T.S.Gjergja

utorak, 05.06.2012.

POLITIČKA KO(NK)REKTNOST

Jeste vidili što se jadnom De Niru dogodilo na jednom skupu u sklopu Obamine predsjedničke kampanje. Da je izjavu: "Callista Gingrich. Karen Santorum. Ann Romney (žene protivničkih predsjedničkih kandidata). Zar stvarno mislite da je ova zemlja spremna za bijelu Prvu damu? Ipak mislim da je još prerano". Ka da se taka u osinje gnizdo. Napali ga da je politički nekorektan! Uvridili se do neba. Da in je žene uvridija, pa se čak se i aktualna prva dama ogradila. Ja tu ne vidin ništa uvredljivo. Tko se tu ima što uvridit? Od Georga Washingtona do Obame: 43:1 u korist bijelaca. To su crno-bijele činjenice bile one politički korektne ili ne. Znači one izbliđene gore spomenute dame mogle su se malo pozabavit time zašto je to tako u zemlji di je udio crnaca u populaciji priličan da bi se moga izabrat barem svaki deseti predsjednik da bude crnac. Ali onda bi se tribalo načelom reciprociteta birat i nekog iz latino ekipe ili Indijanca. To je već problem. A ja bi se zapitala kad su tako uvridljive već sad što će bit kad postanu prve dame, neš' smit' ništa reć'. S druge strane Obama nije baš slučajno odabra De Nira za promociju. Bijel, mega-popularan, s izrazitim senzibilitetom za sve crno na dvi noge. Sve su mu žene, ljubavnice, priležnice i ostale bile ili jesu crne. Win-win situacija. I umisto da ga proglase novim Malcolm X-om jer čovik daje doprinos promicanju crnačkih prava na predsjednikovanje oni ga proglase politički nekorektnim. Dakle on nije crnco-ljubac već bijelo-mrzac, ženomrzac i još nekulturan. Jesi lipo moga doma stati!

A jesmo se uškopili s tim politički korektnim rječnikom. Mirimo svaku rič, a kad je dobro izmirimo i izgovorimo nije važno jel' to baš to što smo tili reći, nije važno jel' to baš tako i u stvarnosti važno je da dobro zvuči. I da se niko ne uvridi.

Svak se naša za solit pamet kako bi tribalo govorit i što bi tribalo politički-korektno radit. Pa se bune sve rase ovoga svita. Jedino se mi bijelci ne bunimo. Pitam se zašto. Crnce ne smiš više zvat crncima jer je to ka previše uvridljivo pa ih se zove Afroamerikancima, a ove što ne žive u Americi valjda zovu samo ljudima podrijetlom iz Afrike. E sad zamislite kako bi jedan predstavnik izoliranog plemena u Africi koji nema dana škole i koji je naravno crne boje kože dao iskaz policiji tko mu je ubija zadnju antilopu isprid nosa. Sigurno ne bi reka da je bija Afroamerikanac, ili Afrikanac nego bi te lipo odvea do prve zebre upra na crnu prugu i ti bi u tren sazna da je bija crnac. I on tu ne bi vidija ništa uvredljivo, ne bi mislija da je uvridija crnački pokret, ugrozio crnačka prava i slično. Jer i on je crnac, razumite, u Africi smo. I što je najvažnije dobro bi se razumili. I dok bi ti inzistira na politički korektnom odgovoru onaj crnac bi s antilopom na leđima već otišao u Švedsku za sakrit se. Tamo ga sigurno nitko ne bi primjetija. Možda bi ga provalili zbog antilope. Jer antilope baš i nisu švedske domaće životinje.
Pa onda sva ta zbrka oko spola, roda, istospolnih zajednica, seksualnih opredjeljenja. Ne znaš više što reći da ne bi uvridija transseksualce, transrodne, biseksualne, različitog seksualnog opredjeljenja (različitog od čijeg).....Prava parada. I kad bi se svih poslalo na jedan tečaj politički korektnog jezika ne bi valjda više bilo onih što razbijaju glave na duginim paradama. (sad sam i ja politički korektna) ilitiga gay pridevima. Neka ljudi paradiraju svoj pride ili ponos, to mi ne smeta malo mi jedino ide na živce gledati njihovu paradu seksualnih organa, jednako kao što mi ne bi bilo ugodno gledati prešetavanje reproduktivnih organa heteroseksualaca. Ako se ne smi skidat gol u javnosti onda to ne bi smili raditi ni oni ma što tili poručit i ma kako mi to nazivali. (Tom Gotovac se isto skida gol ni to mi nije bilo OK da se razumimo).

