četvrtak, 20.09.2007.

Prostitucija

Na mnogo se načina može prići ovoj zapravo dosta širokoj temi, napisati tisuće stranica samo iz jednog područja s kojeg se promatra, a meni ni na kraj pameti nije raditi nekakvu sintezu jer bi onda ovo ispao post kakvih, pretpostavm, samo na ovom blog serveru ima par stotina. Sama tema je dosta zanimljiva; mislim da ju je netko, dok sam još bio u gimnaziji, pisao kao maturalni rad iz sociologije (to bi bio onaj najopćenitiji pristup), ali može je se isto tako obraditi iz domene povijesti, psihologije, politike, vjeronauka, književnosti... Moj će pristup, međutim, biti nešto drugačiji; na temu prostitucije osvrnut ću se sa filozofskog gledišta, točnije sa gledište seksualne etike. Prema tome, neću sad napisati nekoliko stranica više-manje bespotrebnog uvoda, pisati o razvoju i oblicima prostitucije kroz stoljeća, o uvjetima života prostitutki i o njihovom psihološkom profilu (kao i onom klijenata), a sigurno ni o tome što Bog i Biblija misle o tome... Siguran sam da bi takav post bio zanimljiviji, ali kao što sam već napisao, to se može naći na mnogo drugih mjesta i nema smisla da zato nepotrebno ponavljam; jasno da je potrebno da na nekim mjestima budu iznešene osnove od kojih se treba krenuti i koje treba znati za samo razumljivanje teme, ali u jednom se trenutku te osnove trebaju prekinuti neprestalno ponavljati na bezbroj mjesta. Zato i pišem ovaj post; ne da po tko zna koji put ponovim općepoznate činjenice, već da pružim jedan uski i specijalizirani pogled na ovu temu, pošto mi se čini nije bilo puno takvih pokušaja, a tema je svakako zanimljiva i zaslužuje biti obrađena.


Esej sam podijelio u dva dijela; prvo ću, služeći se člancima Jaggara i drugih filozofa, izložiti četiri glavna pogleda na samu prostituciju; (1) prvo onaj najstariji, konzervativni, koji se po ovom pogledu postavlja poprilično zbunjujuće – pruža snažnu moralnu osudu prostitucije, a opet je na neki način tolerira kao nužno (ili manje) zlo, (2) zatim klasičan liberalni pristup, koji na prostituciju gleda kao na bilo koju drugu uslužnu djelatnost kamo se za novac nudi određena vrsta usluga, pa (3) zatim osvrt na prostituciju kako je vide marksisti, tj. kao na krajnji oblik otuđenja i vrhunac eksploatacije čovjeka od strane čovjeka, i kao dio "sveopće prostitucije radničke klase", i na kraju radikalni feministički pogled, prema kojem je prostitucija sam još jedan od oblika tisućljetne tiranije muškog spola nad ženskim. Nakon što izložim četiri glavna pogleda na prostituciju, po uzoru na našeg analitičara Igora Primorca postavit ću i glavno pitanje: "Je li prostitucija nemoralna?", te izložiti argumente koji, čini mi se, sasvim jasno daju negatiavn odgovor na postavljeno pitanje.



I. Različita shvaćanja pojma prostitucije

II. Je li prostitucija nemoralna?

- 05:49 -

Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Opis bloga

-> Filozofska pitanja
-> Moja svakodnevnica
-> Stvaralaštvo

Filozofija

-> Sadržaj

Stvaralaštvo

1. Pripovjesti
-> Tužna Vrba
-> Arien Goldshine
-> Solemniss
-> Lik
-> Potočić


2. Pjesme
-> In Future Belive...
-> Vječnost