Hod po rubu

(ekskluzivno, prije nego bude objavljen na Mladi plus moj osvrt na ovaj film o meni omiljenom pjevaču)

(Walk the Line)
SAD 2005, 133 min, biografski, drama
Režija: James Mangold
Uloge: Joaquin Phoenix, Reese Witherspoon

Kralj country glazbe Johnny Cash (1932 – 2003) dobio je i film kao što je to prošle godine dobio podjednako legendarni Ray Charles. Obojica su umrla prije nego što su vidjeli filmove o svojim životima iako su filmovi pripremani dok su još bili živi. Tako je sam Johnny Cash odabrao Joaquina za glumca koji će odigrati njegovu ulogu. Film o životu Raya Charlesa kronološki je pratio skoro cijeli pjevačev život dok film Hod po rubu donosi tek dio priče iz života Johnnyja Casha, a glavna tema filma je njegova ljubav prema June Carter koja će mu na kraju postati ženom.

Uz ljubavnu priču slavnog pjevača, film donosi mnoge druge teme iz Johnnyjeva života, njegovo djetinjstvo, vjeru, život u vojsci, vezu s Folsom zatvorom, pjevačku karijeru, ovisnost o drogi, odnos s njegovim ocem, i druge pod-teme koje su često spomenute tek usput kao asocijacije. Meni najdraži Cashev album, My Mother's hymn book, u filmu je prisutan upravo na indirektan način kad majka Johnnyju na odlasku ostavlja svoju crkvenu pjesmaricu.

Hod po rubu je nominiran za pet Oscara i vrlo je izvjesno da će osvojiti barem dva, za najboljeg glumca i glumicu; ne samo zbog glumačkih izvedbi dvaju protagonista nego i zbog priprema koje su uložili u svoje uloge. Oboje, Joaquin Phoenix i Reese Witherspoon otpjevali su sve glazbene dijelove i naučili svirati gitaru. Joaquin je izjavio kako šest mjeseci nije radio ništa drugo osim svirao gitaru i pjevao pjesme Johnnyja Casha. Film je već okrunjen s tri zlatna globusa, za najbolji film, najboljeg glumca i najbolju glumicu u kategoriji mjuzikl i komedija. Osim toga glumci su osvojili i brojne druge nagrade i nominacije.

Kritičari naveliko hvale film kao izvanredan, emocionalan i jedan od najboljih filmova prošle godine, a i ja ću im se pridružiti. Johnny Cash je jedan od mojih najdražih pjevača i gotovo ne mogu izraziti svoju sreću što je o njegovu životu snimljen film.

Osim odličnih glumaca i odličnog soundtracka dobar je posao napravio i redatelj Mangold. Film započinje otprilike tamo gdje i završava. Johnny Cash odugovlači svoje pojavljivanje na koncertu u zatvoru u Folsomu dok razmišlja o svojem životu i onome što ga je dovelo do ovdje gdje je sada. Na taj način film zaokružuje Cashevu karijeru i njegovo sazrijevanje u karakter kakvog pamtimo. Zanimljivo, film ne završava s koncertom već sa scenom u kojoj će se odigrati finale jedne prekrasne ljubavne priče, sa scenom koja transcendira cijelom filmu i zbog koje će se film dugo pamtiti. Johnny Cash je legenda i ovo je film o njemu.
Ocjena filma: 10/10