Vojna tehnika, povijest oružja!

subota, 12.01.2008.

T-84 Jatagan

freedom3

Krajem osamdesetih godina u konstrukciskom birou Harkov (danas u Ukrajini) rađeni su tenkovi T-80UD za sovjetsku vojsku. Nakon raspada SSSR-a u Harkovu je odlučeno da se na osnovu T-80UD konstruira novi tenk kojim bi se opremile oružane snage Ukrajine. Tako je 1993. godine konstruktorski tim rukovođen glavnim projektantom Anatolijem Slovikovskim razvio tenk T-84 "Jatagan".

Opća koncepcija tenka preuzeta je sa T-80. Mjesto vozača je u prednjem centralnom djelu oklopnog tjela, kupola sa naoružanjem i mjestima zapovjednika i topnika postavljena je na srednji dio tjela, dok je u zadnji diovozila ugađena pogonska grupa.

Freedom3

Vatrena moć zasniva se na topu 125 mm KBA3, koji predstavlja ukrajinsku varijantu ruskog oruđa 2A46M1. Iz topa se ispaljuje sva standardna municija kalibra 125 mm, uključujući i laserski vođene protiuoklopne rakete 9M119 (AT-11 Sniper). Primjenjen je automatski punjač sa municijom smještenom ispod kupole tenka. Za razliku od T-80 kod koga su granate u punjaču položene, kod T-84 granate su smještene vertikalno. Kapacitet punjača je 28 metaka, a ukupno se u borbenom kompletu nalaze 43 metka.

freedom3

Poboljšana verzija T-84U


Sistem za upravljanje vatrom je suvremen i omogućava visoku vjerovatnoću pogađanja cilja iz pokreta, danju i noću, uz mogućnost da i zapovjednik tenka gađa.Topnik na raspolaganju ima stabiliziranu dnevnu nišansku spravu 1G46 "Irtiš" sa povećanjem 2,7x i 12x, integriranim laserskim daljinomjerom i uređajem za vođenje raketa. Za ciljanje noću koristi se sprava T01-K01 dometa 600-900 metara u pasivnom režimu i 1300 m u aktivnom režimu (uz upotrebu IC reflektora). Na tenkove predviđene za izvoz se umjesto nišana T01-K01 ugrađuje termovizijski sistem Buran-E. Zapovjednik za osmatranje koristi dnevno-noćnu spravu TKN-4S "Agat", kojom danju može otkriti ciljeve na udaljenosti od 5000 m, a noću na 900 m. U sastav sistema za upravljanje vatrom ulaze još i balistički računalo 1V528 i stabilizator topa 2E42. Pošto ova elektronska oprema ne spada u najsuvremenija rješenja, proizvođač nudi i mogućnost ugradnje elektronike zapadnog porjekla.

Freedom3
Topničko mjesto


Pomoćno naoružanje sastoji se od mitraljeza PKT kalibra 7,62 mm spregnutnog sa topom i protiuavionskog mitraljeza NSVT kalibra 12,7 mm. Mitraljezom NSVT se može upravljati iz unutrašnjosti vozila uz pomoć ciljničkog uređaja PZU-7.

Za pogon tenka koristi se dvotaktni 6-cilindrični dizel motor 6TD-2, sa vodenim hlađenjem i direktnim ubrizgavanjem goriva. Maksimalna snaga motora je 1200 ks pri 3000 obrtaja u minuti. Prednosti ovog motora u odnosu na konkurentni agregat V-46 su nešto manja potrošnja goriva, manje dimenzije i izbacivanje plinova kroz hladnjak (čime se smanjuje IC odraz tenka). Međutim motor 6TD-2 ima i nekoliko ozbiljnih mana - kraći životni vjek, manju pouzdanost, probleme sa hlađenjem pri visokim spoljnim temperaturama i višu cjenu. Zato je u tenk po narudžbini moguće ugraditi i slabiji motor 6TD-1 (1000 ks), koji je znatno pouzdaniji i ima duži radni vjek.

Snaga se prenosi preko mehaničkih mjenjača sa dva planetarna menjača (7 stepeni prenosa za kretanje napred i jedan za nazad) i servo-hidrauličnim uređajem za upravljanje. Primjenjen je sistem oslanjanja sa torziskim štapovima i hidrauličnim amortizerima na prvom, drugom i šestom oslonom točku. Gusjenice su metalne, sa gumeno-metalnim šarnirima. Proizvođač nudi mogućnost ugradnje suvremenije mjenjače i gusjenica sa gumenim papučama za kretanje po asfaltnim putevima.

