ponedjeljak, 28.11.2005.

Krupna riba

(Big Fish)
SAD 2003, 125 min, bajka
Redatelj: Tim Burton
Uloge: Ewan McGregor, Albert Finney, Billy Crudup, Jessica Lange

Priča o Edwardu Bloomu, čovjeku koji je proživio bajkovit život, nerealističan koliko i stvaran putujući iz svog malog gradića iz Alabame u veliki svijet susrečući vještice, divove, duha velike ribe, tajanstvene gradiće, cirkus i drugo. Sada je na umoru i svom sinu, koji ne vjeruje u priče, priča priču o svom životu.

Zar je trebalo proći toliko vremena da bi se ljudi dogovorili da je ovo zaista dobar film? Skloni smo sve novi filmove smjestiti iza starih klasika, nesvjesni da upravo ti novi filmovi postaju klasici. Kako god, drago mi je da je vrijeme neodlučnosti, kad su se recenzije prepisivale od Amerikanaca, a javno mišljenje bilo mlako i uvjetovano prvim javnim istupom, prošlo i da sad svatko može gledati film ne srameći se uživati u istinitosti 'neistinitih događaja'. Vjerujem kako je Tim uspio proniknuti malo u tajnu bajki i legendi, pa, ako hoćete ili nećete i u samo tumačenje Biblije, odnosno mitova (ne kažem da je Biblija mit) Nije važno kako se što dogodilo nego što se dogodilo. Adam i Eva su počinili svoj prvi grijeh, kao što sam i ja kao dijete radio svašta ne osjećajući krivnju pa nisam ni griješio. Prvi put kad sam osjetio krivnju, bio je to moj prvi grijeh, a osjetio sam krivnju jer sam konačno postao čovjek, jer sam ... no neću sad propovijedati, jer bi se i ovom objašnjenju mogla osporiti istinitost. Priča o Adamu i Evi je pravi mit, a mitovi, jer su istiniti, uče nas o temeljnim istinama života. Tko nas i ovaj film uči o istinama većim od točnog odgovora na pitanje gdje si danas bio.

Film, dakle ne govori samo o mašti, i nije samo zanimljiv nego vrlo mudar. Uz svoju vizualnu ljepotu i zanimljivu priču kao da mu ništa drugo ne nedostaje. Bolji od mnogih iako su se, čini mi se, nakon propasti nekih skupih projekata, čak i filmaši iz Hollywooda trgnuli i sad nam serviraju sve originalnije filmove iako još uvijek ima previše jednostavno glupih crpljenja popularnih žanrova i obrađivanja klasika. Stiže nam dvadeseti Zorro, novi King Kong, nova obrada Narnije, … Ali kao što sam rekao, svaki film treba gledati otvoreno, treba dopustiti filmu da nas iznenadi i oduševi: bio on obrada klasika, ili bilo što. Recimo još i da je film snimljen po romanu Daniela Wallacea.
Ocjena: 9/10

- 21:13 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>