utorak, 30.03.2010.

Das rad/Kotač


... inteligentni a opet u isti mah i senzibilan, dovitljiv i humorističan animirani film o usponu i "neumitnom" padu ljudske civilizacije iz perspektive dvojice vječnih promatrača vremena dva kamenka. Kotač vremenski se okreće, vremena se mijenjaju, no na kraju ono što ostaje je mahovina ... kao da nam poručuje autor ovog zanimljivog animiranog filma.
Film će osim za vaš užitak poslužiti i kao dobar prewiev predstojećem Animafestu u Zagrebu.

- 09:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 25.03.2010.

Ususret ETNOFILm FESTIVALU !


Prije neki dan u prostorima Dokukina Croatia održana je konferencija za tisak drugog izdanja Etnofilm festivala čijim će održavanjem (08.04. - 11.04.2010.) ponovno Rovinj postati središtem etnografije i antropologije kao i filmova etnografske tematike
Na presici je predstavljena konkurencija od 18 filmova etnografske tematike a natjecati će se u sljedećim kategorijama: Najbolji film televizijske produkcije, Najbolji film kojega je autor/savjetnik na filmu etnolog/antropolog, Najbolji film kojega autor/savjetnik nije etnolog/antropolog te Najbolji studentski film.

Drugo izdanje ETNOFILm festivala osim svog natjecateljskog programa imati će i popratni program i jedan dio toga nazvan Retro sekcija festivala predstavit će Jean Roucha čovjeka koji je potaknuo novi val francuskog filma preko njegovih rijetko viđenih djela .

Osim toga kao svaki pravi ozbiljan filmski festival koji misli na svoju reputaciju tako i ovaj festival ima radionicu i to filmske montaže pod voditeljstvom afirmiranog umjetnika Ivana Dobrana. Rezultati rada na toj radionici biti će prikazani na samom festivalu.
U popratnom programu festivala biti će i izložba etnografskih fotografija Muzeja Slavonije, Osijek i gostovanja glazbenika Regije Miška Plavog za kojeg se može reći da je osim bavljenja filmskom glazbom sudjelovao i u stvaranju Novog Vala te koncertirao uz bok grupama kao što su D Boys, Piloti i EKV.

- 10:35 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 24.03.2010.

Dani Makedonije u kinu Tuškanac !

Ovu retrospektivu posljednjih 20 godina makedonske kinematografije (prvo zagrebačka pa potom i riječka publika) uključuje 5 + 5, ili pet kratkih i pet cjelovečernjih igranih filmova.
Hrvatskoj publici makedonska kinematografija svkako nije strana. Publika koja pohodi Motovun i Zagreb film festival je tamo gledala filmove prelijepih sestara Mitevski (Teona režiserka i Labina glavna glumica) i njihovih odličnih filmova "Jas sum od Titov Veles" i "Kako ubiv svetec".
Naravno da prije njih i tog novog uzleta novog makedonskog filma u ranim dvije tisućitima treba spomenuti i najznačajniji izdanak te zemlje prekrasnih vina i Milča Mančevskog ... njegovog nevjerojatnog filma iz 1994.g. "Pred dozdot" koji je prvi makedonski film nominiran za Oscara. Poveznica sa to Mančevskim i Mitevskima jest i u Labini koja je tada u tom filmu ostvarila i svoju jednu od značajnijih uloga karijere.
A kad pričamo o Mančevskom i "Pred dozot", nije li to film koji svojim nelinearnim tijekom radnje i kolažnim prikazom sudbina nekoliko ljudi je upravo začeo jedan svjetski trend koji je samo dobro unovčio i uobličio jedan Ińárritu?

No kako to biva sa svim kinematografijama postoji hrpa pojedinaca koje se nikako ne uspije vidjeti i koji se ne uspiju probiti na tržište zato i ovi dani Makedonije su izvrsni način da se upozna sa nazovimo to uvjetno "rupama u pamćenju". U ostatku posta prenosim dio članka sa stranica HFS-a koji će vam ponajbolje predstaviti režisere i filmove koji su na programu:
Makedonska dokumentaristička škola imala je blistajući uzlet šezdesetih, sedamdesetih i osamdesetih godina. Dae Stoleta Popova balada je o skitničkom životu Roma i predstavlja sam vrh autorove konzistentnosti u njegovanju dokumentarističkog autorskog stila, koji je bujao tretirajući raznolikost moralnih i tematskih preokupacija. Blagoja Risteski-Platnar poznati je makedonski književnik i dramaturg. Početkom novog milenija upustio se u avanturu filma i stvorio veoma zapaženu dokumentarnu seriju Crna, ali divna i dokumentarni film Pseća pjena. Mladi autor Igor Ivanov, u početku privukao je pozornost video-klip estetikom, da bi se u svom kratkome igranom filmu Bube priklonio klasičnim obrascima narativnoga filma. Darko Marković poznati je karikaturist i autor obimna opusa animiranih filmova. Ruka predstavlja na određeni način sintezu svega onoga što je autor radio na planu karikaturalno-satirične animacije s određenom metaforičkom refleksijom.

U igranome filmu Kao loš san Antonija Mitričevskog dolazi do izražaja redateljev poseban senzibilitet i njegova osobita likovna izražajnost u formiranju filmske priče. U stereotipima balkanskih karaktera (scenarij Deana Dukovskog) dobivamo žestoku ratnu agoniju socijalne i moralne degradacije ljudskih bića. Milčo Mančevski je svojim prvijencem Prije kiše privukao pozornost svjetske javnosti. I postao – ambasador Makedonije u pravo vrijeme i na pravom mjestu. Treći cjelovečernji film Stoleta Popova Tetoviranje možemo tretirati, povijesno, kao međaš između umirućeg i dolazećeg društvenog sustava. Zatvor postaje metafora samog društva. Da bi uspješnije prikazao moralnu, religioznu i egzistencijalnu dezintegraciju društva, autor je filmskim jezikom napustio konvencije tradicionalističke naracije i primijenio moderna (ali i rizična rješenja). Branko Gapo pripada, danas već, najstarijoj generaciji filmskih autora, autor je s najbogatijim filmskim opusom igranih filmova. Vrijeme, vode saga je o ljudima raznih režima i vremena. Pričajući o sukobu dva sela oko vode i izvora, Gapo izvlači zanimljive slojevite niti socijalnog, povijesnog, duhovnog i političkog miljea. Film Iluzija mladog autora Svetozara Ristevskog urbani je film koji se sučeljava sa suvremenim (tranzicijskim) socijalnim problemima gdje mentalitet sredine utječe na dezintegraciju obitelji i obiteljskih vrednota. U tom vrtlogu stradaju mladi. To je film koji je široko otvorio vrata suvremenim temama makedonskog tranzicijskog preživljavanja. (Ilindenka Petruševa, Kinoteka Makedonije)



