Cranberrie - under construction

10.10.2009., subota

Tarte tatin

Image Hosted by ImageShack.us


Htjeli mi to ili ne, jesen nam je stigla u grad...
Sa štandova na placu su nestale i zadnje nektarine i mjesto polako preuzimaju jabuke i agrumi...
Jabuke su zadnje voće za kojim ću posegnuti, a i od njih volim jedino zlatni delišes, ali zato kolači od jabuka... mmmmmmmmmmmmmljac...

Dok sam bila mala imali jedno vrijeme smo stalno radili jedan kolač kojem se ne mogu sjetiti imena ali dolje je išao biskvit, na njega jabuke iz kompota prethodno skuhanog, na soku od kompota bi se skuhao puding od vanilije i prelile se jabuke i onda gore šlag... Ma sigurno znate o čem pričam, svi su to radili... :)

Naravno jako volim i štrudle od jabuka, mamine naravno. A volim i dizane kolače s jabukama.

Moja mama pitu od jabuka radi na onaj klasičan način - deblja kora dolje, pa nadjev pa još tanka kora gore, a ja sam još prošle godine pokupila sa mog omiljenog kulinarskog bloga Da mi je nešto slatko recept za Tarte tatin i savršena mi je svaki put...

Pa evo i recepta:

Nadjev:
15 dkg masla
15 dkg štauba (može i obični šećer)
1 kg (otprilike) jabuka šećer-vanilija
malo cimeta

Tijesto:
34 dkg brašna (isprobala sam ono brašno za prhka tijesta i sjajno je)
6.5 dkg šećera
13.5 dkg masla
2 žumanjca
malo soli
malo vode

1) Umijesiti tijesto, formirati ga u kuglu i pustiti ga da malo odleži u hladnjaku
2) U pleh staviti maslo, štaub i šećer vaniliju i stviti u pećnicu da se malo zgusne i karamelizira(na 180C) – to traje 20-30 min i treba promiješati svako malo tako da šećer koji počne hvatati boju gurnete prema sredini
3) Dok je maslo sa šećerom u pećnici, oguliti i narezati jabuke na četvrtine, izvaditi im onu tvrdu sredinu
4) U pleh zatim dodati oguljene i narezane jabuke i položiti ih tako da okrugla strana bude prema dolje
5) Malo posuti cimetom (ovo ne ide u original, ali daje finu aromu)
6) Vratiti u pećnicu na 15-20 min
7) Nakon toga tijesto izvaditi iz frižidera, razvaljati ga na cca ˝ cm debljine i položiti ga na vrh preko jabuka pa sve skupa vratiti u pećnicu (tijesto slobodno možete malo sa strane zavući u pleh bez obzira na tekućinu – sve će se to ispeći)
8) Pustiti da se peče dok jabuke ne dobiju narančastu boju i dok tijesto dobro ne potamni, cca 45min na 180C
9) Kad je gotovo dok je još toplo, položiti veliki tanjur na vrh i okrenuti
10) Može se posluživati uz šlag i/ili mascarpone (iako se meni to čini nepotrebno)

Iskreno, svi recepti koje sam sa tog bloga isprobala su fenomenalni :)
- 18:01 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi