filmj

utorak, 11.10.2005.

Majkl Kejn

Majkl Kejn
I posle stotinu filmova učim glumu

Jedan od najgledanijih filmova ovoga leta (do sada je zaradio preko 360 miliona dolara širom sveta), „Betmen počinje“ Kristofera Nolana, uskoro će se naći i na DVD izdanju. Za tu priliku, zahvaljujući predusretljivosti distributerske kuće „Tuck“, „Blic“ je dobio ekskluzivni telefonski intervju sa ser Majklom Kejnom, koji u filmu tumači batlera Alfreda.

Ovaj izuzetno prijatan 72-godišnji džentlmen u nedavnoj anketi svrstan je među pet najvećih britanskih glumaca, a 1997. magazin „Impajer“ stavio ga je na 55. mesto svoje liste sto najboljih glumaca svih vremena. Dobitnik dva „Oskara“ („Hana i njene sestre“, „Život nema pravila“) i otac dve kćerke, Majkl Kejn je vlasnik i šest restorana u Londonu i jednog u Majamiju. Smatra da je njegov najbolji film u karijeri „Tihi Amerikanac“, posle koga je odlučio da više ne prihvata glavne uloge, već samo sporedne kojima pristupa jednakim žarom i jednakom posvećenošću.
Gospodine Kejn, kakva iskustva nosite sa snimanja „Betmena“?

- Apsolutno fantastična. Veliki sam obožavalac Kristofera Nolana. Kada sam pročitao scenario, logičan i realističan način na koji ga je Nolan napisao, znao sam da će ovaj Betmen biti drugačiji od svih prethodnih i oduševljeno sam prihvatio ulogu. Takođe, nikada do sada nisam igrao u nekom blokbasteru, tako da mi je veoma drago što sam se i u tome okušao u ovom periodu svoje karijere.
Da li ste gledali prethodne filmove o Betmenu?

- Jesam, i veoma sam uživao u njima. Ali razlika je u tome što su se reditelji do sada uvek koncentrisali na negativce, a Betmen je bio samo neki dasa koji leti okolo u kostimu šišmiša, pri čemu ste se stalno pitali kako on to izvodi. U ovom filmu Nolan je to objasnio vrlo jednostavno i pažljivo. Takođe, mislim da je vraćanjem na početak priče o Betmenu, to jest Brusu Vejnu, ovaj junak prikazan kao ljudsko a ne nadljudsko biće, ranjivo kao i svi mi.
Za Betmenovu humaniju crtu jednim delom je zaslužan i vaš lik, lik njegovog sluge Alfreda, koji svog gospodara Vejna stalno drži na zemlji.

- Pošto je Brus Vejn rano ostao siroče, Alfred mu je bio ne samo sluga već i otac. Iako toga nije bilo u scenariju, ja sam u svojoj glavi stvorio čitavu istoriju o Alfredu. Lik sam zasnovao na jednom vodniku koga sam poznavao iz vojske, a glas sam „pozajmio“ od svog poručnika kada sam imao 18 godina. On je bio pripadnik SAS jedinice, koji je ranjen i koji je, kako više nije mogao da se bori, prekomandovan na održavanje kantine. Tu je naučio da kuva. Dakle, kao strogo vaspitan vojnik i odličan kuvar, bio je idealan da radi kod Brusovog oca, milijardera.
Zanimljivo je da su u poslednje vreme snimljena čak tri rimejka vaših ranijih filmova („Alfie“, „Get Carter“, „Italian Job“)... Spajk Li nedavno je izjavio da taj novi trend filmovanih stripova i rimejkova pokazuje da Holivudu nedostaje svežih ideja. Šta vi mislite o tome?

- Snimanje filmova danas je izuzetno skup posao i mislim da se zbog toga producenti odlučuju na garantovan uspeh, a to su pre svega filmovi o superherojima. Ali i među vlasnicima studija postoje ljudi voljni da rizikuju. Takav je bio direktor „Vorner bradersa“ koji je projekat od 150 miliona dolara dao u ruke jednom Kristoferu Nolanu, reditelju koji je do tada snimio svega dva, doduše odlična, niskobudžetna filma - „Memento“ i „Insomniju“.
Načuli smo da ste potpisali ugovor i za nastavak filma „Betmen počinje“?

- Da, radni naslov je „Džoker“. Kristijan Bejl će opet igrati Betmena, ali to je sve što sada smem da vam kažem.
Svojevremeno ste napisali knjigu o glumi. Da li je još išta ostalo što biste mogli da naučite o njoj?

- To je u stvari bila TV emisija o nekim malim glumačkim trikovima, koja je kasnije pretočena u knjigu. Čovek stalno uči i ni u jednom poslu ne možete reći da znate sve, a naročito ne u glumi.
Koji je vaš prioritet u odabiru uloga?

- Scenario, scenario i samo scenario! Dobro, važno mi je i sa kim radim. Betmen se boji slepih miševa. Čega se vi, privatno, plašite?

- Najviše se bojim raka i tih stvari, pošto sam pravi manijak kada je reč o kontroli zdravlja.
Šta vas pokreće?

- Moja pokretačka snaga je moja porodica. Pravi sam porodični čovek, oženjen sam istom ženom 36 godina.
Šta je recept za jedan uspešan brak?

- To što smo jednaki partneri. Naši životi su toliko isprepletani da ne bismo mogli da ih razdvojimo ni kada bismo hteli.
Miona Kovačević




- 19:45 - Komentari (0) - Isprintaj - #