Zagreb, srijeda, 24. ožujka u 20 sati

Ruka (Raka, 1980.), r: Darko Marković, animirani, 35mm, 11 min
Vrijeme, vode (Vreme, vodi, 1980.), r: Branko Ivanovski Gapo, cjelovečernji igrani, boja, 35 mm, 139 min
Zagreb, četvrtak, 25. ožujka u 20 h

Bube (Bubački, 2003.), r: Igor Ivanov – Izi, kratki igrani, 35mm, 15 min
Tetoviranje (1991.), r: Stole Popov, cjelovečernji igrani, boja, 35 mm, 128 min
Zagreb, petak, 26. ožujka u 20 h

Pasja pjena (Pesja pena, 2002.), r: Blagoja Risteski – Platnar, dokumentarni, boja, 35mm, 15 min
Iluzija (2004.), r: Svetozar Ristevski, cjelovečernji igrani, boja, 35 mm, 103 min
Zagreb, subota, 27. ožujka u 20 h

Majko (Dae, 1979.), r: Stole Popov, dokumentarni, boja, 35mm, 16 min
Prije kiše (Pred dozdot, 1994.), r: Milčo Mančevski, cjelovečernji igrani, boja, 35 mm, 120 min

... svi filmovi su prevedeni s makedonskog a i imaju engleski titl.

- 12:42 - Komentari (2) - Isprintaj - #

utorak, 23.03.2010.

TrailerManija continues

Iako je možda zanimljivija vijest da je u Zagrebu ovaj vikend šetao Aragorn i navratio u jedan zagrebački restoran i tamo se uslikao, ili da se uskoro sprema u srpnju mjesecu snimanje Hobbita ili pak da u gradu trenutno traje RAF ... odlučio sam se za najave mnogih zanimljivih (istinaBog dječjih) ali svakako zabavnih filmova:



... i dok će po najavi biti zanimljivo vidjeti nastavak zgoda Ironmana u borbi koliko je to razvidno protiv vojske "klonova" ipak je ponešto zanimljiviji film o predatorima ...


- 09:59 - Komentari (1) - Isprintaj - #

nedjelja, 21.03.2010.

9. RAF od danas 7 dana u Zagrebu !!!



Danas u 20h retrospektivom najboljih filmova po izboru publike s prošlogodišnjeg izdanja RAF-a počima 9. Revija amaterskog filma (21.03. – 27. 03. 2010.) u kinu Grič.
Biti će prikazano skoro 200 filmova u glavnom programu (RAF kratkiši, srednji metar, dugi metar i Kids & Teens ) i 50 u popratnim programima ( RAF-ovci su odrasli – ekskluzivne hrvatske premijere dva srpska filma Miloša Pušića i Marina Maleševića te radionice vezane uz filmsko stvaralaštvo i Druženje u preuređenom kinu Grič )
Službeno najslužbenije otvaranje RAF-a je na rasporedu je u ponedjeljak, 22.03. u 20h također u kinu Grič gdje će se sve bitno odigravati 7 dana do 27. ožujka.
Vanja Daskalović, programska koordinatorica RAF-a istaknula je press konferenciji osim kako kaže standardnih kratkiša i po prvi puta i niskobudžetne filmove. Dodala je kako je novost i slaganje filmskih blokova od ove godine na dva načina po tematici i žanru pa je za tu priliku istakla i 2 borderska filma'
Vrijedi istaknuti i 68 filmova u RAF Teens programu za klince i tinejdžere.
Oliver Sertić, koordinator RAF OFF programa je također u uvodnoj presici RAF-a istaknuo kako će ove godine u sklopu RAFovci su odrasli biti prikazane dvije premijere srpskih filmova, ona Miloša Pušića, s filmom 'Jesen u mojoj ulici' i film 'Srce je mudrih u kući žalosti' Marina Maleševića (koji osim što dolazi na RAF već ovjenčan nekim nagradama u kino Grič dolazi i na 35mm vrpci).Osim njih dvojice od Odraslhi RAFovaca će tu biti i : Pero Orešković Igor Bezinović Dario Lonjak, Ivan Bulić (Stranka dobrih ljudi) , te Ivan Ramljak i Marko Škobalj.
Nadalje će prema izboru Milana Milosavljevića RAF predstavlja najuspješnije recentne radove Akademskog filmskog centra iz Beograda kao što će biti program 'Alternativni film u Beogradu 1950. – 1990.“ A tu su i filmovi legendi jugoslavenske filmske scene poput Trifkovića, Obrenova, Krstića, Jovanovića.. Sveukupno 17 filmova po izboru Miroslava Bate Petrovića.
Zanimljivost ovog RAF-a je jedna paralela ove Revije sa davnom i jednim amaterskim filmom iz te 1979. Tada je jedna mlada skupina njemačkih filmskih entuzijasta snimila je parodiju o superjunaku, svojevrstan hibrid akcije, slapsticka, filmova o čudovištima koju će 30 godina poslije RAF prikazuje na velikom platnu kina grič. Film 'Usamljeni roler' dokaz je da je bilo RAFa prije RAFa.
Za razliku od jednog minulog filmskog festivala RAF iako revija ima ove godine čak 3 radionice. Pa su tu radionica sinkronizacije animiranog filma koja je ostvarena u suradnji s Croatia filmom, zatim radionica stvaranja kratkog filma - projekt 365 u koji se RAF upustio sa Studiom Kubus, i nešto drugačija, ali nipošto manje zanimljiva radionica lomografije koju uz RAF organizira ekipa iz Lomography Hrvatska.

- 17:45 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 17.03.2010.

Ciklus iranskog filma !

Treći po redu ciklus iranskog filma je došao u Hrvatsku i Zagreb. Mjesto projekcija je kao i prethodne dvije u domaćinstvu HFS-a i njihova kina Tuškanac. Ove godine je svjetlo reflektora bačeno na kultnog iranskog režisera Majida Majidija. I u sklopu programa biti će prikazana njegova 4 filma. U centru Majidijeve "filmske pažnje" su djeca pa je tu i najpoznatiji njegov film koji je bio i nominiran za Oscara "Djeca raja".

Slijede tri filma iz novije produkcije nastala u razdoblju od 2004. do 2008. godine. Osim Majidijeva mini ciklusa usred ovog Ciklusa iranskih filmova je i film Ramezanija "Hayat" zatim su tu filmovi dvojice režisera "Sasvim jednostavno" Seyyede Reze Mir-karimija i "Leptir na vjetru" Abbasa Rafeija gdje ćemo prema najavama direkcije programa kina Tuškanac moći vidjeti kako to unutar strogo zadanih okvira su se ova dva režisera snašla sa prikazom obespravljenosti tj. lošeg položaja žene unutra iranskog društva.

Treba samo primjetiti i pohvaliti zagrebačku publiku koja je eto jučer dokazala da prepoznaje i cijeni osim španjolske i češke kinematografije i jednu puno egzotičniju, slojevitiju kinematografiju dalekog istoka ... iransku. Gužva je jučer bila nevjerojatna i tražila se karta više. Nadam se kako ovo neće biti izolirani slučaj unutar cijelog ciklusa jer filmovi osim "Djece raja" (za koju su mnogi mogli čuti) su podjednako kvalitetni i vrijedni gledanja. Naime nisu unutar iranske kinematografije vrijedni samo Kirostami i Majidi, a da to provjerite svakako navratite ove dane na Tuškanac.



Filmovi po danima su.


15.03.2010 u 20h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Djeca raja (Bacheha-Ye aseman)
Rezija: Majidi, Majid, igrani, boja, 1997, 89 min
Uloge: Mohammad Amir Naji (Alijev otac), Amir Farrokh Hashemian (Ali), Bahare Seddiqi (Zahra), Nafise Jafar-Mohammadi (Roya), Fereshte Sarabandi (Alijeva majka)




17.03.2010 u 19h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Otac (Pedar)
Rezija: Majidi, Majid, igrani, boja, 1996, 96 min
Uloge: Hassan Sadeghi (Mehrollah), Hossein Abedini (Mehrollahov prijatelj), Mohammad Kasebi (otac), Parivash Nazarieh (majka)


17.03.2010 u 21h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Boja raja (Rang-e khoda)
Rezija: Majidi, Majid, igrani, boja, 1999, 90 min
Uloge: Hossein Mahjoub (otac), Mohsen Ramezani (Mohammad), Salameh Feyzi (baka), Farahnaz Safari (starija sestra), Elham Sharifi (mladja sestra)


18.03.2010 u 19h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Boja raja (Rang-e khoda)


18.03.2010 u 21h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Otac (Pedar)



19.03.2010 u 19h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Baran
Rezija: Majidi, Majid, igrani, boja, 2001, 94 min
Uloge: Hossein Abedini (Lateef), Zahra Bahrami (Baran), Mohammad Amir Naji (Memar), Abbas Rahimi (Soltan), Gholam Ali Bakhshi (Najaf)


19.03.2010 u 21h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Leptiri vjetra (Parvanei Dar Baad)
Rezija: Rafei, Abbas, igrani, boja, 2004, 90 min
Uloge: Fariborz Arabnia, Shaghayegh Farahani



20.03.2010 u 19h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Leptiri vjetra (Parvanei Dar Baad)



20.03.2010 u 21h, kino Tuskanac (Tuskanac 1, Zagreb)
Ciklus iranskog filma III: Baran


22.3.2010 u 19h. (kino Tuškanac)
Hayat
Režija: Ramezani, Gholam Reza, 2005, 75 min, Uloge: Ghazaleh Parsafar (Hayat), Mohammad Sa'eed Babakhanlo (Nabat), Mehrdad Hassani (Akbar)



22.3.2010 u 21h. (kino Tuškanac)
Sasvim jednostavno
Režija: Mir-Karimi, Seyyed Reza, 2008, 97 min, Uloge: Hengameh Ghaziani (Tahereh), Haleh Homapur, Nayere Farahani, Mehran Kashani, Nastaran Ali Hamdam


29.3.2010 u 19h. (kino Tuškanac)
Sasvim jednostavno
Režija: Mir-Karimi, Seyyed Reza, 2008, 97 min, Uloge: Hengameh Ghaziani (Tahereh), Haleh Homapur, Nayere Farahani, Mehran Kashani, Nastaran Ali Hamdam



29.3.2010 u 21h. (kino Tuškanac)
Hayat
Režija: Ramezani, Gholam Reza, 2005, 75 min, Uloge: Ghazaleh Parsafar (Hayat), Mohammad Sa'eed Babakhanlo (Nabat), Mehrdad Hassani (Akbar)




... vidimo se !!!

- 14:01 - Komentari (4) - Isprintaj - #

utorak, 16.03.2010.

Kick - ass movie trailer


... film koji uskoro dolazi u hrvatska kina nije sasvim tipičan film o superherojima. Ovo su "heroji" koji ne mogu letiti a jedino u čemu su dobri da zlikovcima dobro namlate guzice.

- 16:15 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Kratki utorak predstavlja distribuciju BONOBO studija

Kratki utorak je program HFS-a koji ovaj puta vam predstavlja jednu od najplodonosnijih domaćih produkcija po nagradama, a to je ona animiranog filma.

Tako da danas (i slijedeći tjedan u Art kinu Croatia u Rijeci) na programu Utorka u 21h u kinu Tuškanac ćemo imati osam animiranih i eksperimentalnih filmova iz produkcije Kengesa i Studija Pangolin. Njihovu je distribuciju nedavno preuzela Vanja Andrijević iz Bonobostudija te će ona uvodno predstaviti program i autore filmova na programu.


Ulaz na projekciju je besplatan.


Ručak

1. Plasticat Simon Bogojević Narath, 9' 50'' (2003)
3D animacija (produkcija: Kenges)

2. Relocated Vladislav Knežević, Dinko Peračić, 12' 00'' (2005)
eksperimentalni film (produkcija: Kenges)

3. Levijatan Simon Bogojević Narath 14' 40'' (2006)
3D animacija (produkcija: Kenges)

4. Soldat David Peroš Bonnot 4' 30'' (2006),
stop animacija (produkcija: Kenges)

5. Plac Ana Hušman 9' 00'' (2006)
eksperimentalni film (produkcija: Pangolin)

6. Ručak Ana Hušman 17' 20'' (2008)
eksperimentalni film (produkcija: Pangolin)

7. Morana Simon Bogojević Narath, 12' 40'' (2008)
3D animacija (produkcija: Kenges)

8. Ona koja mjeri Veljko Popović, 6' 40'' (2008)
3D animacija (produkcija: Kenges)

ukupno trajanje programa: 87 minuta

... vidimo se tamo!

- 10:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 10.03.2010.

Knight and day teaser trailer



... brdo (bes)korisnih stvari na netu pa tako recimo i tweet account Toma Cruisea. Eto čovjek sam sebe reklamira pa da mu pomognemo i to proširimo i dalje, slažete se ne?

- 23:59 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 09.03.2010.

Završio je 10. DORF !!!

Nekako u sjeni većeg brata (Zagreb DOX-a) održao se od sredine prošlog tjedna pa do nedjelje deseti Festival dokumentarnog rock filma – DORF (u organizaciji Udruga ljubitelja filma „Rare“ iz Vinkovaca) od ove godine na čak tri lokacije. Naime DORF se održavao u 3 hrvatska grada i to u matičnim Vinkovcima u tamošnjem Gradskom kazalištu Joza Ivakić te još i u Dokukinu Croatia u Zagrebu te Art-kinu Croatia u Rijeci.
Na Festivalu je prikazan 21 film iz 8 zemalja (Hrvatska, Srbija, Slovenija, Velika Britanija, Njemačka, Nizozemska, Bugarska i Maroko). U popratnom programu prikazana je izložba fotografija „Vidi Muziku“ portala Muzika.hr, izložba stripa „Emisija emocija“ hrvatskih strip autora, promocija knjige Darka Rundeka „Uhovid“, te koncerti Darka Rundeka&Cargo orkestra, Le Zbor, Mandelbrot Set i Ž/buka, te nastupi DJ M.I.L.E. (ex-Groodanje).
Osim toga organizatori se hvale brojkom od čak 3000 gledatelja u sva tri grada što je velika brojka ne samo zbog paralelnog održavanja jednog većeg dokumentarnog filmskog festivala već i zbog specifičnosti podžanra koji ovaj festival prati.
Žiri u sastavu Igor Mirković, Gordan Nuhanović i Petar Mitrić najboljim filmom proglasio je film „Prvi pravi ženski zvuk“ Brankice Drašković iz Srbije, o legendarnom novosadskom sastavu Boye, „za informativan i iscrpan prikaz društveno-sociološkog i kulturnog konteksta 80-ih godina u kojem je ponikao jedan od prvih ženskih rock sastava u tadašnjoj držav“.
Posebnu nagradu žirija „za dinamičnu i dokumentarno relevantnu priču o odnosu jedne male sredine prema fenomenu heavy metala i omladinskoj subkulturi“ osvojio je film „Radio Apokaliptiko“ Marka Cvejića iz Slovenije.

Posebno priznanje Festival je dodijelio Peteru Braatzu iz Njemačke, za ukupan dosadašnji rad i sjajne filmove koje je snimio.

- 23:58 - Komentari (1) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 08.03.2010.

Pobjednici 6. Zagreb DOX-a !!!

U subotu navečer negdje iza 22h skromnim zatvaranjem okončan je onaj službeni (neslužbeni dio, nazovimo to tako, je bio onaj koji se odvijao u nedjelju a tada na projekcijama su bili prikazivani pobjednički filmovi) dio Zagreb DOX-a i proglašeni su u dvorani broj 1 pobjednici. Da se nešto ne zaboravi i da svi imate uvida u odluku žirija, u potpunosti prenosim vijest o pobjednicima:

VELIKI PEČAT u međunarodnoj konkurenciji

Žiri:
Ibtisam Salh Mara’ana, redateljica
Branko Ivanda, redatelj
Janko Heidl, filmski kritičar


Žalba / Petition, r. Zhao Liang

Glavnu nagradu za najbolji film iz međunarodnog natjecateljskog programa dodjeljujemo iznimno potresnom kineskom filmu 'Žalba' Zhao Lianga. Osim što je diskretnom suosjećajnošću zabilježio niz dirljivih sudbina malih ljudi u potrazi za pravdom odnosno svojim uvjerenjima, 'Žalba' impresionira i očitom autorskom posvećenošću poslu, što se očituje u činjenici da je film uporno snimao više od deset godina.


Posebna priznanja

Zadnji vlak / Last Train Home, r. Lixin Fan

'Zadnji vlak' Lixina Fana je snažna drama koja kroz priču o tipičnoj obitelji migracijskih radnika upečatljivo slika dio kineskog društva. Osobito je dojmljivo što jednakom vještinom uspijeva uhvatiti neočekivano intimne trenutke istine iz obiteljske svakodnevice i snaći se u masovnim prizorima poput onoga na prenapučenoj željezničkoj postaji.

Staklena kuća / Glass House, r. Hamid Rahmanian

'Staklena kuća' je snažno djelo koje u najboljoj tradiciji iranske kinematografije vrlo emotivno pristupa problemu položaja žena u iranskom društvu, ali svoju pravu dokumentarističku potresnost i autorsku uvjerljivost postiže dramatičnim praćenjem osobnih sudbina nekolicine mladih djevojaka.


VELIKI PEČAT u regionalnoj konkurenciji

Žiri:
Dragan Nikolić, redatelj i scenarist
Claas Danielsen, direktor međunarodnog filmskog festivala dokumentarnog i animiranog filma u Leipzigu
Goran Dević, redatelj




Toto, r. Peter Schreiner

'Toto' je film čiste kontemplacije. Vrijeme zastaje, a unutarnji glasovi kao da nam šapuću u uho. Toto, koji živi između dviju kultura, krenuo je potražiti svoje korijene. Peter Schreiner imao je hrabrosti snimiti formalno precizan film o osobi koju sami nikad ne bismo uočili i vodi nas na unutarnje putovanje u izgubljeni identitet i djetinjstvo.

Posebna priznanja

Kriva je / Guilty, r. Milica Đenić

Film 'Kriva je' pokazuje kako se u skromnim produkcijskim uvjetima uz dobar odabir glavnog lica i čvrstu strukturu može napraviti film koji usprkos jednostavnosti govori točno, direktno i glasno o problemu ovisnosti, ali tako da taj problem niti u jednom trenutku ne dominira nad pričom o potrazi za identitetom jedne sasvim individualizirane mlade žene.

MALI PEČAT za najbolji film autora ili autorice do 30 godina starosti

Žiri:
Matija Vukčić, student
Raul Brzić, student
Goran Čače, student

Bezdan / Chasm, r. Wojciech Kasperski

Film je snimateljski, montažno pa i režijski, po našem mišljenju, dojmljiviji od ostalih ponuđenih filmova. Uz dokumentarističku kvalitetu ističe se i umjetnički dojam. Snimljen uz vrlo malo govora, 'Bezdan' gledatelja uvlači u samoću koju proživljava protagonist. Prateći tragača za zlatom koji nikome ne može vjerovati, redatelj vješto prikazuje čovjeka kojem su sada njegova opsesija i priroda važniji od ljudi. Iako će na prvu loptu možda djelovati da su neki dijelovi filma previše režirani, zapravo se radi o dobro izvedenim elipsama, tako da je neupitna i dokumentaristička autentičnost.


