Duhovne vježbe u svakodnevici

petak, 05.05.2006.

85-ISUS PRIHVAĆA MUKU

Lk 22,14-23,56

(Mt 26,15-27,53; Mk 14,26-15,13; Iv 18,4-19,34)

Pratim Isusa prema Lukinu Evanđelju i nadopunjujem ga drugim Evanđeljima:

14. Vruće sam želio... jer je to bio smisao njegova dolaska na zemlju, njegova života: pokazati snagu ljubavi jaču od najstrašnije smrti. Tako me samo Bog može voljeti.

15. Kraljevstvo Božje Isus je donio na ovaj svijet, da bih ja mogao postati dionik tog kraljevstva, baštinik Božjega života, jer sam subaštinik Kristov. Isusova smrt mi otvara vrata u Kraljevstvo. Od tada sve ljudske smrti vrata su u Novi Božji život.

19. Ustanova Euharistije je tajna neizrecive Božje Ljubavi prema nama; žrtva za moje spasenje, susret i sjedinjenje s Bogom, gozba na Božjem životu, dostojna proslava Boga, Kristova pobjeda nad grijehom, zlom, sotonom, smrću, zajedništvo neba i zemlje, proslava ljudskog zajedništva, pečat Novog, Vječnog Saveza između Boga i čovjeka.

21. Dok se Isus predaje iz ljubavi, Juda, jedan od njegovih najbližih, izdaje ga; prezire njegovu ljubav, priklanja svoje srce prolaznim dobrima. "Što ćete mi dati, pa da vam ga izdam?"(Mt 26,15). Za imetak, za 30 srebrnika! Važnije mu je bilo da ima, nego da ljubi. U dilemi između imati ili biti, opredijelio se za imati. Htio je sačuvati svoj život i zato će ga uskoro izgubiti. U Isusu se definitivno razočarao jer je shvatio da s Isusom ne može ostvariti svoje ovozemaljske planove. Mojih 30 srebrnika?

22. Sin čovječji odlazi kao što je pisano. Nije Juda začetnik Isusove sudbine. Vječni Bog ima svoje planove u kojima je Juda samo sredstvo, makar i svjesno to čini... Puno puta mi se čini da ljudi sa mnom manipuliraju, ali u stvari iza svega stoji Vječna Božja Providnost.

23. Oni stadoše pitati... tko bi ga to mogao izdati. Mnogo je korisnije i meni i svim ljudima pitati se: što je to što nas dovodi do izdajstva ljubavi. Svatko od nas ima svoju Ahilovu petu, svoju slabu stranu. Zaštitit ću se!

24. Apostoli se prepiru tko je od njih najveći. Dok Isus ide u poniženje, poništenje i smrt, oni misle na sebe i na svoje vlastito ostvarenje. To je uzrok izdajstva ljubavi, Boga i čovjeka - kod njih i kod mene, kod svih ljudi.

25. Duh ovoga svijeta tjera ljude da se bore za ovozemaljsko ostvarenje. Duh Isusa Krista tjera ljude da se žrtvuju, da se ponize, da služe na ovom svijetu, ali im garantira pobjedu i proslavu u Isusovu Kraljevstvu (29 redak).

Mt 26,31. "Svi ćete se vi još noćas zbog mene pokolebati..." Apostoli su se oduševili s Isusom kada su vidjeli njegovu snagu, slušali njegovu mudrost, gledali njegovu slavu. Ali noćas će vidjeti njegovu slabost. On će pred njima biti samo čovjek, drhtat će pred teškoćama, krvlju će se znojiti. Oni nisu u biti shvatili temeljnu Isusovu poruku i zato su u opasnosti.

31. Sotoni je dozvoljeno da ih kuša - Isus upozorava Petra, ali dodaje da će se moliti za njega i zaštititi ga. Tako će trebati i Petar štititi one koji će mu biti povjereni. Isusova molitva i moja je snaga i moja sigurnost u pobjedu.

33. Petar je preuzetan, ponosan, ne pozna svoju slabost. To je najčešći izvor grijeha, slabosti, nevjere kod svakoga od nas.

34. Isus mu proriče da će ga zatajiti. Njegov prvi namjesnik će ga zatajiti, odreći ga se, pokazati svu svoju slabost - da svima bude jasno, kako Isus gradi svoju Crkvu, ne na ljudskoj slabosti, nego na svojoj snazi.

36. Isus upozorava apostole na opasnost, želi ih pripremiti na borbu. Ali oni ništa ne shvaćaju. Zatvoreni u svoje shvaćanje života, svoje planove i želje, za patnju, borbu, gubitak nisu ostavili mjesta. Na njihovu neumjesnu primjedbu da imaju dva mača, odgovara kratko: "Dosta je!" Ni ja gotovo ništa ne shvaćam kada mi Isus govori o spremnosti na borbu, patnju, smrt. Mora mi biti dano, moram tu milost izmoliti od Njega.

Mk 14,28. "Ali kad uskrsnem, ići ću pred vama u Galileju." Isus je više puta za života pretkazivao da će biti predan, mučen, ubijen, ali je uvijek dodavao, da će poslije toga uskrsnuti. Kako apostoli nisu nikada htjeli prihvatiti patnju, srušili su most do uskrsnuća. Kad god su moje oči uprte u patnje, ne smijem biti kratkovidan pa previdjeti sve ono lijepo što je plod patnji i umiranja.

- 00:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>