Freedom3

Oklopna zaštita je na istom nivou kao kod tenka T-80U. Kao i kod svih suvremenih tenkova na prednjem djelu kupole i tjela vozila primenjen je višeslojni oklop. Na vozilo je postavljen i eksplozivni reaktivni oklop (ukrajinska verzija ruskog oklopa Kontakt-5) koji štiti od kumulativnih projektila i znatno umanjuje efikasnost potkalibarnih penetratora.

Tenk T-84 opremljen je optoelektronskim sistemom za aktivnu odbranu Štora-1. Sistem se sastoji od signalizatora laserskog ozračenja, lansera dimnih kutija i dva IC ometača koji smanjuju vjerovatnoću pogađanja protivničkih protiuoklopnih vođenih raketa.

Od ostale opreme u T-84 se ugrađuje sistem za NHB zaštitu, uređaj za samoukopavanje, oprema za savlađivanje vodenih prepreka podvodnom vožnjom i radio-uređaj. Obično je moguća ugradnja sistema za navigaciju. Na tenk je moguće postaviti standardni uređaj za razminiranje KMT-6.

Daljim radom na projektu tenka nastala je moderna varijanta T-84U. Poboljšan je sistem za upravljnje vatrom, ugrađen je novi top 125 mm Tip 501 "Vitjaz", a moguća je i ugradnja topa kalibra 140 mm Tip 551 "Bagira". Za pogon se koristi novi motor 6TD-3 koji razvija 1500 ks. Sa prednjeg djela tjela tenka uklonjen je reaktivni oklop, a postavljen novi pasivni oklop, dok je na kupolu ugrađen novi eksplozivni reaktivni oklop. Postavljene su nove gusjenice, a tenk je dobio i pomoćni agregat koji se koristi za napajanje električnom energijom kada glavni motor nije u pogonu.

Varijanta tenka označena T-84-120 "Oplot" ili KERN-2.120 naoružana je topom kalibra 120 mm, zbog usklađivanja sa NATO standardima. Ugrađen je i potpuno novi automatski punjač sa 22 metka smještena u zadnji dio kupole (kao kod francuskog tenka Leclerc). Ukrajinci imaju problema oko nabavake topova 120 mm iz inozemstva (švicarska tvrtka SW im je isporučila samo dva topa za prototipove i prekinula dalje isporuke), a i razvoj 120 mm je naišao na niz problema, pa je budućnost projekta T-84-120 neizvjesna.

Sredinom 2001. godine prikazano je vozilo BMPT-84 koje predstavlja hibrid tenka i oklopnog transportera. U prostor između kupole i motorno-upravljačkog odjela može se smjestiti pet vojnika sa opremom. Naoružanje je identično kao kod tenka T-84, ali je borbeni komplet topa smanjen na 30 granata.

Freedom3

BMPT-84 -Za prijevoz petoročlane posade




-TAKTIČKOTEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Kalibar topa: 125 mm

Kalibar spregnutog mitraljeza: 12,7 mm

Kalibar protiuavionskog mitraljeza: 7,62 mm

Borbeni komplet topa: 43

Borbeni komplet spregnutog mitraljeza: 1250

Borbeni komplet PAM-a: 450

Posada: 3

Dužina tjela: 7,085 m

Dužina sa topom naprjed: 9,72 m

Širina: 3,56 m

Visina: 2,285 m

Klirens: 0,515 m

Borbena masa: 46.000 kg

Specifičan pritisak na tlo: 0,93 kg/cm2

Snaga motora: 882 kW

Specifična snaga: 19,17 kW/t

Radijus kretanja po asfaltnom putu: 540 km

Radijus kretanja po makadamu: 350-400 km

Kapacitet rezervoara za gorivo: 1300 l

Maksimalna brzina: 65 km/h

Srednja brzina po makadamu: 45 km/h

Gaz bez pripreme: 1,8 m

Podvodni gaz: 5 m

Savlađuje vertikalnu prepreku: 1 m

Rov: 2,85 m

Savlađuje uspon: 32°

Bočni nagib: 25°

- 15:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>