Evo jedan spot!

znam da ne pisem bas,obecajem novi post skoro,a za to vrijeme uzivajte!


24.12.2006. | 12:22 | 10 K | P | # | ^

AZRA

Jedan od najlegendarnijih bendova novog vala u bivšoj Jugoslaviji definitivno je Azra. Iako ne sviraju već gotovo dvadeset godina, sigurno će još dugo vremena ostati zapamćeni na ovim prostorima. Za to je najzaslužniji naravno, Johnny, odnosno Branimir Štulić.
Johnny je počeo svirati i pisati pjesme još za vrijeme studija, pa je često svirao okolo po ulici i kafićima, na faksu, u društvu, gdje god ga je netko htio slušati i tamo je bio poznat kao Čupko. Prva grupa koju je osnovao bio je Balkan Sevdah bend :) a kasnije je počeo svirati rock i osnovao bend pod imenom Azra (prema pjesmi Heinricha Heinea:"iz plemena starih Azra što za ljubav glavu gube i umiru kada ljube...."). Azra je, najviše zbog Johnnyijeve prevrtljivosti i neobičnog karaktera često mijenjala postavu, a najveću su slavu postigli u postavi koju su činili Johnny (vokal i gitara,naravno), bubnjar Boris Leiner i basist Mišo Hrnjak. Prvi album snimili su 1980., a zatim slijede Sunčana strana ulice, Ravno do dna, Filigranski pločnici i još nekoliko odličnih albuma.

Johnny je još sredinom 80-ih otišao u Nizozemsku gdje još uvijek živi. I nakon toliko godina još nije pao u zaborav i za mnoge je jedan od najvećih rock legendi svih vremena u cijeloj bivšoj Jugi a i šire.

Upravo slušam album Sunčana strana ulice i razmišljam kako bi bilo super da sam se rodila 25 godina ranije. To su bila vremena. Stari mi je često pričao o tome kako je bilo kad je on bio mlad. On je živio u Zagrebu i to baš u vrijeme kad se javlja punk i novi val, nastaje hrpa bendova poput Azre, Prljavog kazališta i mnogih drugih.Pričao mi je o koncertima tih bendova. Azrini su bili definitivno najbolji. oni su svirali dvostruko duže od svih ostalih, al kad bi završili, dok bi se ekipa derala "oćemo još" oni bi se već pokupili i odjurili sa svojim kombijem :) E da sam bar bila na nekom od tih koncerata....




Azra - Lijepe zene prolaze kroz grad

lijepe žene prolaze kroz grad
ja na uglu stojim sasvim sam
prolaze one i gledaju mene
već dugo ja ne vidjeh hrpu tako lijepe žene
nema sumnje lijepe su ko san

dignem glavu a tamo Maja Prišt
ona bi štela da joj grizem list
ona bi štela da zašljivi mene
malo morgen pokraj hrpe tako lijepe žene
nema sumnje lijepe su ko san

duda duda zakaj me ne zoveš
duda duda si zabila moj broj
duda duda vrag ti mater zemi
ak me zoveš bil bum tvoj
o da samo tvoj


22.11.2006. | 21:18 | 19 K | P | # | ^

PRLJAVO KAZALIŠTE

Naravno,morala sam napisati i post o ovim Zagrebačkim velikanima:
Prljavo Kazalište 1977. godine osnovali su JASENKO HOURA i njegova ekipa iz Dubrave ,a bend je dobio ime po jednoj epizodi stripa “Alan Ford”.
Prvu postavu grupe cinili su : Zoran Cvetkovic – Zok (solo gitara), Nino Hrastek (bas gitara), Tihomir Fileš (bubnjevi), Davorin Bogovic (vokal) i , naravno, Jasenko Houra (ritam gitara).
Osim Houre, svi preostali članovi svirali su u bendu “Ciferšlus”, no dolaskom Houre mijenjaju ime u “Prljavo Kazalište” ne sluteci da ce desetak godina kasnije postati najveci hrvatski bend svih vremena.



Pod etiketom “Jugotona”, prvi službeni diskografski singl izašao je 1978. godine pod imenom “Televizori” i na njemu su se nalazile 3 pjesme – “Televizori”, “Majka” i “Moje Djetinjstvo”.
1979. godine izlazi drugi singl grupe “Moj otac je bio u ratu” pod etiketom diskografske kuce Suzy.