Posebno priznanje

'Sanja i Vrabac' / Sanya and Sparrow, r. Andrey Gryazev

Film je stilski potpuno drukčiji od 'Bezdana', kojem smo dali glavnu nagradu. U Gryazevu dokumentarcu dominantni su dijalozi, koji djeluju vrlo realno, s puno emocije. Dvojica različitih prijatelja koji rade na terminalu za drobljenje kamena zbližavaju se u situaciji kada željno iščekuju plaću da bi se mogli vratiti kući. Autor je uhvatio njihove svađe, zafrkancije, plač, Sanjine telefonske prepirke sa suprugom; situacije koje nam uspješno približavaju protagoniste i daju potrebnu emociju pomoću koje uviđamo kakav je život, ne samo Sanje i Vrapca, nego život tisuća takvih radnika.

Nagrada Movies that Matter za film koji najbolje promiče ljudska prava

Žiri:
Igor Galo, glumac i redatelj
Urša Raukar Gamulin, glumica i aktivistica
Zoran Pusić, predsjednik Građanskog odbora za ljudska prava


Žalba / Petition, r. Zhao Liang

Film 'Žalba' dokumentirana je priča o višegodišnjoj nenasilnoj borbi 'malih' ljudi pogođenih nepravdom sa svemoćnom bešćutnom državnom birokracijom u nezainteresiranom, oportunističkom okruženju. Film opisuje događaje u Kini, ali bi se radnja filma mogla, uz male preinake, smjestiti i u mnoge druge dijelove svijeta, posebno u države nastale na području bivše Jugoslavije. Režiser uspijeva gledateljima približiti kompleksnost i višeslojnost problema kroz 'patchwork' sastavljen od netrpeljivosti konformističkog društva prema pojedincima koji se suprotstavljaju nepravdama preko sudbina pojedinaca koje vlastiti angažman gura preko margine društva do, više kao neizrečene slutnje, mogućih dubokih društvenih promjena koje obično počinju s bezizglednom borbom protiv nepravde.

Posebno priznanje

Zašto? / Why?, r. Ljubica Janković Lazarić

Film 'Zašto?' potresno je svjedočenje djevojke koja je pet godina bila zatvorena u ludnici, sudeći prema viđenom, samo zbog svoje lezbijske orijentacije. Ova hrvatska verzija 'Leta iznad kukavičjeg gnijezda' - s razlikom da je 'Zašto?' dokumentarni film - upozorava na zastrašujuće ishode koje može imati veza primitivnih predrasuda i birokratskog žrvnja u koji te predrasude mogu gurnuti pojedinca, posebno ako je ranjiv i nezaštićen.




... osim ovdje pobrojanih filmova fale samo dva pobjednika, jer drugačijim riječnikom se to nikako ne može se nazvati, da u kategoriji nagrade publike nakon prebrojanih glasova publike je direkcija festivala zaključila da zbog zanemarive ili kako su oni nazvali gotovo jednakog broja glasova, uz zanemarivu razliku, T- com NAGRADU PUBLIKE dijele filmovi "Ljudi s mliječnog puta" Miroslava Mikuljana i "Sudbina broj 13" Irene Škorić.

- 23:26 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Dobitnici 82. Oscara !!!

prošla je nama na Starom kontinentu još jedna besana noć, a dobitnici jedne od bitnijih filmskih nagrada preko bare su:


za glavnu mušku ulogu:

Jeff Bridges u “Crazy Heart”


za sporednu mušku ulogu:

Christoph Waltz u “Inglourious Basterds”


za glavnu žensku ulogu:

Sandra Bullock u “The Blind Side”


za sporednu žensku ulogu:

Mo’Nique u “Precious: bazirano na knjizi ‘Push’ by Sapphire”


za dugometražni animirani film:

“Up” Pete Docter


za najbolju scenografiju:

“Avatar” Art Direction: Rick Carter i Robert Stromberg; Set Decoration: Kim Sinclair


za najboljeg snimatelja:

“Avatar” Mauro Fiore


za kostimografiju:

“The Young Victoria” Sandy Powell


za režiju:

“The Hurt Locker” Kathryn Bigelow



za dugometražni dokumentarni film:

“The Cove” Louie Psihoyos i Fisher Stevens


za kratkometražni dokumentarni film:

“Music by Prudence” Roger Ross Williams i Elinor Burkett


za filmsku montažu:

“The Hurt Locker” Bob Murawski i Chris Innis



za najbolji film s neengleskog govornog područja:

“The Secret in Their Eyes (El Secreto de Sus Ojos)” Argentina


za najbolju šminku:

“Star Trek” Barney Burman, Mindy Hall i Joel Harlow


za najbolji filmski soundtrack:

“Up” Michael Giacchino


za najbolju originalnu pjesmu na filmu:

“The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)” iz filma “Crazy Heart” glazba i stihovi Ryan Bingham i T Bone Burnett


za film godine:

“The Hurt Locker” Kathryn Bigelow, Mark Boal, Nicolas Chartier i Greg Shapiro, producenti



za najbolji kratkometražni animirani film:

“Logorama” Nicolas Schmerkin


za najbolji kratkometražni igrani film:

“The New Tenants” Joachim Back i Tivi Magnusson


za montažu zvuka:

“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson


za sound mixing:

“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson i Ray Beckett



za najbolje filmske efekte:

“Avatar” Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham i Andrew R. Jones


za najbolji adaptirani scenario:

“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Screenplay by Geoffrey Fletcher


za najbolji originalni scenario:

