dijamantni dvorac

16.08.2017., srijeda

‘Ne sagriješi bludno’ – što katolik treba znati o šestoj zapovijedi i dostojanstvu i ljepoti spolnosti

Bitno.net donosi veliki niz o ”Deset zapovijedi prema Katekizmu Katoličke Crkve”, kojim se kršćanima želi približiti pravi smisao i istina o temeljnom Božjem zakonu. Deset zapovijedi, koje je Bog preko Mojsija darovao Izabranom narodu, prilično su kratke, ali njihovo duhovno bogatstvo je toliko da bismo mogli provesti život razmatrajući o samo jednoj od njih. Također, želimo svoje čitatelje potaknuti na aktivno čitanje i razmatranje Katekizma Katoličke Crkve (KKC), u kojem je sadržan i objašnjen temeljni nauk Crkve.


“Bog je ljubav i u sebi živi otajstvo osobnog zajedništva i ljubavi. Stvarajući ljudsku narav muškarca i žene na svoju sliku (…) Bog u nju upisuje poziv, pa prema tome sposobnost i odgovornost ljubavi i zajedništva”.

Povrede čistoće

Bludnost je neuredna želja ili razuzdana naslada spolnog užitka. Spolni užitak moralno je neuredan kad se traži radi samog sebe, izdvojeno od svrhovitosti rađanja i sjedinjenja.

Pod masturbacijom treba razumjeti svojevoljno uzbuđenje spolnih organa radi postizanja spolnog užitka. “U skladu sa stalnom predajom i crkveno Učiteljstvo i moralni osjećaj vjernika masturbaciju su bez kolebanja smatrali činom koji je u sebi i teško neuredan.” “Kakav god bio razlog tome, svojevoljno služenje spolnom sposobnosti izvan normalnog bračnog općenja bitno se protivi njenoj svrsi.” Spolni se užitak tu traži izvan “spolnog odnosa što ga traži moralni poredak i po kojemu se, u okviru prave ljubavi, ostvaruje cjelovit smisao uzajamnog darivanja i ljudskog rađanja.”

Blud je tjelesno sjedinjenje slobodna muškarca i slobodne žene, izvan braka. On se teško protivi dostojanstvu osobâ i ljudske spolnosti koja je prirodno usmjerana bilo dobru supružnika bilo rađanju i odgoju djece. Osim toga to je teška sablazan kad se time kvare mladi.

Pornografija se sastoji u izvlačenju spolnih čina, stvarnih ili glumljenih, iz intimnosti partnera da se naumice pokažu drugim osobama. Ona vrijeđa čistoću jer izopačuje bračni čin, intimni dar supružnika jednog drugome. Ona teško povređuje dostojanstvo onih koji joj se predaju (sudionike, prodavače, gledateljstvo), jer svatko postaje za drugoga objekt rudimentarne naslade i nedopuštenog probitka. Ona gura jedne i druge u iluziju jednog nestvarnog svijeta. Ona je teški prijestup. Građanske vlasti moraju spriječiti proizvodnju i širenje pornografskih proizvoda.

Prostitucija vrijeđa dostojanstvo osobe koja se prostituira svodeći je na spolni užitak što ga nudi. Onaj koji plaća teško griješi protiv sebe samog: oskvrnjuje čistoću na koju ga obvezuje krštenje i kalja svoje tijelo, hram Duha Svetoga. Prostitucija je društvena rana. Obično pogađa žene, ali i muškarce, djecu i mlade u razvoju (u ova posljednja dva slučaja grijeh je u isto vrijeme, i sablazan). Ako je uvijek teško grešno odavati se prostituciji, ipak krivnja može biti umanjena uslijed bijede, ucjene i društvenog pritiska.

Silovanje znači nasilan ulazak, grubom silom, u spolnu intimnost neke osobe. Ono krši i pravdu i ljubav. Silovanje duboko vrijeđa pravo svakoga na poštivanje, slobodu, fizičku i moralnu cjelovitost. Ono nanosi tešku štetu koja može obilježiti žrtvu za cijeli život. U sebi je uvijek zao čin. Još je teže silovanje kad ga počine bliži srodnici (usp. rodoskvrnuće ili incest) ili odgojitelji nad pitomcima koji su im povjereni.

Čistoća i homoseksualnost

Homoseksualnost označava odnose između muškaraca ili žena koji osjećaju spolnu privlačnost, isključivu ili pretežitu, prema osobama istoga spola. Očituje se u vrlo različitim oblicima kroz vjekove i u različitim kulturama. Njezino psihičko postanje ostaje velikim dijelom neprotumačivo. Oslanjajući se na Sveto pismo, koje ih prikazuje kao teško izopačenje, Predaja je uvijek tvrdila da su “čini homoseksualni u sebi neuredni”. Protive se naravnom zakonu. Oni spolni čin zatvaraju daru života. Ne proizlaze iz prave čuvstvene i spolne komplementarnosti. Ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni.

Nezanemariv broj muškaraca i žena pokazuju duboke homoseksualne težnje. Ne biraju oni svoje homoseksualno stanja; ono za većinu njih predstavlja kušnju. Zato ih treba prihvaćati s poštivanjem, suosjećanjem i obazrivošću. Izbjegavat će se prema njima svaki znak nepravedne diskriminacije. Te su osobe pozvane da u svom životu ostvare Božju volju iako su kršćani, da sa žrtvom Gospodinova Križa sjedine poteškoće koje mogu susresti uslijed svojega stanja.

Homoseksualne osobe pozvane su na čistoću. Krepostima ovladavanja sobom, odgojiteljicama nutarnje slobode, kadšto uz potporu nesebična prijateljstva, molitvom i sakramentalnom milošću, one se mogu i moraju, postupno i odlučno, približiti kršćanskom savršenstvu.
III. Bračna ljubav

Spolnost je određena za bračnu ljubav muškarca i žene. U braku intimna tjelesnost supružnika postaje znak i zalog duhovnog zajedništva. Između krštenika bračne su veze posvećene sakramentom.

“Spolnost, kojom se muž i žena jedno drugomu predaju činima svojstvenim i isključivim supružnicima, nije nešto tek biološko, već zadire u samu jezgru ljudske osobe kao takve. Ona se na uistinu ljudski način ostvaruje jedino ako je sastavni dio ljubavi kojom se muž i žena potpuno zalažu jedno za drugo sve do smrti”:

Tobija ustade s postelje i reče: “Ustaj, sestro, molimo se da nam se Bog smiluje”. Onda se Tobija poče moliti: “Blagoslovljen da si, Bože naših otaca (…). Ti si stvorio Adama i dao mu pomoćnicu Evu: od njih je proizašao ljudski rod. Ti si rekao: `Nije dobro da čovjek bude sam; načinimo mu pomoćnicu sličnu njemu’. Gospode, ne uzimam zbog pohote ovu svoju sestru, nego iz prave ljubavi. Smiluj mi se i učini da s njom doživim starost.” I zajedno rekoše: “Amen, amen.” I zaspaše oboje te noći (Tob 8, 4-9).

“Čini kojima se supruzi međusobno u čistoj intimnosti sjedinjuju jesu časni i dostojni. Kad se vrše na doista ljudski način, izražavaju i produbljuju međusobno darivanje, kojim se supruzi, u radosnoj zahvalnosti, uzajamno obogaćuju.” Spolnost je vrelo radosti i zadovoljstva:
Sam Stvoritelj (…) je odredio da u tom posvemašnjem uzajamnom fizičkom darivanju supružnici osjećaju užitak i zadovoljstvo tijela i duha. Supružnici, dakle, ne čine ništa zlo tražeći taj užitak i uživajući u njemu. Oni prihvaćaju što im je Stvoritelj namijenio. Ipak, supružnici moraju znati držati se granica prave umjerenosti.

Sjedinjenjem supružnika ostvaruje se dvostruki cilj ženidbe: dobro samih supružnika i prenošenje života. Ta se dva značenja ili vrijednosti ženidbe ne mogu odvojiti a da se ne oslabi duhovni život ženidbenih drugova i kompromitiraju dobra braka i budućnost obitelji.
Bračna ljubav između muža i žene stavljena je tako pod dvostruki zahtjev vjernosti i plodnosti.

Ženidbena vjernost

Bračni par oblikuje “intimnu zajednicu života i ljubavi, koju je Stvoritelj utemeljio i providio vlastitim zakonima”, a koja se “sazdaje bračnim savezom to jest osobnim neopozivim pristankom.” Oboje se daju neopozivo i potpuno jedno drugome. Oni više nisu dvoje, nego odsada čine jedno tijelo. Savez koji su slobodno sklopili nalaže supružnicima dužnost da ga drže jedinstvenim i nerazrješivim. “Što je Bog združio, čovjek neka ne rastavlja” (Mk 10,9).

Vjernost izražava postojanost u održavanju zadane riječi. Bog je vjeran. Sakramenat ženidbe muža i ženu uvodi u vjernost Krista svojoj Crkvi. Bračnom čistoćom oni tu tajnu svjedoče pred svijetom.

Sv. Ivan Zlatousti svjetuje mladim muževima da održe ovaj govor svojim suprugama: “Uzeo sam te u svoje ruke i volim te, volim te više od svoga života. Jer sadašnji život nije ništa, i moj najgorljiviji san jest provesti ovaj život s tobom, tako da budemo sigurni da nećemo biti odijeljeni u onome koji nam je namijenjen (…). Stavljam ljubav prema tebi iznad svega i ništa mi ne bi bilo bolnije nego kad ne bih uvijek mislio kao ti.”

Bračna plodnost

Plodnost je dar, jedna od svrha ženidbe, jer bračna ljubav po svojoj naravi teži da bude plodna. Dijete ne dolazi izvana da se pridoda uzajamnoj ljubavi supružnika; niče iz samog srca njihova uzajamnog dara kojemu je plod i dovršenje. Također Crkva, koja se “opredjeljuje za život”, uči da “svaki bračni čin mora ostati otvoren za prenošenje života”. “Učiteljstvo je ovu nauku izložilo u više navrata, i ona se temelji na neraskidljivoj vezi između dvojakog značenja bračnog čina: značenja sjedinjenja i rađanja. Tu je povezanost Bog ustanovio, i čovjek je ne smije samovoljno raskinuti.”

Pozvani da daju život, supružnici sudjeluju u Božjoj stvarateljskoj moći i očinstvu. “U dužnosti prenošenja i odgajanja ljudskog života, što treba smatrati njima svojstvenim poslanjem, supruzi znaju da su suradnici ljubavi Boga Stvoritelja i na neki način njezini tumači. Stoga će svoju zadaću ispuniti s ljudskom i kršćanskom odgovornošću.”

Posebni vidik te odgovornosti tiče se regulacije poroda. Iz opravdanih razloga, supruzi mogu željeti rasporediti rađanje svoje djece. Na njima je da i provjere da njihova želja ne dolazi iz sebičnosti, nego da je u skladu s pravom velikodušnošću odgovornog roditeljstva. Osim toga oni će uskladiti svoj postupak prema objektivnim moralnim mjerilima:

Stoga, kad je riječ o usklađivanju bračne ljubavi s odgovornim prenošenjem života, moralnost postupanja ne ovisi samo o iskrenoj nakani i o procjeni motiva nego je treba odrediti prema objektivnim mjerilima, koji se temelje na samoj naravi osobe i njezinih čina, mjerilima koji, u okviru iskrene ljubavi, poštuju puni smisao uzajamnog darivanja i rađanja koje odgovara čovjeku. To se pak ne može postići ako se iskreno ne njeguje krepost bračne čistoće.