Ustvari,Prljavci su postali slavni vjerojatno onog trenutka 1977. kada su se pojavili na naslovnici Poleta.Tim događajem izmjenili su koncepciju Poleta,kao i cijelu buduću hrvatsku rock scenu.

Prvi album benda je izašao 1979. pod naslovom "Prljavo kazalište" i pravo je remek djelo,ne samo po zukovima koji su bili novitet u Jugoslaviji,a donjeli su pomalo stila sa zapada(iako su ipak bili totalno drukčiji i originalni ),nego i po tekstovima,koji su također izazvali svakakve "pometnje" u tadašnjem cenzuriranom socijalističkom društvenom uređenju.

Prvi album Prljavog Kazališta bio je neizbrisiv dokaz njihova iznimna talenta, no tek je drugi, “Crno bijeli svijet” (1980.), nagovijestio istinski stvaralački potencijal momaka iz Dubrave. Pjesme poput “17 ti je godina tek”, “Zagreb” , “Moderna djevojka”, te posebno naslovna “Crno bijeli svijet” i posljednja pjesma na albumu “Mi plešemo”, postali su veliki hitovi što je rezultiralo prodajom od 150 000 primjeraka,a nemoramo ni spomenuti da na iste te hitove i danas čagamo mi,klinci novih generacija.
Godine 1981. izlazi treci po redu album Prljavaca nazvan po naslovnoj pjesmi Heroj Ulice” i prvi na kojem se u ulozi vokala našao Jasenko Houra(Bogović odlazi iz benda).

Album “Korak od sna” iz 1983., u prvom redu obilježili su povratak Davorina Bogovića kao vokala, te pjesme “Sve je lako kad si mlad” i “Korak od sna”. To je ujedno bila i zadnja ploča na kojoj je vokal bio Davorin Bogović.

Album “Zlatne godine<” izašao je 1985. godine pod etiketom “Jugotona” i na njemu se prvi put pojavljuje novi pjevac Mladen Bodalec.

Kontroverzni šok albuma “Zaustavite zemlju” (Suzy, 1988.), ne samo da zemlju nije zaustavio, vec ju je temeljito pokrenuo i probudio. Pjesma “Ruža Hrvatska” (Mojoj majci) postati ce prekretnica u karijeri Prljavaca, ali i mnogo više od toga. Tada igrati na kartu hrvatstva doista nije bio isplativ i preporučljiv potez,s obzirom na to da smo tada još uvijek bili u jugi.

Krenula je serija koncerata Prljavaca na kojima su se skupljale tisuće i tisuće ljudi sa hrvatskim zastavama. Prepune dvorane, gostovanja u Americi, Kanadi, Švicarskoj, Njemackoj, Australiji, Austriji, Švedskoj... Turneja je kulminirala na legendarnom koncertu održanom 17.10.1989. na Trgu Republike u Zagrebu i to je bio dotad najveci skup u povijesti Hrvatskoga naroda. Procjenjuje se da je na koncertu bilo izmedu 250 000 i 300 000 ljudi (čisto radi usporedbe,na koncertu Rolling Stonesa u Zagrebu bilo je oko 150 000 ljudi,što je puno dokazuje koliko Prljavci ovdje znače), iako prema nekim procjenama i pola milijuna ljudi. Koncert je navodno trebao biti zabranjen, ali ono što su Houra i Prljavo Kazalište “zakuhali” te večeri na Trgu, nadmašilo je i njihova predviđanja.
Izuzetno uspješnu turneju popratio je live album “Sve je lako kad si mlad”, a u to vrijeme gitaristu Marijana Brkića zamijenio je Damir Lipošek.

Sljedeci studijski album nazvan “Devedeseta” izašao je 1990. pod etiketom Jugotona.
Iako je album “Devedeseta” bio izuzetno uspješan, 1993. je slijedio još uspješniji “Lupi petama i reci sve za Hrvatsku” na kojem se bendu pridružio i klavijaturist Fedor Boic.



