Duhovne vježbe u svakodnevici

četvrtak, 27.04.2006.

79-USKRISENJE LAZARA

Iv 11,1-45;


Prije nego će Isus ući u završnicu spasenja svijeta, zablistao je u punom sjaju kao plemenit čovjek i Gospodar života i smrti.

Bijaše neki bolesnik, brat Marije i Marte. Sestre poručiše Isusu: "Gospodine, evo onaj koga ljubiš, bolestan je." Bolesnik je njegov prijatelj. Njegove sestre su njegove prijateljice. Molba sestara diskretna je, nježna, ženstvena. Vjeruju u Isusovu prijateljsku ljubav. Bog ni ovu prijateljsku obitelj nije poštedio od tragedije.

Čuvši to, Isus će: "Ta bolest nije na smrt, nego da se po njoj proslavi Sin Božji." Nije bio Očev plan da ga izliječi. Lazar će umrijeti, sestre trpjeti. Prijatelji će žrtvom sudjelovati u Isusovoj objavi kao Gospodara života i smrti. Prijateljevati s Isusom znači sve podložiti Božjoj proslavi.

A Isus ljubljaše Martu i njezinu sestru i Lazara. Ipak ostade još dva dana u onome mjestu. Onda reče: "Pođimo u Judeju! Lazar, prijatelj naš, spava, no idem probuditi ga." Tek poslije reče: "Lazar je umro." Ivan naglašava da je Isus ljubio prijatelje, a ipak je ostao još dva dana. On žrtvuje Lazara i sestre, sam zbog toga trpi, ali volja Očeva se mora izvršiti.

«Kad je Isus stigao, Lazar je četiri dana u grobu. Marta pođe Isusu u susret i reče: "Gospodine, da si bio ovdje, brat moj ne bi umro. Ali znam: što god zaišteš od Boga, dat će ti." Kaza joj Isus: "Uskrsnut će brat tvoj!" A Marta mu odgovori: "Znam da će uskrsnuti u posljednji dan." Reče joj Isus: "Ja sam uskrsnuće i život: tko u mene vjeruje, ako i umre, živjet će. I tko god živi i vjeruje u mene, neće umrijeti nikada. Vjeruješ li ovo?" Odgovori mu: "Da, Gospodine! Ti si Krist, Sin Božji!" Isus je došao «prekasno». Lazarovo se tijelo raspada. Ali Marta vjeruje u Isusovu ljubav i moć i nada se. No kako to povezati s činjenicom da joj se brat raspada? Isus insistira da On sada i ovdje može uskrisiti, a ne samo «o uskrsnuću mrtvih».

«Rekavši to ode, zovnu svoju sestru Mariju i reče joj krišom: "Učitelj je ovdje i zove te." Ona brzo ustane i pođe k njemu.» Dogodit će se nešto veliko. Želi da u tome i sestra sudjeluje.

A kad Marija dođe, baci se Isusu k nogama govoreći: "Gospodine, da si bio ovdje, brat moj ne bi umro." Marija izriče isto što i Marta. Bile su prožete istim duhom vjere i povjerenja u Isusa. Ušle su u Kristov svijet, u Kristov život, u Kristovu ljubav.

«Kad Isus vidje kako plače ona i Židovi koji je dopratiše, potresen u duhu i uzbuđen upita: "Kamo ste ga položili?" Odgovoriše mu: "Gospodine, dođi i pogledaj!" Isusovo pitanje: «Kamo ste ga položili?» vodi ga prema grobu. Po grijehu čovjek se osudio na smrt. Isus-život ide ususret smrti da mrtve ugrabi iz ralja smrti. Lazarovo uskrišenje zorna je slika onoga što će se zbiti na Kalvariji svima nama: Isus će ući u smrt i svima nama reći: «Ustanite! Dao sam svoj život da vi živite vječnim životom.»

«I zaplaka Isus.» Isus, moj prijatelj plače. Osjećam li strahopoštovanje, nježnost, ljubav? Približit ću se Isusu, podijeliti s njim žalost. Ne plače li to Isus nad sudbinom svih nas? Isus suosjeća s nama. Oni koji su bili tvrda srca i ovdje su bili hladni analitičari ili kritičari.

«Isus onda, ponovno potresen, pođe grobu i zapovjedi: "Odvalite kamen!" Kaže mu Marta: "Gospodine, već zaudara. Ta četvrti je dan." Isus traži od ljudi da surađuju u čudesnom zahvatu. Ali ljudi nemaju vjere. Malo prije Marta je rekla da je Isus Sin Božji. Ali sada pred strašnom činjenicom da se njezin brat već raspada, njezina vjera je preslaba.

«Kaže joj Isus: "Nisam li ti rekao: budeš li vjerovala, vidjet ćeš slavu Božju?" Odvališe dakle kamen.» Isus svojom čvrstoćom želi ojačati Martinu vjeru.

«A Isus podiže oči i reče: "Oče, hvala ti što si me uslišao. Ja sam znao da me svagda uslišavaš; no rekoh to zbog nazočnog mnoštva: da vjeruju da si me ti poslao." Isusu je beskrajno stalo do toga da povjerujemo u njegovu ljubav, u njegovu moć. Samo ako vjerujemo možemo uskrsnuti, postati dionici njegova života.

«Rekavši to povika iza glasa: "Lazare, izlazi!" I mrtvac iziđe, noge mu i ruke bile povezane povojima, a lice omotano ručnikom.» Gledam Isusa. Slušam njegove riječi jače od smrti. Gledam Lazara kako teško pomiče vezane noge i kao živa mumija ide prema svom Životvorcu.

Isus reče: "Odriješite ga i pustite neka ide!" Ljudi su izvan sebe. Isus smireno traži od njih da sudjeluju, angažiraju se u vraćanju života.

Milost novog Božjeg života u meni bit će plod - i Božje snage i moje suradnje.

- 15:34 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>