Nedoklan

19 veljača 2007

Stari i ja smo išli sami na svinjokolju. Kod klanja su nam pomogli komšija Šure, kum Zvonko i buraz Đuka. Pili smo pivo pored svinjca, Osječko. Atmosfera je postajala visoka.

Komša Šure je pričao kako su nekad žene znale hvatat krv, a danas je nestao taj običaj. - Tolike litre krvi u blato, a krvavica suva ko kurac! Jesi jeo kad paštetu od kokošije krvi?, pitao me je. - Ne. - Naravno da nisi, ti si još balav (25). Popio sam dva piva pa sam se i ja osjećao muškije. - Crijeva se nisu kupovala. Najbolja su kad se operu i ošlajmaju štrikaćim iglama. Ovo danas je kurac! - govorio je matori komšija Šure, vidno pijan.

Gledao sam svinje i uživao u sebi - jedna od vas će pustiti govno uskoro, he he he. Možda baš ti, uperio sam prstom u najmanju i rekao joj polutiho da matorci ne misle da sam poludio. Gledala me plavim dlakavim očima, nevino, kao da mi hoće reći, nemoj čovječe, i ja sam živo biće. Drago mi je, a ja sam ustaša.

Ljudi su se uzjebali. A i svinje su počele tiho groktat. Atmosfera u zraku bila je slična onoj kad je doktor predsjednik umro.

- Koje ćeš Dragane?, proparalo je strah u zraku. Ovo ću, što sjedi! Dajte ljudi idemo. Krme 200 kila, okruglo. - Ko kolje? - Ja ću, maknite se. Sperma nam je ušla u krv i da je bilo sto žena, svima bismo pičke razvalili. Svinjokolja je. Stajali smo na vratima, a stari je prišao krmku. Ustao se i počeo režati. Khrrr khrrr. Stari je bio matori lisac, a zaklao je čitavu farmu svinja. - Gic, gic, odi odi.

Svinja je pametna životinja pa je počela skakati po svinjcu. Umješali smo se svi, a svinja od 200 kg je polomila obje stražnje noge. Kosti su ispale van, a komšija Šure je kroz zube rekao: - Ništa od Šunjki, jebo ga Isus. - Đuka, pištolj! Stari je popizdio. Nije volio ubijat svinje pištoljem. To je za šupke. Propucali su vrat jer se bravac otimao. Za koju minutu se umirio pa je dobio metak u mozak. Stari je izvadio Solingena iz novina, svježe naoštren. Zario je krmku njemačkih inox 15 cm u podvoljak. Rupa se brzo raširila, bijela od masti, crvena od krvi. Svinja je plakala na grlo, ali ne suze nego krv.

- Mamu mu jebem, je nas izmorio. Svinja je pustila to legendarno žuto-zeleno govno iz kojeg vire neprerađeni komadići sijena i kukuruza. Mišići su joj se opustili jer joj više nisu trebali. Gutljaji piva su nas ohrabrili i dali nam energije da ga ubacimo u korito. Korito je od Inine 200 litarske bačve, prepolovljene uzduž i zavarene autogenim aparatom komše Šureta. Burazer Đuka je stavio lance za šurenje u korito koje smo nagnuli, a zatim uvaljali svinju u nj. Voda u kotluši je još prije petnajst minuta bacila ključ pa je Zvonko uronio ruku u vodu i rekao da treba hladne vode pola ampera jer je prevruća. Vrtili smo krme povlačenjem lanca do besvijesti. Bile su samo tri glokne pa smo se mijenjali strugajući prvi sloj kože s pripadajućim dlakama. Oko ušiju i papaka je najsloženije, pa sam to morao ja, da se naučim. Bio sam željan znanja. Počupali smo papke, ali zadnje noge su se rastavljale pa sam ih držao dok je Šure potezom iz ramena čupao rožnatu masu sa svinskih prstiju. Kako su noge bile polomljene bilo je problema oko bušenja tetiva, no ipak smo mu rastegli zadnje noge na kuke i digli ga na vješala, glavom prema dolje, naravno. Šure je uzeo upaljač i odvrnuo plinsku bocu. Hand-made brener depilirao je ostatak dlaka. Dlaka je gorila i mirisalo je cijelo dvorište. Još smo noževima očistili cijelu kožu koja je izgledala kao u obrijanog poslovnog muškarca koji je zgodan.

Ostale svinje u svinjcu cijelo vrijeme su tiho siktale. Bol je to. Oprali smo krv s poda no cijedila se i dalje iz njuške. Svinja je bila puna krvi, trebalo ju je što prije rasporit.

Pivo prije rezanja. Stari je uzeo nož i ponovo ga zabio tamo gdje je zaklao svinju. Počeo je kružiti nožem okomito na uzdužnu os svinjske kralježnice. Rezao joj je glavu, no vratnu kost nije mogao odrezati nožem, pa smo okrenuli glavu, dva puta, dok kost nije pukla. Đuka je odnio glavu na stol i obrađivao ju dok smo mi nastavili dalje. Odrezao je obraze, odlomio vilicu i skinuo sve meso sa nje. Imala je prljave, ali ne i pokvarene zube. Životinjama se ne kvare zubi tako lako, a prljavi su zato što ih ne peru zato što su životinje. Izvadio je oči i dao ih mački. Bile su to one tužne plave. Mačka je zgrabila jedno, a ja sam gumenom čizmom zgazio drugo da vidim šta je unutra. Još prije pola sata su gledale u mene.

Stari je počeo vaditi utrobu. Oko šupka, vješto je napravio krug. Izvukao je šupak 15-ak centimetara, dovoljno da sveže čvor koji onemogućuje sadržaju da izađe van. Prosjekao je prema dolje 20-ak centimetara, do svinjskog penisa, koji je obradio na isti način kao i šupak, s tim da je završetkom debelog crijeva s šupkom zavezao sjemenovod, s istim razlogom - da se ne razlije sadržina po slanini i mesu. Nastavio je dalje s prorezivanjem. Kad sam bio mali mislio sam da to rade ginekolozi svakoj ženi svaki put kad dođu na pregled. Danas drugačije razmišljam. Debelo crijevo je kulenova seka, a još deblje debelo crijevo je kulen, ali pun govana. -Pazi na žuč, rekao je Đuka. - Pazi ti na svoju snašu, ho ho ho - bilo je smiješno.

Stari je zario ruke duboko u svinjsku utrobu i čupao ju van. - To mora rukama, govorio mi je i čupao. Zvuk je bio veličanstven, kao da vam je zaglavila šaka u tegli s pekmezom, ali šest puta intenzivniji, dublji i uvjerljiviji. - Daj lonac, padaju creva! Skočio sam i pridržao, i to jedva, crijeva imaju bar 30 kila. Ostao je još jednjak kojeg sam izvukao kao pertlu iz cipele. Tetsterom samo presjekli kičmu uzduž. Nastale su svinjske polutke i svi su odahnuli. Oprali smo ih vodom i bile su spremne za rezanje. Ostavili smo to za sutra, nek se meso ohladi i sazrije.


Željko Tetrapakšu

<< Arhiva >>