Dnevnik nestajanja https://blog.dnevnik.hr/dnevniknestajanja

nedjelja, 27.09.2009.

Pjesme iz Lore

Knjigu poezije Borisa Dežulovića Pjesme iz Lore (Durieux, Zagreb, 2005.) uzimam u ruke četiri godine po objavljivanju.
Stranice u njoj čitam kao što bih promatrao kadrove amaterske VHS kamere što donosi slike reproducirane u kasnim emisijama državne televizije 90-ih godina.
Prizore stvarne, a opet potentne za izazivanje polemika. No, dojma sam kako je ova zbirka doživjela vrlo tihu recepciju.
Dežulovićeva poezija hibrid je oralnog pjesmotvorstva i moderne lirike narativnih obilježja. Odjeci zbilje uhvaćeni u mreže stihova. Poetsko ovih pjesama leži u simbiozi lirike i zbiljske surovosti. Teme koje bi radije da ostanu između korica sudskih zapisnika, neprikazanih dokumentarnih snimaka kojima prijeti vlaga i vrijeme.
Doista, kako kaže autor u citiranom ulomku iz intervjua na korici knjige, Zlo je pušteno da pjeva.
Pjesnik je ovdje postao medij, a Pjesme iz Lore njegova su zastrašujuća ektoplazma.

27.09.2009. u 16:20 • 10 KomentaraPrint#^

Linda Thompson feat. Antony Hegarty... ''Beauty''



Beauty (written by Rufus Wainwright)

Beauty, you make me sad
All you beautiful babies been had
Who’ll be able to love you for
What you really are

Beauty, what is your face
What has it given the human race
All that it has given me is a longing for
People and things I could never afford

Ah beauty, now that the walls of Troy are tumbling down
And poor Oscar Wilde’s verdict is out
And the Hope diamond’s up for auction
And what about Michael Jackson
And I’m smoking again
In the morning looking at

Beauty, look at me
You who did line the apple once offered Eve
I fear you line the world we see
Filled with goodness only hidden by
Beauty, you make me sad
You make me sad
You make me sad


27.09.2009. u 10:03 • 0 KomentaraPrint#^

subota, 26.09.2009.

Danijel

Čitanje izjutra. Ona niša tišine u kojoj je skrivena mala poluga čijim pomicanjem sklapamo pakt s poezijom.
Jutros, ponovno vraćanje Danijelu Tee Benčić Rimay (Litteris, Zagreb, 2007.). Tiha bujnost poetskog govora.
Tako pomno oblikovani oblutci, poetskoprozni.
O Danijelu, imaginarnom prijatelju. Njegovo kretanje stranicama ove bijele knjige (čiju naslovnicu decentno krasi grafika Alberta Kinerta) podsjeća me na atmosferu čarobnog filma Alberta Lamorissea o lebdećem crvenom balonu…
Na momente kao razgovori s fantomskim licem što nam se nazire iza leđa dok promatramo vlastiti odraz u ogledalu, preostaci sna utisnuti u prostor dana.

26.09.2009. u 08:08 • 4 KomentaraPrint#^

četvrtak, 24.09.2009.

U mom cd-playeru zadnjih dana...

Reiko Ike - Reiko Ike Sings! (1971.)





Tiny Vipers - Life on Earth (2009.)





Antony and the Johnsons - Epilepsy Is Dancing (single, 2009.)



24.09.2009. u 16:35 • 4 KomentaraPrint#^

Uskoro izlazi iz tiska...



www.maticahrvatskaosijek.hr

24.09.2009. u 16:29 • 3 KomentaraPrint#^

srijeda, 23.09.2009.

*

ne vjeruje u blaženstva
noći samo crnom bilju
daje rasti do ljupkih
kostiju kojima govori
uspavanke izmiče tlo
i pothranjuje jezu
gradi mi podigni mi
kolibu od pruća nastani
se stopu iznad tla
neka se sve uruši
u svjetlucanju i trskama



Fotografija No. 6: Joe & Jane.

23.09.2009. u 16:14 • 2 KomentaraPrint#^

petak, 11.09.2009.

Wild Beasts - Assembly

11.09.2009. u 18:30 • 12 KomentaraPrint#^

*

uljepšaj jutro malim
potezima gipkim trzajima iza
vlastitoga lica prstima poravnaj
pustolinu u svakoj riječi
izgovorenoj nadomak srca
tako blizu tople
i nedirnute ravnice vjeruj
u ono što vidiš na ekranu
upijaj taj snijeg tako
te milo pokriva
plitko zakopava do tišine
skrovite i moje



Thomas Ruff: Nachtphoto II, 1992.

11.09.2009. u 14:55 • 2 KomentaraPrint#^

utorak, 08.09.2009.

Iz dnevnika gledanja...

O Fantasma, Joăo Pedro Rodrigues, 2000.



Antichrist, Lars von Trier, 2009.



Andy Warhol's Flesh, Paul Morrissey, 1968.

08.09.2009. u 14:42 • 4 KomentaraPrint#^

nedjelja, 06.09.2009.

*

svako približavanje sadrži najavu
odsutnosti bijega pod vjeđe ove
mudre šume njezine tlapnje
usporavaju ti kretnje podigni
ruku dotakni hladnu put stabla kao
što moju kožu diraš milujući je
lomnim riječima mrak je veći noć
upija naš govor kao tamnomodro
morsko dno kakva je to blizina pomicanje
prema rubu prizora ispod glasa
u gnijezdima koje ptice
uvježbavaš nestajanje



River, road.

06.09.2009. u 14:48 • 2 KomentaraPrint#^

subota, 05.09.2009.

Antony & the Johnsons: Cripple and the Starfish



Mr. Muscle forcing bursting
Stingy thingy into little me, me, me
But just "ripple" said the cripple
As my jaw dropped to the ground
Smile smile

It's true I always wanted love to be
Hurtful
And it's true I always wanted love to be
Filled with pain
And bruises

Yes, so Cripple-Pig was happy
Screamed " I just compeletely love you!
And there's no rhyme or reason
I'm changing like the seasons
Watch! I'll even cut off my finger
It will grow back like a Starfish!
It will grow back like a Starfish!
It will grow back like a Starfish!"

Mr. Muscle, gazing boredly
And he checking time did punch me
And I sighed and bleeded like a windfall
Happy bleedy, happy bruisy

I am very happy
So please hit me
I am very happy
So please hurt me

I am very happy
So please hit me
I am very very happy
So come on hurt me

I'll grow back like a Starfish
I'll grow back like a Starfish
I'll grow back like a Starfish
I'll grow back like a Starfish

I'll grow back like a Starfish
I'll grow back like a Starfish
I'll grow back like a Starfish
I'll grow back like a Starfish
Like a Starfish...

05.09.2009. u 18:14 • 0 KomentaraPrint#^

*

što me tako duboko pogađaš
sumračnim pogledom kada znam
kako se komadaju svjetovi kako
se tvoja sjena pretvara u crn
topao humus kojim mi
zora naplavljuje san
sve proživljeno prešućeno
počiva u ledu i milosti
tako me prizivaj
tako mi imenuj tijelo



John Kirby: Waiting Room, 2007., Oil on canvas

05.09.2009. u 17:57 • 2 KomentaraPrint#^

četvrtak, 03.09.2009.

Nico - Femme Fatale

03.09.2009. u 22:33 • 1 KomentaraPrint#^

srijeda, 02.09.2009.

***

kako ti lice može nestajati u neizgovorenom imenu
sve manje sada je više
postojeće sakriti u prahu
svaku stazu opustošiti nedovršenom
rečenicom, bol koja ne pulsira
opstaje
srastajući s tijelom
u svakom kutu sobe po jedan tihi avatar
što ništi i lomi



Antony Hegarty: Julia's Hand (C print, 2008.)

02.09.2009. u 07:53 • 10 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.