Recenzija/komentar - Film: Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest

02.08.2006.

Pirati s Kariba 2: Mrtvačeva škrinja

Eng. Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest
God. 2006.
Redatelj: Gore Verbinski
Scenarij: Ted Elliott, Terry Rossio
Glume: Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley, Stellan Skarsgĺrd, Naomie Harris, Alex Norton, Jack Davenport, Tom Hollander, Vanessa Branch, Bill Nighy, Kevin McNally, Jonathon Pryce, Lee Arenberg, Mackenzie Crook...itd.

Eto i ja sam napokon uspio pogledati naveliko hvaljeni film "Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest", i koliko god to sad več možda zvučalo poput klišeja, svidio mi se...zabavan je, uzbudljiv, a vizualno...čisto savršenstvo. Prepričavati priču, sada ne bi imalo nimalo smisla, jer do sada več gotovo svi znaju sve o tom filmu...zapravo, ja sam vjerojatno među zadnjima koji ga je pogledao hehe...
Prije svega moram reći da je "Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl" meni bio zabavan film, svidio mi se, ali isto tako moram priznati, da nisam opet bio nešto posebno zapanjen njime kao drugi ljudi...no kult je u međuvremenu stvoren, Deep je za svoju izvedbu kapetana Jacka Sparrowa čak zaradio i nominaciju za Oscara, film je namlatio brdo para i isto tako pridobio mnoštvo fanova.
Zato nimalo ne čudi što su "Pirati 2" su poharali svjetska kina, oborili nekoliko rekorda što se zarade tiče, te po tom pitanju nadmašili jedinicu. No...ne bih ja sad uspoređivao koji je kvalitetom bolji, prvi ili drugi, meni su oba filma tu negdje. Meni je nastavak bio kao i prvi, zabavan avanturističko pustolovni filmić prepun non-stop akcije upotpunjene sa vrckavim humorom, nisam vidio tu neku preveliku razliku, vizualno su jako slični, a i što se atmosfere tiče također, kao i režije...jedino što je nastavak mrvicu duži, i zbog toga ujedno možda malo zamorniji, ali sasvim malo.
Istina, ne bi bilo na odmet da je nastavak malo kraći, recimo za nekih pola sat, tada bi bio još malo dinamičniji i oni zamorni dijelovi bi se izgubili, ali dobro...što je tu. Također, iako mi to i nije smetalo previše na kraju krajeva, ali ipak nekako mi nije drago što završava sa cliffhangerom. Trebali su ga zaokružit u jednu cjelinu, sve jedno bi se mogli nastavit na tu priču, no opet, kao što rekoh...što je tu je.

Gluma je također dobra, iako malo usiljena, posebice od strane Keire Knightley i Orlanda Blooma, koji su me mjestimično i iritirali svojim nastupima, no ne pretjerano, dok je Johnny Deep standardno ukrao cijeli show svojom luckastom i blesavom izvedbom kapetana Jacka Sparrowa. A što se tiče Bill Nighya i njegove izvedbe Davy Jonesa...izvrsno, odlična kombinacija njegovih glumačkih bravurija sa spektakularnim specijalnim efektima, jedan od najzabavnijih, a i vizualno najupečatljivijih negativaca koje sam imao prilike vidjeti u posljednje vrijeme. A ne smijem zaboraviti ni Stellana Skarsgĺrda , koji je također odradio izvrsnu rolu.
Također, primijetio sam da su neki likovi/glumci iz originala dobili mnogo veću minutažu u nastavku i veći utjecaj na priču, to se posebice odnosi na Norringtona u izvedbi britanskog glumca Jacka Davenporta, kao i dva zabavna gusara iz jedinice, Ragetti kojemu stalno ispada oko (Mackenzie Crook) i njegov malo deblji kompanjon Pintel (Lee Arenberg). Do kraja filma se ispostavi da ta tri lika imaju veliku utjecaj na ishod priče, dok im je u jedinici jedina zadaća bila da zabave publiku, što doduše čine i ovdje...veoma uspješno.
Akcija je izvanredna, zabavna, dinamična, možda mrvicu rastegnuta na nekim mjestima (npr. mačevanje na mlinskom kolu), ali nipošto naporna...Verbinski je po tom pitanju napravio jako dobar posao, nije previše pretjerao, več je uspio manje/više sve zadržati u granicama prihvatljivog.

Također moram pohvaliti kostime, kameru, fotografiju, izvrsnu muziku Hansa Zimmera koja mi je odmah ušla u uhom te isto tako izvrsne specijalne efekte.
Veliki plus je svakako to što ti spektakularni specijalni efekti nimalo ne odvlače pažnju od priče i likova, kako to obično biva u gotovo svim tim velikim filmovima tkz. blockbusterima, u kojima umjesto priče u prvi plan izbiju spektakularni specijalni efekti pa film onda ispadne loš jer je sve nabacano na hrpu. Ne...ovdje je to totalno suprotno...efekti su ovdje da upotpunjuju priču, tok radnje. Npr., glavni negativac Davy Jones, potpuno kompjutorski generiran lik, kao i Golum u "Gospodarima Prstenova", no unatoč tome, to uopće nije u prvom planu i ne dolazi toliko do izražaja...neki vjerojatno nisu ni znali da je on u potpunosti napravljen uz pomoć kompjutora dok nisu to negdje pročitali, a razlog tome je što taj lik ima svoju osobnost, svoj karakter, i to zahvaljujući izvrsnom glumcu Bill Nighyu, on svojim gestikulacijama, izrazima lica, i kao što sam več rekao, svojim specifičnim glumačkim bravurijama daje taj "šarm" i osobnost Davy Jonesu, a efekti su tu samo da upotpune tu njegovu izvedbu...Billy je zaslužan za karakter Jonesa kakav smo imali prilike vidjeti u filmu.
Redatelj Gore Verbinski je još jednom dokazao da je sposoban se nositi sa tako velikim i zahtjevnim projektom, no unatoč svemu tomu, i svom talentu za pravljenje blockbustera, Verbinski još uvijek nije postao veliko zvučno ime, ili se to meni samo čini?

Sve u svemu "Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest" je nadasve zabavan film, koji ne i smio nikoga previše razočarati, a prema kritikama koje čitam na Intrnetu i drugdje, nikoga nije ni razočarao, ni kritičare, ni publiku, a bome ni producenta Jerrya Bruckheimera, glavnog krivca za sve, kojemu je baš kao i original, donio opet brdo para.
Mislim da će svi biti zadovoljni nakon ogledanog filma, ja jesam...ispunilo je moja očekivanja, te se veselim trečem nastavku "Pirates of the Caribbean 3", koji bi se u kinima pak trebao pojaviti sljedečeg ljeta u svibnju.thumbup

Ocjena 5/5

0