“Ako se čuvaju oba dva bitna vida – vid sjedinjenja i vid rađanja – bračni čin u cijelosti zadržava smisao uzajamne i istinske ljubavi kao i svoju usmjerenost prema uzvišenoj zadaći roditeljstva, na koju je čovjek pozvan.”

Periodično uzdržavanje, metode regulacije poroda na temelju samopromatranja te primjena neplodnih razdoblja jesu u skladu s objektivnim moralnim mjerilima. Ove metode poštivaju tijelo supružnika, potiču ih na međusobnu nježnost i pomažu odgoj za autentičnu slobodu. Naprotiv, u sebi je zao “svaki čin koji ili u vidu bračnog čina ili u njegovu vršenju ili u razvoju njegovih prirodnih posljedica ima za svrhu ili je sredstvo da se onemogući rađanje novog života”:

Govoru, koji prirodno izražava uzajamno i posvemašnje darivanje supružnika, kontracepcija suprotstavlja objektivno proturječan govor, u kojem više nije posrijedi posvemašnje darivanje drugome. Iz tog proizlazi da se ne samo pozitivno otklanja otvaranje životu već i krivotvori unutarnja istina bračne ljubavi, koja je pozvana na osobno potpuno darivanje. Ta antropološka i moralna razlika između kontracepcije i korištenja ritmičkih razdoblja podrazumijeva dva poimanja osobe i ljudske spolnosti koja su nesvodiva jedan na drugi.

“Svima neka bude jasno da se ljudski život i dužnost njegova prenošenja ne ograničuju samo na ovaj svijet niti se mogu samo po njemu mjeriti i shvatiti, nego da se uvijek odnose na vječno određenje ljudi.”

Država je odgovorna za blagostanje građana. Zbog toga je zakonito da ona poduzima mjere u svrhu usmjeravanja demografije pučanstva. To može to činiti obavješćujući objektivno i s poštivanjem, a autoritativnim, i prisilnim naredbama. Ona ne može zakonito zamijeniti inicijativu supružnika koji su prvi odgovorni za rađanje i odgoj svoje djece. Država nije ovlaštena da promiče sredstva demografske regulacije protivna moralu.

Dar djece

Sveto pismo i tradicionalna praksa Crkve gledaju u brojnim obiteljima znak božanskog blagoslova i velikodušnosti roditelja.

Velika je bol bračnih parova koji otkriju da su neplodni. Abraham pita Boga što će mu dati i dodaje: “Čemu mi tvoji darovi kad ostajem bez djece?” (Post 15,2). Rahela viče svom mužu Jakovu: “Daj mi djecu! Inače ću svisnuti!” (Post 30,1).

Treba ohrabriti istraživanja koja idu za tim da se smanji ljudska neplodnost, pod uvjetom da budu “u službi ljudske osobe, njezinih neotuđivih prava, njezina pravog i cjelovitog dobra u skladu s Božjim naumom i njegovom voljom.”

Tehnike koje uzrokuju odvajanje roditelja, zahvatom strane osobe u bračni par (davanje sperme ili ženske gamete, posudba maternice), teško su nemoralne. Te tehnike (inseminacija i heterologna umjetna oplodnja) vrijeđaju pravo djeteta da bude rođeno od oca i majke koje poznaje i koji su među sobom vezani ženidbom. One su izdaja “isključivog prava supružnika da postanu otac i majka samo jedno pomoću drugoga”.

Ako se te tehnike (inseminacija i homologna umjetna oplodnja primjenjuju u krilu bračnog para, možda su manje štetne ali ostaju moralno neprihvatljive. One odvajaju spolni čin od čina rađanja. Čin zasnivanja djetetova postojanja nije više čin kojim se dvije osobe daju jedna drugoj, već čin koji “život i identitet zametka povjerava vlasti liječnika i biologa uvodeći gospodovanje tehnike nad početkom i sudbinom ljudske osobe. Takav odnos gospodovanja u sebi je suprotan dostojanstvu i jednakosti koja mora biti zajednička roditeljima i djeci”.”S moralnog stanovišta rađanje je lišeno svog vlastitog savršenstva kad nije željeno kao plod bračnog čina, to jest specifičnog čina sjedinjenja supružnika (…). Samo poštujući vezu koja postoji između značenja bračnog čina i poštivanja jedinstva ljudskog bića moguće je rađanje u skladu s dostojanstvom ljudske osobe.”

Dijete nije neki dug, nego dar. “Najuzvišeniji dar braka” jest ljudska osoba. Dijete se ne može smatrati objektom vlasništva, čemu bi moglo voditi priznavanje nekoga tobožnjeg “prava na dijete”. Na tom području samo dijete posjeduje istinska prava, to jest “da bude plod posebnog čina bračne ljubavi svojih roditelja kao i pravo da bude poštivano kao osoba od trenutka svoga začeća”.

Evanđelje pokazuje da fizička neplodnost nije apsolutno zlo. Supružnici koji, nakon što su iscrpli zakonite utoke zdravstvu, trpe od neplodnosti pridružit će se Gospodinovu Križu, vrelu svakoj duhovne plodnosti. Oni mogu pokazati svoju velikodušnost usvajajući napuštenu djecu ili vršeći zahtjevne službe u korist bližnjega.
IV. Grijesi protiv dostojanstva ženidbe

Preljub. Ta riječ označava bračnu nevjeru. Kad dvoje njih od kojih je barem jedno u braku, stupaju u spolni odnos, makar i prolazan, čine preljub. Krist osuđuje preljub, pa bio učinjen i jednostavnom željom. Šesta zapovijed i Novi zavjet bezuvjetno osuđuju preljub. Proroci ukazuju na njegovu težinu. U preljubu vide oblik grijeha idolopoklonstva.

Preljub je nepravda. Onaj koji ga počinja iznevjerava svoje obaveze. On ranjava znak saveza što ga tvori bračna veza, vrijeđa pravo drugog supruga i šteti ustanovi braka, kršeći ugovor na kojem se temelji. Preljub dovodi u pogibelj dobro ljudskog roda i djece koja trebaju postojanu vezu roditelja.

Rastava

Gospodin Isus je naglasio izvornu nakanu Stvoritelja koji je htio nerazrješivu ženidbu. On dokida popuštanje koje se bilo uvuklo u stari Zakon.

Između krštenih katolika “tvrda i izvršena ženidba ne može se razriješiti nijednom ljudskom vlašću, a ni zbog ikakva razloga, osim smrću”.

Odvajanje supružnika sa zadržavanjem ženidbenog veza može biti zakonito u određenim slučajevima koje predviđa Kanonsko Pravo.

Ako građanska rastava ostaje jedini mogući način da se osiguraju određena zakonita prava, kao briga za djecu ili zaštita vlasništva, može se podnijeti a da ne predstavlja moralne krivnje.

Rastava je teški grijeh protiv naravnog zakona. Ona hoće da raskine ugovor koji su supružnici slobodno sklopili da žive jedno s drugim sve do smrti. Rastava vrijeđa Savez spasenja što ga sakramentalni brak označuje. Sklapanje nove veze, makar bila priznata građanskim zakonom, povećava težinu loma: supružnik koji se ponovo vjenčao nalazi se u stanju javnog i trajnog preljuba:

Ako se muž, nakon što se rastavio od svoje žene, približi jednoj drugoj ženi, on je preljubnik, jer čini da ta žena počini preljub; a žena koja živi s njim je preljubnica, jer je privukla k sebi muža druge žene.

Nemoralan značaj rastave dolazi također od nereda koji unosi u obiteljsku stanicu i u društvo. Taj nered uzrokuje teške štete: ostavljenom supružniku; djeci koja su ranjena rastavom roditelja i često razvlačena između njih; i društvu zbog zaraznog učinka, kojim rastava postaje pravom društvenom ranom.

Moguće je da jedan od supružnika bude nevina žrtva rastave proglašene građanskim zakonom; on tada ne krši moralnu zapovijed. Velika je naime, razlika između supružnika koji se iskreno trudio da bude vjeran sakramentu ženidbe, a vidi da je nepravedno napušten, i onoga koji, zbog teške svoje krivnje, ruši kanonski valjani brak.

Drugi grijesi protiv dostojanstva ženidbe

Može se shvatiti drama onoga koji, želeći se obratiti Evanđelju, mora otpustiti jednu ili više žena s kojima je godinama dijelio bračni život. Ipak mnogoženstvo je protivno moralnom zakonu. Ono se u temelju protivi bračnom zajedništvu: “izravno niječe Božji naum kakav nam je na početku objavljen; protivno je jednakom osobnom dostojanstvu žene i muža koji se u braku jedno drugome daruju u posvemašnjoj ljubavi, koja je zbog toga jedinstvena i isključiva.” Kršćanin bivši poligamist teško je obvezan iz pravednosti poštivati obveze preuzete prema svojim bivšim ženama i svojoj djeci.

Rodoskvrnuće označava intimne odnose između rođaka ili osoba u tazbinstvu na razini koja između njih zabranjuje ženidbu. Sv. Pavao žigoše taj posebno težak grijeh: “Općenito se čuje o bludnosti među vama (…) da netko ima očevu ženu. (…) Snagom Gospodina našega Isusa Krista, neka se takav preda Sotoni na propast tijela …” (1 Kor 5,1.9-5) Rodoskvrnuće kvari odnose u obitelji i označava nazadovanje prema animalnosti.

Rodoskvrnuću možemo pridodati i spolne zloporabe koje odrasli učine nad djecom ili mladima koji su im povjereni na brigu. U tom slučaju grijeh se udvostručuje sablažnjivim ugrožavanjem fizičke i moralne cjelovitosti mladih, koji će time ostati obilježeni cijelog života, i ujedno povredom odgojiteljske odgovornosti.

Slobodna veza postoji kad muškarac i žena odbijaju dati pravni i javni oblik vezi koja uključuje spolnu intimnost,.
Izraz je varljiv: što može značiti veza u kojoj se osobe ne obvezuju jedna prema drugoj i tako svjedoče manjak povjerenja jedne u drugu, u same sebe, ili u budućnost?

Izraz prikriva različite situacije: konkubinat, odbijanje braka kao takvog, nesposobnost vezati se obvezama na dugi rok.

Mnogi se danas zalažu za neku vrst “prava na pokus”, kada postoji nakana za vjenčanje. Kako god bila čvrsta odluka onih koji se opredjeljuju za preuranjene spolne odnose takvi odnosi “nipošto nisu kadri u punoj iskrenosti i vjernosti osigurati međusobni odnos muškarca i žene, a još ga manje mogu zaštititi od tlapnji i hirova”. Tjelesno jedinstvo moralno je zakonito samo onda kad se između muškarca i žene uspostavi neopoziva zajednica života. Ljudska ljubav ne podnosi “pokusa”. Ona zahtijeva potpun i definitivan međusobni dar osoba.

https://www.bitno.net/vjera/formacija/ne-sagrijesi-bludno/
- 22:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

13.07.2017., četvrtak

Dragojla Jarnević i Ivan Trnski

Istinita priča o ljubavi pjesnikinje Dragojle Jarnević i pisca Ivana Trnskog.


