filmozof

19.02.2011., subota

Oscar revija

Crni labud

Image and video hosting by TinyPic

Black Swan
psihološka drama / triler; SAD, 2010.
Režija: Darren Aronofsky
Uloge: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel, Barbara Hershe
Scenarij: Mark Heyman, Andres Heinz, John J. McLaughlin, Andres Heinz

Nina Sayers (Natalie Portman) mlada je i ambiciozna balerina čiji se život u potpunosti svodi na ples, a na svakom koraku ima podršku svoje majke Erice (Barbara Hershey), nekada također balerine. Ninina dobiva jedinstvenu priliku kada umjetnički direktor Thomas Leroy (Vincent Cassel) umirovi glavnu balerinu Beth Macintyre (Winona Ryder) i Nini dodjeli glavnu ulogu u premijernoj izvedbi "Labuđeg jezera".

Image and video hosting by TinyPic

Za ono što ćete o mom odnosu s Darrenom Aronofskym pročitati u prvim redcima ovog teksta trebalo mi je dosta hrabrosti i to iz opravdanog razloga da će me neki od vas možda otpisati kao čovjeka koji voli film i koji se koliko – toliko u film razumije. Naime, propustio sam i Pi i Rekvijem za snove i Fontanu , zapravo sve što čini Aronofskog i jedini njegov film koji sam pogledao prije Crnog labuda bio je Hrvač, što jasno objašnjava zašto od autora i Crnog labuda nisam očekivao ništa posebno i zašto sam Labudom pomalo impresioniran.
Prije nekoliko dana imao sam raspravu s jednim od svojih cijenjenih kolega u kojoj sam se u kontekstu filmova nominiranih za nadolazeće Oscare izjasnio da mi je Inception Christopera Nolana trenutno najbolji film nominiran za ovogodišnju prestižnu nagradu (NAPOMENA – nisam još pogledao Društvenu mrežu, True Grit i Kraljev govor). Središte rasprave je bila kolegina argumentacija oko pretencioznosti Inceptiona. Iako se ovdje možda čini glupo spominjati Nolanov Inception i uspoređivati ga s Crnim labudom, ja sam ipak u tome pronašao način da se izrazim koliko Crnog labuda smatram posebnim i u najmanju ruku fenomenalnim filmom. Do kakvog god zaključka o pretencioznosti Inceptiona došli, u usporedbi s Crnim labudom Nolanov film zaista djeluje kao silovanje umjetnosti i s očitom namjerom da se nešto promjeni ili istakne. Nasuprot toga, Arronofsky je jednostavno napravio film radi filma i podsjetio me da u ovom suvremenom ispražnjenom Hollywodu još uvijek ima onih koji film shvaćaju prije svega kao umjetnost. Aronofsky stvara neponovljivu atmosferu i kroz sve ono što čini film, scenarij, glumu (fantastična Natalie Portman), tehniku snimanja itd., prodire u opsesiju pojedinca i najdublje ponore ljudske svijesti. Jednostavno rečeno - tako se stvara umjetnost.
Možda u isticanju ovog filma pretjerujem i možda se jednostavno radi o efektu prvog dojma ili mojoj neupoznatosti s očitom genijalnošću opusa i stila Aronofskog, ali Crni labud naspram većine onoga što je u Hollywoodu snimljeno u posljednje vrijeme zbilja djeluje kao remek- djelo.
Na kraju krajeva, jedno je sigurno – Crni labud potaknuo me da nadoknadim sve ono što sam od Aronofskog propustio.
Ne propustiti!!

- 23:53 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2011  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28            

Veljača 2011 (16)
Siječanj 2011 (3)
Ožujak 2010 (4)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Kolovoz 2009 (1)
Veljača 2009 (6)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (1)
Listopad 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi