Catwoman's Agenda

24.09.2010., petak

Primjeri medijskih manipulacija

1.

Najsvježiji primjer medijske manipulacije i kodiranja su vijesti koje se tiču Irana - ide se na stvaranje negativne slike o Iranu, jer u trenutku kada Zapad bude napao Iran radi izbacivanja iz konkurencije naftnog proizvođača svjetskog ranga i regionalnog vođe, dakle, radi geo-politike, javnost na Zapadu mora biti tako isprogramirana da svaki vojni udar na Islamsku Republiku Iran bude shvaćen kao izgradnja buduće "demokracije" u toj zemlji, svaka raketa i avio-bomba bačena na dječji vrtić u Teheranu treba biti kod naroda na zapadu shvaćen kao jedan korak bliži budućoj "slobodi" koju smrt i teror zapadnog ratnog zrakoplovstva bude sijao nad Iranom, u najskorije vrijeme. ( CBK )

2.

NLP je na djelu već cijelo desetljeće u RH, a počelo je dolaskom stranih zapadnih medija tipa RTL Televizije i NOVE TV koje su preprogramirali hrvatsko društvo da bude neosjetljivo na rušenje hrvatskog suvereniteta i pljačku narodnog gospodarstva od strane stranih banaka odnosno domaćih otetih banaka; forsiranjem "hrvatskih zločina" iz Domovinskog rata se hrvatskog gledatelja i slušatelja medija paraliziralo i učinilo ga takvom osobom koja se odjednom srami što je Hrvat, srami se svega što je vezano za Domovinski rat, a to je rat koji simbolizira slobodu i nezavisnost u pravom smislu te riječi za hrvatski narod, i taj simbol su liberalni zapadni mediji srušili do temelja. Sad je zemlja praktički osvojena bez ispaljenog metka. To se zove "rat prije rata" ili psihološko vođenje rata protiv jednog naroda kojeg se želi podjarmiti; tom metodologijom se služio i Hitlerov režim, a inače je stara nekoliko tisuća godina, razvio ju je kineski strateg Sun Cu, samo što se danas koriste mediji dok su se prije koristile tajne službe i doušnici. ( CBK )

3.

Tipični primjer neoliberalizma: važne su gole grudi neke Holly Peers za koju ja prvi put u životu čujem i vidim je, "bitno" je da hrvatski narod zna se Nika Fleiss rastaje od muža, "bitno" je da je Angelina Jolie bez Brada Pitta, "bitno" je zašto je neka "toples Tila Tequila" skoro linčovana itd. ali "nije bitno" da je hrvatska vlada zemlju prije tri tjedna zadužila za novih 1,5 milijardi Eura, "nije bitno" da unatoč odličnoj turističkoj sezoni se ne može napunit hrvatski državni proračun (nitko od novinara i medija niti političara ne pita zašto je to tako), "nije bitno" sve ono što je u stvarnosti bitno za jednu zemlju i narod nego je bitno sve ono što je nebitno i potpuno besmisleno, danima mediji prenose ekscentričnog Mamića dok neki ne smiju pred TV-ekrane ni primirisati, na pr. Kulića nismo vidjeli mjesecima na TV, Paragu nismo vidjeli 10 godina na TV jer su ga stavili pod cenzuru, i mislim da svatko tko ima nešto pametno za reći nema pristup medijima - nastupaju samo glupani i idioti, "celebrity" pjevačice i glumci čija karijera traje tri mjeseca i ona dolaze slijedeće "zvijezde" itd. ( CBK )

4.

Zanimljivo, jedna od 'liberalnih' novina, index.hr me 2 puta blokirao u komentarima, pod 2 razlicita imena, i to ne zato jer sam se ogrijesio o njihove uvjete oglasavanja, vec zato jer sam napisao da izvlace najodurnije slucajeve crne kronike iz svjetskih zutih glasila, to stavljaju na naslovnicu, i na taj nacin utjecu na opcu depresiju, ocaj i navode nestabilne ljude na takve stvari. Toliki porast nasilja na ulicama Hrvatske i Srbije je indirektan rezultat utjecaja lokalnih medija, koji su u stranom vlasnistvu, a koji takve bljuvotine niti potenciraju niti naglasavaju u glasilima maticnih drzava.