Boravila je u Grazu od 16. svibnja 1839. kako bi se usavršila u krojaštvu. Prilikom šetnje na brdo Schlossberg slučajno je na kuli našla stihove napisane na hrvatskom jeziku: "Zdrav mi svaki bratac bio/ Koj' je godir roda moga./ Kom je jezik ovaj mio, /Koj me j' u njem razumio -/ Sva mu sreća došla od Boga!".
Bila je toliko oduševljena da je dopisala tekst : "Ilirkinja 'e ovdi jedna/ Koja jezik ovaj razumi/ Premda ona tebe ne zna /Vendar joj je kruto drago/ Da je našla ovdi r'ječi, kojim srce svoje l'ječi."

Uskoro je 20. kolovoza odlučila napustiti Graz i upoznala se s autorom stihova hrvatskim književnikom Ivanom Trnskim (najvećim lirskim pjesnikom ilirskoga pokreta), koji joj je postao bliski prijatelj, a bila je i zaljubljena u njega. Trnski je bio mlađi sedam godina.

Pristupanje ilirskim idejama, zahvaljujući Ivanu Trnskom, uvelike utječe na kreiranje političkog identiteta Dragojle Jarnević. Ostavila se njemačkog jezika i na poticaj Trnskog napisala svoju prvu pjesmu na hrvatskom jeziku "Želja za domovinom". Trnski je napisao "Osvrt na pjesmu Želja za Domovinom" u Danici ilirskoj, 1839.

Nikada se nije udala svojom odlukom, a Ivan Trnski je oženio strankinju s kojom je imao petero djece. Između njih je bila "tipična romantičarska ljubav – ili romantična ljubav tipično nerealizirana brakom". Dragojla je mogla birati između mnogo muškaraca u svoje vrijeme jer je bila vrlo lijepa i privlačna žena, k tomu još obrazovana, spisateljica te pjesnikinja. Zapisi kažu kako je zaista imala mnogo udvarača od kojih je jedan ostao neprežaljen do kraja njenog života, Ivan Trnski. Svi udvarači su odbijeni sa njene strane nekim nejasnim osjećajem srama i grješnosti. Naime, Dragojla je bila vrlo pobožna i bogobojazna žena no, također, i vrlo ponosita na sebe i svoja postignuća u životu. Prema popisu iz 1869. godine u Hrvatskoj je bilo pismeno 11% žena prema 23% pismenih muškaraca.

Trnskog je viđala s vremena na vrijeme, kad bi došao u njen rodni Karlovac ili bi ga ona posjetila u Gvozdu ili Glini. Posvetila mu je mnoge retke svog dnevnika, ali ju fatalna ljubav prema njemu nije priječila da poštenjaka Ivana Trnskog opiše kao slavohlepnog, sujetnog i sebeljubivog slabića koji je oženio strankinju, u karijeri napredovao do majora, kasnije postao zastupnik u Saboru, a dopustio da mu niti jedno od petero djece ne govori hrvatski. Još ondašnja javnost držala je da je Trnski svoje „Kriesnice“ posvetio nesuđenoj Dragojli.

Nije nikako uspjela objaviti nijedno svoje djelo u književnom časopisu "Vijenac", kojemu je Ivan Trnski dao ime. Radovi Trnskog su s druge strane redovito izlazili u "Vijencu". Njega je najviše krivila za to i optužila ga da je u svojoj pripovijetci "Prieki liek" opisao neku zgodu iz njezina života koja je zapravo "gola laž". Njezino se ime u "Vijencu" konačno pojavilo 3. travnja 1875. godine u nekrologu što ga je pod znakovitim naslovom "Pouka. Vjekopis Dragoile Jarnevićeve" objavio naravno – Ivan Trnski.


- 23:47 - Komentari (0) - Isprintaj - #

25.06.2017., nedjelja

Zašto smo u demografskoj krizi?

Demografska kriza je sve češće tema u hrvatskim medijima i u predizborno vrijeme, no još uvijek ne postoji jači konkretni angažman oko toga pitanja. Kao da se misli da to još nije tako važan problem i ne primijećuje se da se netko ozbiljno prima rješavanja toga pitanja.

Demografska kriza se događa u gotovo cijeloj Europi i drugim zapadnim državama izvan Europe. Otprilike u pola zemaljske kugle ne rađa se dovoljno djece, a u pola država svijeta ne postoji demografska kriza. To nije problem koji ima samo Hrvatska nego je puno širi i obmniji. Demografska kriza se događa kada više ljudi umire nego se rađa. Da izađemo iz demografske krize trebalo bi u prosjeku biti troje djece po obitelji, što sada nije slučaj. Dvoje djece po obitelji ili manje vodi u pad broja stanovnika, nije dovoljno ni za održanje postojećeg stanja, a kamoli za izlazak iz demografske krize.

Definitivno nije problem u brojnosti spolnih odnosa, oni ne manjkaju nego je problem u sprečavanju začeća i rođenja djece. Hrvatskoj godišnje nedostaje otprilike djece koliko se godišnje pobaci. Kada bi se broj pobačaja sveo na minimum, ne bi imali demografsku krizu ili bi ona bila puno manja.

Ono što sprečava da obitelj u prosjeku ima troje djece je mentalitet, koji nije takav samo kod nas nego i u drugim državama Europe, a i izvan nje. Predvladava mentalitet koji ne podupire rađanje troje ili više djece po obitelji. To nije u trendu ni moderno. Ni društvo ni država ne pomažu obiteljima s više djeca na način na koji bi trebali. Umjesto da se visoko cijene i podupiru obitelji s puno djece, oni su često izvrgnuti preziru i pogrdi društva, koje ih smatra čudnima jer što je njima da imaju toliko djece. Predvladava mentalitet koji se protivi rađanju više od jednog ili dva djeteta po obitelji. To se smatra normalnim, a više od toga smatra se nepoželjnim. Malo je ljudi koji žele imati troje ili više djece, a kada se takvi i nađu, društvo radi protiv njih i često se mogu čuti izjave poput: „Zašto imate toliko djece?“, „Što vam to treba?“, „Prestanite rađati toliku djecu, ne želim kupovati toliko poklona!“, „Na mene nemojte računati da ću ih ja čuvati, to bi omelo moju komociju“.
Država ima kozmetičke mjere demografskoga oporavka, koje na kraju ne dovode do nikakvih značajnih promjena nego su samo deklarativne i simboličke. Postoji mnogo pojedinaca koji misle samo na uski osobni interes i uopće ne gledaju širu sliku i nije im stalo do općega napretka društva i države. Vrlo je malo ljudi koji iskreno i naporno rade na izlasku iz demografske krize. Situacija je takva, da nema pravoga plana i mjera izlaska iz demografske krize i situacija se konstantno pogoršava.

Ako obitelji u prosjeku imaju manje od troje djece, dolazi do pada broja stanovništva i dolazi do kontinuiranog polaganog izumiranja. Jedno od rješenja bio bi priliv novih stanovnika. Budući da demografska kriza postoji u gotovo svim europskim zemljama, nije za očekivati da nama dođu živjeti ljudi iz drugih europskih zemalja. Ako će netko doći živjeti u Hrvatsku da popuni prazninu zbog pada broja stanovnika, bit će to narodi Azije i Afrike, jer kod njih nema demografske krize. To je vrlo vjerojatno u bliskoj ili daljoj budućnosti Hrvatske i na to se treba pripremiti. Ako nećemo imati troje ili više djece po obitelji, a kako sada stvari stoje i ako se ovako nastavi, dogodit će se da će nas biti sve manje i da će stanovništvo biti sve starije i sve manje vitalno. Kod nas će se trajno nastaniti strani narodi vrlo različiti od nas, druge kulture, vjere, običaja, za koje nije za očekivati da će se asimilirati i da će pričati hrvatski jezik i prigrliti naše običaje, kulturu i tradiciju. Stoga trebamo se pripremiti na to, da će naši krajevi u bliskoj budućnosti biti značajno drugačiji nego danas i da će svijet kakav danas poznajemo nestati. Tu će umjesto nas živjeti drugačiji ljudi, koji će govoriti svoj jezik i imati svoje običaje. Mi te narode smatramo manje vrijednima i primitivnijima od nas i gledamo na njih s visoka. No, uzalud sav tehnološki, kulturni, znanstveni napredak ako nema djece. Budućnosti pripada onima koji imaju djecu i koji nemaju demografsku krizu, oni su u usponu, a mi u padu. Na nama je ili da rađamo djecu ili da se pomirimo s time da će nestati svijet kakav je danas i da će promjene biti jako velike i vrlo vjerojatno nepovoljne i negativne za nas.

- 21:52 - Komentari (0) - Isprintaj - #

28.12.2016., srijeda

Crkva i kontracepcija

Katolički pogled na kontracepciju je službeno protivljenje Katoličke Crkve svim oblicima umjetnih kontracepcijskih sredstava. Stav Crkve je da, bračni spolni čin treba biti otvoren životu (prokreativan) te sjedinjujući. Dodatni je prijepor što pojedina kontracepcijska sredstva mogu dovesti do pobačaja. Kontracepcijska spirala uzrokuje pobačaj, tako što spriječava usađivanje oplođene jajne stanice u maternicu. Kontracepcijske pilule ponekad imaju jednako djelovanje. Dodatni razlog protivljenju kontracepciji je što kontracepcija nije posve pouzdana u spriječavanju širenja spolnih bolesti poput AIDS-a, sifilisa, gonoreje, genitanog herpesa itd. Pojedine uzročnike spolnih bolesti kontracepcijska sredstva ne mogu zaustaviti, jer je moguća i zaraza preko kože oko spolnih organa poput HPV virusa koji uzrokuje rak vrata maternice. Katekizam Katoličke Crkve ističe da je kontracepcija “u sebi zao čin koji ili u vidu bračnog čina ili u njegovu vršenju ili u razvoju njegovih prirodnih posljedica ima za svrhu ili je sredstvo da se onemogući rađanje novog života”. Kontracepcija “ne samo otklanja otvaranje životu, nego i krivotvori unutarnju istinu bračne ljubavi”.

