Denis Avdagic blog

srijeda, 11.11.2009.

Zašto je naplaćivanje vijesti na Internetu loša odluka!?

Početkom aktualne gospodarske krize, skromno je najavljena mogućnost naplaćivanja korištenja tiskanih medija na Internetu (počelo u SAD-u), tj. njihovih vijesti. Stvar se nešto brže formulirala smanjenjem obima vijesti (free sadržaja) na web stranicama tiskanih medija, a taj trend je obuhvatio i Hrvatsku. Uz spomenute pojavila se i ideja (koju su prihvatili neki naši mediji) publiciranja jednog dijela članka/vijesti na web stranici, s uputom da "ostatak pročitajte u tiskanom izdanju" ili kupite on-line verziju pristupa novinama!

Naplaćivanje korištenja tiskanih medija na Internetu je potpuno promašena ideja. To bi možda imalo kakvog takvog smisla da tiskani mediji nemaju konkurenciju poput web portala, TV postaja, radio stanica, koji također produciraju/publiciraju vijesti, a imaju svoje web stranice. Nadalje, obična vijest nije niti zakonom o autorskom pravu zaštićena, niti se njeno širenje može zaustaviti. Dapače, mediji se (istovremeno) trude da budu prisutni na Twitteru, Facebooku i drugim socijalnim servisima kako bi sami širili (svoje) vijesti.

što će biti s tiskanim medijima

Smanjenje obima sadržaja na web stranicama tiskanih medija je ništa manje pogrešna ideja od prve da se sadržaj naplaćuje. Umjesto da privlačite posjetu i zarađujete marketingom, uskraćivanjem vijesti tjerate korisnike da je traže negdje drugdje, a kada dva tri puta nešto nađu na jednom web mjestu, dok na drugom ne, posve je jasno gdje će dalje dolaziti.

Najgore od svega i apsolutni pobjednik bezidejnosti i nepoznavanja čitatelja je postavljanje djelomičnog članka na web dok za ostatak trebamo platiti! Doista ne znam kako treba izgledati članak koji će me natjerati da platim njegovo čitanje, ali sam prilično siguran da drugi puta neću kliknuti na poveznicu koja me vodi na taj web…

Inspiracija za ovaj kratki post je očigledno smanjenje broja članaka na web stranicama naša glavna dva tiskana medija. Ono što očekujem, ako se njihov trend nastavi je jednako takvo očigledno smanjenje broja posjetitelja. Pitanje za kraj, da li su s novim odlukama povećali prodaju tiskanih novina?

- 19:24 - Komentiraj (8) - Isprintaj - Link posta - Pošalji - Naslovnica - -


Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se