Postoje precizne statistike koje govore koliko poraste broj samoubojstava, ako se vijest stavi na prvu, a koliko ako se stavi na 10. stranicu. ( Gordian )

5.

Žalosno je da se spomendan od 23. kolovoza u RH ignorira od politike i mas-medija, jer taj spomendan je donijet u Europskom parlamentu kako bi se lakše svladala totalitarna prošlost fašizma i komunizma, ali u nas se pod imenom antifašizma rehabilitira komunizam kao da smo pali s Marsa, a istovremeno propaganda vladajuće politike trubi o opasnom "hrvatskom neofašizmu" kao da smo u kakvom Kafkinom romanu, a za to vrijeme nezaposlenost raste, gospodarstvo tone sve dublje i dublje u recesiju, a ovi tukci na vlasti i u saborskoj oporbi nas "uveseljavaju" ideološkim obmanama i zabludama. ( CBK )


Izvor : Komentari blogera CRNI BLOG KOMUNIZMA i Gordian knot s istoimenog prvog bloga, te bloga Nova Politika



- 20:19 - Mijau / frrr / khhh ... (12) - tac-trac - hop!

07.09.2010., utorak

Antene za prijam medijskih manipulacija

1. Neinformiranost – ne postoji osnova za bilo kakvo razmišljanje ili povezivanje podataka u suvislu cjelinu.

Najčešće poslijedica nezainteresiranosti, zbog osobnog ne/zadovoljstva, koji usmjeravanja pažnju isključivo na vlastitu situaciju, tako da se ne percipiraju događanja izvan te uske osobne domene.

Vječitim provociranjem straha za budućnost ili hedonizma ( različiti mamci za različite žrtve ) mediji takve ljude ostavljaju prepuštene i podložne svojim serviranim saznanjima i zaključima.

2. Nedovoljna inteligencija – nesposobnost šireg zahvaćanja, duboljeg fokusiranja na fenomen, te nemogućnost suvislog povezivanja podataka u logičku cjelinu.

Tu se obrazovni sustav brine da se djecu intelektualno devoluira i demotivira za učenje forsiranjem zapamćivanja nepotrebnih podataka, umjesto poticanja na promišljanje pojava koje ih okružuju.

3. Naivnost – jedan vid mentalno-emocionalnog ograničenja ili nezainteresiranosti da se osjeti " ono nešto čudno " ili da se tom zamijećenom " čudnom " posveti neko vrijeme propitivanja " Zašto je to čudno ? Što bi to moglo biti ?" , već se sve shvaća i prihvaća doslovno i bez propitivanja.

Češće prisutno kod osoba mlađe dobi ( neodstatak životnog iskustva pogrešne procjene uslijed apriornog povjerenja ), nižeg obrazovnog statusa ( nesklonost refleksijama, neuvježbanost promišljanja, ... ) ili izrazito plemenitih i velikodušnih osoba smanjenog interesa za psihologiju i društvene znanosti uopće.

4. Obiteljska uvjetovanost – nacionalna, religijska, politička ...

5. Tradicionalizam – fokusiranost isključivo na društveno uokvirene ( zadane ) sadržaje / interese i uhodane načine razmišljanja.



Neke od najčešćih floskula, koje redovito slušamo kao poslijedicu neobavještenosti, neinteligencije, naivnosti ; obiteljske i tradicijske uvjetovanosti ...

" Politika je kurva. "

Da se slučajno pošteni ne bi počeli baviti njome – treba ih unaprijed blokirati osjećajem krivnje ili nemoći.

" Zaslužujemo vlast kakvu imamo. "

To bi bilo istina kada bi funkcionirala prava demokracija, a ne simbioza politike i krupnog kriminala pod zaštitom zakona.

" Svi su lopovi, pa onda bolje pustiti one koji su se već namirili. "

Nelogično je i iracionalno osuđivati nekoga za nešto što još nije učinio, te podjednako tako smatrati da se patološki materijalisti ikada mogu konačno zasititi zgrtanja bogatstva. "

" Nigdar ni bilo, da ni nekak bilo. "

Bilo je gore, kada kvalitetni ljudi nisu poduzimali ništa.

" Ne bi se štel mešati. "

Zaboravljajući da kad tad, ono što dosegne našeg bližnjeg, uskoro čeka i nas - tu ne treba biti vizionar.

" Treba prvo počistiti u svom dvorištu, tj. krenuti od sebe."

Što je kvalitetan savjet, ali se često, gotovo obavezno koristi u kontekstu sputavanja od daljnjeg čišćenja van svog dvorišta, kao da se drugdje van toga ne događa ljudski život. I tako ta jednostasvna rečenica toliko dugo vremena programira tako ogroman broj ljudi. Ranije je to bila zadaća Crkve, a danas sve više i New Age-a - da vrlo uspješno provode tu ( za vlastodržce najbitniju ) manipulaciju, potičući ljude vječito na introspekciju vlastitih grijeha, osjećaj krivnje i potrebu za samousavršavanjem, kako slučajno ne bi prstom uprli u neke druge, daleko veće grešnike i maknuli ih sa svoje grbače.

" Mudro i produhovljeno " tupljenje o tome da smo svi odgovorni ( ali ne uz istovremno isticanje kako postoje drastične razlike u toj odgovornosti ! ), da trebamo krenuti od sebe, i stalno iznova kretati od sebe ... te tako vječito čekati druge da dovoljno odrastu ( što je kontra svake evolutivne logike o koju se ti isti propovjednici toliko zdušno zaklinju !!! ) - neprekidnim ponavljanjem ulaze u podsvijest i na taj način vrlo intenzivno sputavaju ljude u prirodnom procesu razvoja od osobnog ka društvenom.

Sve te floskule itekako odgovaraju vladajućim uzurpatorima, stoga ih mediji ne razotkrivaju, nego ih čak i oni plasiraju. I tu masku prezentiraju kao svoju " kritiku " vlasti.

- 15:48 - Mijau / frrr / khhh ... (0) - tac-trac - hop!

01.09.2010., srijeda

Medijske manipulacije


Svi smo predisponirani za provedbu manipulacija nad nama

Kod čovjeka, kao i kod viših životinjskih vrsta, proces izgradnje, razumijevanja i mentalnog procesiranja informacija zove se kognitivna sposobnost; kognicija (razumijevanje, shvaćanje istine), o čemu postoje razvijene znansvene discipline kao npr. kognitivna psihologija, ili npr. lingvistika.

Uspoređujući funkcionalnost informacije i programiranog ponašanja u tehničkim sustavima s kognitivnim i lingvističkim ponašanjem čovjeka, shvaćeno je da i sam čovjek u određenoj mjeri biva jezično programiran, pa je na toj osnovi razvijen poseban pravac zvan Neuro Lingvističko Programiranje (NLP), kao tehnika utjecaja na čovjekovo razumijevanje, odabir i ponašanje. Tehnika NLP-a najčešće se može naći u svrsi samorazvoja ličnosti, reklamiranja proizvoda ili pak kao uspješna mađioničarska zabava, no zapravo - kad se NLP koristi ciljano i ustrajno - radi se o vrlo moćnom alatu i procesu utjecaja na čovjeka i društvo.

