nedjelja, 09.04.2006.

Sheraton Juba

JUBA SUDAN.Usao sam u mali turboprop avijoncek u Entebbeu, koji me je dosao pokupiti I odvesti u dva sata daleki Sudan, u mjesto na jugu koje se zove Juba. Iza mene je dotrcao jos jedan sa mnostvom kutija u kojima su bile namirnice kojih bas I nema u Sudanu, pa je iskoristio moj let za kupovinu. Letjeli smo ispod, sa strane I okolo naokolo oblaka, jerbo nas avijoncek nije dizajniran za razliku tlaka na velikim visinama. No, bar se sve lijepo vidi. U avijonu sam jos provjeril vizu za Sudan. Viza je bila napisana s desna na lijevo i samo je bilo razumljivo moje ime. Tak da nisam znao jel to viza ili clanska karta za Samoubilacko Drustvo “Bosko Buha”, Sudan. No, bum znao za dva sata koliko traje let. Interesantno kak se sve kaj je na arapskom lako poveze sa terorizmom, barem negdje u podsvjesti. Iako sam nasao da su Sudanci jako ljubazni ljudi.

Zracna luka obrasla travuljinom, selo u kojem su izmedju kuca protu avijonski topovi i teska vrucina docekala me u Jubi. A i turski policajac, koji me strpao u auto i odvezao u bazu gdje ce me smjestiti do sutra kad picim za Karthoum. Viza je bila viza i sad sam u slobodnom juznom Sudanu.



Smjestaj je sator za pet ljudi, sa lijepim vojnickim krevetom i mrezom koja te stiti od komaraca. Jos k tome tri ventilatora da ti kao ne bude vruce. Zajednicka kupaona pridonosi timskom duhu u misiji.



Nakon tusiranja sjeo sam ispred satora i blejao po kampu, jer sator i express lonac za kuhanje imaju istu svrhu. Pogled mi je privukao jedan norvezanin koji je veselo prosao noseci sest hladnih piva u vrecici. Pozdravili smo se, no njegov brzi prelet i odnosenje pive uvukao je tugu u moje slatke okice. No eto njega za par minuta natrag al samo sa jednom pivom. A jeboooooooote, pa kak bum prical isusenim grlom.
Malo po malo otkrijemo da imamo nekoliko zajednickih prijatelja, da smo bili na istim mjestima.
Valjda je vidio kak slinim za Pilznerom koji je drzao, pa me upita hocu li i ja. A ja kao, pa ako ima viska moze. Nije neophodno i ne bi ja, al ako vec nudi bum jednu popil. Pametni covjek je donesel doma dvije da ne mora stalno hodat.
Piva dolazi u juzni Sudan iz Uganda. Moze se kupiti hladna na ulici za 1.20 amerikanaca. Prilicno jeftino no ocistili su cestu izmedju dvije drzave od mina pa su kao prvi krenuli kamioni sa pivom. I cijena je pala na sadasnju. Juzni Sudan je pretezito krscanski, no utjecaj islama je neizbjezan.
Taj norvezanin je isao u posjet zatvorenoj zeni sa malim djetetom kojoj je trebalo mlijeko za bebu. Ona je zavrsila u zatvoru na sest mjeseci, jer se svadjala sa supruznikom koji je dosao doma nalokan ko svinja. On ju je tuzio vjecu mudrih staraca koje je odlucilo da ona nije normalna. Stvarno nije normalna, dodjem ti doma i jos seresJ .
Pricali mi dugo u noc i nakon vecere i popili sve one pive, a jos i kupili u kantini u kojoj je dorucak 50 kuna, a vecera i rucak 80 kuna.
Ja sam se digao znojem ocupan i uznemiren hrkanjem i prdezom ostali clanova satorske posade, i u cetiri ujutro kad je konacno zahladilo sjeo opet ispred satora.
Onak u gacama, usprkos opasnosti od malarije. Veselilo me ic u Karthoum……Aj

- 13:24 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>