Papa Pio XI. u enciklici Casti Connubii iz 1930. naglasio je, da "svaka upotreba ženidbe gdje po čovjekovom nastojanju biva bračni čin lišen svoje prirodne sposobnosi da proizvede život, krši Božji zakon i oni koji takvo što čine, kaljaju se ljagom teškoga grijeha". Papa Pavao VI. nazvao je kontracepciju simptomom sebičnosti u društvu, zbog bijega od odgovornosti. Izrazio je bojazan, da će raširenost kontracepcije dovesti do povećanog broja preljube i nevjere u braku te pada morala. Muškarci koji su naviknuti na kontracepciju u opasnosti su, da svedu ženu na objekt zadovoljenja požude i prestanu u njoj gledati partnericu, koja zaslužuje nježnost i brižnost. Papa Ivan Pavao II. mnogo je puta izrekao svoje mišljenje o kontracepciji. Na susretu teologa 12. studenog 1988. godine izjavio je: "Ne postoje osobne ili socijalne prilike koje bi opravdale čin kontracepcije". Smatrao je kontracepciju smrtnim grijehom. Papa Ivan Pavao II. osmislio je pojam "kultura života", čiji bitan dio je protivljenje kontracepciji, pobačaju i umjetnoj oplodnji. Održao je niz predavanja, koja su nazvana "Teologija tijela" u kojima je govorio i o kontracepciji. Usprotivio se umjetnim sredstvima kontracepcije. Pozdravio je prirodne metode planiranja obitelji.

Katolicizam definira seksualnu čestitost kao vrlinu, koja obuzdava seksualni apetit.Nevjenčani katolici izražavaju čednost kroz spolnu apstinenciju. Spolni odnos u braku smatra se čestitim kada zadržava dvojako značenje sjedinjenja i rađanja (ne koristi se kontracepcija). Za bračne parove, sv. Pavao je napisao, da se oni ne bi trebali uskratiti jedno drugome, osim za kratko vrijeme za predanost molitve: "Muž neka vrši dužnost prema ženi, a tako i žena prema mužu. Žena nije gospodar svoga tijela, nego muž, a tako ni muž nije gospodar svoga tijela, nego žena. Ne uskračujte se jedno drugome, osim po dogovoru, povremeno, da se posvetite molitvi pa se opet združite da vas Sotona ne bi napastovao zbog vaše neizdržljivosti. Ali to velim kao dopuštenje, ne kao zapovijed. (1 Kor 7, 3-6)"

Pravoslavna Crkva naučava čednost do braka. Tradicionalno, u braku pravoslavni se supružnici suzdržavaju od spolnih odnosa tijekom četiri posna razdoblja (korizma, došašće, ususret blagdanu sv. Petra i Pavla te prije Velike Gospe) te ususret još nekih vjerskih blagdana.
- 21:21 - Komentari (1) - Isprintaj - #

25.12.2016., nedjelja

Sretan Božić!

Image and video hosting by TinyPic

U dubokom snijegu,
kraj crkve na brijegu
zeleni stoji bor.

S neba u svetoj noći
svjetlo zvijezda se toči
i pjeva anđela zbor.

Najljepša zvijezda mala
na vršak bora je stala,
zabruji zvona zvon.

I bijela staza zablista
za tek rođenoga Krista
kojom će koračati On.

Vera Zemunić


- 00:01 - Komentari (3) - Isprintaj - #

22.12.2016., četvrtak

Adventski vijenac

Adventski je vijenac krug ili prsten od zimzelenog granja s četiri svijeće. Postavlja se na stol u vrijeme došašća kao simbol iščekivanja Božića. Svake nedjelje u došašću pali se po jedna svijeća.

Nastanak i razvoj adventskog vijenca

Ideja adventskog vijenca izvorno je nastala u vrijeme došašća. Prvi adventski vijenac na svijetu pojavio se 1838. u domu za siromašnu djecu "Das Rauhe Haus" ("Trošna kuća") u Hamburgu. Mladi evangelički pastor i odgojitelj Johann Hinrich Wichern (1808. – 1881.) okupio je 1838. siročad s ulice te im u jednoj staroj i trošnoj kući ponudio novi dom. Svake je godine za vrijeme došašća sa svojim štićenicima organizirao trenutke molitve. U svome dnevniku zabilježio je da se u došašću 1838., želeći pronaći način da svojim štićenicima došašće učini što ljepšim, dosjetio da od prvog dana prosinca svakim danom za vrijeme molitve upale jednu svijeću. Wichern je stavljao svijeće na veliki drveni vijenac koji bi na Božić zasjao poput velikog svjetlosnog kruga s 24 svijeće: 20 malih crvenih svijeća za dane u tjednu i četiri velike bijele svijeće za nedjelje došašća. Svake godine u došašću izvodili su ovaj kratak obred. Kako se za vrijeme molitve na vijenac stavljala i palila po jedna svijeća, taj se trenutak počeo nazivati “pobožnost sa svijećama”. Oko 1851. Wichernovi su štićenici drveni vijenac počeli ukrašavati zimzelenim grančicama, a s vremenom se umjesto drvenog počeo plesti vijenac od zimzelenog granja. Taj se običaj proširio po evangeličkim obiteljima u Njemačkoj, a zatim u susjedne i prekooceanske zemlje. Krajem 19. stoljeća prešlo se na četiri svijeće za četiri nedjelje došašća. Nakon Prvog svjetskog rata i katolici su počeli raditi adventske vijence. Prvi se pojavio 1925. u katoličkoj crkvi u Kölnu, a potom 1930. u Münchenu. Oko 1935. u crkvama su se blagoslivljali adventski vijenci koji su se nosili kućama.

Simbolika adventskog vijencA


Adventski vijenac čine dva temeljna simbola - krug i svijeće, odnosno svjetlo. Krug ili prsten bez početka i kraja shvaća se kao simbol vječnosti i vjernosti. Adventski vijenac tumači se kao znak Božje vjernosti zadanim obećanjima. Ponekad se adventski krug tumači kao krug zemaljski s četiri strane svijeta. Vijenac je u antičko vrijeme predstavljao znak pobjede i u kršćanstvu je postao znak po Kristu dobivenoga spasenja. Zimzeleno granje upućuje na život koji ne prestaje, na život vječni. Ove grane podsjećaju i na Isusov ulazak u Jeruzalem, kada ga je narod pozdravljao. I danas ambrozijanska liturgija u adventu predlaže čitanje Isusova svečana ulaska u Jeruzalem. Svjetlo svijeća označava dolazeće svjetlo Isusa. Adventske svijeće, izvorno crvene i bijele boje, upućuju na Isusovu žrtvu i pobjedu. Prema dugoj tradiciji na vijenac su se stavljale tri ljubičaste svijeće, znak pokore i obraćenja kao pripreme Isusova dolaska, i jedna ružičasta koja se palila kao izraz radosti zbog Isusova rođenja. Prema jednoj tradiciji prva svijeća nazvana je prorokova svijeća, druga betlehemska, treća pastirska, a posljednja svijeća anđela. Postupno paljenje svijeća znak je približavanja Božića.
- 21:45 - Komentari (0) - Isprintaj - #

08.10.2016., subota

Za život

Svatko od nas stvoren je na Tvoju sliku Bože. Naša glavna osjećanja trebala bi biti radost, zadovoljstvo ovim životom jer ipak smo Tvoja djeca, a to je nešto najveće i najljepše što imamo. Međutim, svi se ponekad osjećamo usamljeno i ostavljeno. Brige ovog svijeta nas često umore toliko da postanemo živčani i osorni prema svim ljudima oko nas. Sve to stvara negativan utjecaj na naše bližnje. Pozvani smo pronositi Kristovu radost i ljubav gdje god da pođemo te širiti optimizam među ljudima s kojima se susrećemo. Kako smo i mi ponekad usamljeni i odbačeni, tako su često i majke koje razmišljaju o pobačaju. I one trebaju pomoć, trebaju ruku spasa, nekoga tko će im reći da su voljene i željene i da je njihovo dijete ono voljeno i željeno. U mislima su nam danas svi oni koji rade s majkama, koji razgovaraju s trudnicama koje razmišljaju o pobačaju ili majkama koje su ga već učinile. U mislima su nam svi oni ljudi koji rade u savjetovalištima, u raznim udrugama, a i mi ovdje, ispred bolnice, koji želimo i možemo pomoći majkama da zadrže svoje bebe, ili pomoći onima koji nose tu tešku ranu pobačaja. Isus Krist dao je svoj život za nas, žrtvovao je Sebe da bi spasio nas. Neka posebno daruje snagu za sve one koji dolaze u kontakt s trudnicama, koji žrtvuju sebe kako bi spasili druge.

Molitva:

Gospodine, molimo Te za sve one koji na bilo koji način pomažu trudnicama, bilo da odgovaraju na pozive žena koje razmišljaju o pobačaju ili osobno pomažu majkama da se pripreme za roditeljstvo. Daj mudrosti i razuma svim ženama koje su odlučile pobaciti svoje dijete, da shvate kako će tim činom oduzeti jedan život koji je od Boga darovan. Podari, Gospodine, Svoju snagu svima koji se bore za ljudski život. Amen!

40 dana za život
- 21:51 - Komentari (1) - Isprintaj - #

05.05.2016., četvrtak

Uzašašće

Uzašašće ili Spasovo je kršćanski blagdan. Slavi se 40 dana poslije Uskrsa.

Image and video hosting by TinyPic

Prema Bibliji, Isus je 40 dana poslije uskrsnuća ostao na zemlji. Na 40. dan javio se svojim učenicima u Jeruzalemu. Rekao im je, da ostanu u gradu i čekaju dolazak Duha Svetoga. Zatim ih je poveo na Maslinsku goru. Tamo je podigao ruke i blagoslovio ih. I poče uzlaziti na nebo, a oblak ga je zaklonio i više ga nisu vidjeli. Isus je uzašao na nebo, gdje sjedi s desna Bogu Ocu. Dok su apostoli gledali na nebo, pokazali su im se dva anđela u bijelim haljinama i rekli: „Ovaj Isus, koji je uzašao na nebo, tako će opet doći, kao što ste vidjeli da je otišao na nebo.”
- 10:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

26.03.2016., subota

Sretan i blagoslovljen Uskrs!

Image and video hosting by TinyPic

Isus usta slavni,a mrak nesta tavni,
teška žalost minu dan veselja sinu.

Aleluja, aleluja.

Dan je sad veselja, dan je Spasitelja.
Hvalu svi mu dajmo, radosno pjevajmo.

Aleluja, aleluja.

Smrću smrt nadvlada, Neumorni sada.
Ustade pun dike i slave velike.

Aleluja, aleluja.
- 23:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

26.02.2016., petak

MOLITVA ZA DJECU KOJA ĆE DANAS BITI POBAČENA

Vječni Oče, moj Stvoritelju, jedini moj Gospodine,
Ti me stvori iz ljubavi.
Ti si učinio moje biće, satkao me u utrobi majke.
Zahvljujem Ti za čudo moga postojanja.
Dao si mi život ovdje na zemlji,da me pripremiš
na vječni život s Tobom.
Poslao si svoga Sina, rođenog od žene, da ja mogu postati
Tvoje dijete, koje će vapiti: "Abba, Oče!"
Hvala Ti.

Tvoja je volja da svatko koga si stvorio,
postane Tvoje dijete i dođe u vječnost, k Tebi.
Zato Ti sada prikazujem svako maleno dijete,
koje će danas biti ubijeno u majčinoj utobi.

Oče, to su Tvoja djeca!

Prije zore stvaranja mislio si na njih, odredi da postanu.
Prije postanka svijeta Ti ih odabra, u Kristu,
da budu sveti i neporočni, da žive u Tvojoj prisutnosti
i slave Tvoju dobrotu.

Prinosim Ti ove malene i stavljam ih u Tvoje ruke.
Možeš li ih odbaciti, Bože-Ljubavi?
Tvoj je Sin umro za njih.
Primi ih.
Dočekaj ih.
Zagrli ih ljubavlju koja daje toplinu i uvedi ih
u kraljevstvo radosti i mira.

Zatim ih, Oče poslušaj, te čuj kako mole ze one
koji ih ubiše, ponavljajući riječi Tvoga
umirućeg Sina na križu:
"OČE, OPROSTI IM!"
- 23:29 - Komentari (0) - Isprintaj - #

16.01.2016., subota

Predati se Isusu

”Neće u kraljevstvo nebesko ući svaki koji mi govori:’Gospodine, Gospodine!’, nego onaj koji vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima.” (Mt 7,21)

Danas je problem to što ljudi misle da religija spašava. Isus želi da mu predaš svoj život, svoje srce. On traži SAMO to, On želi svoj plan ispuniti u tvom životu. Izgovaranje molitve napamet, ili pak otvaranje svog srca Isusu i molitva tvog srca i da kažeš ono što doista misliš i osjećaš, da zahvališ za blagoslove, što misliš da je Njemu draže?

Da ti priđe ista osoba i kaže ti par istih rečenica svaki dan, a ne želi poslušati ono što ti njoj imaš reći, i da ti ne zahvali za ono što si joj dao, a ona to nije vidjela, kako bi se osjećao? Isus želi da dođemo pred Nj i predamo svoj život tako da svo vodstvo bude u NJEGOVIM rukama, tek onda ćeš doživjeti promjenu u svom životu. Isus želi biti tvoj prijatelj, a ne tvoja religija. Ne samo puki pojam i tvoje isprazne riječi da vjeruješ u Njega , a s druge strane da živiš životom koji ne raduje Gospodina.

Sve što trebaš je razmisliti, i donijeti odluku života- PREDATI svoj život Isusu.
- 23:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

09.01.2016., subota

Djela milosrđa

Image and video hosting by TinyPic
- 23:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< kolovoz, 2017  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Ad maiorem Dei gloriam!
Na slavu Božju i korist bratu čovjeku!

----------------------------------------------------
od 25.1.2006.

hit tracker


od 20.8.2013.
Flag Counter

Oni koji žive s Isusom imaju sigurnost, nadu, smjer odnosno puninu života. Oni koji imaju puninu znaju da je Bog s njima, da ih vodi i čuva, da im je život na sigurnom i da Njega mogu uvijek "konzultirati"!

Bog ne gleda na veličinu naših djela,nego samo na ljubav s kojom se ona obavljaju.Zato sam odabrala za lozinku života: SAMO LJUBAV VRIJEDI!
(Sv.Terezija od Djeteta Isusa)

Ljubav se samo ljubavlju nagradjuje,ne ostvarenjem.Ljubav privlači ljubav.
(Sv.Ivan od Križa)

Linkovi

spasite bebe
mladi duhovni velikani
zajednički katolički blog

kat sus- Katolički susreti, stranica za upoznavanje katolika
Postcrossing
Wikipedija
Bookcrossing

Djetešce na sunašce
Biblija - online
Katolički Katekizam

Nemojte ni pomisliti da ste u nutrini prazni.Duša je dijamantni dvorac u kojem ima mnogo soba. (Sv.Terezija Avilska)

Ljudi su smiješni,kad tvrde da nema duše.Smiješni stoga,što ni tu tvrdnju ne može izreći tijelo,već samo duša. (Petar Jurjević)

Jedno od najsigurnijih dokaza,da nismo samo tijelo,nego da postoji i duša,jest pojava ljubavi. (Petar Jurjević)

Volimo jedni druge, dragi moji, jer ljubav dolazi od Boga. Svaki koji voli, od Boga je rođen i poznaje Boga. Tko ne voli, nije upoznao Boga jer Bog je ljubav...Boga nitko nikada nije vidio, ali ako volimo jedni druge, Bog živi u nama i njegova je ljubav u nama potpuna...Bog je ljubav; tko živi u ljubavi, živi u Bogu i Bog živi u njemu...U ljubavi nema straha jer savršena ljubav izgoni svaki strah. Bojimo li se, to je zbog straha od kazne, što pokazuje da njegova ljubav u nama nije savršena.(Prva Ivanova poslanica)

Nešto o meni:

IME:Hrvoje
GODINA RODJENJA:1981.
GRAD:Bjelovar
NAJDRAŽI FILM:Pasija
NAJDRAŽE KNJIGE:Biblija,Mali princ
NAJDRAŽI PJEVAČ:Gibonni

GLEDAM:dobro u ljudima
ŽELIO BIH:da je svaka riječ ljubav
SVAKI DAN MI JE:dar od Njega poklonjen
U BITI,JA SAM:sretan !


Image and video hosting by TinyPic
web stranica Europa za Krista na engleskom jeziku
na dnu stranice piše SIGN UP! gdje se može prijaviti za besplatni mjesečni bilten koji će stizati na vaš e-mail; ako želite hrvatski jezik, posve desno nađite hrvatsku zastavu i kliknite na hrvatski

MOLITVE

Moj Bože! Vjerujem u Te, klanjam Ti se, uzdam se u Te i ljubim Te.
Molim Te da oprostiš onima koji ne vjeruju u Tebe, koji Ti se ne klanjaju,
koji se ne uzdaju u Tebe i koji Te ne ljube.

15 MOLITVI SV. BRIGITE

Ovim molitvama me privuklo to,sto su obecane velike nagrade onima koji ce moliti ili siriti dalje ove molitve.Manje su poznate,makar ima onih koji su ih vec i izmolili ili ih mole.
Svakome preporucujem da moli ove molitve,bio vjernik ili ne,nece pogrijesiti.Da se dobiju sve milosti,koje su obecane,onima koji mole ove molitve,treba moliti godinu dana.Ako ne zelite moliti godinu dana,onda molite krace.Ako nista drugo,izmolite ih bar jedanput ili barem jednu jedinu.I time ce te uciniti dobro djelo.Ako znate nekoga,za koga mislite da bi htio moliti,onda mu recite o ovome.Postoji i engleska verzija (na internetu),a vrlo vjerojatno i na drugim jezicima.Ja ih molim oko mjesec dana,a znam par ljudi kojima treba jos par mjeseci da prodje godinu dana.

Kako su nastale?
Sveta Brigita je dugo vremena zeljela znati broj udaraca koje je Isus primio za vrijeme svoje muke,On joj se jednoga dana ukazao govoreci:”Dobio sam po Tijelu,pet tisuca cetristo osamdeset udaraca (5480) udaraca.Ako ih zelite na neki nacin stovati,izmolite petnaest Oce nasa i petnaest Zdravo Marija sa slijedecim molitvama (koje ju je naucio) tijekom cijele godine;na kraju godine,pocastit cete svaku od Mojih rana.” (365 dana*15 molitvi=5475,treba dodati jos 5,da bi bilo 5480.)
Obecao je i svakom drugome tko bude molio ove molitve godinu dana:
-Oslobodit cu 15 dusa njegove rodbine iz cistilista.
-Ucvrstit cu i ocuvati u Milosti 15 pravednika od njegove rodbine.
-Obratit ce se 15 gresnika iz njegove okoline.
-Osoba koja moli ove molitve postici ce prvi stupanj savrsenstva,te ce 15 dana prije smrti primiti dragocijeno Tijelo Isusovo koje ce je oslobodizi od vjecne gladi i dragocijenu Krv koja ce joj ugasiti zed u vijeke.
-15 dana prije smrti,spoznat ce u potpunosti sve svoje grijehe i osjetit ce gorko pokajanje za njih.
-Stavit cu pred nju znak Svojeg pobjednickog Kriza da bih joj pomogao i obranio je od napada njenih neprijatelja.
-Prije nego umre doci cu sa Svojom preljubljenom i dragom Majkom,primit cu blagonaklono njezinu dusu i odvest je u vjecnu radost.
-Vodeci je onamo,ponijet cu se prema njoj na poseban nacin,dat cu joj da pije iz Izvora Moga Bozanstva,sto necu dati onima koji ne budu molili ove molitve.
-Treba znati da ce svakome tko je zivio u smrtnome grijehu kroz 30 godina,a tko bude pobozno molio ove molitve ili ih bude naumio moliti,Gospodin oprostiti sve grijehe.
-Branit cu ga od napasti.
-Sacuvat cu njegovih 5 osjetila.
-Ocuvat cu ga od iznenadne smrti.
-Spasit cu njegovu dusu od vjecne muke.
-Ako je zivio po svojoj volji te ako bude morao umrijeti sutra,njegov zivot ce se produziti.
-Postici ce sve sto bude trazio od Boga i Blazene Djevice Marije.
-Moze biti siguran da ce pridruziti zboru andjela.
-Svaki put kad izmoli ove molitve,dobiva djelomican oprost.
-Gdje god se moli i gdje se budu molile ove molitve,tamo ce Bog biti prisutan sa Svojom Miloscu.
-Tko nauci nekoga ove molitve,steci ce radost i zasluge,koje nece imati kraja,nego ce biti postojane i trajati u vijeke.Roditelji i ucitelji koji nauce djecu ove molitve osigurat ce im time da ona budu sacuvani od svake nesrece.

Sve ove povlastice,obecao je Gospodin Isus Krist sv.Brigiti pod uvjetom da moli ovih 15 molitava svaki dan do smrti.Iste molitve je obecao i onima koji ce te molitve moliti godinu dana a i onima koji druge nauce moliti ove molitve.Ako se koji dan preskoce i ne uspiju izmoliti,drugi dan trebamo izmoliti dva puta,da se nadoknadi.Nije dovoljno samo citati,nego treba izgovarati pobozno i s razmisljanjem o tome sto se moli.

Dodatno o molitvama:Petnaest molitava sv.Brigite-poboznost Kristovoj muci,preuzete su iz knjige “Objava” Spasiteljevih sv.Brigiti Svedskoj.Molitve su odobrene od Kongregacije za sirenje vjere (De Propaganda Fide) i pape Klementa XII.Papa Benedikt XIV. pise:”Objave sv.Brigite,bez sumnje,ne zasluzuju status vjerske istine,ali bilo bi ih nerazborito odbaciti,jer pocivaju na dovoljnim razlozima da im se pobozno vjeruje.”Papa Pio IX. odobrio je molitve,priznavsi ih istinitima i korisnima za duse: ”One jacaju krscansku vjeru i ljubav prema Kristovoj muci” .Papa Ivan Pavao II. izjavio je:”Crkva je priznajuci Brigiti svetost,prihvatila cijelokupnu vjerodostojnost njezina unutarnjeg iskustva:”
Sveta Brigita je svome bratu napisala u pismu:”Predragi moj brate,bila sam u najvecim mukama zivota.U patnjama,bolesna,siromasna i osjetila sam gorcinu napustenosti.S ljubavlju sam svake veceri molila ove molitve i moj se zivot cudesno preobrazio.Gospodin je vjeran svojim obecanjima i ispunio me radoscu,doveo do blagostanja i utjehe.Ono sto je Isus ucinio za mene,bijednu gresnicu,ucinit ce i za tebe,dragi moj brate.Moli svaki dan ove molitve!”

