Nevina krađa



Blizu tvojih nogu šuljam se,
da ti dodirnem krajičak lanene haljine
puzajući pružam ruke prema tebi,
Nezamjetno, misleći da nećeš vidjeti

Taj drski pohvat mi uspijeva
poput lopova kradem tvoju milost
nadajuć se da nisi vidio, povlačim se tiho
iz tvoje blizine, smirena i izliječena

Nisam znala da si vidio, prešutio si,
Poklonio si mi nadu,dopustio si
da te pokradem,da se napijem malo
s tvoga izvora što ti iz srca izvire,

Oprosti mi, bojala sam se, ukrala sam malo
a ti si mi dao sve…


27.6.2010. Split, Z.Ć.

Mk 5,25-33

A neka je žena dvanaest godina bolovala od krvarenja, mnogo pretrpjela od pustih liječnika, razdala sve svoje i ništa nije koristilo; štoviše, bivalo joj je sve gore.Čuvši za Isusa, priđe mu među mnoštvom odostraga i dotaknu se njegove haljine. Mislila je: "Dotaknem li se samo njegovih haljina, bit ću spašena." I odmah prestane njezino krvarenje te osjeti u tijelu da je ozdravila od zla.
Isus odmah u sebi osjeti da je iz njega izišla sila pa se okrenu usred mnoštva i reče: "Tko se to dotaknu mojih haljina?"A učenici mu rekoše: "Ta vidiš kako te mnoštvo odasvud pritišće i još pitaš: 'Tko me se to dotaknu?'"A on zaokruži pogledom da vidi onu koja to učini.
Žena, sva u strahu i trepetu, svjesna onoga što joj se dogodilo, pristupi i baci se preda nj pa mu kaza sve po istini. On joj reče: "Kćeri, vjera te tvoja spasila! Pođi u miru i budi zdrava od svojega zla!"!"



Ozdravljenje bolesne žene i uskrisenje Jairove kćeri

Sva tri sinoptika smještaju zgodu ozdravljenja žene koja je bolovala dvanaest godina od krvarenja usred prikaza uskrisavanja kćeri predstojnika sinagoge Jaira (usp. Lk 8,40-56; Mt 9,18-26; Mk 5,21-43).[112] U cjelokupnoj situaciji “Isus se pokazuje kao gospodar nad bolešću i čak nad smrću”.[113]
Odmah na početku izvještaja Lk 8,41 govori kako predstojnik sinagoge[114], Jair[115], prilazi Isusu i baca mu se pred noge. On je bio zadužen za organiziranje službe Božje u sinagogi,[116] i prema tome ugledan čovjek, a ipak se baca Isusu pred noge, što je znak njegove poniznosti. Moli[117] ga da mu dođe u kuću[118] i ozdravi kćer. Jedino kod Luke nalazimo podatak da mu je bila jedinica i da je imala dvanaest godina (usp. Lk 8,42a).

“Dok je onamo išao, mnoštvo ga gnjelo[119] odasvud” (Lk 8,42b). Tako se među njima našla i žena koja je bolovala dvanaest godina od krvarenja. Čini se kako je bila prilično očajna, jer joj “njezina... bolest, osim što je se mora stidjeti, donosi još i zakonsku nečistoću, a ova se prenosi na sve što ona dotakne (usp. Lev 15,25-27)”.[120] Nema sumnje da su je zbog toga drugi izbjegavali kako i njih ne bi zahvatila njezina nečistoća, zbog čega bi, iako privremeno, imali dosta neprilika. Vjerojatno je, dakle, sama narav njene bolesti utjecala da krišom priđe Isusu, jer da je prišla javno vjerojatno je ljudi ne bi pustili da priđe, ili bi pak pred svima morala reći nešto o svojoj bolesti.

U stara se vremena za ovu bolest tražio lijek kod vračeva i nadriliječnika više nego i za jednu drugu. To potvrđuje i Marko kad govori kako je “mnogo pretrpjela od pustih liječnika” (Mk 5,26). Luka izostavlja taj podatak i kazuje samo kako je “sve svoje imanje potrošila na liječnike” (Lk 8,43). Isus joj je, dakle, bio posljednja nada. Uvjerena u njegovu moć ozdravljanja “priđe odostrag i dotaknu[121] se skuta njegove haljine[122], i umah joj se zaustavi krvarenje” (Lk 8,44).

