U ime svih nas

utorak, 01.07.2008.

Pink or blue?

Ne baš tako davno, prije dvadesetak.tridesetak godina naše su majke čekale porod da bi konačno razrješile dilemu nose li curicu ili dečka. Babe su gledale oblik stomaka buduće mame, pa je izbočeni stomak bio "pozdan" znak da žena nosi dječaka, a onaj spušten i okrugao da nosi curicu. Stare žene podmetale su trudnicama makaze i noževe na stolicu, pa o strani na koju ova sjedne ovisio je spol djeteta. Još jedan način da se razriješi misterija bio je da se trudnici baci neki mali predmet, ako bi ga hvatala sa dlanom prema gore bio je znak da nosi curicu, ako bi dlan bio okrenut prama dole znak da nosi dječaka. (Ovo da hvatam predmet, malenu kutijicu kreme, sa dlanom prema dole pokušavam i ne znam ko ima takve reflekse da hvata predmete odozgo?!?)
Neka vjerovanja čista su slika i prilika predrasuda o spolovima. Tako ako bi ptica stala na prozor i zavijala bio je znak da će dijete biti žensko, pjevanje je naravno značilo da ptica pjeva u čast sina. Ili, malo savremenije, ali opet sa predrasudama. Ako žena ima stalne mučnine to je znak da nosi curicu, ako je pak te sreće da prve mjesece proživi bez mučnina, e to je znak da je za to zaslužan sin.
Onda je prije petnaestak godina ultrazvuk toliko napredovao, da se spol, ako bi dijete bilo zgodno okrenuto mogao utvrditi već na početku drugog tromjesečja. za ovo dostignuće smo zahvalni napretku nauke.
Drage moje, više ne treba čekati toliko. Već dvije godine na tržištu se nalazi DNA test poetičnog naziva "Pink or Blue" , koji sa vjerovatnoćom većom od 99% može utvrditi kojeg je spola dijete već u 6-toj nedjelji trudnoće na osnovu prepoznavanja prisustva y-kromosoma.. Test se prodaje preko interneta i uz troškove hitne dostave, koja uključuje servis tipa DHL-a ili Fedex-a cijena se kreće oko 300 USD. Sasvim pristupačno ukoliko vam se žuri.
Ne bi mene mučilo pitanje radoznalosti, mi žene smo radoznale po prirodi i volimo sve saznati prije, što ranije to bolje. Pitanje koje se postavlja je "šta ako dijete nije željenog spola?" Da li to znači da će žena pobaciti željeno i planirano dijete samo zato što je dečko/curica? Samo zato što je ona htjela ono drugo? Ovaj test omogućava joj sasvim dovoljno vremena da se odluči za pobačaj.
Ne povlačim ja pitanje moralnosti pobačaja kao čina. Moj stav je da život počinje rođenjem i za pobačaj mogu da nađem opravdanje, pa čak i ako ga neka nesretnica koristi umjesto kontracepcije. Postavljam pitanje bezgranične majčinske ljubavi. Ja mogu željeti curicu, ali to nipošto ne znači da mi dječak neće biti jednako drag, zapravo bezgranično drag, jer se roditeljska ljubav ne može mjeriti. Očekujem da je takav slučaj i sa svim drugim ženama.
Nisam protivnik toga da par sazna spol djeteta prije rođenja, kako bi se mogli prilagoditi i pripremiti za njegov dolazak.
Problem su mi oni parovi koji žele dijete određenog spola zbog toga što su im već isplanirali budućnost. "Moj će sin ostvariti moje neodsanjane snove i postati vrhunski teniser, košarkaš"..." Moja će kćer postati vrhunska pijanistica, violinistica "...Čini mi se da roditelji koji isključivo žele dijete određenog spola žele produženje sebe samih u doslovnom smislu. Žele svoju kopiju ili pak da njihovo dijete bude projekcija njih samih ili onoga kako oni sebe doživljavaju.
Kada sam o ovom pitanju raspravljala sa koleginicom, ona mi je rekla da je njena poznanica nakon rođenja sina, a silno je željela kćerku pala u tešku depresiju od koje se liječila. U to vrijeme nije bilo ultrazvuka koji bi joj omogućio da se pripremi za rođenje dječaka koji nije ostvarenje njenih snova, ali je ipak njeno dijete i ona bi ga i prije rođenja zavoljela.
Drugi slučaj je prijateljica moj sestre, cura ima orla u glavi i xy raznih kompleksa. E, dakle ta cura ona je isključiva u svom stavu da ona može roditi SAMO žensko dijete i NIPOŠTO dječaka. Ona o tome tako žučno i ubjeđivački govori, obavezno uz povišeni ton. "Ne, ne, ne, pa ne može ona roditi sina. Pa sin ne može biti mamina princeza. Sin ne bi bio ONA. "

01.07.2008. u 13:30 • 12 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Listopad 2008 (2)
Rujan 2008 (1)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Moj blog sadrži osvrte na događaje i društvena zbivanja, moje osvrte na pročitane knjige, odgledane filmove. Zapise iz moje kuhinje i mog mikro svijeta.

Omiljene web adrese

tuzanOno naše što nekad bejaše...
coolinarika

Knjige OBOŽAVAM, a ovdje je neiscrpan izvor
amazon
amazon.co.uk

Zamamne fotografije hrane koje će vas odvesti na stotine blogova zaljubljenika u kuhanje
feast your eyes

Jedan fini gospodin i drug, jedan od rijetkih nekorumpiranih u kurvanjskom svijetu politike
Predsjednikov blog

Foodbloggers around the world

Ovdje se nalazi samo dio blogova posvećenih kuhanju. Neki očaravaju prekrasnim fotkama, neki receptima, neki su jednostavno blogovi "on line" prijatelja, uglavnom sa Coolinarike

Blogovi na engleskom
cook&eat
delicious days
domestic goddess
still life with
cookography
canelle at vanille
charmaine pastry
the second pancake
Joy the baker
dine and dish
alpineberry
kitchen unplugged

Jedna Marija iz Beograda i njen divni blog
palachinka

Naša cura u Americi
Cafe chocolada

Blogovi na italijanskom, uglavnom služe samo za inspiraciju
le puplle gustative
stella di sale
anice e cannella
Claudia Castaldi-foodography
zenzero&cannella
La ciliegina sulla torta

Blogovi Kulinaričara
Mallory, njen sam blog prepun inspirirajućih recepata pohranila u omiljene prvog:U mojoj kuhinji
Mediha, moja Bosanka u Švedskoj
Choklad Passion
Violet Love, čarobnica iz Koprivnice
One girl's cuisine
Sunčica, naša mala Dalmatinka
Tamo gdje živim ja
Minja u svojoj kuhinjici stvara svašta
Minjina kuhinjica
Studena i najljepši blog bivše Kulinaričarke
Teatime

Blogovi društva sa Coolinarike, a nisu o kuhanju
Sinja78, moja Sarajka, velikog srca
Sinja
Sandrine, žena duhovita do bola i kaže da su je začeli na maškarama...
Sandrine
Milica, uvijek mi je drago pročitati što ima reći
Milicza