Ključ moći uloge informacijskih medija u Javnoj Riječi, kojeg običan čovjek ne poznaje ili nije svijestan, jest u tome da svi mediji zapravo stalno provode Neuro Lingvističko Programiranje – dakle programiranje mozga riječima, te općenito zvukom i slikom. Svaki razgovor, učenje i sl, također ima takav neuro lingvistički programirajući utjecaj u izgradnji kognitivne sposobnosti čovjeka, ali i javnog mijenja, jer čovjek u pravilu niti ne može misliti, govoriti, asocirati i vrednovati drugačijom terminologijom i asocijativnošću nego onom koju je primio i naučio u svojim društvenim kontaktima, promatranjima i učenju (i iz medija), te iskustvima. Upravo zahvljujući Neuro Lingvističkom Programiranju kognitivnog procesa, dijete od roditelja nauči govoriti, terminološki i logički asocirati značenja i emocionalnu energiju.

S druge strane, bez obzira na medijsku ponudu, ljudski mozak sam od sebe pokazuje informacijsku glad kao svoju urođenu potrebu, t.j. potrebu da stalno procesira informacije i održava neku osnovnu orijentacijsku informiranost ili apstraktno zadovoljstvo kreativne mašte. Ta informacijska čovjekova glad temelj je medijskog postojanja i šansa za kontrolirano usmjereno artikuliranje te gladi.


Manipulacija od ranog djetinjstva

O tome posebno treba voditi računa, jer upravo djecu i mlade sve više uče govoriti i misliti medijski aparati, a ne roditelji, koji su silom prilika otuđeni poslovnim obavezama i interesima njihove dobi, pa djeca tako bivaju zapravo medijski oteta iz roditeljskog odgoja i zagrljaja, uskraćena na mnogo načina, intimno i emocionalno osiromašena, i postaju pasivno agresivna. No, istovremeno se sva odgovornost i krivica za ponašanje djece prebacuje na roditelje, upravo od institucijskih stručnjaka ( i to čak vrlo strogo zakonima ! ) umjesto da se nad posvemašnjim medijskim agresivnim i zavodnički programirajućim izrazom provodi primjeren korektivni nadzor i čisto tehnička ograničenja, a društveno potiče i prezentira etički, poetski zdravija i humanistička sinergijska kultura.

Sjetimo se Teletubiesa – autističnih, artificijelnih, doslovno klonovskih obilježja, koji žive u strojno funkcionalnoj rupi pod površnom zemlje. ( Srećom, serijal je ipak pokazan kao zlonamjerno programiranje djece. ) Ili dječjeg kontakt serijala Nora-fora, u kojem crtani lik što komunicira s djecom neprestano i vrlo istaknuto drži u ruci mobitel – očit primjer trgovački inspiriranog na provociranje dječje želje za mobitelima. A o hiperseksualizaciji programa za djecu ne govorimo – jer istovremeno gura djeci u ruke potrošačku karticu Shrek s karticom Seks i Grad.


Snaga podsvjesnog utjecaja slike i riječi u relaksiranom stanju

Na kraju dana ili tjedna ljudi, zasićeni dnevnim ozbiljnim temema i obavezama, u pravilu okreću stranicu ili stanicu medija na zabavu i u takvom relaksiranom stanju učinkovito primaju medijsko programiranje metaforama show-bussinesa - filma, glazbe, mode i reklamatorija.


Ciljevi medijske manipulacije

1. odgojno otuđenje djece od roditelja, te pritisak na roditelje preko djece

2. stvaranje ovisnosti o objektima, trendovima, mišljenjima ... promoviranjem cjelovitog životnog stila ( funkcija "slavnih", mondeno zvanih 'celebrity' ), programiranjem osjećaja, misli i potreba, kao i političkih stavova i odlučivanja ( na snazi sprega političkih ciljeva vlasti, trgovačkih interesa i kulturoloških trendova )

3. pobrkati i poništiti razliku između stvarnosti i fikcije, povezivanjem stvarnih političkih događaja i procesa sa onim iz filmskog svijeta ( hiperprodukcijom serija i filmova antiterorističkog, kataklizmičkog ili mračno futurističkog sadržaja )