Na Isusovo pitanje: “Tko me se to dotaknu?” (Lk 8,45a) svi su se branili i ujedno smatrali Isusovo pitanje bismislenim. Petar ga izričito na to i upozorava: “Učitelju, mnoštvo te gnjete i pritišće” (Lk 8,45b). Isus ipak uporno nastavlja: “Netko me se dotaknuo. Osjetio sam kako snaga[123] izlazi iz mene” (Lk 8,46). Dakle, Isus točno zna što se dogodilo, a to se i vidi iz daljnjih riječi: “A žena, vidjevši da se ne može kriti...” (Lk 8,47a). Prema tome, bio je to za nju vrlo težak trenutak, jer nije znala kako će Isus i ostali reagirati. “Sva u strahu pristupi i baci se preda nj te pred svim narodom ispripovijedi zašto ga se dotakla i kako je umah ozdravila” (Lk 8,47b).

Isus joj na to reče: “Kćeri[124], vjera te tvoja spasila” (Lk 8,48a). Ipak je vrlo vjerojatno kako je žena u svojoj želji da se dotakne Isusovih skuta bila barem donekle vođena mišlju o magijskom izlječenju. On joj stoga objašnjava kako ju ozdravlja njezina vjera a ne magija te otpušta je riječima, isto kao i javnu grešnicu: “Idi u miru!” (Lk 8,48b; 7,50).

Luka u ovom trenutku prekida zgodu o ovoj ženi i nastavlja o Jairovoj kćeri: “Dok je on još govorio, eto jednog od nadstojnikovih s porukom: ’Umrla ti kći, ne muči više Učitelja’” (Lk 8,49). To nam pokazuje kako je Jairova rodbina vjerovala da Isus može izliječiti bolesne, ali ne i uskrisiti mrtve. Isus, naprotiv, daje Jairu jasno do znanja kako se ne treba u ovom teškom trenutku brinuti, nego samo vjerovati (usp. Lk 8,50).

Potom Isus “uđe u kuću, ali nikomu ne dopusti da s njim uđe osim Petra, Ivana, Jakova[125] i djetetova oca i majke” (Lk 8,51).[126] Luka donosi podatak: “svi plakahu i žalovahu za njom” (Lk 8,52a), ali nije jasno tko su to zapravo “svi”. Naime, prema Mateju riječ je o sviračima i bučnom mnoštvu (usp. 9,23), a prema Marku o onima “koji plakahu i naricahu u sav glas” (Mk 5,38b).[127] Na Isusove riječi da ne plaču jer djevojčica nije umrla već spava[128] (Lk8,52b), svi su mu se smijali (usp. Lk 8,53). “On je uhvati za ruku i povika: ’Dijete, ustani!’” (Lk 8,54)[129] Nakon tih njegovih riječi njoj se povrati duh (usp. Lk 8,55a; 1 Kr 17,22) i “umah ustade, a on naredi da joj dadu jesti” (Lk 8,55b).[130] Djevojčicini se roditelji na to začudiše, a Isus im “zapovijedi da nikome ne reknu što se dogodilo” (Lk 8,56b).[131]

I jedno i drugo Isusovo čudesno djelo - ozdravljenje žene koja je bolovala od krvarenja i uskrisenje Jairove kćeri - pokazuju zahtjev za vjerom i ujedno potvrđuju Kristovu božansku snagu izlječenja. Ona će doći do izražaja i u narednoj zgodi.

(preuzeto sa http://bibijana-majglad.blogspot.com/2009/07/zene-u-lukinu-evanelju.html)




Vaš Defton
BVB

PS. Nakon ovoga ćemo se malo više posvetiti zemaljskim problemima i takvu će tematiku imati postovi...

15.07.2010. u 09:15 · Ostavi komentar (6) · Isprintaj · #