Recenzija/komentar - Film: Second in Command

04.08.2006.

Zapovjedna odgovornost

Eng. Second in Command
God. 2006.
Redatelj: Simon Fellows
Scenarij: Jonathan Bowers, David L. Corley, Jayson Rothwell
Glume: Jean-Claude Van Damme, Julie Cox, William Tapley , Alan Mckenna , Razaaq Adoti, Warren Derosa, Serban Celea, Colin Stinton, Emanuel Parvu , Razvan Oprea, Velibor Topic, Elizabeth Barondes, Vlad Ivanov, Mihai Bisericanu, Ian Virgo...itd.

Priča ovog filma je veoma jednostavna i nezahtjevna, ali funkcionira, te na kraju krajeva nije naporna, več sasvim suprotno, lako gledljiva.
Dakle...u jednoj izmišljenoj Istočno Europskoj zemlji izbiju nemiri, te pobunjenici žele svrgnuti svog predsjednika sa vlasti okrivljujući ga za loše stanje u državi. Predsjednik tada poziva u pomoć Američku ambasadu koja mu izađe u susret. Pošto su pobunjenici okružili predsjednikovu palaču i nemoguće je neprimjetno iz nje izači, Amerikanci šalju svoj tim specijalaca, predvođen narednikom Samom Keenanom ( Jean Claude Van Damme ), vojnim veteranom koji je obišao mnoga poznata i nepoznata bojišta svijeta. Keenan i njegov tim specijalaca uspješno izvuku predsjednika iz palače i prebace ga u Američku ambasadu...no, pobunjenici su i dalje uporni, te žele predsjednika pod svaku cijenu, pa makar to značilo i napad na Američku ambasadu.
Naoružani pobunjenici stvore obruč oko veleposlanstva i silovito ga napadnu ne mareći o životima civila koji se nalaze unutra. Tijekom tog napada pogiba sasvim slučajno Američki veleposlanik, no prije nego je poginuo, veleposlanik je Keenanu predao zapovjedništvo u slučaju njegove smrti.
Na Keenanu je sad velika odgovornost, mora zaštiti američke građane koji se nalaze u veleposlanstvu, a isto tako ima obvezu zaštititi i Predsjednika te države, iako bi bilo mnogo lokaše ga predati pobunjenicima i okončati cijelu tu napetu situaciju. Također u ambasadi se nalazi i Keenanova bivša ljubav, novinarka Michelle Whitman ( Julie Cox ), a probleme mu zadaje i seronja iz CIA-a Frank Gaines ( William Tapley ).
Tu počinje pravo opsadno stanje u kojoj manjina unutar zidina mora zaboraviti međusobne nesuglasice, te se suprotstaviti većini izvan zidina, ne bi li živi dočekali pojačanje koje bi trebalo doći kroz nekih 24 sata...
Hoće li uspjeti izdržati tih 24 sata ili će se tu dogoditi kojekakvi preobrati...pogledajte sami.
Dakle, kao što rekoh, priča je dosta jednostavna, te ne nudi nešto novo što več nismo vidjeli npr. u filmovima "Assault on Precinct 13" , "The Alamo" i sl. filmovi opsade, ali nam sve jedno nudi sat i pol zabave.

Prije nego što se osvrnem na sam film i sve njegove mane i prednosti, trebate znati da sam ja kako se ono kaže Van Damme Fan, i uvijek s veseljem dočekam neki njegov novi film, unatoč činjenici da mu je kvaliteta filmova u zadnjih par godina pala, točnije od 98-e i prezabavnog, ali i podcijenjenog filma "Knock Off" ...ali šta mogu, odrastao sam na njegovim filmovima, i jednostavno ih obožavam.
Mogu reći da sam i ovaj film dočekao sa velikim iščekivanjem jer sam proteklih nekoliko mjeseci pročitao gro dobrih kritika i pohvala vezanih uz njega. I zbilja, film je ispao jako dobar, mnogo drugačiji od većine filmova koje smo navikli gledati sa Van Dammeom u gl. ulozi. Moram priznati da sam donekle bio ugodno iznenađen. Nema tu kružnjaka, špage i ostalih sitnica koje krase njegove filmove, izgleda da se je čovjek malo uozbiljio (ali i ostario), jer u cijelom filmu imaju svega tri šore, ako ih se uopće može tako zvati, jer najduža, zadnja, traje mooožda minutu, ali mislim da nije niti toliko, zbilja se brzo odvijaju. Onim tvrdim fanovima, naviklim da ga gledat u starom izdanju gdje se sve svodi na šoru, to se neće svidjeti, meni pak donekle je.
Ponajviše zbog toga, što za razliku od njegovih kolega, koji su također bili popularni krajem 80-ih i sredinom 90-ih god., Dolph Lundgren, Steven Seagal i dr., koji štancaju slične akcijske filmove kao i prije, (samo mnogo, mnogo lošije) ko na traci (posebice Seagal, po 3-4 komada u 1 god.), Van Damme je jedini koji se trudi napredovati, što glumački, što izborom filmova, a ovim filmom je to i dokazao. U ovih 7 godina od kako mu je karijera "malo" posustala, njemu se je zalomio samo jedan baš sasvim loš film, "Derailed", definitivni jedan od najlošijih akcijskih filmova koje sam ikada gledao, ali Seagala je jako teško potući sa samo jednim filmom, jer njemu ih se je "zalomilo" mnogo, mnogo više.
Vizualno film uopće ne izgleda poput nekog B straight to video naslova, dapače. Lijepo snimljeno i kadrirano, onako u stilu serije 24, kamera iz ruke u centru zbivanja...iako ponekad zna malčice pretjerati sa vrludanjem. Također rijetko, ali i nepotrebno korištenje slowmotiona kvari taj "realističan pristup".

Također i specijalni efekti su prilično traljavi, tj. loše izvedeni, ali hvala Bogu nema ih mnogo u filmu, tek nešto pred sam kraj, pa to ne upada previše u oko. Sve u svemu, redatelj Simon Fellows, inače i redatelj B filma "7 Seconds", još jedne propale akcijske zvijezde Wesleya Snipesa, je ovdje obavio savim solidan posao, nadam se da će im iduća suradnja ( Fellowsa i Van Dammea), film "Til Death", uroditi još boljim i kvalitetnijim "plodom".
"Second in Command" je svakako iznad prosječni Van Dammeov film, te iako se radi o iznenađujuće vrlo dobrom filmu, koji mi se kao što sam rekao svidio, ja ga ipak iz razloga što obožavam njegove stare pa čak i kultne filmove (npr. "Hard Target" , "TimeCop" itd.), upravo zbog kružnjaka, šore i sveg onoga što krasi te filmove, ne bih svrstao među njegove najbolje naslove. No kao jedan ozbiljniji zaokret u njegovoj karijeri, i pokušaj odstupanje od rutine, tj. praznoglavih akcića namijenjenih samo za zabavu kakve nam je prije isporučivao i kakve nam isporučuju njegove spomenute kolege, svakako podržavam ovakve promjene. Pa zbog truda...

0