Denis Avdagic blog

subota, 03.11.2007.

Izborne kampanje i službeno započele

Danas su i službeno započele izborne kampanje stranaka i nezavisnih lista. Pitanje tko će dobiti najveći broj Saborskih klupa od danas se i formalno postavilo građanima, glasačima. Kampanja ipak nije započela danas, o čemu svjedoče brojni veliki plakati diljem Hrvatske postavljeni danima prije, s kojih se šalju poruke, dobro ili loše zamišljene. HDZ je počeo s vrlo interesantnom kampanjom dijelom usmjerenom podsjećanju na ono što su napravili, i to u zadnjih par mjeseci, pri čemu je krucijalna poruka poslana umirovljenicima kako su im vraćeni dugovi. HDZ-ova kampanja je dijelom usmjerena i na ocrnjivanje programa SDP-a, a kako će HDZ-ov program izgledati tek trebamo saznati. SDP je usredotočen na poruku tima, a danas sa televizijskim spotom vidjela se potpuna poruka, biračima se poručuje kako su i oni dio tima, odnosno poziva ih se da to postanu. Ono što je za sad izuzetno vidljivo jest da je u pogledu marketinškog dijela kampanje HDZ odustao od personalizacije, te se u njihovim materijalima ne nalazi slika i prilika Sanadera nego samo poruke. SDP kao i HNS je usmjeren upravo na personaliziranu kampanju (obje stranke ističu po dvije osobe), onakvu kakva se mjesecima prije izbora najavljivala, s tim da u slučaju HNS-a Čačić ima sve manju ulogu što je uostalom i sam priznao. Sasvim logično da vladajući izbjegavaju Sanadera na plakatima jer kako se pokazalo u brojnim istraživanjima njegova popularnost za razliku od HDZ-ove i nije toliko velika. SDP-ov spot s Milanovićem i porukom o timu je vrlo sličan prijašnjem spotu (2003.) s Račanom u glavnoj ulozi, no Milanović se za razliku kreće među građanima pri čemu se nekako kako sam uspio primijetiti ljulja, i ne mogu se oteti dojmu da bi bilo puno bolje kada se ne bi kretao, nego bi stajao među ljudima koji prolaze, ali spot je sve u svemu prilično dobar. HSP-ova kampanja je jednako kao HDZ-ova za sada izbjegla pojavu osoba što je vrlo razumljivo u ovom slučaju. Najgore što se ipak moglo dogoditi, dogodilo se. Dobar dio stranaka izbacio je svoje stranačke prvake na plakate i time će sasvim sigurno otežati sebi poziciju jer su glasači u velikoj mjeri zasićeni tih istih lica pa ovim putem moram reći da je HDZ za sada izbjegavši trpati Sanadera na promidžbene materijale uspio zabiti prvi gol. Za sada se ne primjećuju poruke poslane užim ciljanim skupinama osim onih od HDZ-a. Kod većine stranaka nije bilo većih domišljatosti s promidžbenim dijeljenjima pa su se upaljači i raznorazno voće zadržali kao tradicionalni pokloni biračima, ističe se ipak SDP-ov labelo i vlažne maramice od HNS-a koje trebaju obrisati HDZ-ova neispunjena obećanja. HDZ-ovo prikupljanje volontera pri čemu oni barataju s nekoliko desetaka tisuća prikupljenih volontera je vrlo dobro osmišljena taktika terenske promidžbe i za sada možda i najinventivnija. Što se tiče Internet kampanje sasvim sigurno dominira SDP i u kvaliteti i u kvantiteti, pa se na stranicama SDP-a ili primjerice specijaliziranoj stranici www.promijeniprogram.org zbilja možete zadržati i saznati brojne informacije. Naravno još uvijek je prerano pisati o tomu kako će kampanje izgledati i koliko će biti domišljate, za to ćemo trebati pričekati još tjedan dva dana. Ono što se nameće kao zaključak je kako start izborne kampanje ukazuje da možemo očekivati ljutu bitku za svaki glas.

- 14:04 - Komentiraj (23) - Isprintaj - Link posta - Pošalji - Naslovnica - -


Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se