PETNAEST MOLITAVA

U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.Amen.
O Boze,dodji i spasi me!
Gospodine,dodji sto prije i pomozi mi!

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu,kako bijase na pocetku,tako i sada i vazda u vijeke vijekova.Amen.

Vjerujem u Boga,Oca Svemogucega,Stvoritelja neba i zemlje;i u Isusa Krista,Sina Njegova Jedinoga,Gospodina….


I.MOLITVA
ISUSOVA MUKA NA MASLINSKOJ GORI I TRNOVA KRUNA

O Gospodine Isuse Kriste,vjecna slasti onih koji Te ljube,sreco sto natkriljujes svaku radost i svaku zelju,spasenje i ljubavi onih koji se kaju,kojima si rekao:Moja je radost biti sa sinovima ljudskim i postao si covjek za ljudski spas;sjeti se ljubavi koja Te nagnala da uzmes nasu ljudsku narav i svega sto si pretrpio od casa od Svoga zaceca do svoje otkupiteljske muke odredjene u vjecnosti po Bozjem naumu.
Sjeti se boli koju si osjetio u Dusi kad si rekao:”Zalosna je dusa Moja do smrti”,kada si na Posljednjoj veceri sa svojim ucenicima,dajuci im za hranu Svoje Tijelo i Svoju Krv i peruci im noge,tjeseci ih s ljubavlju,prorekao Svoju skorasnju muku.
Sjeti se straha,tjeskobe i boli koju si pretpio u Svom Presvetom Tijelu prije nego su Te pribili na kriz,kada Te je posto si triput ,molio Oca i znojio se krvavim znojem,izdao jedan od Tvojih ucenika,kada su Te optuzili lazni svjedoci i nepravedno na smrt osudila tri suca;u najsvecanije vrijeme Pashe,izdali su Te,izrugali,skinuli Ti odjecu,zavezali Te i iscuskali,privezali uza stup,bicevali i okrunili trnovom krunom.
U spomen na ove zalosti,molim Te,udijeli mi ljupki Isuse,prije moje smrti,istinsko pokajanje,iskrenu ispovijed i oprostenje svih mojih grijeha.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


II.MOLITVA
POGRDJIVANJE ISUSA

O,Isuse,istinska radosti andjela i raju slasti,sjeti se strahovitih muka,koje si pretrpio kad su Te razdrli Tvoji neprijatelji kao krvolocni lavovi,ponizivsi Te cuskama,pljuvanjem,deranjem koze i drugim necuvenim zlostavljanjem.Zbog pogrdnih rijeci,surovih udaraca i preteskih muka koje su Ti zadali Tvoji neprijatelji,molim Te da se udostojis osloboditi me mojih neprijatelja,vidljivih i nevidljivih i dopustiti mi da pod Tvojim okriljem pronadjem put vjecnog spasenja.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


III.MOLITVA
ISUSOVO RAZAPINJANJE NA KRIZU

O,Rijeci utjelovljena,Svemoguci Stvoritelju svijeta,koji si neizmjeran i neshvatljiv,sjeti se pregorke boli,koju si pretrpio,kad su Ti ruke i noge proboli ostrim cavlima i pribili na drvo kriza.Koliku si bol iskusio,o Isuse,kada su okrutni krvnici razdrli Tvoje udove i iscasili Tvoje zglobove,kada su razvukli Tvoje Tijelo na sve strane po svojoj volji.
Molim Te,u spomen na ovako velike boli,koje si pretrpio na krizu,dopusti mi da Te ljubim sve vise i vise.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


IV.MOLITVA
ISUSOVA MOLITVA ZA SVOJE MUCITELJE.

Isuse,nebeski Lijecnice,sjeti se patnji i boli koje si osjetio na razderanim udovima,kada se podizao kriz.Nijedan dio Tvoga Tijela od glave do pete nije bio lisen muka,pa ipak uza svu tu patnju,nisi zaboravio moliti Oca za Svoje neprijatelje govoreci:”Oce,oprosti im jer ne znaju sto cine.”
Zbog neizmjerne Svoje ljubavi i milosrdja,kao i za uspomenu na Svoje muke,dopusti mi da se sjecam Tvoje preljubljene muke,da bi mi ona pomogla da dobijem potpuno oprostenje svih svojih grijeha.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


V.MOLITVA
ISUSOVO MILOSRĐE ZA RASKAJANE GRESNIKE

O,Isuse,zrcalo vjecne jasnoce,sjeti se gorcine,koju si osjetio kada si unatoc spasenju koje si ponudio dusama posredstvom Svoje muke,predvidio i to da ga mnoge nece prihvatiti.
Ti si,milostivi Isuse,pokazao beskrajno Milosrdje,ne samo kada si osjecao bol zbog izgubljenih i ocajnih dusa,nego i kada si razbojniku rekao:”Jos danas ces biti sa mnom u raju.”Stoga Te molim da se udostojis izliti na mene to isto Milosrdje,u casu moje smrti.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


VI.MOLITVA
ISUSOVA OPORUKA NA KRIZU

O,Isuse,ljupki Kralju,sjeti se boli koju si pretrpio kad si visio na krizu gol i prezren,a da nisi medju tolikim prijateljima i znancima sto su Te okruzivali,imao nikoga da Te utjesi,osim svoje ljubljene Majke.Njoj si preporucio Svoga najmilijeg ucenika,rekavsi:”Zeno,evo ti sina”, a uceniku si rekao:”Evo ti Majke.”
Pun(a) pouzdanja,molim Te,premilostivi Isuse,sjeti se maca koji Ti je probo dusu,te mi se smiluj u svakom jadu i muci,bilo tjelesnoj ili dusevnoj,i utjesi me pruzajuci mi pomoc i radost u svakoj kusnji i nevolji.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


VII.MOLITVA
ISUSOVA ZED

O,Gospodine,Isuse Kriste,izvore beskrajne miline,s ljubavlju si rekao na krizu:”Zedan sam”,to jest,zelim iznad svega spasenje ljudskog roda.Rasplamti,molimo Te,u nama zelju da sveto zivimo,gaseci u potpunosti zed svojih pozuda i potragu za svjetovnim uzicima.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


Sv.Ivane Krstitelju,moli za nas!

VIII.MOLITVA
ISUSOV NAPITAK NA KRIZU

O,Gospodine Isuse Kriste,slasti srdaca i radosti duha,smiluj se nama gresnicima.Zbog gorkog octa i zuci koje si kusao u casu Svoje smrti,daj da u svako doba,a osobito u casu smrti,uzmognemo dostojno blagovati Tvoje Tijelo i Tvoju Krv kao lijek i utjehu nasim dusama.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo

IX.MOLITVA
ISUSOV TJESKOBNI VAPAJ NA KRIZU

O,Gospodine,Isuse Kriste,radosti duha,sjeti se tjeskobe i boli,koju si pretrpio,kad si zbog gorcine smrti i uvreda sto su Ti ih uputili Zidovi,zavapio Ocu:”Boze Moj,Boze Moj,zasto si me ostavio?”Zbog toga Te molim,Gospodine i Boze moj,da me ne ostavis u casu moje smrti.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


X.MOLITVA
ISUSOVE VELIKE RANE NA KRIZU

O,Gospodine Isuse Kriste,pocetni i krajnji Cilju,nase ljubavi,koji si od glave do pete potpuno uronio u more patnji,molim Te da me u ime Svojih,velikih i dubokih Rana,naucis zivjeti u popunosti s istinskom ljubavlju,po zakonu i po Tvojim savjetima.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


XI.MOLITVA
ISUSOVE DUBOKE RANE NA KRIZU

O,Gospodine Isuse Kriste,bezdane samilosti i milosrdja,molim Te,u ime dubokih Rana koje su Ti prodrle ne samo do mesa i srzi kostiju,nego i do najdublje utrobe:pridigni me iz mojih grijeha i sakrij me u Svoje Rane.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


XII.MOLITVA
ISUSOVE KRVAVE RANE NA KRIZU

O,Isuse Kriste,zrcalo istine,znamenje jedinstva i vezo milosrdja,sjeti se nebrojenih Rana,koje su Ti prekrile Tijelo,razdrerano i grimzno crveno od Tvoje vlastite predragocijene Krvi.
Moli Te,Gospodine,upisi tom istom Krvlju Svoje Rane u moje srce,da se u razmatranju Tvoje boli i Tvoje ljubavi,obnovi u meni svaki dan,bol Tvoje Muke,da uzraste ljubav i da Ti ja nastavim neprestano zahvaljivati do kraja svoga zivota,kada budem dosao Tebi,pun(a) svih dobara i zasluga,koje si mi dao iz riznice Svoje muke.Amen.


O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


XIII.MOLITVA
ISUSOVA SMRTNA TJESKOBA NA KRIZU

O,Gospodine,Isuse Kriste,nepobijedivi i besmrtni Kralju,sjeti se boli koju si osjetio,nakon sto su te napustile sve snage u Tijelu i u Srcu,rekao:”Gotovo je.”
Zato Te molim,smiluj mi se u posljednjem casu moga zivota,kada moju dusu uzmuti tjeskoba agonije.Amen

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo

XIV.MOLITVA
ISUSOVA SMRT NA KRIZU

O,Isuse Kriste,jedinorodjeni Sine Svevisnjeg Oca,odsjaju i sliko Njegove biti,sjeti se ponizne molitve,kojom si preporucio Ocu svoj Duh,kad si rekao:”Oce,u tvoje ruke,predajem Duh Svoj.”,te si sagnuvsi glavu i predajuci za nas Milosrdje Svoga Srca,izdahnuo.
Zbog ove predragocijene smrti,moli Te Kralju svetaca,ojacaj me protiv napasti djavla,svijeta i tijela,da bih umrijevsi za svijet,zivio/zivjela samo u Tebi,i u zadnjem casu moga zivota,primi moj duh,koji se nakon duga progonstva i lutanja,zeli vratiti svojoj domovini.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


XV.MOLITVA
ISUSOVO POSLJEDNJE SVEPROLICE KRVI

O,Gospodine,Isuse Kriste,istinski i plodni Zivote,sjeti se Svoje obilno prolivene Krvi,kada Ti je vojnik,posto Ti je glava klonula na krizu,probo grudi iz kojih su potekle posljednje kapi krvi i vode.
Zbog Svoje pregorke Muke,rani,molim Te,premili Isuse,moje srce kako bi lilo suze pokajnice iz ljubavi.Obrati me potpuno k Sebi,da moje srce bude Tvoje trajno boraviste.da Ti se svidi i bude Ti ugodno moje obracenje,te da svrsetak mojega zivota bude dostojan toga da zasluzim,razmatrati Te,zajedno sa svima svetima,u vijeke.Amen.

O preljupki moj Gospodine Isuse Kriste,smiluj se meni gresniku!
O Isuse,Sine Bozji,koji si rodjen od Marije Djevice,smiluj nam se!

