život je kratak

05.06.2006., ponedjeljak

PRAZNOVJERJE-nastavak

Otpuhnuti sjemenke maslačka-koliko ih ostane toliko godina do vjenčanja
Paperjasta kugla sjemenki s padobranom na glavici maslačka neodoljivo privlači djecu da ih otpuhnu. Igra. Tko bi pomislio da je uz tu jednostavnu kretnju povezano i praznovjerje.
Djevojke- kojima je nekad jedini cilj bio da se što prije udaju- nastojale su jednim dahom otpuhnuti sve sjemenke, jer sudbina im je bila da odlete poput njih iz roditeljskog doma.

Ljubav-trgati latice ivančice-VOLI ME-NE VOLI ME
Ima i složenija redalica pitanja: voli me? ne voli me? voli me malo? mnogo? strastveno? ludo? uopče me ne voli? Odgovor donosi posljednja latica. Proljetna ivančica s istaknutim laticama kao da je stvorena za tu igru.
Za starog privrženika starih praznovjerja to je tek dio cijelog rituala : osoba željna odgovora mora biti sama i latice će čupati tek kad odzvoni posljednji udarac zvona u podne , a trgat će latice prvoj ivančici na koju naiđe- okrenuta prema suncu.

<< Arhiva >>