Slijedila je turneja po Australiji i Kanadi te dugo ocekivani koncert u Zagrebu, održan na Dolcu pred 70 000 ljudi. Taj koncert je bio zabilježen i na cd-u “Božicni koncert” koji je izašao 1995. pod etiketom CBS.

1996. izašao je novi studijski album “S vremena na vrijeme” (Croatia Records) na kojem Houra uglavnom piše pjesme socijalne tematike.

1997. godine bend je proslavio 20.-u godišnjicu i to koncertom sa simfonijskim orkestrom u “Lisinskom”. Nedugo zatim, izašao je cd pod imenom “20 godina” sa snimkom tog koncerta.

“Dani ponosa i slave” iz 1998. je zasad posljednji studijski album Prljavaca.

2001. godine izlazi autorizirana biografija benda “Sve je lako kad si mlad” i 4-struki cd-box “Sve je lako kad s imlad '77 – '01”.
Grupu napuštaju Damir Lipošek i Fedor Boic, a zamjenjuju ih Zlatko Bebek i Jurica Leikauf.

Krajem 2002. godine, Prljavo Kazalište potpisuje ugovor s izdavackom kucom “Dallas Records”, a trenutno snimaju novi album pod nazivom “Radio Dubrava” i koji bi trebao biti završen u ljeto 2003.

Album Radio Dubrava je ostvario solidan uspjeh i Kazaliste je odradilo jos jednu izvrsnu turneju. Najveći hitovi sa albuma su bile pjesme Radio Dubrava, ali prije svega najveci hit Previse suza u mom pivu koji nas je vratio u doba novog vala.

Krajem 2004. Kazaliste je krenulo na turneju Karlovacko LIVE sa Miroslavom Škorom.

19.11.2005. izasao je novi album Prljavog Kazalista pod imenom Moj dom je Hrvatska.(patrioti jedni)

Iako su,prema mome mišljenju,a i prema mišljenju mnogih ljubitelja novog vala,prvih nekoliko albuma (dok je još Bogović bio u bendu), bili ono najbolje što su Prljavci napravili (ne kažem da su noviji albumi loši,dapače,odlični su,ali nije to više to).
Sve u svemu neću pogriješiti ako Prljavce nazovem najvećim hrvatskim rock bendom,ali i jednim od najvećih jugoslavenskih rock bendova.

Prljavo Kazalište - Sretno dijete

Ja sam odrastao
uz ratne filmove u boji
uz česte tučnjave u školi
uz narodne pjesme pune boli

Ja sam svarno sretno dijete x4

Ja sam odrastao
uz predivne vojne parade
uz studentske demonstracije
izgubio sam sliku iz legitimacije

Ja sam stvarno sretno dijete x4

Ja sam odrastao
uz ratne filmove u boji
uz česte tučnjave u školi
uz narodne pjesme pune boli

Ja sam stvarno sretno dijete x4

Sretno dijete x6



Prljavo Kazalište - (Dani ponosa i slave, 1999) - Crno bijeli svijet

Moje ime je Davorin Bogovic
A ovo sve oko mene, to je crno bijeli svijet

Crno bijeli svijet, crno bijeli svijet
Crno bijeli svijet, crno bijeli svijet
Crno bijeli svijet, crno bijeli svijet

Crno bijeli televizor
Rijetki noćni tramvaji
Moja bijela djevojka
Uvozni ekskluzivni program
Mama, tata, pas i kravata, vata vata vata



Prljavo Kazalište - Mi plešemo

La la lala la la, la la lala, la la la la..

I zato što sam tako mlad, što sam tako mlad
I zato što ne mogu s tobom drugačije
I zato što nemamo kamo, što nemamo
I zato što nemamo love za skupe provode.

Mi plešemo cijeli dan i noć..
Mi plešemo cijeli dan i noć..






06.11.2006. | 20:37 | 11 K | P | # | ^

PoLet

Polet je bio tjedni časopis koji se u Jugoslaviji pojavljuje polovicom 70-ih,i bio je namjenjen isključivo mladima...moglo se reći da je polet bio "glasilo saveza socijalističke omladine".
On je bio jedan od ključnih elemenata u novom valu...pratio je sve događaje na jugoslavenskoj rock sceni koja je u to vrijeme bila u usponu,a osim toga,u to vrijeme sve popularnija bila je i fotografija,u njemu su mladi,ludi i originalni fotografi (Vesović,Posvec i drugi) doživjeli svoj uspon...