“The Hurt Locker” Written by Mark Boal


... ovogodišnji apsolutni dobitnik i nekima pomalo iznenađenje je film "The Hurt Locker" o čovjeku koji se bavi jednim od najopasnijih zanimanja u vojsci, a to je razminiravanje. Film je sasvim zasluženo pobrao 6 (ne baš tehničkih) Oscara i šteta je što nije pobrao i za glavnu mušku ulogu. Možemo govoriti da je to još jedan "patriotski" Oscar, no film ima svoju vrijednost i priča priču o jednom zanimanju koje nije nikad slavljeno. Ovo je i za “Avatar” (film je osvojio samo tehničke Oscare) i samog James Camerona veeliki filmski poraz. Jednostavno raskošna bajka kakvu je prezentirao Cameron je doslovno izgažena pravom ljudskom pričom s prve crte bojišnice. Jednako koliko je ovo poraz Camerona toliko je i za Tarantina koji je dobio, tj. manje on a više Christopher Waltz, Oscara za najbolju sporednu (glavnu) ulogu na filmu. Tarantinov film je bio i bolje izrežiran i koncipiran od efektnog i dopadljivog i oku ugodnog Avatara. Štoviše Cameronov film je više baziran na dobroj montaži gdje mislim da leži i najveći poraz ovog filma.
Od ostalih "iznenađenja" je i Oscar za Sandru koja je ove godine po iskazanoj glumi u filmu, kojeg bih nazvao namjenskim filmom za Oscara, u konkurenciji glumica sasvim zasluženo odnjela nagradu.
Ipak na kraju ovo rezimea dodjele najviše se treba veseliti Oscaru za odličnog Austrijanca jer kako to biva obično sa ovom nagradom takve uloge znaju ostati nezasluženo zasijenjene nekim filmskim zvijezdama padalicama.

- 08:01 - Komentari (8) - Isprintaj - #

petak, 05.03.2010.

Prince of Persia ... second trailer





- 12:01 - Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak, 04.03.2010.

Kako je Star trek trebao završiti!

- 00:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 03.03.2010.

Nominirani za 82. Oscara su ...

Pošto je uskoro (u nedjelju 07.03.2010.) dodjela nagrade Oscar nekako je i vrijeme da se pozabavimo i kandidatima, filmovima. I nominirani ...

za glavnu ulogu:

* Jeff Bridges u "Crazy Heart"
* George Clooney u "Up in the Air"
* Colin Firth u "A Single Man"
* Morgan Freeman u "Invictus"
* Jeremy Renner u "The Hurt Locker" - ovaj film je pravo malo iznenađenje i definitivno od svih pobrojanih uloga, ova Jeremy Rennera je najupečatljivija.

za sporednu mušku ulogu:

* Matt Damon u "Invictus"
* Woody Harrelson u "The Messenger"
* Christopher Plummer u "The Last Station"
* Stanley Tucci u "The Lovely Bones"
* Christoph Waltz u "Inglourious Basterds" - ako ne dobi Oscara za ipak glavnu ulogu u Tarantinovu filmu ... bit će to veliko razočaranje. Iako ništa lošije uloge nisu ostvarili ni Damon ni Harrelson. Ove godine je ovdje primat u Oscarima za glumu.

za glavnu žensku ulogu:

* Sandra Bullock u "The Blind Side" - znam da će se mnogi ljutiti no ovaj put Bullockova je dala stvarno sve od sebe i odigrala najbolje što može neki opće prihvaćeni stereotip bogate bjelkinje iz Texasa
* Helen Mirren u "The Last Station"
* Carey Mulligan u "An Education"
* Gabourey Sidibe u "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"
* Meryl Streep u "Julie & Julia"

za sporednu žensku ulogu:

* Penélope Cruz u "Nine"
* Vera Farmiga u "Up in the Air" - nekako sam između Vere koju već dulje vrijeme promatram i
* Maggie Gyllenhaal u "Crazy Heart" - seke proslavljenog Mikea Gyllenhaala. Ipak je možda za mrvu bolja uloga Maggie koja fenomenalno glumi samohranu majku i ljubavnicu Bada - ostarjela country pjevača.
* Anna Kendrick u "Up in the Air"
* Mo'Nique u "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"

za najbolji dugometražni animirani film:

*
"Coraline" Henry Selick - mnogima se svidio (više zbog dobro sastavljenog foršpana) Up, no taj film je mogao biti uspješniji kao kratkometražni animirani film. Coraline ima bolju i zanimljiviju priču i zato je ovo bolji film.
*
"Fantastic Mr. Fox" Wes Anderson
*
"The Princess and the Frog" John Musker i Ron Clements
*
"The Secret of Kells" Tomm Moore
*
"Up" Pete Docter

za najbolju scenografiju:

*
"Avatar" Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg
Set Decoration: Kim Sinclair
*
"The Imaginarium of Doctor Parnassus" Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro
Set Decoration: Caroline Smith
*
"Nine" Art Direction: John Myhre
Set Decoration: Gordon Sim
*
"Sherlock Holmes" Art Direction: Sarah Greenwood - prvi film iz ovog popisa ima najbolju grafiku a ne scenografiju. U Sherlocku su se stvarno potrudili prekriti moderni London i naći one prekokrasne viktorijanske dijelove i prenijeti nam dio te stvarnosti.
Set Decoration: Katie Spencer
*
"The Young Victoria" Art Direction: Patrice Vermette
Set Decoration: Maggie Gray



za najboljeg snimatelja:

*
"Avatar" Mauro Fiore
*
"Harry Potter and the Half-Blood Prince" Bruno Delbonnel
*
"The Hurt Locker" Barry Ackroyd
*
"Inglourious Basterds" Robert Richardson - iako je zahtjevnije snimanje u Avataru nekako sam sklon pripisati to više digitalnoj obradi, a ovdje je biopravi iskonski snimateljski posao i to kao i u svim Tarantinovim filmovima besprijekorno obavljen.
*
"The White Ribbon" Christian Berger - ovo je i svojevrstan kuriozitet jer je za film koji s neengleskog govornog područja nominiran snimatelj



za najbolju kostimografiju:

*
"Bright Star" Janet Patterson
*
"Coco before Chanel" Catherine Leterrier
*
"The Imaginarium of Doctor Parnassus" Monique Prudhomme
*
"Nine" Colleen Atwood
*
"The Young Victoria" Sandy Powell - izrada kostima za nešto što mora predočiti svijet koji je odavno nestao je uvijek zahtjevan posao i to treba svakako nagraditi.



za najboljeg režisera:

*
"Avatar" James Cameron
*
"The Hurt Locker" Kathryn Bigelow
*
"Inglourious Basterds" Quentin Tarantino - teška odluka. Izuzetn teška će biti odluka u ovoj kategoriji jer prva tri su doslovno izjednačena. Tri odlična filma i tri odlične režije. Nekako stavljam naglasak na Tarantina jer njegov film odiše njegovim humorom i duhom što je teško nekako ustavnoviti u prva dva s ovog popisa.
*
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" Lee Daniels
*
"Up in the Air" Jason Reitman

za najbolji dugometražni dokumentarac:

