< siječanj, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari On/Off

Zanimljivosti

gzhfghfghfgh

Statistika

ssfddfgfkgklhjljklhlkgghk

Arhiva

tzrtuzuoiouourtt

Linkovi

fotograf

srijeda, 10.01.2007.

Natascha Kampusch progovorila­ o svojem zatočeništvu

Dugo iščekivani razgovor
s Nataschom Kampusch konačno je ugledao svijetlo dana. Djevojka je
progovorila o svom osmogodišnjem zatočeništvu u bečkom kućnom pritvoru
gdje ju je držao otmičar Wolfgang Priklopil. Intervju je dala
televizijskoj postaji ORF, a prvi ga je na novinsko tržište plasirao tjednik News.

Snimku tamnice u kojoj je Natascha živjela osam godina možete pogledajte ispod





Gospođo Kampusch, kako se osjećate na Vašoj novoj slobodi?
- Živim
prilično normalno. Brzo sam se prilagodila društvenom životu. Čudno
kako se to brzo dogodilo. Stanujem i živim zajedno s drugim ljudima i
pritom nemam nikakvih poteškoća.
Sada imate svoju slobodu i budućnost pred sobom. Tu su vizije, planovi, želje – što planirate?
-
Da,
što zapravo planiram? Vjerojatno sve moguće. Netko s mojom prošlošću u
svakom slučaju planira najracionalnije. Želim se cijepiti protiv svega,
kao prvo protiv gripe. Kao što vidite, uhvatila me hunjavica, što se ne
bi dogodilo da sam dobila cjepivo protiv toga.
zatočena
Tamnica
u kojoj je Natascha bila

A poslovno?
-
To
je otvoreno. Mogu si predstaviti sve od psihologije preko novinarstva
do prava. Htjela sam postati i glumica jer me oduvijek zanimala
umjetnost.
Da li biste možda htjeli postati autorica knjige?
-
I to, možda. Ali još uvijek nisam sigurna da li ću o tome ikada napisati knjigu.
Kakve ste simptome bolesti imali za vrijeme boravka u tamnici?
- Sve
moguće srčane smetnje; hvatala me vrtoglavica i maglio mi se vid, što
je vjerojatno bila posljedica stalnog nedostatka hrane.
Nikad niste imali liječnika u takvom stanju?
-
Kako
sam mogla imati liječnika u tamnici? Znam da je to posljedica toga što
sam dobivala malo hrane. Mnogi su ljudi danas srčani bolesnici.
Vjerojatno zato što imaju premalo hrane. Zato želim osnovati zakladu
koja bi pomogla ljudima koji nemaju pristup hrani.
Koji Vas osjećaji obuzimaju kad mislite na proteklih osam godina?

Prva fotografija Natasche od kako je
pobjegla -
Stalno sam se pitala zašto se to među milijunima ljudi baš meni moralo
dogoditi. Mislila sam sigurno nisam došla na svijet kako bih dozvolila
da me netko zatvori i uništava mi život. Očajna sam zbog te nepravde.
Osjećala sam se kao pile u inkubatoru. Sigurno ste vidjeli moju tamnicu
na televiziji i u ostalim medijima. Dakle znate, kako je bila mala.
Dovodila me do očaja.
Bijeg. Dogodio se spontano ili ste ga planirali?
- Da,
bio je planiran. Već u dvanaestoj ili otprilike u toj dobi sanjala sam
o tome da s 15, ili jednom kad za to budem dovoljno jaka, pobjegnem iz
svog zatvora. Ali nisam mogla riskirati pokušaj bijega. On je bio jako
paranoičan i kronično sumnjičav. Pokušaj bijega značio bi opasnost da
više nikada ne izađem iz svoje tamnice. Morala sam postupno osigurati
njegovo povjerenje.
Čvrsto ste vjerovali u sebe?
-
Da, naravno. Bilo je vrlo frustrirajuće kad sam saznala da su me ljudi
bagerima tražili u pijesku jezera. I bila sam očajna kad sam shvatila
da sam otpisana živa




Otmičar Wolfgang Priklopil

Bila sam uvjerena da me više nitko neće tražiti niti naći.
Da li je još netko bio umiješan u otmicu?
- To se još ne zna sigurno, ali vjerujem da ih nije bilo.
Kako ste izlazili na kraj s usamljenošću?
-
Nisam se osjećala usamljenom. Nadala sam se i vjerovala u budućnost.
Moram napomenuti da mnogi predbacuju mojoj majci što nije sa mnom. Ali
ona me već posjetila. To ne znači da je bezosjećajna, mi se i ovako
razumijemo. Ne moramo živjeti zajedno da bismo znali da pripadamo jedna
drugoj. Ja volim nju i ona voli mene.

Kronologija događaja
02. 03. 1998.

- Natascha Kampusch nestala je na putu do škole. Njezina školska
prijateljica tad je rekla policiji da je Nataschu oteo čovjek u bijelom
kombiju. Austrijska policija tad je pokrenula jednu od najopsežnijih
istraga u povijesti. U potrazi za djevojčicom u crvenoj skijaškoj jakni
bile su uključene sve raspoložive snage. U to vrijeme bila je aktualna
velika pedofilska afera u Belgiji, pa su austrijske vlasti strahovale
da se nešto slično ne dogodi u njihovoj zemlji.
23. 08. 2006
- Natascha je pronađena u bečkom predgrađu Strasshofu. Zbunjena
djevojka lutala je parkom te ušetala u dvorište jedne kuće i tamo
ljudima objasnila tko je ona. Stanovnici su odmah nazvali policiju,
koja je, uz Nataschinu pomoć, u blizini mjesta na kojem je pronađena
locirala kuću u kojoj je bila zatočena punih osam godina.
23. 08. 2006.
- Odmah nakon pretresa kuće policija se bacila u opsežnu potragu za
Wolfgangom Priklopilom, no uspjeli su pronaći samo njegov napušteni crveni BMW.



Kuća u kojoj je godinama bila zatočena

24. 08. 2006.
- Priklopil kada je shvatio što se dogodilo bježi u nepoznatom smijeru.
Shvativši kakva ga sudbina čeka otmičar si oduzima život. Beživotno
tijelo tog telefonskog tehničara pronađeno je u četvrtak rano ujutro
kraj željezničke pruge.
24.08.-06.09. - Svi
svijetski mediji bore se za eksluzivno pravo na interviju s Nataschom.
U medijama se pojavljuju razni napisi i nagađanja o tome što se zapravo
događalo tih osam godina. Strani mediji nude 35 i više tisuća eura za
eksluzivni razgovor.
06. 09. 2006. - Konačno, prava
istina izlazi na vidjelo u eksluzivnom razgovoru za televizijsku kuću
"ORF", a novinska verzija objavljena je u austrijskom tjedniku "News".
Natascha je nakraju besplatno novinarima ispričala o svojem
osmogodišnjem zatočeništva


| komentari (3) | print | # |