petak, 18.11.2005.

Kuća letećih bodeža

(Shi mian mai fu/House of flying daggers)
China 2004, 120 min, borilački
Redatelj: Zhang Yimou
Uloge: Takeshi Kaneshiro, Andy lau, Zhang Ziyi, Song Dandan

Kina, godina 859. nekada jaka dinastija Tang pred svojim je padom zbog sve više odmetničkih skupina koje rade protiv cara. Jadna od najjačih je 'Kuća letećih bodeža' ratnika nevjerojatne vještine čiji ratnik biva zarobljen od carske garde. Dva generala i prijatelja, Leo i Jin spremaju plan kako da pomoću zarobljenika pronađu sjedište pobunjenika i poraze ih.

Već gotovo tipičan film svog žanra donosi i neke novosti: ljubavna priča, da bi bila zanimljiva, mora stvoriti ljubavni trokut jer jednostavan par nije toliko zanimljiv i upravo zbog toga konačan obračun predstavlja izvanredan dramski akcijski finale.

Film prekrasnih boja, koji možda ipak očarava malo više od svoje stvarne kvalitete. Možda sam sam kriv, ali mi 'prekrasna' Zhang već pomalo postaje dosadna. Pa zar je ona jedina glumica koja može glumiti u kineskim filmovima koji prodiru na zapad, zar je ona najljepša glumica iz Azije, a ostalima se drže čvrsto zaključana vrata za Hrvatsku, zar baš u svakom filmu moramo gledati nju? Netko treba reći distributerima da se u Aziji stvara više od deset filmova dnevno i da bi mi rado vidjeli i druge filmove. Unatoč tome, kad je započeo ples udaranja u bubnjeve slijepe djevojke, poželio sam da nikad ne prestane. Zbog takvih scena, ovakvi mi filmovi nikad neće dosaditi.

Film nastavlja tradiciju Tigra i zmaja i Heroja i vodi nas još dalje u fantaziju. Bodeži lete zaista kao da su na daljinski. I to je veliki plus filmu. Minus je što ne lete još malo više iako će neki misliti da se već sad pretjeralo. Ljubitelji žanra trebali bi se ubiti ako propuste film, a oni drugi neće ništa izgubiti. Kako god, ovakvi filmovi, makar za poticaj, zaslužuju dobru ocjenu.
Ocjena: 8/10

- 22:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>