Vjerojatno najpoznatiji broj Poleta bio je onaj 1977. kada su se prvi puta na njegovoj naslovnici pojavili rockeri...svi dobro pamte tri riječi s naslovnice istog,"nešto se događa" koje praktički najavljuju daljnja događanja,odnosno rockerski bum na jugoslavenskoj sceni.
Polet je takoreći i zbližio bendove na ex-yu sceni.Bio je nešto potpuno novo,neočekivano.
Novi kvadrat ,strip koji je u to vrijeme bio veoma popularan među mladima,ima u njemu svoje prve objavljene radove.Naime,u Poletu je postojala manja grupa (oko 8) strip crtača,pod vodstvom Mirka Ilića.

Pod snažnim medijskim burama koje je proizveo Polet (ponekad je imao tiražu i do osamdeset tisuća primjeraka po broju, što je mnogo), kreću i druge omladinske novine, šireći razinu mišljenja i govora u mnoge zatvorene i zapečačene prosotre. Tako se u Ljubljani izdiže Mladina sa temama oko ljudskih pravi i pitanja o JNA , u Beogradu se pojavljuje NON (nove omladinske novine) koje sjajno vodi Grujica Spasović (kasniji gl.ur. Duge a danas novina Danas), a u Sarajevu Naši dani, itd.

Ne zamjerajte mi,ali nažalost nemam nikakvu sliku od poleta....pa evo jedna manja sličica iz novog kvadrata...








29.10.2006. | 20:18 | 1 K | P | # | ^

Bijelo Dugme

Kao što iz opisa bloga možete zaključiti,na ovome blogu pisat ću o razdoblju novog vala u ex jugi....
pa eto počinjem s mjuzom

Bijelo dugme bez ikakve sumnje najpoznatija rock grupa bivše Jugoslavije, osnovana je u Sarajevu 1974. godine. Iako mladi, osnivači su bili već iskusni glazbenici.

Goran Bregović, skladatelj, gitarist i neprikosnoveni šef Bijelog dugmeta rođen je 22. ožujka 1950. godine u Sarajevu. U djetinjstvu nije pokazivao osobito zanimanje za svirku, pa je izbačen je iz niže muzičke škole kao lijenčina i netalentiran violinist. Stvari su se promijenile kad mu majka kupuje prvu gitaru – počinje naporno vježbati i već u osnovnoj školi osniva prvi sastav.

Željko Bebek, rođen 16. prosinca 1945. godine u Sarajevo, pjevao je u grupi Kodeksi, jednom od poznatijih sarajevskih sastava tog vremena. Na jednom je koncertu Bebek zapazio Bregovića i preporučio ga kolegama iz grupe.


U ljeto 1969. godine Kodeksi odlaze na tezgu u dubrovački Splendid bar gdje sviraju klasičan ljetni repertoar za turiste. Usput od Talijana Renata Pacifika dobivaju ponudu da sviraju u njegovom klubu u Napulju. Uoči isteka prvog dvomjesečnog ugovora Bregović prvi put prelazi na solo gitaru. Kao basista angažiran je Zoran Redžić koji je u to vrijeme svirao u sastavu Čičci. Zoran je doveo i kolegu iz grupe, bubnjara Milića Vukašinovića. Kada su se sva četvorica našla na okupu, stvari su krenule u sasvim drugom pravcu.

Kodeksi su do tog trenutka sasvim solidno živjeli, svirali su u dva kluba, držali se komercijalnog repertoara i stekli redovnu publiku. Milić Vukašinović ih inficira Led Zeppelinima i Black Sabbathom, pa dva tjedna po njegovom dolasku, dobvaiju otkaz na svim mjestima gdje su svirali.



Bregović upisuje Filozofski fakultet, a u jesen 1971. godine gitarist Ismet Arnautalić ga poziva da formiraju grupu Jutro u kojoj su se našli i Zoran Redžić, bubnjar Gordan Matrak i pjevač Zlatko Hodnik.


U Jutru se Bregović prvi put ogleda kao kompozitor. Iako punih godinu dana nije razgovarao s Bebekom, kada su početkom 1972. godine dobili termine u studiju, ipak pozva starog pjevača. Snimili su Patim, evo deset dana koja se pojavila na B-strani singla grupe Jutro, dok je A-stranu je zauzela danas zaboravljena Ostajem tebi. Pjesmu Patim evo deset dana Bregović je kasnije uvrstio na debi album Bijelog dugmeta. Odmah po snimanju singla, Bebek je otišao u vojsku, ali su ostali čekali njegov povratak.


Tokom Bebekovog boravka na odsustvu snimili su još četiri pjesme: Kad bi' bio bijelo dugme, U subotu mala, Na vrh brda vrba mrda i Hop-cup od kojih su se prve dvije, početkom 1973. godine pojavile na singlu. Nezadovoljan pravcem kojim se Jutro kreće, Ismet Arnautalić ih je napustio krajem 1972. godine i sa sobom odnio pravo na ime grupe. Oko tog autorstva su se natezali tokom 1973. godine, a tada su grupi pristupili bubnjar Goran Ipe Ivandić, koji je prije toga svirao u sastavu Rok, te klavijaturista Vlado Pravdić koji je stigao iz Indexa.

Za novo ime su se odlučili relativno lako. Budući da je u Ljubljani već djelovao sastav pod imenom Jutro, a publika ih je znala po pjesmi Kad bi' bio bijelo dugme, grupa je 1. siječnja 1974. godine službeno nazvana Bijelo dugme.

Debitantski album od samog je početka imao odličnu prodaju. Zapakiran u provokativan omot Dragana S. Stefanovića koji će i ubuduće dizajnirati njihove ploče, album je donio seriju dopadljivih pjesama koje je zagrebački novinar Dražen Vrdoljak nazvao pastirski rock. Ipak, pjesma Ne spavaj mala moja muzika dok svira označava početak priča o Bregovićevoj sklonosti plagijatima, budući da je u njoj primjetan utjecaj Berryjeve skladbe Rock n Roll Music.

Uoči snimanja druge ploče povukli su se u selo Borike u istočnoj Bosni i počeli pripremati ploču koja je morala potvrditi kako prvi uspjeh nije bio slučajan. Album Šta bi dao da si na mom mjestu sniman je tokom studenog 1975. godine u londonskom Air Recording Studios s engleskim producentom Neilom Harrisonom.


Bas gitaru je svirao Željko Bebek, jer je Zoran Redžić uoči snimanja teško povrijedio prst lijeve ruke. Tekst za naslovnu pjesmu napisao je Duško Trifunović, a autor ostalog materijala bio je Bregović.


Ogroman je hit bila pjesma Tako ti je, mala moja, kad ljubi Bosanac, a sjajno su prošle i Došao sam da ti kažem da odlazim, Ne gledaj me tako i ne ljubi me više, te naslovna skladba. Ploča iznimno raskošnog pakiranja prodala se u tiražu većem od 200 000 primjeraka, pa je zbog njih Jugoton izmislio dijamantu ploču, jer su prvi dostigli tako visoke tiraže. U Sarajevu ih je gledalo 15 000 ljudi, a u Beogradu su tri puta prodali dvoranu Pionir što prije njih nitko nije uspio. Dugmemanija je uzela pun zamah.

Početkom 1976. godine odlaze u Ameriku. Tamo su snimili Ivandićev singl s pjesmama Džambo i Vatra, te Bebekov s pjesmama Milovan i Goodbye, Amerika. U lipnju članovi grupe odlaze na radnu akciju Kozara 76 što je bio vješt Bregovićev odgovor na sve kritike o prozapadnoj orijentaciji. Početkom jeseni u JNA su otišli Ipe Ivandic i Vlado Pravdić, a na njihova mjesta su regrutirani Milić Vukašinović iz Indexa, dok je prelazak Laze Ristovskog iz grupe Smak odjeknuo kao nogometni transfer.