*
"Burma VJ" - je dokumetarac koji će vam oduzeti dah i beskrajno vas rastužiti i oduševiti u isti mah. Prikazuje iz prve ruke bez puno intervencije u objekt snimanja borbu za ljudska prava u Burmi koja je pod žestokom vojnom diktaturom. Uostalom svi koji su bili prošle godine na koncertu desetljeća, U2 vjerojatno su i nosili maske Aung Sung Yi jer joj se upravo u to vrijeme odlučivala sudbina.
A Magic Hour Films Production Anders Řstergaard i Lise Lense-Mřller
*
"The Cove"
An Oceanic Preservation Society Production Louie Psihoyos i Fisher Stevens
*
"Food, Inc."
A Robert Kenner Films Production Robert Kenner i Elise Pearlstein
*
"The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers"
A Kovno Communications Production Judith Ehrlich i Rick Goldsmith
*
"Which Way Home"
A Mr. Mudd Production Rebecca Cammisa



za najbolji kratki dokumentarac:

*
"China's Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province"
A Downtown Community Television Center Production Jon Alpert i Matthew O'Neill
*
"The Last Campaign of Governor Booth Gardner"
A Just Media Production Daniel Junge i Henry Ansbacher
*
"The Last Truck: Closing of a GM Plant"
A Community Media Production Steven Bognar i Julia Reichert
*
"Music by Prudence"
An iThemba Production Roger Ross Williams i Elinor Burkett
*
"Rabbit ŕ la Berlin"
An MS Films Production Bartek Konopka i Anna Wydra

za najbolju montažu:

*
"Avatar" Stephen Rivkin, John Refoua i James Cameron - ako igdje montaža je bila kompliciranija i bitnija onda je to ovaj film. Maestralna montaža.
*
"District 9" Julian Clarke
*
"The Hurt Locker" Bob Murawski i Chris Innis
*
"Inglourious Basterds" Sally Menke
*
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" Joe Klotz


za najbolji film s neengleskog govornog područja:

*
"Ajami"
An Inosan Production Israel
*
"El Secreto de Sus Ojos"
A Haddock Films Production Argentina
*
"The Milk of Sorrow" - iako su mnogi oduševljeni njemačkim White Ribbonom ovaj film ipak ima dušu.
A Wanda Visión/Oberon Cinematogrŕfica/Vela Production Peru
*
"Un Prophete"
A Why Not/Page 114/Chic Films Production France
*
"The White Ribbon"
An X Filme Creative Pool/Wega Film/Les Films du Losange/Lucky Red Production Germany

za najbolju filmsku šminku:

*
"Il Divo" Aldo Signoretti i Vittorio Sodano
*
"Star Trek" Barney Burman, Mindy Hall iJoel Harlow - ako nije za nagraditi slojevito višesatno nanošenje šminke jednog Klingonca onda je sve uzalud.
*
"The Young Victoria" Jon Henry Gordon i Jenny Shircore

za najbolji filmski soundtrack:

*
"Avatar" James Horner
*
"Fantastic Mr. Fox" Alexandre Desplat
*
"The Hurt Locker" Marco Beltrami i Buck Sanders
*
"Sherlock Holmes" Hans Zimmer - odličan soundtrack ostati će vam možda više u pamćenju od samog filma.
*
"Up" Michael Giacchino


za najbolju originalnu pjesmu napisanu za film:

*
"Almost There" iz filma "The Princess and the Frog" glazba i stihovi ... Randy Newman
*
"Down in New Orleans" iz filma"The Princess and the Frog" glazba i stihovi ... Randy Newman
*
"Loin de Paname" from "Paris 36" glazba: Reinhardt Wagner
stihovi: Frank Thomas
*
"Take It All" from "Nine" glazba i stihovi... Maury Yeston
*
"The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)" iz filma "Crazy Heart" glazba i stihovi ... Ryan Bingham i T Bone Burnett - ovo je prava odlična country stvar i nadamo se da će imati prednost pred klasičnim pjesmuljcima rađenim za potrebe animiranog filma


za najbolji igrani film:

*
"Avatar" (20th Century Fox)
A Lightstorm Entertainment Production James Cameron i Jon Landau, producenti
*
"The Blind Side" (Warner Bros.)
An Alcon Entertainment Production Gil Netter, Andrew A. Kosove and Broderick Johnson
*
"District 9" (Sony Pictures Releasing)
A Block/Hanson Production Peter Jackson i Carolynne Cunningham, producenti
*
"An Education" (Sony Pictures Classics)
A Finola Dwyer/Wildgaze Films Production Finola Dwyer i Amanda Posey, producenti
*
"The Hurt Locker" (Summit Entertainment)
A Voltage Pictures Production nominirani tek trebaju biti utvrđeni
*
"Inglourious Basterds" (The Weinstein Company) - ovo je film godine šta god rekli, ali kako to u USA obično biva biti će nagrađen ili "Avatar" ili za mrvu samo lošiji film od Basterdsa... "The Hurt Locker"
A Weinstein Company/Universal Pictures/A Band Apart/Zehnte Babelsberg Production Lawrence Bender, producent
*
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" (Lionsgate)
A Lee Daniels Entertainment/Smokewood Entertainment Production Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness i Gary Magness, producenti
*
"A Serious Man" (Focus Features)
A Working Title Films Production Joel Coen and Ethan Coen, producenti
*
"Up" (Walt Disney)
A Pixar Production Jonas Rivera, producent
*
"Up in the Air"
A Montecito Picture Company Production Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, producenti


za najbolji kratki animirani film:

*
"French Roast"
A Pumpkin Factory/Bibo Films Production Fabrice O. Joubert
*
"Granny O'Grimm's Sleeping Beauty" (Brown Bag Films)
A Brown Bag Films Production Nicky Phelan and Darragh O'Connell
*
"The Lady and the Reaper (La Dama y la Muerte)"
A Kandor Graphics and Green Moon Production Javier Recio Gracia
*
"Logorama" (Autour de Minuit)
An Autour de Minuit Production Nicolas Schmerkin
*
"A Matter of Loaf and Death" (Aardman Animations)
An Aardman Animations Production Nick Park


za najbolji igrani kratkometražni film:

*
"The Door"
Juanita Wilson i James Flynn
*
"Instead of Abracadabra"
Patrik Eklund i Mathias Fjellström
*
"Kavi"
Gregg Helvey
*
"Miracle Fish"
Luke Doolan i Drew Bailey
*
"The New Tenants"
Joachim Back i Tivi Magnusson


za najbolju montažu zvuka:

