dinajina sjećanja

nedjelja, 19.02.2017.

Na obzoru svjesti...




U savršenstvu kruga otkrih nesavršenstvo nutrine, u simetriji iluzije nesimetriju stvarnosti. Sectio divina mi darova ljepotu istine. Postadoh sanjačica prostora, pustolovka vremena i postojanka zbilje. Trojstvo opsjene me vodilo putevima nepostojećim na zemljopisju.
Hodala sam stazama uma, zaustavljala se u cvjetnjacima osjećanja, na rubovima osjećajnih polja brala makove i ispijala opijum njihove nutrine.
Prognani iz polja plodnosti oni svojom ljepotom omeđuju žitnicu budnosti, zatvaraju obodnicu jave, stražare na dverima snovitosti i omamljuju trezvenost. Omamljena prođoh kroz vrata mjerljivog vremena i uđoh u njegovu nemjerljivost, u carstvo trenutka.
Začudnost njegove prostornosti uspavljuje vanjska osjetila, omamljuje Demokritovu tamnu spoznaju i zrcali svjetlosnu dimenziju neistovremenosti. Na sceni titraja oka se događa zagrljaj čestice i vala, igra pjeska i pjene, poezija prasikonskih oceana. Na žalu porijekla se otvara bisernica. Silueta ljubavi spiralnim plesom obznanjuje rađanje života.

U pomacima vrtloženja zlatne zavojnice vidim izranjenje Nautilusa, ruža, suncokreta, kovitlanje oblaka, kapi kiše, izvora, potoka, rijeka i mora. Promatrala sam nastajanje svijeta, živjela neživot u pustinji osjećanja, osjećala se kao usahla Jerihonska ruža. Pustinjski vjetar je kovitlao čežnju, raspršivao želje, gomilao oluje.

Na obzoru svijesti vidjeh zelenu oazu, fatamorganu iznjedrenu prelamanjem svjetlosti u zrncima uma. Kao Volto santo, tvoj lik se ozrcalio na kopreni tuge.
Osjetih tvoju blizinu u poeziji suza, oćutih cvjetanje pustinjske ruže. Bio si eremit moje zrelosti i poveo me ovozemaljskim putevima ostvarujući poeziju zbilje.


Dijana Jelčić






TANKA ZA DIJANU - IZ "NA OBZORU SVIJESTI..."

pustinjski vjetar
pustolovki vremena
kovitla čežnju
iz poezije suza
cvjetaju osjećanja

Vida Herga za Dijanu, 19.02.14.

Dijanin tekst Na obzoru svijesti vrvi izrazima koje još nisam nigdje srela i zato sam došla na ideju da se malo poigram i na njeno i svoje zadovoljstvo napravim ovu japansku Tanku





početna fotografija... stilizirani lik sa Tourinskog platna... Volto santo
fotografija... Vida Herga i moja malenkost... večer poezije Pod starim krovovima.

Oznake: Volto santo

- 07:00 - Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>