Treći su album opet pripremali u Borikama. Ploča se trebalo zvati Sve se dijeli na dvoje, na tvoje i moje po pjesmi Duška Trifunović. Bregović nije stigao napraviti muziku, pa je smislio naslov Hoću bar jednom da budem blesav. To nije odgovaralo Jugotonu (što su oni bili sjebani ti u jugotonu,sam su neš zajebavali,ne?) pa je nađena kompromisna varijanta Eto baš hoću.

Jugoslavenska turneja nije tekla glatko. Koncerte su pratili mnogi tehnički problemi, odaziv publike bio je manji, a svađe unutar benda vrlo žestoke. Nakon prekida turneje po jadranskoj obali izgledalo je kako su pred raspadom. Otkazani su koncerti u Zagrebu i Ljubljani na kojima su trebali snimati živi album. Kritike koncerata su bile suzdržane i grupi je prvi put poslije četiri godine krenulo slabije. Trebalo je smisliti nešto veliko.

Po ideji novinara Petra Popovića odlučeno je da 28. kolovoza 1977. godine, kao oproštaj pred Bregovićev odlazak u JNA, održe besplatan koncert kod beogradske Hajdučke česme. Posjeta je nadmašila sve planove organizatora. Procjene su se kretale od 70 000 do 100 000, no to je u svakom slučaju bio najveći skup poklonika u dotadašnjoj povijesti domaćoj rock muzike.

U jesen 1978. godine Bijelo dugme pojačano novim članom, bubnjarom Điđijem Jankelićem i povratnikom Vladom Pravdićem okupilja se u Niškoj Banji gde započinju pripreme za novu ploču. U Studio V Radio Beograda ušli su početkom siječnja sljedeće godine.

Tokom 1980. godine novi je val temeljito uzdrmao jugoslavensku rock scenu. Bregovićev je odgovor na omladinsku revoluciju iz garaže bila ploča Doživjeti stotu. Ne samo da u pjesmama Ha ha ha i Tramvaj kreće Bregović prvi put postaje politički angažiran, nego do neprepoznatljivosti mijenja aranžmane starih pjesmama i nastoji da zvuče modernije. Bebek brije svoje čuvene brkove, a čitav bend krati kosu.
Kada se i dugme promjenilo,bio je to znak da se nešto ozbiljno događa sa jugoslavenskom rock scenom.

Nova turneja započinje u Sarajevu, a završava u legendarnom zagrebačkom klubu Kulušić gdje snimaju drugi koncertni album. LP je pod nazivom 5. april '81 štampan u ograničenom tiražu od 20 000 primjeraka.

U veljači 1983. godine grupa je objavila album Uspavanka za Radmilu M. kojim je Bregović planirao oprosti od publike i da posle turneje rasformira grupu. Kao gost, na snimanju je učestvovao Vlatko Stefanovski.
Politički angažman ne izostaje ni ovog puta. Opća situacija na Kosovu vrlo je loša, a Dugme snima Kosovsku, pjesmu koju Bebek pjeva na albanskom. Uspavanka za Radmilu M. uključuje nekoliko klasičnih Bregovićevih poskočica, te seriju predivnih baladu - Ako možeš zaboravi, Ne plači, U vrijeme otkazanih letova i izvrstan instrumental u naslovnoj pjesmi.

Planirano je bilo da koncert na beogradskom Sajmištu bude posljednji, ali je izuzetan odziv publike naveo Bregovića da odustane od prekida rada. Bebek je međutim, snimio drugi solo album i definitivno napustio grupu.


Novi pjevač postao je mladi Sarajlija Mladen Vojičić – Tifa. Dugme je s Tifom provelo ljeto u Rovinju gdje su uvježbavali novi materijal, a album se pojavio u prosincu 1984. godine. Nazvan je jednostavno Bijelo dugme, a na omotu je objavljena reprodukcija Kosovke devojke Uroša Predića.


Tifa odlazi u vojsku uskoro,a novi pjevač postaje Alen Islamović koji je u međuvremenu napustio Divlje jagode, razočaran njihovim neuspjesima u Engleskoj. Nova ploča trebala je biti najprovokativnija u diskografiji grupe, ali ne samo zbog naslova Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo. U intervjuu Petru Popoviću 1994. godine Bregović govori o tome kako je zamislio ovu ploču.S ovom pločom Dugme je postao prava cajka....ako se to tako može nazvati...sve u svemu,ovo nije imalo veze sa Dugmetom iz razdoblja 70-ih...