*
"Avatar" Christopher Boyes i Gwendolyn Yates Whittle
*
"The Hurt Locker" Paul N.J. Ottosson
*
"Inglourious Basterds" Wylie Stateman - ovdje je najbolji soundtrack i odlično ukomponiran u samu sliku te ako ga slušate znati ćete na koga se i pri tom Tarantino referira. Vrlo intiutivno i sugestivno i nikako plošno kao ostala montaža.
*
"Star Trek" Mark Stoeckinger i Alan Rankin
*
"Up" Michael Silvers iTom Myers


za najbolji sound mixing:

*
"Avatar" Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson i Tony Johnson
*
"The Hurt Locker" Paul N.J. Ottosson i Ray Beckett
*
"Inglourious Basterds" Michael Minkler, Tony Lamberti i Mark Ulano - jednako kao i prethodno
*
"Star Trek" Anna Behlmer, Andy Nelson i Peter J. Devlin
*
"Transformers: Revenge of the Fallen" za Greg P. Russell, Gary Summers i Geoffrey Patterson


za najbolje (dobro je reći one vizualne) filmske efekte:

*
"Avatar" Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham i Andrew R. Jones - ovaj film ovdje sigurno odnosi ovaj Oscar
*
"District 9" Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros i Matt Aitken
*
"Star Trek" Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh i Burt Dalton


za najbolji adaptirani scenario:

*
"District 9" napisali Neill Blomkamp i Terri Tatchell
*
"An Education" napisao Nick Hornby
*
"In the Loop" napisali Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
*
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" napisao Geoffrey Fletcher
*
"Up in the Air" napisali Jason Reitman i Sheldon Turner - odlična priča dosad ne viđena na filmskom platnu.


za najbolji originalni scenario:

*
"The Hurt Locker" napisan od Marka Boala
*
"Inglourious Basterds" napisan od Quentin Tarantinoa - ovdje su opet prva tri jako izjednačena, no kompleksniji, višeslojniji je ipak ovaj
*
"The Messenger" napisan od strane Alessandro Camon & Oren Moverman
*
"A Serious Man" napisan od strane Joel Coen & Ethan Coen
*
"Up" sceanrio napisan od Bob Peterson, Pete Docter
a priču napisali Pete Docter, Bob Peterson, Tom McCarthy


... i za kraj pregled filmova sa pobrojanim nominacijama:



"Avatar" 9
"The Hurt Locker" 9
"Inglourious Basterds" 8
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" 6
"Up in the Air" 6
"Up" 5
"District 9" 4
"Nine" 4
"Star Trek" 4
"Crazy Heart" 3
"An Education" 3
"The Princess and the Frog" 3
"The Young Victoria" 3
"The Blind Side" 2
"Fantastic Mr. Fox" 2
"The Imaginarium of Doctor Parnassus" 2
"Invictus" 2
"The Last Station" 2
"The Messenger" 2
"A Serious Man" 2
"Sherlock Holmes" 2
"The White Ribbon" 2

- 15:00 - Komentari (1) - Isprintaj - #

utorak, 02.03.2010.

ciao bella

Svatko si daje s vremena na vrijeme neki zadatak. Ja, ja sam si zadao da dublje uđem u kinematografiju jedne od nordijskih zemalja. Zapravo mnogi će odgovoriti da znaju podosta o Švedskoj, no da li zaista to mogu s punim pravom reći. Vjerujem da ne. Eto tako sam ovih mjeseci se otisnuo u odiseju po vrletnim vodama Gamlastana i našao sam nekoliko izvrsnih filmova koji su negdje na granici švedskog mainstreama, ali mogli bi se svidjeti većini vas jer nemaju ono po ćemu bih ja najprije prepoznao te Nordijce ... to je pesimistični kraj. Dakle to nije tako.
Ovo je odličan teenagerski film koji može i zasita zadovoljava kriterije i godišta nakon teen faze.
Dakle univerzalan film o univerzalnoj temi a to je potraga za ljubavlju, potraga za priznanjem.
Imamo dva glavna protagonista. To su prekrasna crvenokosa pjegavica Linnea i mladi, crni Mustafa.
Šta će vam više za zaplet nego suprotnosti, koje se tako počesto privlače u svjetu onkraj "srebrna platna". On je u tipičnoj fazi istraživanja seksualnosti i pokušava skinuti svoje djevičanstvo dok ona traži kopiju svog izgubljenog talijana.
Poveznice ove male priče su osim istraživanja i laži. Naime ubrzo se Mustafa nađe u situaciji da preuzme identitet jednog Massima ne bi li došao do srca mlade, prelijepe Linnee (ali ne ekskluziv). Ona pak u međuvremenu saznaje da je sa onim prvim talijanom s kojim se pohvatala negdje na apeninskom poluotoku zatrudnila.
Eto i druge laži za zabavit se. Jedno i drugo lažu.

Ono što je slabost filma bila bi razrješenje tih dilema. Naime ona mu oprašta što ju je eto izprva samo htio poševiti radi sebe samog i društva koje ga na to pritišće. E tu je pak koliko je to zamjerka u isto vrijeme i jedna lijepa stvar. Naime režiser kroz ovaj u naravi sladak film provlači i nove društvene prioritete koji se eklatantno na glas izgovaraju u svim zajednicama multietnički obojene Švedske. I Irancima, Arapima i Šveđanima je izuzetno bitno da u maloj (ali ne crnoj) knjižici se nađe još jedan križić pod rubrikom povaljene ženske.

- 23:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Revija kandidata za Oscara od 1. do 10. 3. u kinima CineStara

Dodijela Oscara nam je pred vratima u ranojutarnjim satima ove nedjelje a Cinestar je kao i prethodnih godina organizirao jedinstvenu Reviju filmova kandidiranih za nagradu Oscar koja je jučer krenula u svim multipleksima CineStar. Za ovu reviju je ukupno odabrano 12 filmova koji svi zajedno imaju 51 nominaciju.

Filmovi:
"Avatar" i "Narednik James" 9 nominacija,
"Nemilosrdni gadovi" 8, a
"Ni na nebu, ni na zemlji" 6.
"Devet", "Sve o jednoj djevojci", "Sherlock Holmes", "Ozbiljan čovjek" te "Ljupke kosti".
- svi ti filmovi se reprizno prikazuju no zato su tu i premijere:
"Priča o prvaku", "Viktorija: život mlade kraljice" (odlična priča o jednoj od poznatijih britanskih kraljica u čijoj ulozi briljira Emily Blunt) i "Invictus" (novi film Clinta Eastwooda).

Kuriozitet ovog ciklusa filmova kandidata za Oscara što će se u istom opsegu održavati osim u zagrebačkim multiplexima Cinestar i u ostalih 3 multiplexa u Rijeci, Zadru i prvi put u Šibeniku.

- 13:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>