22.06.2010., utorak

GLAS SELEKTORA: o glasovanju


JEDAN ILI VIŠE GLASOVA?


Premišljajući kako složiti ovaj natječaj svašta mi je padalo na pamet, sve u nakani kako da bude što zanimljiviji i bolji. Jedan od zahtjeva pred svakim natječajem je da bude što pravičniji, koliko je to moguće.

Kako izabrati pobjedničku priču? (Molim da obratite pozornost da ne rabim izraz "najbolju". Ako želite, možemo drugom prilikom i o tome. Time, naravno, ne želim reći da naša pobjednička priča nije i najbolja.)

Drago mi je da smo se oko svođenja žirija samo na eventualnu vatrogasnu ulogu svi složili. (Barem tako sam protumačio da to nije trebalo opširnije obrazlagati i nije bilo značajnih zamjerki toj odluci.) Dakle, svi su se suglasili da je glasanje čitatenja bolji put.

Preostalo je pitanje - kako glasati?

Uobičajeni i najlakši način je da svaki glasač glasa za jednu priču. Tehnički ne bi bilo teško složiti tabelu, ali to bi u prvom redu bilo dosadnije od ovoga što smo imali. Zanemarimo dosadu, kada bi to dovelo do pravične i poštene odluke ne bih imao ništa protiv. Međutim, prisjetio sam se posljednjih predsjedničkih izbora i to me dovelo u sumnju da bi tim putem postigli cilj.

Ne znam kako vi, ali moja situacija je izgledala ovako: moj favorit bila je Vesna Pusić (molim vas da sada i ovdje ne počnemo razgovor na tu temu), ono što sam znao o Josipoviću mi se sviđalo, ali znao sam da znam premalo da bih mogao bez krzmanja glasati za njega, a za Bandića sam mislio da bi bila katastrofa i sramota za zemlju da je bio izabran. Najradije bih glasao za Vesnu, ali sam se bojao da bi to umanjilo usjeh Josipovića, što bi moglo dovesti do pobjede Bandića. Ostale kandidate ocijenio sam, barem za sebe, u toj trci nevažnima.

Pretpostavljam da se mnogo ljudi našlo u istoj ili sličnoj situaciji.

Naposljetku sam dao glas za Josipovića, čim je u prvom redu oštećena Pusićka. Primijenjeno na naša natječaj: što ako mi se dvije ili više priča učine jednako dobrima ili ako za dvije ili više priča ocijenim da su zaslužile pobijediti iz različitih razloga?

Razmišljajući o tome odlučio sam predložiti upravi Casanovafesta upravo ovaj način glasanja (glasovanja) koji smo imali. Ne tvrdim da je savršen, ali sam uvjeren da je bolji od uobičajenih. Možda bi bio bolji da se mogao dati samo po jedan pozitivan i negativan glas? Možda bi bio bolji da nije bilo mogućnosti negativnog izjašnjavanja?

Nažalost, takav način glasanja je nemoguć na današnjim političkim izborima dok se tehnologija svodi na papirić i olovku. Jedan glas na listiću, a drugi ga čini nevažećim, osiguravaju da netko iz komisije koja prebrojava glasove ne dopisuje. Međutim, jednoga dana (uskoro?) možda će se glasati elektronskim putem, pa će tako nešto biti moguće. Utoliko me je zanimalo na ovom malom primjeru isprobati nešto što će možda biti rješenje za budućnost.

Da ne idemo predaleko u budućnost, nadam se da će se ovaj natječaj ponoviti i dogodine, a sada je pravi čas da ga napravimo boljim i zanimljivijim.



- 11:16 - Komentari (41) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

KNJIŽEVNI NATJEČAJ ZA BLOGERSKU EROTSKU PRIČU CASANOVAFEST 2010.

Linkovi