novosti i vijesti oko nas https://blog.dnevnik.hr/fvkmlnovosti

srijeda, 17.11.2010.

ZAHUKTALE PRIPREME ZA AVANTURU ŽIVOTA




TRIDESETDEVETOGODIŠNJI PITOMAČKI DOKTOR ISTOČNJAČKE MEDICINE I MOTORISTA DOMINIC – DADO TESIĆ I MLADI DVADESETOGODIŠNJI PRIJATELJ, KOPRIVNIČKI MOTORISTA PETAR RIKIĆ U OZBILJNIM SU PRIPREMAMA ZA VELIKU EKSPEDICIJU ŽIVOTA: OBILAZAK JUŽNE AMERIKE, SJEVERNE AMERIKE, ALJASKE S MOGUĆNOSTI POVRATKA PREKO MONGOLIJE I RUSIJE NA MOTORIMA.

PITOMAČA: - Doktore Tesić, vi i vaš brat Saša poznati ste u Hrvatskoj i mnogo šire po lječenju istočnjačkom medicinom. To je posao, a hobiji?

Istina je da deset godina unazad u ambulanti puno radim. Brat i ja uz to poslovno putujemo i držimo medicinska predavanja. Putovanje svijetom je način kako mi koristimo, tzv. godišnji odmor. Opuštanje – razbibrigu najviše nalazimo u vožnji "pravih" motora. Mene ne zanimaju automobili, ali motori su mi opsesija. Njih i moto trke naprosto volim.
Posljednjih sedam, osam godina sudionici smo u hrvatskom amaterizmu u disciplini moto kross, super moto, a uz to ja vozim i brzince na Grobniku. Vozim sve discipline. Od svega moto kross i super kross su meni nešto najljepše. Oduševljavaju me brdske vožnje, što znači zemljanim, neasfaltiranim terenima s preprekama na stazama. Nekoliko godina uzastopce bio sam vice prvak u amaterima. Par puta treći, a prvo mjesto nisam uspio osvojiti. Natjecatelji u toj klasi po meni puno više treniraju. Moj je izgovor da dosta radim. Nemam toliko vremena koliko bi trebalo za trening i ne mogu se posvetiti samo trkama. A od kad sam prije par godina, po drugi puta slomio kralježnicu vozim samo zato da se zabavim. Kad je gusto pustim gas. Moji sponzori, koji su mi postali i najbolji prijatelji, očekuju od mene da vozim, ali ne i vrhunske rezultate. Natjecanjima sam stekao sigurnost i iskustvo i želim to iskoristiti za obilazak svijeta motorom.

Spremate se na veliku ekspediciju – avanturu života!

Kroz posao, ali i hobi stekao sam mnogo prijatelja. Jednog dana posjetio me je Petar Rikić, mladi motorist, koji je motorom jednom obišao svijet i pitao me da li bi išao s njim na put da još jednom prijeđem kontinente. Ponudio mi je nešto posebno, da zajedno motorima krenemo na ekspediciju, odvozimo vruću Južnu Ameriku, Sjevernu Ameriku i osjetimo ledenu Aljasku. Uspio me je odmah zainteresirati. Otkad znam za sebe putujem. Otac nam je bio vozač. Bratu i meni putovanja su svakodnevica. Ona su nam u genima. Studirali smo u Japanu, susretali druge narode, kulture, upoznavali novo. Prihvatiti? Trebalo je strateški razmisliti.

Kako je reagirala obitelj?

Mama se prva usuglasila. Posebno mi je bilo važno da me podrži brat Saša, blizanac, također medicinar. Oboje smo završili medicinu u Japanu. Bio sam presretan kad je pristao da će me mijenjati u poslu. On će i dalje raditi u Zagrebu, ali uz pojačani napor i u pitomačkoj ambulanti, tako da će moji pacijenti biti podjednako zbrinuti kao da sam i ja ovdje. Dug će to biti period u kojem me neće biti. Nešto kasnije s mojim odlaskom usuglasio se i tata. Svi ostali, uključujući moje osoblje, smatrali su me neodgovornim, što je njihovo pravo, ali pruženu priliku nisam želio propustiti. U dva tjedna odlučio sam, idem. Petar Rikić i ja podijelili smo zaduženja. Ja sam preuzeo nabavu motora i opremu. Od sponzora, firme "Moto špica" povoljno smo kupili motore s opremom. Petar je zadužen za sve ostalo.
Isplanirali smo krenuti na put oko svijeta motorima u prosincu ove godine. Motore i opremu poslati ćemo brodom u RIO, a mi ćemo za njima doletjeti avionom. Cilj nam je provoziti, Brazil, Urugvaj, Paragvaj, Argentinu, Čile, Boliviju, Peru, Ekvador, Kolumbiju, Venezuelu, Panamu, Kostariku, Meksiko, Arizonu, Kaliforniju, Kolorado, Dakotu, New York, Kanadu, Prudhoe Bay, što znači vruću Južnu Ameriku, Sjevernu Ameriku, ledeni Arktik, možda i više. Ne želimo žuriti. Sve će ovisiti o okolnostima u kojima ćemo se naći.

Koji dobitak očekujete od mijenjanja načina života, ogromnog napora i neizvjesnosti?

Zamišljena ekspedicija moja je životna odluka i ispunjava me očekivanom radosti. Motor mi predstavlja idealnu mogućnost da se turistički, bez žurbe, provezem svijetom. Planiramo voziti prosječno 250 kilometara dnevno. Sve će zavisiti o terenu i okolnostima u kojima ćemo se naći. Neke dane vjerujem da ćemo priječi i 500 – 600 kilometara, a neke puno manje. Zamišljeno putovanje znači prijeći oko 40.000 kilometara na dva kotača u vremenskom trajanju od šest do najdulje dvanaest mjeseci. Raduje me vidjeti kako drugi ljudi žive. Proširiti svoje horizonte s raznih gledišta i naučiti mnogo novog, što sada ne znam. Zainteresiran sam i za ljekovito bilje i za saznanja kako drugi ljudi, u drugim podnebljima, rješavaju svoje tegobe. Možda mi se posreći i otkrijem nešto sasvim novo, proširim svoje gledište na svijet. Ne zanima me putovanje turističkim putovima. Oduvijek želim vidjeti predjele gdje ljudi žive, a ne ono pripremljeno za pokazivanje turistima. Ovo putovanje biti će veliko. Spavati ćemo u šatoru. Da bi bilo financijski izvedivo računamo na usputni smještaj i kod ljudi, koji će nas htjeti primiti. Jednom tjedno odsjedat ćemo u hotelima da bi se oprali, mogli bolje jesti i spremiti zalihu hrane i ostalog za slijedećih deset dana. Jesti ćemo ono što ljudi jedu na mjestima gdje se zateknemo. Meni će biti teže, jer sam vegetarijanac. Ali snalaziti ću se. Obilaziti ću pijace, kupiti hrpu voća, povrća i biti ću sretan. Osobno radije ću se kupati u jezeru nego u hotelu. Razlog je što u puno zemalja standard nije takav na kakav smo mi naučeni. Gorivom ćemo puniti motore na usputnim pumpama. Prije puta kolega i ja proći ćemo trodnevni tečaj za servisiranje motora da ih možemo uz dijelove, koje nosimo sobom, što više održavati sami. Naši ljudi u Hrvatskoj nisu svjesni standarda u kojem u prosjeku živimo. Nama je teško zamisliti kako netko živi u Južnoj Americi. Većina ljudi ima snove, ali ih se ne usuđuje ostvariti. Znam da će nama biti bolje u šatoru nego mnogim ljudima u kućama.

Što je sa sporazumijevanjem s ljudima raznih govornih područja, mogućim kvarovima, udesima i nedaćama na putu?

Uz govorenje engleskog, japanskog, njemačkog i hrvatskog, sada sam polaznik tečaja španjolskog. Kolega također govori engleski. U Rusiji korist ćemo hrvatski. Uz ruke i noge snalaziti ćemo se. Pritom smiješak je uvijek dobar početak. Komunikacija nam neće biti problem. Biti će to skupo putovanje. Otvoreni smo za sve sponzore. Očekujemo pomoć od "Moto špice", sadašnjih sponzora moto i super krosa, firme "Moto plus", kojoj ćemo slati izvještaje s puta, radi objavljivanja u časopisu i na internetu. Otvoreni smo za sponzorstvo u našim općinama, županijama, firmama i od pojedinaca, koji nam žele pomoći. Kontakt telefoni su 033-782-405 i 098 1816 400. Putem planiramo posjećivati kulturne centre, posebno naseljenog hrvatskog stanovništva u zemljama prolaženja. Prenositi ćemo našim ljudima u svijetu pozdrave iz Hrvatske, što će ih sigurno radovati. Uz to svakodnevna zadaća biti će nam vođenje dnevnika, iz kojeg će se po povratku, izroditi knjiga, koja će sigurno poslužiti novim putnicima po svijetu, našim sljedbenicima.