4. odvojiti čovjeka od prirode ( dominacijom popularnoznanstvenog programa s prikazom predatorskih odnosa održanja, ili tehno-materijalističkog, a bez isticanja skladnog i sinergijskog odnosa čovjeka s prirodom, te agresivnom reklamiranjem farmakokozmetike i lijekova, sintetiziranih prehrambenih proizvoda )

5. promocija genetskog i tehničkog inženjeringa

6. stvaranje ovisnosti o mreži ( informacija, vode, energije, novca, robe ) i sugestije da se bez nje ne može opstati

7. kreiranje željenog političkog mišljenja i ponašanja, što se postiže dodatno razrađenim metodama



Metode medijske političke manipulacije :

1. nametanje " stručnog" mišljenja osoba ili agencija, a koje vrlo suptilno i sugestivno ističu svoje favorite ili željene trendove

2. zataškavanje istine na način etiketiranja ( " teoretičara zavjera", " antisemita", " revizionista" ... ) čime se osoba nepoželjnog razmišljanja i stava automatski difamira i diskvalificira u startu ili jednostavno izbjegavanje da se o istini uopće govori ( npr. potpun izostanak javne rasprave o koristi i štetama koje Hrvatsku čekaju ulaskom u EU )

3. iskrivljavanje istine i etičke ocjene auto/cenzurom ( Irak, Iran, Afganistan, Gaza, Pakistan, Afrika, rušenje WTC tornjeva ... )

4. raskorakom između medijske i stvarne društvene istine ( vrlo šturo informiranje o pogromu Palestinaca u Gazi i javnim protestima vezanim za njega, te ridikuliziranje, svođenje na "folklor" izvještavanjem o građanskim prosvjedims tijekom političkih okupljanja globalnih elita, bez davanja mogućnosti takvim akterima da obrazlože proteste i zahtjeve )

5. medijski šum, tj. ogromna masa najraznorodnijih informacija, dezinformacija, djelomičnih i zaslađenih istina, kontradiktornosti ... iz koje je vrlo teško razlučivati istinu i interese, pa ljudi lako odustaju i inertno prihvaćaju ono što im je bliže egu

6. odvlačenje pažnje, tj. zasjenjivanje jednog događaja drugima, najčešće puno nebitnijma ( nečije prljavo rublje, celebrity cirkusi i sl. )

Poslijedica / rezultat navedenih ciljeva i provedenih metoda na dulji rok trebao bio biti: čovjek kao tehnološki klonovski proizvod – jeftin, poslušan, profesionalan i potrošiv radnik / vojnik ( posebice ukoliko se u obzir uzme današnje stanje mogućnosti i trendova bioiženjeringa ).

Zato možemo očekivati sve agresivniji medijski reklamatorij i trendove, te humanistički sve neobzirnije društvene zahtjeve za razvoj u tom smjeru.


DODATAK:


Proizvodnja kriza kao način upravljanja društvom

Krizna stanja ljudskog društva su takva burna i egzistencijalno teška stanja u kojima vlasti traže i ozakonjuju legalitet ovlasti vrlo rigidnih društvenih i osobnih uskraćivanja prava i žrtvovanja prema trenutnim kriznim pritiscima ili opasnostima, pa se kriza može shvatiti i koristiti kao izvrsna jaka i legalno opravdna šansa da se izvrši discipliniranje i preustroj krizom zahvaćenog društva.

Stoga se namjerna proizvodnja određene krize i upravljanje njenim razvojem i rješenjem može očekivati i kao glavni nosivi način upravljanja današnjim globalnim svijetom. Zato su kriminalci (od uličnih bandi do visokih poslovnih lopova), dekadenti svake vrste, religijski fundamentalisti, nacionalni šovinisti ili najrazličitiji individualni poslanici, koji traže ispunjenje svojih snova i vjerovanja - idealna vojska i uzdanica današnjih vladara svijeta za proizvodnju kriza i straha, koje su onda opravdanje za ostvarenje namjeravanih promjena na njima željenom putu.


