novosti i vijesti oko nas https://blog.dnevnik.hr/fvkmlnovosti

četvrtak, 04.03.2010.

ŽARKO GIBA, PITOMAČKI SLIKAR, OSEBUJNE DUHOVNE SNAGE


Image Hosted by ImageShack.us
By fvkml

PITOMAČA: - Mislim da se sa slikarskim darom čovjek rodi. Kod mene zapazila ga je
i dala mi prve poduke profesorica likovnog odgoja, moja razrednica, akademska slikarica Zorica Forko u pitomačkoj osnovnoj školi - započeo je razgovor slikar Žarko Giba, rođen 1957. godine, oženjen, otac jedne kćeri, sada i djed i nastavio: - I moje slike bile su izvješene po panoima u osnovnoj školi i kružile po izložbama izvan nje. U osmom razredu 1972. godine sudjelovao sam na Osmom općinskom slikarskom takmičenju u Đurđevcu. Slikali smo po asfaltu. Tamo sam primio prvo priznanje za svoj slikarski rad. Još čuvam razglednicu – malu reprodukciju naive Ivana Generalića. Na njoj, na drugoj strani osobno nacrtao mi je mali crtež i dao autogram Ivan Generalić. Pamtim uspomenu na pitomački FEDAF iz 1971. godine. Gostovali su uz filmaše i ugledni gosti Miroslav Krleže, Ivan Generalić i Gustav Krklec. Generalićevu sam izložbu naive čuvao tada u Pitomačkoj osnovnoj školi. Sve su to likovni zasadi, koji su tinjali u meni. Potom sam završio opću srednju školu metalskog usmjerenja. Zaposlio sam se u Ini – Naftaplinu i stekao zvanje naftno - stručni radnik na bušačkom postrojenju. Uz to osamnaest godina aktivno sam igrao nogomet u nogometnom klubu Pitomača. Po završetku s nogometom u meni se ponovno probudilo zanimanje za slikarstvo. Počeo sam obilaziti školske prijatelje Stjepana Ivanca i Ivana Lovrekovića, koji su u to vrijeme već bili poznati slikari, te slikara Andriju Vraneka. Promatrao sam kako oni rade. Bio sam na neki način učenik starijih kolega. Odvažio sam se. Počeo sam slikati uljem na staklu. Polako ostvarivao sam svoje težnje u maniri naivnog slikarstva Podravine. Posebna ljubav mi je oslikavanje podravskih krajolika u različitim godišnjim dobima. Scene seoskog života i ljudske portrete uključujem u kompoziciju krajolika. Zadovoljstvo mi je oslikavati mrtve prirode, cvijeće. Na radnom mjestu sam napet i maksimalno koncentriran. U slobodno vrijeme koristim slikarstvo za zadovoljstvo i opuštanje. Posebno me motivira ljubav prema Pitomači, koja mi često nedostaje. Radno mjesto vezano mi je uz Hrvatsku i po svijetu. Više godina (mjesec dana rada, mjesec dana odmora) proveo sam radeći u Egiptu, Mađarskoj, Maroku, Azerbajđanu, Siriji, i Albaniji. S posla vraćam se doma porodici i svojem slikarskom ateljeu i uživanju u nizanju motiva Podravine, pitomačkih krajolika, Dravi, goričnim motivima, povremenom oslikavanju ljudi.

Image Hosted by ImageShack.us
By fvkml

Opredijelio sam se za naivu i slikanje uljem na staklu, uljem na platnu, uljem na lesonitu, nešto akvarela, suhog pastela i drugih tehnika. Imao sam dvije samostalne izložbe u Pitomači i prema mojoj evidenciji stotinjak skupnih izložaba. Član sam Likovnog kluba Nikola Trick Virovitica od 1983. Likovnog kluba "Paleta" Kloštar Podravski od 2006. i najnovije jedan od osnivača i član LK "Duga" Pitomača.

Image Hosted by ImageShack.us
By fvkml

Do sada naslikao sam tisuću slika svih formata u navedenim tehnikama. Učestvovao sam na dvadesetak likovnih kolonija; u Pitomači, Karlovcu, Hlebinama, Velikoj Pisanici, Kloštu Podravskom … Poklonio sam pedesetak svojih radova u humanitarne i ine svrhe. Tokom dugogodišnjeg slikarskog rada primio sam dvadesetak priznanja, diploma i zahvalnica – ispričao je osebujna i samozatajna duša, veliki talent, dobar crtač podravskog likovnog kruga Žarko Giba.
Barica Mihoković

04.03.2010. u 19:50 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (3)
Rujan 2010 (7)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (8)
Lipanj 2010 (10)
Svibanj 2010 (10)
Travanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (19)
Veljača 2010 (7)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (5)
Studeni 2009 (6)
Listopad 2009 (6)
Rujan 2009 (4)
Kolovoz 2009 (2)
Lipanj 2009 (4)
Svibanj 2009 (3)
Travanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (1)
Veljača 2009 (1)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (1)
Listopad 2008 (1)
Srpanj 2008 (2)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (1)
Travanj 2008 (6)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (11)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Novosti i vijesti kao i zanimljivosti vezane uz Pitomaču i okolicu koje nisu u direktnoj vezi s aktivnostima Foto video kluba "Mirko Lauš" a prikupljaju ih članovi FVK, objavljujemo na ovom blogu koji se veže uz fvkml.blog.hr kao osnovni blog našeg kluba.

Linkovi

Foto video klub "Mirko Lauš"

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr