četvrtak, 30.03.2006.

Osiguravajuca posla na Kongo nacin.
Bilo je vec skoro pola tri popodne i ja i moja dva asistenta smo se uputili u auto i krenuli prema jednom od UN-ovih radnih logora, gdje odrzavam tecaj za prijevoz opasnih tvari. Niti pet minuta kasnije lokalna policija nam je pokazala da se parkiramo u stranu i ostavila jednog policajca ispred auta, jer jedino te tako mogu sprijeciti da se ne odvezes dalje. Odnosno ako se odvezes zgazices ga, sto se i desava kad se stvari zakuhaju. Malo sam bio iznenadjen jer lokalna policija nema pravo zaustavljati nasa vozila. No rekao sam Swenu da stane, da ne izazovemo jos vecu frku. Na obe strane ceste policija je zaustavljala nasa vozila i napravila pravi krkljanac. Mi smo cekali u autu da vidimo sto hoce. Nakon 15 minuta sam pokazao na sat ovom ispred auta i gestikulirao mu da moram na posao. On je samo pokazivao da sacekamo. Ja sam izvadio mobitel i birao broj naseg Security-a, da nedo Bog zatreba hitno. Policajac ispred auta je to primjetio i rukama me pitao zasto mi treba mobitel (bar sam ja tako shvatio jer se vrata ne otkljucavaju i prozori ne otvaraju u takvim situacijama.) Jos pet minuta sacekah a onda sam pozvao security i objasnio da je sest nasih vozila blokirano i da ne znam sto hoce iako mi je vec pomalo bilo jasno jer je redovna prometna policija nosila natpis na rukavu: ”SONAS”.

Ja sam spustio sjedalo, digao noge i zvao prijatelja da mi objasni sta se dogadja.
Naime, lokalna osiguravajuca kompanija objavila je da internacionalno osiguranje koje UN ima za svoja vozila ne vrijedi na podrucju majmunske drzave. Sve je to bilo isprovocirano davno prije posto je UN odlucio da im da otkaz. A otkaz su dobili jer som mi placali osiguravajuce premije, no kad se pojavila steta ta tvrtka nije platila nama ni centa. Jer poslovna filozofija u ovom dijelu svijeta ne podrazumjeva ispunjavanje obaveza, nego samo naplacivanje. Stoga je sinoc na lokalnoj televiziji vlasnik tvrtke osiguravajuce tvrtke ”SONAS” objavio da ce do ovoga doci, te da ce policija zaustavljati nasa vozila da bi ustanovila da nemamo njihovo osiguranje!?
Interesantan je i podatak da je to objavljeno na televiziji u vlasnistvu predsjednika, koji ce naravno dobiti svoj dio, ako akcija uspije.

Rekao sam Swenu da nista ne potpisuje nista prema instrukcijama dobivenim iz Security-a i da ne otvara prozor vise od par centimetara. Ja sam vec bio pomalo iznerviran, a ljudi su se poceli skupljat oko auta. Jedan dobrano napusen je vec prisao do prozora i poceo nesto vikati i brljati kroz zube koji su vidjeli pastu za zube samo na reklami u zadnjih 25 godina. Pocelo se kuhati i ja sam rekao Swenu da ako treba morace preko tog potplacenog policajca u slucaju nuzde.

No, bas tad stigne auto od securitija i parkra ispred nas. Vidim poznatu facu, otvorim prozor i pozdravimo se. On se odsetao dalje da vidi sta se dogadja, a jedan od policajaca je stao ispred auta i ispisvao neki papir. A, onda je dosao da se potpisem. Ja rekao , ne hvala i zatvorim prozor. Iza mene je bilo jos podosta vozila UN-a, pa su odlucili da nas sve pomaknu. Kad se vozilo ispred mene pomaklo rekao sam Swenu da se ne mice, jer sad konacno imamo mjesta za bijeg ukoliko zatreba. On me poslusao no to je isprovciralo jednu zblajhanu policajku sa zutim sljemom. Onda je pocela lupat po auto ko luda. Mi nista, ni jebeni makac. Nakon par minuta se smirila, ali je jos uvujek sipala pogled mrznje prema meni jer je znala da Swen radi po mom uputstvu. Jerbo ako pocne kamenovanje, mi bi po gasu, pa tko ispred, tko iza.

Konacno je dosao i security i rekao da potpisemo jebeni papir. Mahnuo sam onom policajcu sa papirima, a on je nerado dosao jer sam ga prije odbio. No blokirao sam mu cestu. I tako ja dobijem papir u ruke u kojem je on vec ispunio sve od reg. tablica do tipa vozila koje je bilo ionako krivo. I vec je zaokruzio da nemam policu osiguranja u vozilu ( NO SHIT SHERLOCK). Daklem, moras bit kompletni i rodjeni idiot za takvo sto. A toga ne manjka u Kongu. Nase osiguranje sa tom tvrtkom se prekinula prije par godina, no oni sad potvrdjuju pismeno da mi nemamo s njima osiguranje!?? Potpisao sam taj papir, a on mi je objasnio da ako me neko zaustavi opet samo da mu to pokazem. Pa ja, pravna je to drzava, nema da te zaustave dvaput. A vjerovatno i kompanija nece platit policajce dvaput za isto vozilo. Koje sranje………Povrh svega vec sam pomislio da mogu prestat sa tabletama za tlak, no morao sam jednu zviznut jos u autu. Dobro je da ja nisam vozio jerbo bi ja davno presao preko onog policajca. Nemam vise zivaca za sranja siromasnog i neukog svijeta.

Zamislite da svi koji nece uzet Croatia osiguranje za vozilo budu zaustavljeni potplacenom policijom, uz podrsku predsjednika Republike.


Aj………..

- 21:04 - Komentari (4) - Isprintaj - #

utorak, 28.03.2006.

Malo cu o Ugandi, jopet.Ja i moj kum (oba peacekeeperi) odosmo na izvor rijeke Nila, koja naravni izvre u Ugandi. Rijeka se poji sa Viktorijinog jezera i mjesa sa podzemnim vodama. Odatle pici i napravi jos par jezera a onda se spaja sa Albert Nilom. Taj Nil izvire iz jezera Albert, pa se spoji sa potonjim. Jos na putu se kod Khartouma (Sudan) spajaju plavi i bijeli Nil pa svi zajedno prvac- Egipat.

Izvor Nila je u mjestu zvanom Jinja (Citaj: Jinja), malo povrh izvora gdje se more iznajmit camac za voznju, nalazi se spomenik Mahatma Ghandiju.

E, pa posto sam doma za Uskrs, nagradno pitanje:

Zasto je spomenik Ghandiju na izvoru rijeke Nil, daleko od Indije?

Nagrada: Tradicionalna umjetnicka slika iz Konga, dimenzije 90x60 cm. Oni to nesto sa pijeskom i tako, naravno africki motiv.
Nagradu saljem postom iz Zabrega ili se more pokupit u Turopolju. Po dogovoru.

Prijatelji, rodbina, Un-ovci nemaju pravo igrat. I moras bit registriran bloger.

Aj,

Evo otkrivam svoj identitet……..:)) To smo ja i moj kum Antonio ispod spomenika…


- 19:18 - Komentari (2) - Isprintaj - #

utorak, 21.03.2006.

Kisangani. Nakon spustanja u to prekrasno mjesto u Kongu pozdravila nas je nesnosna vrucina. Bjez do urugvajaca u oni kontejner gdje smo spakirali neki TNT I ostala prikljucna sranja koja rade BUM!
Jos sam naso dva dodatna explosiva za koje je oficir zaduzen za njih, tvrdio kako su bezopasni i spremno zapallo fitilj u sred kontejnera koji bi nas raznio po cijeloj africi.
Moji su se asistenti smrzli. A meni to I nije prvi put dozivit, a vec sam I blesav posto.

Nakon posla bjez u ured, a u pet I pol popodne vec smo bili u centru za rehabilitaciju (citaj: bertiji). Centar je na samoj obali Rijeka Congo. Jos se vazno desavalo da je Erol peko janjetinu u rolu pet sati za koje vrijeme smo gledali dokumentarac “ Smrt Jugoslavije”. Hvala bratu Erolu na gostoprimstvu. A posto “ Photography paints the thousand words” , evo i fotki uz kratko objasnjenje:

Zalazak sunca na rijeci Kongo koja je plovna samo do Kisanganija.
(pogled iz UN kampa). Moro sam slikat preko bodljikave zice koja stiti kamp od upada dobronamjernih ljudi.



Preko te rijeke koja je jebeno siroka, treba I prijevoz. A to su ovaki water taxiji. Interesantno je gledat ih kako iskoristavaju jaku struju. Odu skroz uzvodno I onda veslaj ko lud do sredine, pa okret da bi se prebacili preko. A ponekad I to ne radi pa ako zapnu na sredini veslaju ko ludi ali se ne micu. I tako cijeli dan na +45 stupnjeva.


A ima tu I modernih brodova ko ovaj no samo mu jedan motor radi pa je trkeljo na mjestu pola sata kad je usao u vodenu struju.


Evo jedna tipicna kucica……


Jedna tipicna dzamija……..


Transport drva na malo………………


Transport drva na veliko……………


I na kraju prizor iz ulicnog zivota……Sve u svemu nista specijalno u tem Kisanganiju
Valjda kad odes u par slicnih mjesta, sva ti postanu ista i izgube dusu koja je ionako skrivena. Ljudi na biciklima, palme, travuljina visoka, nema ducana, restorana pravog i to je to.

Aj………..

- 11:25 - Komentari (5) - Isprintaj - #

četvrtak, 16.03.2006.

Arghhhhhh........sjedim u Kisanganiju, napisem blog i onda mi ga ne objavi, jerbo nam je network za k........ . Em mi internet nije radijo tri dana, em sam moro danas u najtopliji dio Konga, em, em, em.
Nazdro se domace piletine i sad krepavam.

- 15:30 - Komentari (5) - Isprintaj - #

petak, 10.03.2006.

Skoro zaboravih, vrlo vaznu vijest za gradjane Rvacke. Kongo je donio novi ustav i ima novu zastavu. Da, da. Daklem staru morete vidit kad skrolate dole po blogu, pa bacite oko na desnu stranu. Nova je u rukama ove prekrasne zene, a zastava se cita ovako:

Plava boja: simbolizira mir (moja firma!! Jesam ponosan!)
Crvena: krv 4 milijona ljudi koji su ubijeni u ratu
Zuta: nekaj u vezi rudarenja i valjda kradje jerbo se svi minerali pokradu.


A sto se tice ustava, he tu je vaznih odluka doneseno:

1. Nemres vise bit predsjednik vise od dva puta po pet godina (ak prezivis).
2. Broj zupanija je povecan sa deset na dvadesetsest
3. Predsjednik imenuje premijera i s njime dijeli vlast…i lovu
4. Mores postat sa predsjednik sa 33 godine, a prije sa vec poodmaklih 35 godina.
(S obzirom da je prosjek zivota u Africi negdje oko 50, to si bogami star.)
5. Istospolni brakovi su zabranjeni. Pitam se kak je bilo do sada?

Kongo zelim ti srece……evo fakat stvarno iako serem po njemu u dusi sam dobar decko.

Nego bas dobijo majl. Ovaj put nisu explosivi.
Veli trebat ce u Mbandaku, pakirat krv zarazenu HIV-om. Aj ti reci.
A lijepo mi je majka govorila: Ne idi sine u skolu, bit ces direktor!!
Kaj cu kad su mi opasne tvari posao.
A nis, bu fotki iz Mbandake………..
Idem zvat zenu i dat joj pusu
Aj......

P.S. Nakon osam mjeseci ne pisanja, raspiso sam se konda nece sutra doc. Boli me, imam tinte ko kenje.

- 17:27 - Komentari (5) - Isprintaj - #

Evo doslo I vrijeme rucku, na koji ja nikad nejdem, jerbo jedem u uredu. Jos vuricu I odo u shopping za tulum koji je sutra u nasoj skromnoj kucici. Idjem kupit mesa, raznog, no prvo moram provjerit da li je zrak cist. Odnosno, da li se rulja razisla I moze li se vozit po gradu.
Danas ujutro je reprezentacija kongolezana trenirala svoj nacionalni sport – bacanje kamenja po nasim autima, a sve uz potporu politicke stranke MiDJiM (Mores Izvadit Majumuna iz Djungle, ali Nikad Djunglu iz Majmuna), ciji predstavnici su najavili urucenje poslanice u kojoj se trazi da se sve banane u drzavi stave na raspolaganje stranci. Demokracija se nezaustavljivo siri I dolazi I u najzabacenije krajeve svijeta.
U duhu demokracije demonstarcija je najavljena ranije, sa opaskom da ce to bit mirni protest. Naravno radikalniji elementi pod utjecajem fermentiranih banana odlucili su podici razinu poruke na glasniji nivo.
Novi predsjednik stranke, tvrdolinijas, nedavno je smjenio sada bivseg predsjednika, a ovi je pobjegao u egzil u Ugandu.
Stari predsjednik je uhvacen kako se prezderava sa alternativnim artiklom, koji ne spada u porodicu banana. Sto je naravno protivno statutu stranke u kojem se prilicno jasno kaze da su svi drugi oblici prehrane zabranjeni. Taj statut potice jos iz 1915. kada se tadasnje vodstvo najelo ludih gljiva i zarazilo gotovo citavu generaciju clanova.

Uz post objavljujem i fotografiju bivseg predsjednika koja ga je i kostala fotelje.
Aj………….


- 13:19 - Komentari (2) - Isprintaj - #

srijeda, 08.03.2006.

KINDU II

Kindu je Rupetina II.
Daklem Sretan Dan Zema svima koji se tako osjecaju.
A za poklon pozurite u ovi krasni mali butik u Kinduu. Zimska je rasprodaja i sve je po 50% snizeno. Kao sto se vidi smao je tri aljinice ostalo.....


A ako zelite kupit svojoj dragoj gradjevinskog materijala da more zbukat I zidat dok ste vi na poslu, evo par kubika cigli na prodaju. Naime, svaki sis am radi ciglu. I to ide ovak. Prvo skpoaju zemlju oko kuce I naprave blokove. Onda to poslazu u piramidu, stime da ostave dolje rupe. U te rupe se natrpa drva I kuri dok se cigla ne ispece. Mozete dodat malo sampinjona……….


I kao zadnju opciju za kupovinu, susilica za ves. Do 16 kila vesa, susi u roku od pola sata. Kakav Koncar, Zanussi, etc. Fino to sve poslazete uz cestu, tako da se skuplja prasina koja i automatski stvara zastitni film preko odjece. Zelite li omeksivac da bolje mirisi, cekajte dok prodje kamión dizelas. A i dobro je protivno komaraca.



Jos sutra da downlodiram fotke o lokalnoj arhitekturi u Kinduu, I gotov sam s tom rupetinom. Fala Bogu sam bijo samo dva dana tamo. Aj……..

- 10:04 - Komentari (3) - Isprintaj - #

utorak, 07.03.2006.

KINDU (je rupetina) I

Kindu je rupa. Na kraju ove ceste se spaja na aveniju Mira. Aveniju!? Nesto kao Avenija
Dubrovnik ili Republike Njemacke. Daj me nemoj…….africka posla.


Nakon uspjesnog slijetanja I polijetanja iz Kanange I Bukavua, sretno se prizemljih u Kindu.
Odmah me izvadili iz avijona I ravno u ured. Ja reko, ajmo na posao, a moj Movcon
frajer veli da prvo imamo sastanak.Klasnicni UN pristup kad se treba delat.
Javili su juznoafrikancima da nis od sastanka, nego da se dovuku do aerodroma i
da idemo pogledat te explozivice, dok je jos dan. Potonji su uletili u Air Ops ured
nakon pola sata, napravili smo kratki briefing i tutanj u aute, da stignemo do mozda
kilometar udaljenog depoa.
Kilometar u Kongu zna biti jako puno, a to se ubrzo i pokazalo tocnim.
Juznoafrikanci su isli ispred nas u djipu i vec nakon petsto metara uvaili se
u takvu kaljuzu da nije bilo samse da se izvuku. A i cestu su uspjesno blokirali.
Sirina ceste je dovoljna samo za jedan auto, pa se i kongolanci koji ispadaju
nenadano iz travuljine koja je obrasla cestu, moraju micati u stranu.
Pored nas je prosao neki lokalac sa velikim viperom na stapu, kojem je
rascopao glavu i sad bu vecera. Te otrovne zmijurine su uobicajene u Kongo
i spadaju u specijalitet domace kuhinje.
Posto nismo mogli ni mi proci, zvali smo viljuskar, oni za sve terene, da izvuce
auto, a za svaki slucaj i recovery kamión iz transporta. Mi smo se dogovorili da
cemo dalje pjesice, jerbo nije daleko. Prosli smo malu bazu bolivijskih vojnika
(svi bolivijci izgledaju zdepasto) koji su zaduzeni za osiguranje depoa i eto nas
na destinaciji. Pregledao sam sve, napravio popis svih pizdarija kaj moraju letat
i hodaj nazad. Na povratku smo ustanovili da se i viljuskar ukopao, pa i on treba
izvlacenje, no recovery kamion je vec stigao.


Ovak se roba prenosi………


A ovak se prevozi…….


Ova dva klinca su cistili biciklo nakon prolaza kroz blato……


Ugostili su me pripadnici juzno africkih mirovnih snaga. Dobio sam kontejner sa klimom i prilicno dobrim krevetom. Posto smo stigli oko sedam navecer u kamp od tusiranja nista jer voda se pusta od 5 do 6 popodne, pa ko stigne. A zakasnili smo i na veceru. Bad luck!
No vojna birtija je bila otvorena. Naime, oni smiju piti samo petak i subotu. Nis, ja gore sa Chrisom, sefom logistike i narucim Amstel ladni, six pack naravno. Piva dólar.
Upoznali me sa komandantom, pa mi zasjeli i udrí po onoj pivi. Chris je u mejduvremenu isao zapalit rostilj da ispeku neko meso z anas jerbo smo gladni da bi vipera pojeli. Svako malo nam se pridruzio jedan stariji gospodin sa ribickim sesirom, s prednjom stranom presavinutom gore. Samo je govorio kako je danas bolje. Nis nisam kuzio, neg sam gledo u njegove prednje zube koji su na moje cudjenje bili za pola kraci nego sjekutici. Konda je glodo vodovodnu cijev cijeli zivot. I to je cijela prica al, posto sam se digo u pola cetiri radio ko konjina i napokon se vratio u Kinshasa……..Sutra fotke o pecenju cigle, butiku, par lokalnih kucica i kako se susi ves.
Za Blog iz Kindu-a, Peacekeeper.
Aj,

- 21:29 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>