Medijsko "šminkanje" situacije

Sam vrh današnjih elita, što upravljaju društvom, predobro zna da njihov planirani razvoj čovjekova puta nije nikako moguć bez kritične mase zadovljnih ljudi, i da bi samo rigidnim vođenjem brzo i neumitno došlo do globalne pobune. Zato su stvarna i medijska proizvodnja, te reklamatorij zamamnih materijalnih i kulturoloških stilskih trendova, beneficija, atrakcija / gladi i sloboda, i političkih predtekstova - jedini mogući način da se na atraktivan i pitak način ljudsko društvo provodi dalje.

Medijskom informacijskom NLP snagom ustrajno se u društvima kreiraju, ponavljaju i razvijaju, te tako društveno ucjepljuju metafore i procesi kroz dugi niz godina, čak i decenijski, da bi se kulturološki pitko avangardno i politički ultimativno podrazumjevano stvorio javni društveni pritisak i pristanak, pa uveo novi korak poslovnih i političkih odnosa, te raspored događaja i snaga.

Zato je cjelovit rezultantni proizvod medija - dopadljiva, senzacionalistička i ugodom narkotizirana lakirovka, s kontroliranim odabirom, doziranjem, i spinom vijesti i komentara, pa je apsurdna istina da u današnjem globalnom svijetu vrlo snažne medijske tehnologije i posvudašnjosti, efektivno zapravo postoji duboka i globalna opstrukcija istine i društvene dobrobiti od medijske riječi.


Nepovrediv status medija

Danas mediji općenito imaju opravdano visoko društveno priznanje i zakonsku zaštitu, kao nositelji Javne Riječi i demokratskih sloboda. No zapravo, taj društveni status i zaštita medija, praktično je teško zlouptrebljen u status nedodirljive svete krave. Tako moćni i zaštićeni u svom društvenom djelovanju - idealno su oružje koje se koristi za doslovno informacijski rat globalnih interesa, ali i za lokalnu upotrebu.

Upravo je nevjerojatno koliko postojeće i izričito za to plaćene društvene institucije i organi uopće ne alarmiraju javnost na očito postojanje takvog negativnog i vrlo opasnog medijskog djelovanja kod nas, nego se to prihvaća kao neizbježnost demokratski slobodnog društva.


Alternativna mogućnost

Najučinkovitije i društveno najkorisnije bi bilo medije jednostavno maksimalno dati i otvoriti auditoriju na demokratski široku dostupnost i doslovno uporabu, da se u što većoj mjeri osigura sudjelovnje medijskih konzumenata u kreiranju medijskih sadržaja.

Medijska NLP snaga djelovanja na ljudsko društvo i njihov demokratični kapacitet u vrijeme krize može biti pokretna i prekretna snaga društvenog konsenzusa u postavljanju novih i zdravih puteva života.



Izvor, i opširnije - tekst autora @ Jupija :

INORMACIJA kao medijski Neuro Lingvisitički Programing društva i čovjeka

- 22:27 - Mijau / frrr / khhh ... (5) - tac-trac - hop!

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< rujan, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Srpanj 2016 (1)
Srpanj 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (2)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (3)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Veljača 2014 (1)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (1)
Srpanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (1)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (1)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (2)
Veljača 2012 (3)
Siječanj 2012 (4)
Prosinac 2011 (2)
Listopad 2011 (1)
Lipanj 2011 (4)
Svibanj 2011 (2)
Travanj 2011 (5)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Listopad 2010 (2)
Rujan 2010 (3)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (2)
Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (1)
Veljača 2010 (5)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (4)
Studeni 2009 (3)
Listopad 2009 (3)
Rujan 2009 (6)

Opis bloga

Linkovi