otvorene "na oficij" mehanizmom za zatvaranje,
kao što je na griliji.





a ja sam za to upotrebio ovu kvaku.

POSLIJE

I tako moja stogodišnjakinja dobila novo lice.
Još da je iznutra kao što je izvanka, di bi mi bio kraj!!





















- 11:36 - Komentari (37) - Isprintaj - #