Oce nas,Zdravo Marijo


ZAKLJUCNA MOLITVA

Pomolimo se:
O,Gospodine,Isuse Kriste,Sine Boga Zivoga,primi ovu molitvu s jednakom ljubavlju s kojom si podnio sve rane na Svom presvetom Tijelu;udijeli Svoje Milosrdje,Svoju Samilost,otpustenje svih grijeha i muka,i zivot vjecni,nama i svim vjernicima,zivima i mrtvima.Amen.

DNEVNO PRIKAZANJE
Bože, naš Oče, prikazujem ti sav svoj dan.
Prikazujem ti svoje molitve, misli, riječi, djela i trpljenja
u jedinstvu s tvojim Sinom Isusom Kristom
koji se tebi u Euharistiji trajno prikazuje za spasenje svijeta.

Neka Duh Sveti, koji je vodio Isusa,
bude danas i moj vođa i moja snaga
da mogu svjedočiti tvoju ljubav.

A s Marijom, Gospodinovom Majkom i Majkom Crkve,
molim te osobito za nakane što ih Sveti otac za ovaj mjesec
preporučuje molitvama svih vjernika.

ZA DUŠE U ČIŠTILIŠTU

Ova se molitva nalazi na ploči u jednoj kapeli u Poljskoj. Papa Inocent XI dao je OPROST ZA PETNAEST DUŠA IZ ČIŠTILIŠTA SVAKI PUT,kada se ta molitva izmoli.U prvom dijelu molitve su Marijine misli kad je primila u ruke mrtvo Isusovo Tijelo.

O neiscrpivi Izvore istine, kako si se osušio!
O mudri Učitelju, kako si zanijemio!
O Sjaju vječnog svjetla, kako si utrnuo!
O prava Ljubavi, kako je Tvoje lijepo lice postalo iznakaženo!
O previsoko Božanstvo, kako se meni daješ gledati u velikom siromaštvu!
O Ljubavi moga srca, kako je velika Tvoja dobrota!
O vječna Naslado mojega srca, kako su prekomjerne i mnogovrsne bile Tvoje boli!
Moj Gospodine Isuse Kriste, Ti imaš jednu i istu narav s Ocem i Duhom Svetim, smiluj se svim stvorenjima, a osobito dušama u čistilištu! Amen!

pet puta – Vjerujem u Boga...jedanput – Zdravo Kraljice, Oče naš, Zdravo Marijo i Slava Ocu na nakanu Sv. Oca jedanput – Pokoj vječni.

Presveto Trojstvo,Oče,Sine i Duše Sveti,klanjam Vam se i prikazujem Vam predragocijeno Tijelo,Krv,Dušu i Božanstvo Isusa Krista,
prisutna u svim svetohraništima svijeta,kao naknadu za uvrede,svetogrdja i ravnodušnosti,kojima je On sam uvrijedjen.
U ime neizmjernih zasluga Njegova Presvetoga Srca i Prečistog Srca Marijina,
molim Vas za obraćenje jadnih grešnika.

OČE NAŠ
Oče naš, koji jesi na nebesima,
sveti se ime tvoje.
Dođi kraljevstvo tvoje.
Budi volja tvoja kako na nebu tako i na zemlji.
Kruh naš svagdanji daj nam danas,
i otpusti nam duge naše kako i mi
otpuštamo dužnicima našim.
I ne uvedi nas u napast,
nego izbavi nas od zla. Amen.

ZDRAVO, MARIJO
Zdravo, Marijo, milosti puna,
Gospodin s tobom,
blagoslovljena ti medu ženama
i blagoslovljen plod utrobe tvoje, Isus.
Sveta Marijo, Majko Božja,
moli za nas grešnike
sada i na čas smrti naše. Amen.

SLAVA OCU
Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku,
tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.

APOSTOLSKO VJEROVANJE
Vjerujem u Boga, Oca svemogućega,
Stvoritelja neba i zemlje.
I u Isusa Krista, Sina njegova jedinoga,
Gospodina našega,
koji je začet po Duhu Svetom,
rođen od Marije Djevice,
mučen pod Poncijem Pilatom,
raspet, umro i pokopan,
sašao nad pakao,
treći dan uskrsnuo od mrtvih;
uzašao na nebesa,
sjedi o desnu Boga Oca svemogućega,
odonud će doći suditi žive i mrtve.
Vjerujem u Duha Svetoga,
svetu Crkvu katoličku,
općinstvo svetih,
oproštenje grijeha,
uskrsnuće tijela
i život vječni. Amen.


SAVRŠENO POKAJANJE
Moj Bože, kajem se
i žalim od svega srca
što grijesima uvrijedih tvoju neizmjernu dobrotu.
Tvrdo odlučujem
da te uz pomoć milosti neću više vrijeđati,
da ću za svoje grijehe činiti dostojnu pokoru
i čuvati se grješne prigode. Amen.

KRUNICA
Blažena Djevica Marija je krunici podarila takvo djelovanje
da ne postoji nijedan materijalni,duhovni,nacionalni ili
medjunarodni problem koji se putem nje i naše žrtve
ne bi mogao riješiti.
(Sestra Lucija iz Fatime)

Presveta Djevice i Majko naša Marijo,
zaštitnice domovine,molimo Tvoju pomoć i zaštitu u
svim pogibeljima i nevoljama.
Izmoli nam vjernost i ustrajnost u katoličkoj vjeri,
pomozi nam da živimo u miru i blagostanju.
Pod tvoju zaštitu stavljamo mladiće i djevojke,
očeve i majke,djecu i starce,zdrave i bolesne,žive i pokojne.
Čuvaj nas,našu domovinu i svu imovinu.Amen.

(Bl.Alojzije Stepinac)

OSOBNA POSVETA Bezgrješnom Srcu Marijinu

Presveta Djevice Marijo,Majko i Kraljice moja,tvojemu Bezgrješnom Srcu posvećujem i predajem čitavo svoje biće:svoje misli,riječi i djela.Raspolaži sa mnom i sa svim što mi pripada sada iu vječnosti na hvalu i slavu Presvetoga Trojstva za posvećenje Crkve i spasenje svega svijeta.
Bezgrješna moja Majko,pomozi mi živjeti dostojno moga krsnog posvećenja da neopozivo pripadam svome Otkupitelju.Daj da poput Tebe slušam poticaje Duha Svetoga!Neka se u meni i u svemu vrši volja Božja!Amen!

ZDRAVO KRALJICE,majko milosrđa,
živote, slasti i ufanje naše zdravo.
K tebi vapijemo prognani sinovi Evini.
K tebi uzdišemo tugujući i plačući
u ovoj suznoj dolini.
Svrni, dakle, odvjetnice naša,
one svoje milostive oči na nas
te nam poslije ovoga progona
pokaži Isusa, blagoslovljeni plod utrobe svoje.
O blaga, o mila, o slatka Djevice Marijo.

TEMELJNE ISTINE KATOLIČKE VJERE
Samo je jedan Bog, a tri su božanske osobe: Otac i Sin i Duh Sveti.
Bog je sve stvorio, sve uzdržava i upravlja.
Duša je čovječja besmrtna.
Sin je Božji postao čovjekom i otkupio nas svojom smrću na križu.
Milost je Božja potrebna za spasenje.
Bog će dobro nagraditi vječnom nagradom, a zlo kazniti vječnom kaznom.

DVIJE ZAPOVIJEDI LJUBAVI
1. Ljubi Gospodina Boga svoga svim srcem svojim, svom dušom svojom (Mt 22, 37).
2. Ljubi bližnjega svoga kao sam sebe (Lk 10, 27).

OSAM BLAŽENSTAVA
Blaženi siromašni u duhu, jer je njihovo kraljevstvo nebesko.
Blaženi žalosni, jer će se utješiti.
Blaženi krotki, jer će baštiniti zemlju.
Blaženi koji gladuju i žeđaju pravde, jer će se nasititi (pravde).
Blaženi milosrdni, jer će milosrđe postići.
Blaženi koji su čista srca, jer će gledati Boga.
Blaženi miroljubivi, jer će se zvati sinovi Božji.
Blaženi koji su prognani radi pravednosti,
jer je njihovo kraljevstvo nebesko (Mt 5, 3-10).

SEDAM DUHOVNIH DJELA MILOSRĐA
Dvoumna savjetovati.
Neuka poučiti.
Grešnika pokarati.
Žalosna i nevoljna utješiti.
Uvredu oprostiti.
Nepravdu strpljivo podnositi.
Za žive i mrtve Boga moliti.

SEDAM TJELESNIH DJELA MILOSRĐA
Gladna nahraniti.
Žedna napojiti.
Siromaha odjenuti.
Putnika primiti.
Bolesna i utamničenika pohoditi.
Prognanika i izbjeglicu pomagati.
Mrtva pokopati.

TRI STVARI POTREBNE DA SE DOBRO PRIČESTIMO
Biti u milosti Božjoj, to jest bez smrtnoga grijeha.
Ne jesti i ne piti ništa, osim vode, jedan sat prije sv. pričesti.
Promišljati koga u pričesti primamo.

PET STVARI POTREBNIH DA SE DOBRO ISPOVIJEDIMO
Promisliti grijehe.
Pokajati se za grijehe.
Odlučiti temeljito da se nećemo više na grijehe vratiti.
Ispovjediti pravo i skrušeno sve svoje grijehe.
Izvršiti naređenu pokoru.

ČETIRI STVARI KOJIMA MOŽEMO POMAGATI DUŠAMA U ČISTILIŠTU
1. Molitve, 2. Dobra djela, 3. Oprosti, 4. Žrtva svete Mise

SEDAM MARIJINIH ŽALOSTI
1.Šimunovo proročanstvo,2.Bijeg u Egipat,3.Isus izgubljen u hramu,4.Marija susreće Isusa na putu za Kalvariju,5.Isus umire na križu,6.Marija prima Isusovo mrtvo tijelo,7.Isus položen u grobu.

Djelo zadovoljštine Bezgrješnom Srcu Marijinu

Presveta Djevice i preljubazna Majko Isusova i Majko naša!Puni djetinje ljubavi i saučešća dolazimo k tebi sa željom da te svojom ljubavlju i zahvalnošću utješimo i zadovoljimo ti za sve uvrede,kojima zaslijepljeni grešnici probadaju Majčinsko Srce tvoje.Oprosti svim bijednim ljudima,a i nama koji smo takodjer toliko puta vrijedjali tebe i Božansko Srce tvoga Sina.
Primi našu zahvalnost,našu vjeru,naše pouzdanje i našu ljubav za sve one,koji su ti nezahvalni,koji su nevjerni,koji se ne uzdaju u te i ne ljube te.Da zadovoljimo za te uvrede i nezahvalnosti,rado primamo iz Božje ruke sve životne poteškoće i žrtve i sve to prikazujemo tvom Bezgrješnom Srcu za obraćenje grešnika.Otvori nam probodeno Srce svoje,da u njemu nadjemo utočište i spas.Učini,da ne vrijedjamo više dragoga Boga,koji je već previše uvrijedjen.Daj da po zaslugama tvoga Srca,ostanemo uvijek vjerni tvojemu Božanskom Sinu i da nasljedujemo tvoje Bezgrješno Srce u čistoći,u poniznosti,u dobroti,u ljubavi prema Bogu i bližnjemu.Bezgrješno Srce Marijino,budi nam utočište sada i na času smrti naše.Amen


----------------------------------------------------

MOJ ISUS

Moj Isus, moj Gospod
ne postoji nitko k'o Ti.
Ti si moj Bog,
slavim te sad
zbog sveg što si učinio ti.

Moj zakon i snaga,
k Tebi se utječem.
Nek' svaki dan
i svaki sat
bude pjesma slavljenja!

Podigni glas i slavi ga sad,
zemlja nek' cijela slavu mu da.
Mora nek' huče,
svi poklone se na zvuk imena tvog.
Svim svojim srcem slavim Te ja,
radost sva moja si zauvijek Ti.
Ništa me neće
od Tebe odvojiti.

Tekst i glazba: Darlene Zschech
Prijevod : Boris Havel

ZDRAVO, DJEVO

Zdravo, Djevo, svih milosti puna,
vječnog sunca ogrnu te sjaj.
Oko čela zvjezdana ti kruna,
ispod nogu stenje pakla zmaj.

Rajska Djevo, kraljice Hrvata,
naša Majko, naša zoro zlata,
odanih ti srca primi dar,
primi čiste ljubavi nam žar.

Blažena si, jer sva si čista,
zmijin dah ne okuži ti grud!
Zvijezda sreće i nama da blista,
noći grijeha mrak rasprši hud!

Rajska Djevo, Kraljice Hrvata,
naša Majko, naša zoro zlata,
odanih ti srca primi dar,
primi čiste ljubavi nam žar.

KAKAV PRIJATELJ JE ISUS

Kakav prijatelj je Isus,
naše boli nosi On
i naš teret i sve jade
On nam lakša brigom svom.

Kako često mir nam treba
zašto zalud muke te
zašto brige ne bi svoje
mi svom Bogu rekli sve.

Ako dođu kušnje teške
pa te boli duša stog
ti ne gubi nikad nade
jer nam mir svoj nosi Bog.

Prijatelja vjernog znaš li
kom ćeš svoje tuge reć
to je Isus što nam uvijek
naše boli nosi sve.

Kad nas brige i umornost
teško muče cio dan
Kriste, utočište naše,
tada mir naš ti si sam.

Prijatelji kad te prezru
to za žrtvu Bogu daj
On će uzet te za ruku
utjeha će biti, znaj.

KRISTE U TVOJE IME

Kriste u Tvoje ime sad smo ovdje svi
O da!-
Mi vjerujemo da si s nama Ti!
Bez Tebe bili bismo bijedni,preslabi,
Za život nam snage daj!

Glory,glory aleluja,
Glory,glory aleluja
Glory,glory aleluja
Za život nam snage daj! (2x)

Kriste po ovoj gozbi svoje ljubavi,
Po kojoj uvijek s nama htjede
Ostati.
Ostani s nama,blagoslovi svaki dan,
Za život nam snage daj!

Glory,glory aleluja...

Uskrsli Kriste Tebi vjerujemo mi:
Da i naš Uskrs jednom mora svanuti!
Al znamo da za Uskrs treba trpjeti!
Za život nam snage daj!

Glory,glory aleluja...

LIJEPA SI LIJEPA

Lijepa si lijepa, Djevo Marijo,
tebe vijek časti rajska družina.
Anđeli lijepo pjevaju, tebi čast vijekom davaju. (2x)

Pogledaj na nas, milena Mati,
svrni sirotam pogled svoj zlati.
Usliši nas, o Majčice, ne odbij svoje dječice! (2x)

Ti si nam Zvijezda, jedina nada
posred zemaljskih tuga i jada.
Koji se tebi utječe utjehu slatku naći će. (2x)

Ti si nam vrutak milja i sreće,
koji te zove propasti neće,
koji te ljubi ti ćeš mu pribavit slavu nebesku. (2x)

SRCE BOŽANSKO

1. Srce Božansko Isusa moga, daj da sve više ljubim te ja. Ti si veselje naroda svoga, ti moga žića nada si sva.

Srce Božansko Isusa moga, daj da sve više ljubim te ja.

2. K tebi ću hiti u svako doba, danju i noću tebe ću zvat. Ti ćeš mi biti nada do groba, ti ćeš mi duši pokoja dat.

3. U srcu žar mi i ljubav gori k slatkomu srcu Isusa mog. Isuse, drage grudi otvori, postavi usred srca me svog.

TEBE BOGA HVALIMO

Tebe Boga hvalimo, vjerno ispovijedamo,
vječnog Oca slavimo, složnim glasom pjevamo.
Na nebesim anđeli štuju te s arkanđeli.
Kerubini smjerno svi duboko se klanjaju,
Serafini složno ti jednim glasom pjevaju:
Svet, svet, svet je Gospod Bog, kralj preslavni puka svog!


U SLAVU SVETOG SRCA

1. U slavu svetog Srca nek’ jekne pjesme glas, i nebu, zemlji javi tko ljubi brani nas.

Nek’ hvaljeno i slavno u svaki bude čas to divno sveto srce u kom je jedin spas. (2x)

2. O srce probodeno, ti nosiš znamen drag: to ljubavi je tvoje, a mojih grijeha trag.


VELIČA DUŠA MOJA

Veliča duša moja Gospodina i klikće duh moj u Bogu mome Spasitelju.
Što pogleda na neznatnost službenice svoje: odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova nad onima što se njega boje.
Iskaza snagu mišice svoje, rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, a bogate otpusti prazne.
Prihvati Izraela, slugu svoga, kako obeća ocima našim:
Spomenuti se dobrote svoje prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

ŠTO SAM LJUBILA

Da, Tvoja me ruka uvijek prati,
U Tebi imam šume, polje,
Imam trstike, livadu, planinu,
Kiše i pahuljicu snježnu,
S nebesa.

Imam liru milozvucnu,
Samocu skladnu,
Rijeke, stijenje, vodopade mile...
Blagi žubor potoka,
Pticu.

Imam jezero krasno, imam dolinu
Osamljenu i svu pošumljenu;
Od oceana, imam val srebrni,
Ribe pozlacene, razna bogatstva
Mora.

U Tebi imam zvijezdu sjajnu,
Cesto se otkriva Tvoja ljubav,
I vidim kao kroz koprenu,
Kad se dan približava kraju,
Ruku Tvoju!

Ti, cija ruka svjetove podržava,
Koja sadi šume duboke,
Ti, koji ih u tren oplođuješ,
Ti me slijediš pogledom ljubavi
Uvijek!

Imam Tvoje Srce, Tvoje sveto Lice.
Tvoj blagi pogled koji me ranio...
Imam poljubac tvojih svetih usta,
Ljubim Te i ne želim ništa više
Isuse!

MIR PRAVI, MIR

Mir pravi, mir daje
Krist Gospodin naš!
Mir pravi, mir daje
Krist Gospodin naš!

* Taj nek’ nam znak
uvijek sa lica sja!

Mir pravi, mir daje
Krist Gospodin naš!

I ljubav nam daje
Krist Gospodin naš!...
Ljubav pravu,ljubav daje
Krist Gospodin naš!

* Taj nek’ nam znak
uvijek sa lica sja!

Ljubav pravu,ljubav daje
Krist Gospodin naš!

KRUŠE ŽIVOTA

1. Kruše života, ljubavi vir,
što dušam’ našim donosiš mir:

* Ti snagu daješ na putu tom,
ti vodiš nas u Očev dom!
Ti vodiš nas u Očev dom!

2. O divna Tajno, ljubavi znak,
što svjetlom svojim razgoniš mrak.

* Ti snagu daješ...

3. Sunce života, toplota tva
grije sve duše i srca sva.

* Ti snagu daješ...

Tako smo slabi i grešni svi, zagrij nas žarom ljubavi.
O dođi, dođi, čekamo svi, sve nas posveti u istini.

KaO KOŠUTA ŠTO ČEZNE

Kao košuta što čezne za izvorima voda,
kao pustinja što žeđa za oblacima kiše,
i duša moja čezne za tobom,
o moj Bože.

Ne tuguj dušo moja,
jer dolazi Bog tvoj! (2x)

U Boga svog se uzdam
od zore pa do noći,
da sjenom idem smrtnom
još uvijek se ne bojim.

U tvojoj ruci, Bože,
sudbina leži moja,

Dok ti uza me stojiš,
pred kim da strepim ja?! (2x)

VESELO, BRAĆO, KLIKNIMO

1. Veselo, braćo, kliknimo
na radost roda svog,
* pjevajmo bijeloj hostiji:
u njoj je živi Bog.

2. Hostijo sveta, Bože naš,
očuvaj, brani nas,
* naša budućnost s Tobom sja,
u Tebi naš je spas.

3. Spasitelj svijeta s nama je
naš prijatelj i brat,
* sve patnje, boli, radosti
On s nama dijeli rad.

4. Budimo i mi zahvalni
i vjerni Kristu svom,
* svoj život Njemu darujmo,
obitelj i svoj dom!

SVA LJUBAVI MI, ISUSE

1. SVA LJUBAVI MI, ISUSE,
zapali moje srce sam,
ražari ljubav u njemu,
da izgara ga njezin plam.

2. O Isuse, ja vjerujem,
što rekao si, Bože moj,
ti istina si vječita,
utvrdi me u vjeri toj.

3. O Isuse, ja ufam se,
milosrđe si, samo ti,
oprostit ćeš mi, dati mi
u raju život vječiti.

4. O Isuse, ja ljubim te,
ti dobro si nad dobrom svim,
od svega draži ti si mi,
taština neću da vidim.

5. Mog srca Bože, Isuse,
usliši prošnje srcu mom!
da vjerujem i ufam se
i ljubavlju te ljubim svom.

SLAVA, SLAVA, BOGU NA VISINI

1. Slava, slava, Bogu na visini!
Mir nam, mir nam dolje u nizini!

*Slavimo Te, hvalimo Te, klanjamo se Tebi!
Radosni ko' prijatelja zovemo Te k' sebi! (2x)

2. Slava, slava, Bogu Ocu slava!
Slava Sinu, Duhu Svetom slava!*

3. Slava, slava, nebeskome Svatu,
slava, slava Jaganjcu i bratu!*

ODZIVAM SE, ISUSE

1. Odzivam se, Isuse,
jer Ti mene zoveš,
jer Ti mene hoćeš:
Ave Jesu!

2. Dolazim Ti, Isuse,
jer Ti mene tražiš,
jer Ti mene paziš:
Ave Jesu!

3. Gledam u Te, Isuse,
jer Ti mene tješiš,
jer Ti mene krijepiš:
Ave Jesu!

4. Ljubim Tebe, Isuse,
jer Ti mene ljubiš,
jer Ti mene žudiš:
Ave Jesu!

O ISUSE, O MOJ SPASITELJU

1. O Isuse, o moj Spasitelju,
ispuni mi srca vruću želju!

2. Pogledaj me iz Hostije svete,
da mi misli za Tobom polete.

3. Riječ ljubavi milo mi prozbori,
Srce svoje srcu mi otvori.

4. Da ugledam Srca Tvoga plamen,
da te ljubim u sve vijeke. Amen

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se