ponedjeljak, 02.07.2007.

Image Hosted by ImageShack.us

Ah, prva ljetna recenzija. Da počnemo žestoko.

Phillip je upravo izgubio svoju majku. U ostavštini, osim što, pretpostavljamo, dobije lijepu kuću i možda koje imanje, dobije i zastarjelo pismo/oporuku sa paketom njegovog oca, koji je otišao u nepoznato još prije Phillipovog rođenja. Tata kaže da se paket zapali, ne dira, zaboravi, aaaali Phillip, kao pravi avanturist, ofkorz, pregleda paket, koji je, između ostalog, sadržavao notese i teke o jednoj udaljenoj zabačenoj lokaciji negdje na Grenlandu (od svih mjesta). Smatrajući kako ionako nema šta radit u životu pametnoga, Phillip pođe na Grenland otkriti koji vrag je njegov stari zapravo radio.

O, koja greška.

Nakon (ne)ugodnog dolaska na Grenland i mukotrpnog kobeljanja sa olujom i snijegom, Phillip napokon stiže na spomenute koordinate, i pronalazi metalni pokrov. Malo razbijanja poledice i malo snage i otkriju se ljestve, zajedno sa toplim zrakom ispod površine zemlje. I Phillip uđe u nepoznato...

Ofkorz, ljestve puknu. I više nema vraćanja nazad.

Tako počinje Penumbra: Overture, jedno od najugodnijih iznenađenja u zadnje vrijeme. Penumbra je epizodična (planira se još 2 dijela) horror-avantura, sa specifičnim sučeljem. Sve je first-person i realna fizika je jedan od ključnih faktora. Ne, ovo nije FPS, daleko od toga, ovo je čistokrvna avantura, samo sa posve originalnim načinom proživljavanja pravog adrenalinskog straha. U Penumbri je naglašena priča i izrazita atmosfera, naspram fizičkom strahu (iako ima i dosta toga). Više puta ćete ostati potpuno zabezeknuti nekim obratom u radnji ili iznenadnim napadom panike. Ima skriptiranih elemenata (u biti sve iznenadno je skriptirano), ali je napravljeno tako dobro i tako se uklapa u savršeni efekt straha. Praktički više od pola igre ste sami, a ostatak se šuljate (jer borba em je teška, em nepotrebna) od neprijatelja (mutiranih pasa, u ovom slučaju). Atmosfera je potpuno izopačena i stvarno odvratna u par momenata, a sve pogoršavaju činjenice i podaci iz stvarnog svijeta lijepo umiksani u igru. Ima čak i art deco-a, koji, vidim, od pojave Bioshocka i Fallouta postaje sve popularniji...

Ali da idemo na sam gameplay, ponovit ću, Penumbra se dići fizikom. Sve što čovjek u stvarnosti može pomaknuti, možete i vi u igri. Daske, kutije, čaše, knjige, stolice, police, šta god, sve je sređeno da se što realnije pomiče. Naravno, fizika najviše dolazi do izražaja u zagonetkama, kojih ima puno, i dosta njih zahtijevaju malo mozganja. U jednom momentu treba i malo kemije (užas, ali eto, šta se može...). Borba je također drugačija, u smislu da nije jednostavno ciljanje i klik miša, već trebate stvarno zamahnuti mišem s lijeva na desno ako, npr., imate pijuk ili čekić. Bacanje predmeta zahtijeva povlačenje miša prema nazad malo bržim pokretom i zatim naprijed sporije za dobru daljinu. Ako nemate oružje, uvijek se možete obraniti većim kamenom ili nećim trećim što nađete po napuštenom rudniku (da, radi se o rudniku). Svjetlo je jako bitno, jer privlači neprijatelje, a opet bez njega ne možete baš ni vidjeti, no? U mraku, doduše, kada se šuljate tj. stojite na mjestu, neprijatelji vas ne mogu vidjeti. No, ako gledate predugo neprijatelje, Phillip će početi paničariti... I lijepo izgleda, BTW, općenito cijela igra meni izgleda OK (iako se Butchy žali).

Još nešto što se meni sviđa je što je način sejvanja čisti konzolaški, samo na određenim mjestima, što bitno otežava stvar. Ofkorz, postoji patch za quicksave, ali dajte, stvarno, mislim, ono. Nije kul. Nije kul ni činjenica da za pokrenit Penumbru treba grafička koja podržava vertex shadere, a ja nemam. :( Još jedna mana je tu i tamo pokoji bug i nestajanje neprijatelja samo da bi se pojavili iza vas. :/

Za jednu epizodu traje poprilično, s obzirom na količinu puzzlera i oporavaka od stresnih situacija. Priča je napeta, misteriozna i ne pušta vas nikako, ima dosta toga za čitat i uživit se. Na nekim mjestima frenetično teška, na drugima ubitačno laka. Ostaje u pamćenju. Čeka se slijedeća epizoda, navodno najesen. :)

PREVIEW:



COAL: 8.5/10 <--- Very, very gud.

- 10:26 - Share your Glare (19) - Materialise - Symbol

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se