srijeda, 13.12.2006.

Vodik vodi u k :)

Prvo pozdrav u prvom postu nakon godinu dana :)

Neki dan sam naletio na odličan članak o tome koliko ima smisla cijela priča oko vodika kao goriva budućnosti.

Članak se nalazi ovdje.

Vrlo jasno objašnjava kako upotreba vodika kao pogonskog goriva ne riješava bit problema, štoviše, problem čini većim zbog velike ne-efikasnosti u njegovoj upotrebi.

Ja se s člankom potpuno slažem i sve opisano mi je bilo jasno od početka, ali eto, mediji stalno proguravaju vodik kao nekakvo rješenje pa se čovjek ponekad zapita dal je u njemu problem.

- 17:47 - Komentari (7) - Isprintaj - #

utorak, 29.11.2005.

123 testing

Nadjoh malo vremena za svoj blog i skuzih da se ne otvara kak spada. Sad na spavanac a sutra novi post.

- 02:25 - Komentari (5) - Isprintaj - #

srijeda, 28.09.2005.

Živjele visoke cijene goriva!

Image Hosted by ImageShack.us

Bush: U auto samo kada je neophodno

Naslov je to ove vijesti

Ha Ha Ha, moram reći da ovakve izjave kretena Busha upućene ekološki uspavanim Amerikancima vrijede svake lipe skupog goriva. Ono što nije smješno je predloženo rješenje, umjesto da im savjetuje da kupuju vozila koja manje troše i da potiče javni prijevoz koliko je god moguće, on im poručuje da se strpe dok ne "olabavi" ekološke zakone...a onda opet po starom, uživanje u prejeftinom benzinu u prevelikim autima s prevelikom potrošnjom...jeee, živio Američki san.

I tako s jedne strane jedni razmišljaju o smanjenju potrošnje energije, drugi misle na nove opcije iskorištavanja nafte koje postaju zanimljive zbog veće cijene, cijena za prirodu je tu najmanje bitna.

- 15:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 22.09.2005.

Auto na zrak




Ok, nije bas doslovno da ne treba nista osim zraka. Radi se zapravo o skladištenju električne energije u vidu komprimiranog zraka.

Bolje je od baterija jer ne postoji problem zbrinjavanja - boce za komprimirani zrak ce vjerojatno nadzivjeti cijelo vozilo. Jos je jedan detalj zanimljiv, utjecaj ovog automobila na neposrednu okolinu je čak pozitivan jer izbacuje čistiji zrak od onog kojeg uzima i taj zrak je zbog naglog širenja pri izlasku iz spremnika na temperaturi od -15 stupnjeva pa se može iskoristiti za hlađenje po ljeti.

Nažalost još se serijski ne proizvodi. Tvrtka tek planira početi proizvodnju.

http://www.theaircar.com/

- 01:06 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 17.06.2005.

Idem u Njemačku po cisternu biodizela

Image Hosted by Free Image Hosting
Da sve ne ostane na električnim automobilima koji su praktički nedobavljivi kod nas, ekološka alternativa koja polako dolazi do našeg praga je biodizel. Iako automobil možete kupiti (bilo koji s dizel motorom :), goriva nema u Hrvatskoj.

Naprosto je nevjerojatno da se u našoj plodnoj zemlji ne proizvodi ovo potpuno ekološko gorivo, a što je još nevjerojatnije za našu zemlju, nemoguće ga je kupiti i uvezenog. Dok s jedne strane svake godine muku mučimo s viškovima pšenice, daleko isplativije sirovine za biodizel rijetki siju.

Jedna od pozitivnih stvari pristupa Europi je i propis o obaveznom udjelu potrošnje biodizela kao goriva.

No nije sve tako crno, dok čekamo da se naša vlada osvjesti ili, vjerojatnije, bude prisiljena ukloniti zakonske prepreke prodaji biodizela na crpkama, mogli bi se posvetiti izradi u vlastitom aranžmanu.

Detaljne upute pogledajte ovdje.

- 12:00 - Komentari (4) - Isprintaj - #

četvrtak, 16.06.2005.

I elektrane zagađuju, zar ne?

Image Hosted by Free Image Hosting
Naravno da struja na koju električni automobili idu također dolazi u velikom dijelu izgaranjem fosilnih goriva u termo elektranama. No jednako tako proces pretvorbe energije fosilnih goriva u električnu je efikasniji nego izgaranje u prosječnom automobilu i daleko je jednostavnije kontrolirati emisije štetnih plinova na nekoliko elektrana nego to činiti na svakom pojedinom vozilu. Ne smijemo zaboraviti da značajan udio u proizvodnji električne energije imaju obnovljivi izvori.

Bacite pogled na ovaj dokument u kojem su izložene konkretne brojke.







- 09:33 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 16.05.2005.

Elektro pogon ipak među velikima?

Image Hosted by Free Image Hosting

Nadam se da je ovo početak trenda, a ne samo još jedna u nizu neispunjenih najava. Uglavnom, Mitsubishi je najavio proizvodnju automobila na električni pogon baziranog na svom Colt-u. Električna energija pohranjuje se u litij ionske baterije pa mu je domet upotrebljivih 150km po jednom punjenju. Još jedan novitet je premještanje motora uz kotače. Prototip je pokretan stražnjim pogonom na način da svaki kotač ima svoj motor. Time se pojednostavnjuje (pojeftinjuje) konstrukcija i smanjuju troškovi održavanja. Planirana cijena je oko 19 000 $ uz godišnju proizvodnju od 5000 komada. Jedino deprimirajuće je da masovna prodaja planirana tek do 2010. i da planovi za prodaju izvan Japana još nisu definirani. Auto izgleda odlično za razliku od većine trenutno dobavljivih elektro vozila koja su ružna ko sam vrag, puni se na običnu utičnicu i cijena je prihvatljiva ako se uzme u obzir kasnija ušteda na gorivu. Jedino je pitanje zašto se toliko čeka sa izlaskom na tržište.

Japan times

- 00:00 - Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak, 12.05.2005.

Toyota Prius



Trenutno, ovo je najekološki auto kojeg možete nabaviti na našem tržištu. Ovaj auto vozi isključivo trošeći fosilna goriva ali uz pomoć dodatnog pomoćnog elektro motora i baterije poravnava krivulju energetske iskoristivosti vozila. Na primjer umjesto da energija pri kočenju odlazi u toplinu, dio te energije uspjeva pohraniti u bateriju. Kasnije kad je motor s unutrašnjim izgaranjem stravično neefikasan (nagla ubrzavanja i slično) elektromotor mu pomaže u pokretanju auta. Iako je Prius zgodna sprava, nije baš prava zamjena za pravo električno vozilo, a i ušteda je nekih 50% dok bi u slučaju napajanja iz električne mreže bila nekoliko puta veća. Nije nam svima potrebna takva "mrcina" od auta i domet koji je kod priusa čak i veći od običnog automobila zbog manje potrošnje, a još manje nam je potrebna cijena od 28000 Eura koliko košta kod nas. No sam koncept hibridnih vozila će valjda približiti koncept elektro pogona širim masama i masovna proizvodnja i ugradnja efikasnih baterija u hibridna vozila će im sniziti cijenu.

- 22:30 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 11.05.2005.

Gorive ćelije za 10 a možda već i za 11 godina...

Tko još nije čuo kako će auti budućnosti koristiti gorive ćelije. Ako se u medijima išta priča o čistijim automobilima onda se priča o gorivim ćelijama. Sve češće riječ je o novinarskoj površnosti ili pak vijestima plasiranim iz pro-naftne interesne sfere. Kako sada stvari stoje gorive ćelije i automobili na vodik su nekakav sveti gral uvijek u bliskoj budućnosti ali nikad u sadašnjosti. Od Busha do automobilskih kompanija svi serkaju o gorivim ćelijama ali konkretni datum izlaska prvog komercijalnog osobnog vozila još ni blizu nije najavljen.


Ova električna Toyota RAV4 EV se više ne proizvodi.


Dok svi pričaju o gorivim ćelijama vječito udaljenim "desetak godina" oku javnosti promiču pomaci u razvoju baterija i vozilima koja se napajaju iz gradske strujne mreže. Jednako tako svima promiče činjenica kako su mnoge veliki proizvođači obustavili već započetu proizvodnju električnih vozila. Krajem 90ih postojalo je nekoliko "mainstream" električnih automobila koji su krenuli u proizvodnju a onda naprasno povučeni. Honda EV+, General Motors EV1, Ford EV Ranger, Ford Th!nk i Toyota RAV4-EV si bili modeli ponuđeni uglavnom u najam. Nakon isteka 3-godišnjeg najma automobili su oduzeti korisnicima bez mogućnosti kupnje i uništeni unatoč molbama, peticijama i postojanju "waiting liste" ljudi koji su željeli unajmiti te automobile ali nisu imali prilike. (Pogledajte iskustva vozača: ev1.org, HondaEV).

Uništeni električni automobili koje nakon 3 godine najma korisnici nisu mogli otkupiti unatoč velikom interesu (klik za veću sliku):
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


A kretensko objašnjenje Ford-a o koncentriranju na gorive ćelije pogledajte ovdje.

- 16:35 - Komentari (1) - Isprintaj - #

utorak, 10.05.2005.

Bluecar - fora auto (ne)tipičnog francuskog dizajna



Iako su na njemu i više nego očiti znaci francuske obrnute estetike vidljive npr. i na stražnjem dijelu Megane-a ili Thalie (razvijen je u suradnji s Renaultom, pa valjda zato :), ovaj autić bi lako mogao postati predmetom obožavanja.

Ovaj prototip je predstavljen ove godine na sajmu u Ženevi. A kako električni auti definitivno nisu igračke govori podatak da postiže brzinu od 130km/h, ima autonomiju kretanja od 200km na jednom punjenju baterija i može povesti 5 putnika. Jedini problem je što bi se u prodaji mogao pojaviti tek u 2008. A okvirna cijena je visokih 15000 Eura za tu veličinu vozila. Ali ako se uzme u obzir da po europskim cijenama struje ovaj auto za 1Euro može prijeći 100km (kod nas još i manje jer je struja jeftinija za sad) onda početno ulaganje i nije možda tako veliko.


Službeni site

- 12:10 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>