Dvostruki živi album Mramor, kamen i željezo, snimljen na turneji, pojavio se krajem 1987. godine. Naslovna pjesma obrada je starog hita zagrebačke grupe Roboti, a na ploči se našlo šesnaest pjesama koje daju uvid u biografiju grupe: od prvih singlova, do posljednjeg studijskog albuma. Poslije turneje grupu tiho napušta Vlado Pravdić i posvećuje se poslu s kompjuterima.


Krajem 1988. godine izašao je album Ćiribiribela s Đurđevdanom kao mega-hitom. Iskoristivši stih Đorđa Balaševića A ja nisam s onom koju volim i staru cigansku temu, Bregović je uz pratnju orkestra Fejata Sejdića, napravio pjesmu za sva vremena.


Početkom 1989. godine Bijelo dugme polazi na dvomjesečnu turneju, ali poslije koncerta u Derventi Alen Islamović mučen bolovima u bubrezima napušta grupu i odlazi kući u Bihać. Turneja se naglo prekida, otkazuju se koncerti u Kini i Sovjetskom Savezu, a Bregović odlazi u Pariz. Nitko tada nije pomislio da će do slijedećeg koncerta najpopularnije grupe ex Jugoslavije proći čak šesnaest godina.


Željko Bebek po izbijanju rata seli u Zagreb i nastavlja karijeru, Zoran Redžić odlazi u Finsku, a Mladen Vojičić - Tifa tek 1995. napušta Sarajevo i odlazi u Njemačku. Ipe Ivandić je po izbijanju rata seli u Beograd gdje je tragično nastradao 1994. godine.

Dugme je potpuno isparilo na neko vrijeme,pa stoga nije bilo puno onih koji su odmah bili spremni povjerovati u vijest objavljenu krajem veljače 2005. godine gdje se tvrdilo da se Bijelo dugme opet okuplja. Ipak, točnost ove vijesti brzo je potvrđena, te je pod sponzorstvom jebene Coca-Cole Bijelo dugme tokom lipnja odsviralo spektakularne oproštajne koncerte u Sarajevu, Zagrebu i Beogradu pred više od dvjesto tisuća gledatelja.Naravno ponovno okupljanje bilo je totalno glupa ideja...
Što se sada događa s bendom,nemam pojma,no svakako bi bilo smiješno da opet zasviraju....bolje neka nam ostanu u pamćenju kao ludi rockeri iz doba novog vala koji su znali okupiti tisuće fanova zaluđenih njihovim ludim tekstovima i predobrom muzikom....

Bijelo Dugme - Tako ti je mala moja kad ljubi Bosanac

Jesi l' mala ljubila do sada?
Jesi, jesi, al' Bosanca nisi

Lijepo cu se ocesljati, dotjerati, opeglati,
mirisacu kao ruza,
voljet ces me ti, to znam.

Kupicu ti nanulice, od bisera ogrlice,
i kolace i bombone,
za poljubac sve cu da ti dam.

I na kraju, kad ti kazem volim te,
ne vjeruj mi, lazem te,
tako ti je, mala moja, kad ljubi Bosanac.

Obecacu, prevaricu, poleticu, poludicu,
ljubicu te, necu stati,
dok ne kazes glasno - ti si moj.

Opicu se, nek' cu se, s jaranima potucu se,
zbog tebe cu glavu gubit,
al' cu biti tvoj, bicu tvoj.

I na kraju, kad ti kazem volim te,
ne vjeruj mi, lazem te,
tako ti je mala moja, kad ljubi Bosanac.

Hej stani, hej stani lane moje,
hej stani





















22.10.2006. | 21:26 | 2 K | P | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2006  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Prosinac 2006 (1)
Studeni 2006 (2)
Listopad 2006 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



da ili ne?


Opis bloga



Ovaj blog posvećen je razdoblju novog vala u bivšoj jugi.....


ovoliko vas je bilo od 23.10.2006.:

Free Site Counter
Free Site Counter


Linkovi vrijedni posjeta:

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr





Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se