Nekoliko zanimljivih imena iz Husimovaca

07.03.2015.

Pošto radim s ljudima, imam priliku i obvezu da proučavam ljude. Ljudi sa sobom nose čudne sudbine, svoje boli, skrivene tajne, sreću, zlobu, mržnju, ljubav, ljepotu, ali i imena. Ime je nešto što uglavnom ne biramo sami, mada ima i takvih slučajeva, ime nam je netko dao, pri rođenju, pri krštenju, ili čak prije toga. Dešava se da su neka imena rijetka ili pak čudna. Neki ljudi se tih imena srame pa ih prikrivaju no u poslu kojim se bavim, na vijelo izađu prva imena, koja izgledaju neuobičajeno za moje vrijeme i podneblje.



Ne znam kada sam došao na ideju da bilježim čudna imena, i prezimena, ali to sam radio onako usput. Skorih dana baš sam se dao na posao, pa sam u sanskom kraju pribilježio nešto malo neobičnih i rijetkih imena. Neka od tih imena su zaista stara tradicionalna, dok su druga savremeni produkt nečije mašte, ova imena su iz sela Husimovci, Demiševci i Donji Kamengrad, neka sam čak preuzeo sa nadgrobnih ploča (na baš naročito starih) što će reći da ta imena svoje korijene imaju u prošlosti. Naravno, ova imena tamo nisu čudna, ali su čudna u mom kraju u okolini Tuzle, Kalesije, Živinica i možda ondje gdje vi živite... Isto kako je ljudima u Švicarskoj čudno i neobično što se ja zovem Emir, tako i neka naša stara ili savremena imena znaju zvučati čudno samo desetak kilometara dalje od našeg prebivališta. Ja se ne bavim proučavanjem imena, te neću tražiti njihova značenja, njihov korijen i porijeklo, već ću ih samo pobrojati, to su uglavnom muslimanska imena, a ima i par pravoslavnih. Neka vam se možda i dopadnu, pa eto razloga da neko novorođenče ponese neko od ovih imena. Krenut ću onim redom kako sam ih i zapisivao :



Dursum

Zulfo

Namka

Ensuda

Emsuda

Ilham

Zilham

Sebiha

Redžifa

Vasva

Erzumane

Rasmina

Nurfad

Sevdaga

Midho

Garib

Šehiza

Dursa

Zarif

Mevluda

Beisa

Sediha

Hađija

Meleća

Maksuma

Đuja

Unka

Sehad

Kelima

Dedo

Samin

Lutfo

Rufad

Ešref

Meaz

Mejaz

Farko

Harko

Emsud

Evit

Hajrulah

Ćerim

Hadžo

Ađul

Elmisa

Hruste

Meisad

Tehvid

Fehret

Medin

Almaz

Senadin

Merdžane

Hurem

Tifko

Armil

Nurfad

Sidikija

Ulfa

Napominjem da mi nije cilj ni želja da se neko smije nečijem imenu, imena ne mogu biti smiješna, jer njih ne briramo sami, kao što rekoh. Toliko ovoga puta o neobičnim imenima iz Husimovaca i okoline, svima onima koji se prepoznaju na listi lijep pozdrav.

E. N.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.