ovo je potpis

20.01.2009., utorak

Jedan sasvim (ne)običan dan

cerek Boris, hvala za dizajn cerek


(12.siječnja)

Odlučila sam uzeti take off od hodanja danas. Htjela sam se 'upoznati' sa stanom, sa zvukovima zgrade, smisliti plan i program gdje, kada i kako ići i jednostavno odmoriti.

Jutro u parizu je tamno i kasnije sviće, odnosno, kasnije se razdanjuje nego kod nas. Oko 8:00 h vanjska svjetlost je kao da je 7:00 ili čak 6:00. Ljudi trebaju biti na poslu oko 9:00, tako da oko 8:30 počinju zvukovi na stubištu, u liftu, potpetice zvone trotoarom, pale se automobili.


Trenutno je dosta hladno, ljudi kažu da Pariz veću zimu nije vidio jedno 10ak godina. Ali žene, masovno, nose najlonke, minice i čizmice (koliko sam primjetila, čarape i cipele su iste boje). I kaputiće.
U điru su kape sa pufom i šalovi. Rukavice se baš ne nose. Torbe su velike, jednobojne i najčešće praktične. Dakle, skoro sve kao kod nas.

Jedino što sam uočila, možda sa malom dozom tuge, spram nas, je da se stariji ljudi (penzioneri) nose puno bolje i kvalitetnije nego naši. Što nije ni čudo - stil odjeće je vrlo sličan kao i kod naših ljudi, samo ne možeš a da ne vidiš kako je materijal bolji, frizure su tip top i općenito su bolje njegovani.

Doduše, u trgovini nema kupiti loše stvari. Ne može se desiti da kupiš čaj i popiješ obojenu vodicu. Dakako da ima raznih cijena i kvaliteta, evo baš konkretno čaja, ali twinnings čaj košta nešto skuplje nego čaj neke druge kvalitete. U tome je razlika. I one bolje stvari su dostupnije nego kod nas.

I druga stvar što si ne mogu izbiti iz glave je da je ovo ipak EU i da, kad kupim omekšivač, to će biti omekšivač koji će trajati i mirisati mjesecima.

Znam da ovo sad sve zvuči kao da pljujem na nas ili čak i snobovski, ali to mi nije namjera. Jednostavno se čudim.

Znači, kad kupim majicu, ta majica ne može biti loša. Bar po onome što sam vidjela gdje se i kako prodaju te majice. Vjerojatno, kad postanem 'lokalac', naći ću i ja neke stvari koje su jeftinije ili zamjena za nešto, ali sad pričam o onome što sam vidjela.

Dobar vodič za Pariz je knjiga u izdanju Profila, Pariz eyewitness travel ,ilustrirani vodič kroz sve ono što vam treba. Od znamenitosti i kako do njih doći, preko snalaženja metroom do slanja razglednica. Najtoplije preporučujem.



Inače, dan je protekao sasvim ok. Uz nešto čišćenja, rješavanja križaljki, proučavanja knjige o Parizu, ništa neobično. Jedina razlika je što mi je danas rođendan party

Kad je čoek došao s posla otišli smo kupiti peglu i fen (tu, u kvartu) i onda negdje na večeru. Završili smo u brasseriji koja nas je 'dočekala' i kad smo tek stupili u grad. Pojela sam juhu od luka, isto nacionalno jelo (fenomenalna je, tko voli!).



U jednom momentu je došla konobarica i pitala „Je li dobro?“ (ja ih jako dobro razumijem, samo ne znam govoriti) i ja sam odgovorila „C'est bon, mais tres chaud“. Pita me muž „Šta si joj rekla“ Ja kažem „Rekla sam da je jako vruća“. Nakon 10 sekundi sjetim se nečeg i pitam ga: „Daj provjeri u rječniku jesam li rekla da je toplo ili da je koza“ (chevre – koza). Smijali smo se pola sata.
Nakon toga smo prošetali do kuće, i tamo proveli ostatak večeri.


- 10:15 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


dodaj rss

Komentari On/Off

dan po dan

donazuli@gmail.com

donazuli@gmail.com


page counter