Može li se vaša dopisnica nadati putopisnim "e-meilima", da bi zanimljivosti proslijedila ovdašnjim čitateljima?

Može, razmijenit ćemo elektronske adrese.

Nosite li i svoju doktorsku torbu?

Sa sobom nosim svoje znanje. Znam da će biti potrebe putem pomagati ljudima. Uvijek sam spreman i činiti ću to drage volje. Planiram, na mjestima gdje imamo poznanstava, održavati trodnevna predavanja iz medicine, kojom se ja bavim. Pokušati ćemo to simbolično naplaćivati i uz ostalo i na taj način primaknuti novac za nastavak putovanja.

Ne bojite li se da ćete se izgubiti u ogromnim prostranstvima?

Puno zemalja kroz koje ćemo putovati, imaju samo makadamske ceste i po njima ćemo se kretati. Koristit ćemo GPS uređaje i u svako vrijeme znati gdje se nalazimo. U prtljazi neizostavno biti će moj kompas i karte, koje sam dobro naučio koristiti u vojsci. Spajamo staru i novu tehniku. Vožnjom na motorima uživati ćemo u razgledavanju i upijati ljepote prostranstava, kroz koja ćemo putovati. Izbjegavati ćemo rizike i pridržavati se ograničenja brzine obilježene na prometnicama, što preporučamo i ovdašnjim kolegama motoristima. Petru, koji je vrlo mlad, zašto ne i meni, putovanje je škola u kojoj se stvaraju prijatelji i nauči snalaženje u svakojakim situacijama.
Veselim se skorom polasku na put i ostvarenju svog životnog sna. Biti će to godina totalne promjene načina života, ekspedicija i avantura. Putovati znači učiti i pritom znati uživati - sa smiješkom završio je razgovor sa svjetskim putnikom pitomačkim doktorom Dominicom – Dadom Tesićem.


Tekst i fotografije Barica Mihoković




17.11.2010. u 20:14 • 1 KomentaraPrint#^

petak, 12.11.2010.

OŽIVIMO KULTURU U PRED BOŽIĆNO VRIJEME

LK "Duga" predbožićna izložba


PITOMAČA: Likovnjaci udruge "Duga" Pitomača proteklog vikenda (u petak 12. 11. 2010.) okupili su se, donijeli svaki po jednu sliku i njome oplemenili prostor kućice, objekta Turističke zajednice, u središtu Pitomače, na Trgu kralja Tomislava. Odmah u subotu eminentni slikar i predsjednik udruge Stjepan Ivanec, otvorio je izložbu riječima - idemo kulturnim događajem probuditi i oplemeniti našu Pitomaču iz ljetne i jesenje učmalosti u sada već pred božićno vrijeme. Izložba će trajati u vikendima svakog petka od 17 do 20 sati, subotom od 9 do 13 i nedjeljom 9 do 12 sati od 13. 11. 2010. do 19. prosinca, što znači do Božića. Očekuju posjet sumještana. Izložba vrijednih radova omogućava uvid u stvaralački rad članova kluba - rekao je Stjepan Ivanec, predsjednik LK "Duga" Pitomača.

Barica Mihoković

12.11.2010. u 20:12 • 0 KomentaraPrint#^

subota, 06.11.2010.

DONIRALI VRIJEDNU OPREMU DVD-U ŠPIŠIĆ BUKOVICA



ŠPIŠIĆ BUKOVICA: - U subotu 6. 11. 2010. DVD Špišić Bukovica, Virovitičko-podravska županija, bilo je okupljalište znanaca i starih prijatelja. Bili su tu gospoda Ursula i Franz Krope, počasni članovi DVD Špišić Bukovica donatori i humanisti, mr. sc. Teodor Fricki, počasni predsjednik HVZ, počasni član društva, prijatelji PGD Maribor – Mesto, Thomas Hemmann, zapovjednik, Kock Egon, predstavnik grada Unna Werne, Boshammer Berni, Heinz Frezel s ekipama, Milan Majetić, predsjednik VZ VPŽ i predsjednik VZO Špišić Bukovica, mr. Franjo Viljevac, zapovjednik VZ VPŽ, Milan Leško predsjednik DVD Špišić Bukovica, Ivica Lulić načelnik Općine Špišić Bukovica. Katarina Vukelić i vatrogasci operativci DVD Špišić Bukovica.
Gosti iz Njemačke uručili su vrijednu donaciju - kompletan alat za tehničke intervencije na prometnicama. U dvorištu, operativci domaćini, pod nadzorom iskusnih donatora isprobali su i demonstrirali rad sa škarama i lancima da bi ih uspješno upotrijebili u slučajevima tehničke intervencije na prometnici. Time je DVD Špišić Bukovica, zaokružilo neophodnu tehničku opremu. Nakon zajedničkog fotografiranja slijedilo je druženje. Tom prigodom u ime DVD-a Špišić Bukovica, koje je prošle godine obilježilo 125. godišnjicu humanitarnog djelovanja, posebno su se zahvalili Milan Leško predsjednik DVD Špišić Bukovica i Milan Majetić predsjednik VZO i VZ VPŽ i uručili Ursuli i Franzu Krope zlatnu Plaketu u znak zahvalnosti, Zahvalnicu mr. sc. Teodoru Frickom, Zlatnu plaketu PGD Maribor – Mesto, i medalju i Diplomu Thomasu Temmannu. Na primljenom daru zahvalili su se Milan Majetić, Milan Leško i Ivica Lulić, načelnik Općine Špišić Bukovica. Gostima se posebno zahvalio mr. sc. Teodor Fricki, počasni član domaćina. Naglasio je da je ovo DVD uz danas dobiveni dar, do sada primilo donaciju od tri vatrogasna vozila, koje koriste za zaštitu i spašavanje na ovom području i zahvalio se dugogodišnjim prijateljima i donatorima iz Njemačke. – Sretan sam što sam danas u društvu, uz sve vas, sa moja dva najdraža prijatelja Franzom Krope i Milanom Majetićem - rekao je mr. sc. Teodor Fricki. Milan Majetić upoznao je visoke goste o održavanju Susrete mladih Republike Hrvatske, Slovenije i Mađarske 21. svibnja u Kladarama, a pozvao ih 18. 9. 2011. na obilježavanje visoke 100 obljetnice DVD Gradina, gdje će, ukoliko se ostvari kandidatura, istovremeno biti 27. Smotra i nastup 24 vatrogasna orkestara Hrvatske. Franzc Krope, Thomas Temann, Berni Boshammer, Kock Egon Heinz Frenzel uvaženi predstavnici gostiju zahvalili su se domaćinima na gostoprimstvu i toplim riječima, podvukli buduću suradnju uz naglasak – vratit ćemo se. Na kraju se na daru, ugodnom susretu i budućoj zajedničkoj suradnji i druženju zahvalio Milan Leško predsjednik DVD Špišić Bukovica. Još istu večer gosti iz Njemačke obišli su i prijateljsko društvo DVD Velika Črešnjevica i njima uručili nekoliko manjih komada zaštitne opreme. Karavana donatora i humanist iduće jutro 7. 11. 2010. otišla je u posjet DVD-ima Pakračka Poljana, Glina, i Topusko.

Tekst i foto Barica Mihoković

06.11.2010. u 20:13 • 0 KomentaraPrint#^

petak, 05.11.2010.

URUČENE NAGRADE I POHVALE DOBITNICIMA "VIDI VIDOVO 2010"


Image Hosted by ImageShack.us


"Vidi Vidovo", prekrasna je sintagma, rekao je Josip Mikolčić i nastavio: - Pitomača je prepoznatljiva preko zaštitnika župe Svetog Vida. Vidovo je naraslo i proslavilo Pitomaču. Prvi puta za Dane Općine, od 12. do 20. lipnja 2010. godine, organiziran je foto natječaj, što je nastavak tradicije filma i fotografije u Pitomači. Odazvalo se 7 autora sa 11 fotografija, koji su se založili da autorstvom zaustave trenutak ozračja, boje, zvuka, mirisa i svega ostalog što fotografiju čini moćnim medijem, jer fotografija može sve. Prosudbeni žiri: Domagoj Stilinović, Krunoslav Heidler i Josip Mikolčić odabrali su tri jednako pravne pohvale i prvu, drugu i treću nagradu.

Image Hosted by ImageShack.us

Prvo mjesto osvojio je autor Tomislav Saić s nazivom "Folklorna". Ona prikazuje kompletan, odozdola prema gore, spoj neba i zemlje, Pitomaču kao zemaljski pojam sa Svetim Vidom, svojim nebeskim zaštitnikom. Na njoj ljudi plešu, pjevaju, slave, komentiraju i puna je života. Drugi uživaju u baroknoj crkvi, koja spaja ovo zemaljsko izvana, sa svetim Vidom iznutra.

Image Hosted by ImageShack.us

Drugo mjesto pripalo je Barici Mihoković i njenoj slici "Nebeska Arija". Pitomača je već dugo godina poznata po festivalu, po pjevanoj riječi otvorena srca. Glazba je, uz Dravu koja spaja mnoge narode, kulture, vizije ideje, jedina apsolutna umjetnost, koju razumiju svi. Na slici osobe u kompoziciji iz srca sviraju, a dama iz srca pjeva i vidi se da se radi o Pitomači 2010. Linije svjetlosti upotpunjuju fotografiju, zabilježenom glazbenom porukom, upućenom cijelom svijetu. Fotografija je pitomačka, glazbena, vidovska.

Image Hosted by ImageShack.us

Treće mjesto zauzela je fotografija "Letač" autora Krunoslava Lukačića. Ona prikazuje Pitomaču na drugačiji način. Odraz je živahne mladosti, sklone životu u najpotpunijem smislu, kakve ima svugdje. Govori - Pitomača je sastavni dio cijelog svijeta -. Njena mladost može letjeti zrakom, što je spojnica neba i zemlje, preko glazbene palete. Ovo je zaokružena priča 7 autora, 11 fotografija, čestitam svima - rekao je na otvorenju Josip Mikolčić, uvaženi član žirija profesor povijesti umjetnosti iz Virovitice.

Image Hosted by ImageShack.us

Izložbu je otvorio Željko Grgačić načelnik Općine Pitomača. Čestitao je nagrađenima i učesnicima prvog Foto natječaja VIDI VIDOVO 2010. Zahvalio se i žiriju, posebno Josipu Mikolčiću. Slijedilo je uručenje Pohvala Borisu Kozjaku za fotografiju "Pitomača – centar u sumraku", Darku Begoviću za fotografiju "Četiri asa" i Danijelu Begoviću za fotografiju "Rocker". Nagradu za prvo mjesto primio je Tomislav Saić za fotografiju "Folklorna", za drugo mjesto Barica Mihoković za "Nebesku Ariju" i za treće mjesto Krunoslav Lukačić za fotografiju "Letač". Na kraju se svima u ime organizatora Turističke zajednice i Foto video kluba Mirko Lauš, zahvalio Željko Grgačić, načelnik Općine Pitomača, uvjeren da se vidimo i na VIDI VIDOVO 2011.




tekst i fotografije:Barica Mihoković






05.11.2010. u 16:21 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2010  
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (3)
Rujan 2010 (7)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (8)
Lipanj 2010 (10)
Svibanj 2010 (10)
Travanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (19)
Veljača 2010 (7)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (5)
Studeni 2009 (6)
Listopad 2009 (6)
Rujan 2009 (4)
Kolovoz 2009 (2)
Lipanj 2009 (4)
Svibanj 2009 (3)
Travanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (1)
Veljača 2009 (1)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (1)
Listopad 2008 (1)
Srpanj 2008 (2)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (1)
Travanj 2008 (6)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (11)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Novosti i vijesti kao i zanimljivosti vezane uz Pitomaču i okolicu koje nisu u direktnoj vezi s aktivnostima Foto video kluba "Mirko Lauš" a prikupljaju ih članovi FVK, objavljujemo na ovom blogu koji se veže uz fvkml.blog.hr kao osnovni blog našeg kluba.

Linkovi

Foto video klub "Mirko Lauš"

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr