< | kolovoz, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Arhiva - Crna Knjiga Radosti
PROLOG
I. DIO
II. DIO
III. DIO
IV. DIO
V. DIO
VI. DIO
Arhiva - Kolo godine
IMBOLC
EOSTRE
BELTANE
LITHA
LAMAS
MABON
SAMHAIN
YULE
...Super ljudi...
1...feadu...
2...aldrnari...
3...silver ring...
4...pantera...
5...Tears in a dark land...
6...ludacha...
7...daed667...
8...Miss Cyanide...
9...još malo pa mrtva...
10...what a wonderful world...
11...drugi ja...
12...Heavenly Demonic...
13...Rinea...
14...annye46...
15...Syana...
16...gregorina 666...
17...magic world 666...
18...nobody...
19...devil red...
20...For my dreams...
21...anđeo smrti...
22...theatre of pain...
23...fluff flake...
24...nidhogg...
25...hold on...
26...twisted angel...
27...hladne ruke...
28...made me feel happy...
29...guardian angel...
30...mary wolf...
31...vrckave...
32...7.beee...
33...varga vinter...
34...wendhorn...
35...just pain...
36...slave machinery...
37...simple fears...
38...bloody angel...
39...nightmeare...
40...deep blue hell...
41...dream on...
42...oddjob...
43...glam zelda...
44...countess of death...
45...night angel...
46...viktoria faust...
47...death07...
48...poison words...
49...kifla u pastetu...
50...plemici...
51...malena zvjezdica...
52...girl who sold the world...
53...oblivion...
54...I can change...
55...bones live...
56...just words...
57...apokalipsa...
58...fragile emo...
59...happiness7...
60...goddess...
61...080888...
62...death after midnight...
63...3m0tional world...
64...emo boy one...
65...kiss emo boy...
66...star shine...
67...lanxsatura...
68...losing my way...
69...blind in darkness...
Ovo je svetkovina kraja ljeta u kojoj se slave žitarice i hrana od njih. To je vrijeme slavlja nakon teškog rada nakon koga se žanju njihovi plodovi i pune ambari i kada se osijeća sigurnost da neće biti nedostataka hrane za vrijeme oštrih zima. Ovo je festival smrti i ponovnog rođenja. Označava ga smrt kukuruznog duha koji se žrtvuje ljudima da bi mogli preživjeti. Festival počinje košenjem žitarica pomoću srpa u obliku polumjeseca i taj ritual predstavlja kastraciju. U prošlosti su znali ubijati neku važnu mušku osobu i njenom krvlju škropiti polja da bi se osigurala njihova plodnost. Također, čišćenje i mlaćenje žita od ljuske nekada je bilo predstavljeno doslovnim mlaćenjem neke osobe ili lutke koja ju je predstavljala.
Ovo je magično doba koje je u uskoj vezi s bogovima i duhovima žitarica koje osiguravaju plodnost zemlje i blagostanje zajednice. U mnogim zemljama prvo ubrano voće ili prve pobrane žitarice žrtvovane su bogovima ili vladarima ili duhovima predaka. U drevnoj Europi spaljivane su kukuruzne lutke ispod brda od vapna, da bi se u proljeće iskopale iznikle klice. U sjevernoj Europi kraljica žetve predstavljena kao Cerera bila je krasno odjevena i okrunjena cvijećem i imala je snop žita ispod ruke, a kosu u drugoj ruci. Nosili su je u veseloj svetkovini na košnju, i jednako tako s košnje. U nekim krajevima kraljica žetve bio je muškarac odjeven u žensku haljinu i vozio se u kolima koja su vozili konji pokriveni bijelim plahtama. U nekim krajevima Europe osoba koja učini zadnji zamah kod košnje nazivala je Sin kukuruzne majke. Bio je vezan uz njen kip, pretučen i nošen kroz selo.
Vjerovalo se da će osoba koja ponese posljednji pokošeni snop imati dijete ili se udati/oženiti sljedeće godine. U Francuskoj i Njemačkoj granje i žbunje se kitilo kukuruzom i nazivalo Žetvenom djevom. Ona se nosila kući na zadnjim kolima i stavljala na krov staje ili seoske kuće gdje bi ostala sve do sljedeće godine. U nekim drugim krajevima Europe ona se stavljala na posljednju stabljiku na polju. U Štajerskoj bi najstarija udana žena od posljednjeg kukuruza napravila lutku u obliku žene. Za tu lutku se vjerovalo da će štititi od najezde miševa. Od najboljieg zrna se pravio vjenac ukrašen cvijećem i njega je nosila najljepša djevojka koja bi bila predstavljena seljaku, vlasniku njive. Vjenac bi zatim bio obješen u hodniku njegove kuće ili dan crkvi i s njega bi se sedam godina uklanjalo zrnje. Za vrijeme Božića bi se iz njega izvlačila slama koja je bila amajlija za dobar uzgoj stoke.
U Transilvaniji i Južnoj Rumunjskoj djevojku koja se okrunjena vraćala sa žetve su svi posipali vodom da bi se zaštitili od poplava. U Saksoniji bi od posljenjih snopova napravili lutku i obukli je u odjeću i ukrasili vrpcama. Pričvrstili bi je za jasle i plesali oko nje kad bi kući stigla posljednja kola pokošenih žitarica. Ostala bi na tom mjestu sve dok žitarice ne bi bile omlaćene i pospremljene. U švicarskom kantonu Poiret seljanka bi simbolički potpomagala mlaćenje istresanjem plahti. U Češkoj se vjerovalo da će žena koja sveže posljednji snop imati djete sljedeće godine. U Švedskoj se od žitarica iz posljednjeg snopa pravio kruh koji se nazivao Kukuruznom djevom, oblika djevojke, kojeg je jela cijela obitelj. U Rusiji i Bugarskoj se posljednji snop oblačio u žensku odjeću i ponekad bacao u rijeku da bi se osigurale padaline ili bio spaljen, a njegovim su se pepelom posipala polja da bi se osigurala njihova plodnost. U slavenskim zemljama su se posljednjestabljike žitarica plele u vijenac koji su nosile djevojke i koji se čuvao do proljeća, a zrnje se miješalo sa zrnjem kukuruza za sađenje da bi se osigurala plodnost usijeva. U Šri Lanki postoji običaj zvan Goigote kod koga se veže devet stabljika koje se stavljaju ispod žitarica gdje ostaju sve dok se žitarice ne omlate, očiste i izmjere. Ova mjera spriječava đavola da rastepe usjev. Usredišnjim provincijama Indije posljednji snop se veže bambusom i viješa dabi služio kao zaštita od uroka.