E al' ajde nešto javno reci. Odma si protiv, odma si primitivac i najveća si prijetnja manjinskim pravima. Jer te ka manjinske skupine su automatski i pozitivne za razliku od politički nekorektne većine. Jer se iko zapita da i primitivci imaju neka prava. Pa nemoš' ih zvati primitivnima, to su ljudi skromnih vidika. Skromnost je na cijeni. To su ljudi duboko ukorijenjeni u tradiciju. Tradicija je isto dobra. To su ljudi ruralnog habitusa. Habitus je isto dobar. Nemoš' reć da samo primitivci slušaju cajke. To se kaže da su to ljudi koji funkcioniraju na tjelesno-čuvstvenoj razini i slušaju glazbu koju izvode većinski pripadnici ljudskog roda koji se razlikuju od manjiniskih po izvjesnim fizičkim osobinama koji privlače poglede spomenutih manjinskih primjeraka a koje pri tome ispuštaju grlene glasove. (The Artists Formerly Known as cajke singing women). I sve se to događa u ruralnom okolišu. Npr. usrid Zagreba. Kad smo kod cajki antipod je urbana glazba ma što to značilo i ma kako ona zvučala. Pitan se di spadaju klapske pisme koje govore o težacima i žuljavim rukama, di spada bosanski blues-sevdah, zasigurno se aman ne ide na česmu robu prati usrid Sarajeva. Aman aman. A ni onaj američki blues nije nasta na njujorškoj petoj aveniji.
I tako to ide u nedogled. Od eufemizama za osobe s nekim hendikepom, do toga da nesmiš više ženu zvati ženom jer je to odma ka uvreda. Paziš da ne uvridiš debele, ružne, starce... Sve je neki finjak rječnik a pri tom jako slabo prakticiramo išta od toga. Diskriminacija nikad veća. Zato nan je valjda najlakše prominit riči. Da ne bi morali minjat' ponašanje.
Čudo smo šticljivi postali. Kod nas to nije neki problem, mislin u Dalmaciji. Odgojeni smo na kulturi ruganja. Rugaju se tebi ti se rugaš drugima. Rugaju ti se mater i ćaća, prijatelji, kolege....svak svakog sprda oko nečeg tako da mi otvrdnemo već u ranim godinama. Ili tako ili te nema. A rade se štrofice i kažini baš oko svega. I to sve uz rječnik „U glavu“ koji svakodnevno doživljava nova izdanja. Ako si zeru veći si klempe, ako si zeru manji si čep, ako si iz zaleđa si lukavi Vlajo, ako si s otoka si škrtavi Bodul, ako si ružan si gabor ako si zločest si smrad, ili ženska inačica štraca.
Tako san nekidan srila Samantu na Trgu. I evo što mi je žena ispričala. Sebi nisan mogla doć.
...Baš san se uznemirila kad sam se jučer ljutito ogledala oko sebe i ugledala onu, ne baš diskretnu, gospođu u lipin godinama. Ta neradu sklona osoba s nedovoljno pozitivnih osobina a usto i vrlo oskudnih intelektualnih kvaliteta i dostignuća mi je ušla u vidokrug. Shvatih da to ipak nije dotična ali kasno. To mi je bilo dovoljno da prizovem u sjećanje sve neugodne događaje koje mi je ista priuštila. Iako nisam bila osobno prisutna indiskretnom događaju čula sam iz ne baš tako pouzdanih izvora da je moj zakoniti nestašni suprug dijelio trenutke s dotičnom u nekom ugostiteljskom objektu. Nakon što sam se zainteresirala i otišla na mjesto nemilog događaja pokušala sam pozvati na razumno rješenje problema koje će biti jedino moguće rješenje za svo troje. Nakon grubog odbijanja istog što mi je ostalo doli poduzeti jedine moguće mjere. Mjere koje će osigurati miran san za svo troje....
Ode ona ća a ja onako ukipljena stojin nasrid Trga kad evo ti moje Kate. Pita Kata što je ova ispričala i morala san joj reći. [Citat]
...Cila san se zajapurila jučer dok san zvirala okolo i vidila onu babetinu teže ružnoće. I ta najobičnija inšempjana lulavica mi se nas.ala prid facu. Kad san skontala da to ipak nije ta šuša bilo je kasno jer san se svega sitila što mi je ta kokoš priuštila. Nisan in držala sviću ali imala san čuti od one lajavice iz drugog portuna da je onaj moj cukun od muža bija s ton štracon u nekoj rupčagi. Enti pasa kad san to čula, uvatija me trentaun i ja ravno tamo. I nađen ja to dvoje i lipo san toj kozetini rekla da ode ća a onom majmunu da ode doma samnom. Ali ne. Kad je svatija da je u gabuli iša se nešto prati. Samo sam mu rekla čuš tovare jedan, a ti štraco bolje bi ti bilo da te mater nije ni rodila. A oni meni istom mirom. E kad je tako ja lipo tundin u ruke pa po čiverici....
Pa kako se ta Samanta šeta okolo kako nije u pržunu? Pita moja Kata. E Kate moja uvik si naivna bila, žena je učena, lipo govori ali niko je ne razumi.
I tako ljudi moji moremo mi reć ..... She is not easy but horizontally accessible and He is not stupid but he suffers from minimal cranial development...ali ipak (za one što ne razume engleski) ona je zapravo bleka a on najobičniji konj.

05.06.2012. u 10:41 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< lipanj, 2012 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Kolovoz 2012 (7)
Srpanj 2012 (3)
Lipanj 2012 (6)
Svibanj 2012 (5)
Travanj 2012 (1)
Veljača 2012 (1)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (1)
Lipanj 2007 (1)
Svibanj 2007 (1)
Travanj 2007 (1)

Na rubu pameti

Linkovi

mail

dayafter229@gmail.com