kamene price

četvrtak, 15.03.2007.

Jutro u mrezi iza broda

Tu zoru nikada necu zaboraviti. Povlaceci mrezu uhvatili smo jutro. Bilo je to prije nekoliko noci. Nista nam nije govorilo da bi mogli uhvatiti jutro. Noc je bila kao i sve do sad. Crna i hladna. Jutro se najprije pojavilo kao neke male iskrice iz dubine a onda je iza pregrsti zvijezda izronilo i samo sunce u sred mreze. Na prvi pogled ucinilo mi se da sanjam ali ne, nije bio san , bilo je to pravo pravcato jutro sa suncem, zelenim poljima, sumama i zecom koji trci livadom. Kad sam probudio ostatak posade broda, svi su se slozili da je tesko dugo ploviti oceanom. Rekli su mi da je to najnormalnije i da cesto ulove i da svakom mora jednom biti prvi put.
Cistio sam lastavicu na palubi a jedna za drugom su mi skakale po brodu. Nisam mogao zamisliti ribe koje same skacu na brod i jos k tome lete.
Na kraju mora bila je ljubicasta linija koja spaje gore i dolje.Odvaja . Ona predstavlja plohu na kojoj i ja sad obitavam. Plohu necega na cemu lebdimo izmedu mora i zraka. U sredini necega . Za sad pripadamo zraku ali dobar dio nas je i ispod . To ispod nas drzi da plovimo kud smo naumili. Zanimljivo . Kad se pojavi jak vjetar on kao da razdere tu mirnu povrsinu , pomjesa jedan dio nje sa stvarnoscu i zapjeni sve sto se vidi. Tad se tesko dise. Jednom davno negdje na krevetu neke vojarne prije cetvrt stoljece citao sam neku knjigu gdje jedan nas romantik kaze kako je spasenje u strasnoj plovidbi. Simpaticno mi je tad to bilo. Mogao sam si tad predociti svu raskos i slobodu kretanja iz pozicije zatvorenika. Rekao bih da je spasenje u prvoj mjesnoj gostionici ma gdje ona bila i jos nesto :" dobar mornar se gleda po tom koliko sigurnih piva popije dok se sprema nevrijeme" . Jednom za jakog nevremena na jednom pacifickom atolu sjedio sam za barom u drustvu prekaljenog mornara Armana koji mi je govorio o tom da je dobro biti u baru dok se gomilaju oblaci. Na celu mu se ocrtavao krug od limenke piva na kojoj je spavao. Nesto kao onaj krug oko mjeseca koji ne sluti na dobro.
Nezgodno je kad su sve krcme zatvorene a jos gore je kad ih nema a najgore je kad ih nema ni na obzoru i nece ih ni biti jos bar dva tjedna.
Tad je najspretnije prebirati krunicu iz Medugorja i dozivati umjesto ljepotice, lik sv. Leopolda ili nekog slicnog.

Toga jutra kad su se sve zvjezde rasule po palubi, kad su ribe skakale na brod da se spase, mislio sam da je doslo vrijeme okrenuti vise manje kurs na salu. Bas o nicem vise nije ovisio smjer kretanja mene pod nebom.Nikakve veze nije imao ni jedan sat proveden u skoli, ni miran san noc prije, ni ljubav koja jos nije rekla svoje, ni riba koju treba pojesti. Nista osim cekanja nije moglo donijeti svitanje.
Uzaludni pogledi, glupave misli i dugo sjedenje donosilo je mozebitni spas. Takvo stanje moglo je potrajati satima , danima ponekad i mjesecima.
Bilio je nekih godina kad sam tako sjedio i gledao , kada se naizgled nista nije dogadalo i kada bih u odnosu na vanjski svijet djelovao kao nekakav zombi , eh bas tad je vecina lose zapocetih zamisli i djela pronalazila ispravan put ili spokojan san.
Ima nekih perioda u zivotu kad je mirovanje odlican recept.
"Sjedi sine popij kaficu pa ces vidjeti da nikud ne trebas ni ici," rece baba mom prijatelju Neni Andelicu u sred Sarajeva kad on odmahnu rukom i izade te pade niz stepenice i slomi obje noge. Ostao je tako sjediti mjesecima s babom u kuhinji i slusati svaki dan istu pricu uz kaficu i babin dim cigareta.
Na kraju postoji sansa da se sve okrene na salu. Na kraju postoji sansa a nilkad na pocetku jer kraj i pocetak su nerazdvojni kao i ona linija sto spaja ona dva svijeta o kojima sam nesto pokusao progovoriti.

15.03.2007. u 09:15 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Lipanj 2015 (1)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (2)
Rujan 2008 (4)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Svibanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (6)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (2)
Rujan 2007 (2)
Lipanj 2007 (4)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (1)
Ožujak 2007 (3)
Siječanj 2007 (4)
Prosinac 2006 (7)

Opis bloga

dnevnik

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr