web counter Ponuđeni odgovor glasi: - ...tek tako uz put... - Blog.hr


Ne znam tko- ili što- je postavio pitanje. Ne znam ni kad je pitanje postavljeno. Ne znam odgovaram li. Međutim, jednom sam odgovorio s "da" nekomu-ili nečemu. Od toga trenutka seže sigurnost da je egzistencija smislena te da stoga moj život- u posluhu- ima smisao i cilj.

...tek tako uz put...

12.10.2012., petak

Ponuđeni odgovor glasi:

Radije ću živjeti kao da Bog postoji i na kraju shvatiti da ne postoji, nego živjeti kao da Bog ne postoji i na kraju shvatiti da postoji… (tzv. Pascalova oklada)

„Kao da postoji“?
Što to znači?
Postoji li, ili ne postoji?
Koji Bog?
Koga ili što predstavlja taj pojam „Bog“?
Čije ću pritom objašnjenje uzeti? Kojoj ću se religiji prikloniti?
Čije ću pojašnjenje prihvatiti?
I kad prihvatim, koje mi ta religija rješenje nudi na pitanje koje se nadalje samo po sebi nameće: Što to znači „živjeti kao da Bog postoji“?
Zašto bih trebao živjeti tim načinom radije negoli onim drugim?
Koje mi prednosti taj način donosi? U konačnici, što znači „živjeti kao da Bog ne postoji“?
Netko će odmahnuti rukom i reći da ga se, dok se bori kako preživjeti i prehraniti sebe i obitelj, takve besmislice ne tiču.
Drugi će odmah nametnuti svoj sustav odgovora na pitanja.
Tko je u pravu?
Možda me upravo moje nebavljenje tim pitanjima ili pak krivi odgovori navedu na loše životne izbore radi kojih ću kasnije žaliti ja, moja djeca, prijatelji ...
Ne moram ležati u krevetu, na plaži, uz rijeku ili na livadi dok o njima promišljam.
Razmišljati mogu i radeći.
Nije li bolje biti onaj koji razmišlja? Iako to u konačnici, barem vidljivo, ne pridonosi „velikim“ svjetskim ili nacionalnim političkim odlukama…

- 18:13 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2012 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Ako će te zanimati tematika...
Razmišljanja, varijacije na temu.
Poticaj čuđenju
Naučeno- može biti lako zaboravljeno.
Proživljeno- postaje sastavnicom egzistencije.


U zemlji duha ne možeš putovati u svjetlu tuđe svjetiljke. Ti bi htio posuditi moju.
Radije ću te naučiti kako ćeš napraviti svoju vlastitu (de Mello).

Stvari shvaćaj iznutra. Ne zadržavaj se na formi.

Slika jutarnjeg sunca u kaplji rose nije manja od sunca. Odraz života u vašoj duši nije manji od života samog (Gibran).

Život ne nestaje nego se mijenja.

Ne započinji današnji dan jučerašnjim krhotinama.

Žabi na dnu bunara nebo nije veliko.

Religija je ili ljubav prema Apsolutnom Dobru kao i svim Njegovim stvorenjima ili nije ništa.