Trbuhom za kruhom!

27.03.2009., petak


Zasto je Europa tamo di je?
Dugo mi je trebalo da napisem ovaj post jer sam siguran da se mnogi nece sloziti s mojim razmisljanjima, ali svaka slicnost je istinita i provjerena po nekoliko puta.Kako sam proputovao veci dio Europe, manji dio Afrike, jos manji dio GCC-a te nesto Sjeverne Amerike.
Uvijek sam smatrao Hrvate jednim od najmarljiviih naroda na Zemlji. Mnogi ce sad reci da su Japanci bolji, ali puno je lakse nest napraviti ako vas ima bar 20 miljuna, no krenimo redom.


Afrika

Alzir

Prva zemlja Afrike u koju sam krocio iako je to trebala biti Angola, ali mi je put tamo otkazan na "check in" salteru kad me gospoda za salterom obavijestila da mi je karta otkazana. U Alziru sam proveo gotovo 3 godina s manjim prekidima. O drzavi nemam bas neko posebno misljenje, ali su me ljudi zato iznenadili. Alzir je ujedno bio i prva muslimanska zemlja u kojoj sam boravio.

BERBERI

Starosijedioci sjeverne Afrike kolko god ih pokusali asimilirati oni su uspjeli odrzati svoju kulturu i obicaje. Iako ih je ostalo mozda nekoliko miljuna prisutni su na svakom koraku. Iako Alzir nece priznati postoji diskriminacija prema Berberima.
Berberi su ljudi uvijek nasmijani, pricljivi i uvijek spremni pomoci ako mogu. San im je zaraditi neki novac da mogu otvoriti svoj mali biznis i biti svoj gospodar. U tom planu rade ko mali mravi. Iako im smjena prestaje nakon 12h rada mnogo puta ostajali su i puno duze. Cesto su znali preduhitriti moje zadatke i nikad im nije bilo nista tesko.
Nekoliko njih ostali su moji dobri prijatelji i da nam drzava nije takva cjepidlaka u dobivanju viza sigurno bi se vidali jos vise. Uspio sam upoznati Berbera smede kose, crvene brade i plavih ociju, ocito potomak vikinga.


ALZIRSKI ARAPI

Ukratko o njima. Uvijek naprave samo ono kaj se treba i nista vise. Strance gledaju s nekim cudnim pogledom pa sam uvijek imao osjecaj da me bas ne vole.Imaju veca prava i prednosti u odnosu na Berbere i Tuarege. Zato o njima samo tolko.

TUAREZI

Nisam imao prilike vidjeti ni jednog. Nemaju drzavu i za njih ne postoje granice. Jos uvijek zive nacinom na koji su zivjeli njihovi preci.



Gabon

Proveo sam samo par tjedana u prasumi Gabona, tako da mi je malo teze suditi o tim ljudima. Gabonci koje sam upoznao nisu skidali osmijeh s lica, ali nisu ni prestali pricati. Uvijek spremni za salu i zezanciju. Mogli ste osjetiti njihovu dobrotu u zraku za razliku od Nigerije ili Ekvatorijalne Gvineje gdje se napetost i mrznja mogla rezait nozem. Radili su zajedno s nama stranicima i pokusali nikad ne zaostajati.


Arapski poluotok

Iako sam nedavno stigao u ovo carstvo pijeska i nafte vec sad mogu donijeti zakljucke. Uspio sam proputovati samo dvije zemlje, ali i to mi je bilo dosta.

UAE

Emiracani

Iako su manjina u vlastitoj zemlji, sigurnom spadaju u top 5 najljeniih nacija na svijetu. Kad dodete u Dubai pokusajte pronaci jednog od njih da vozi taxi, da je policajac ili da radi bilo koji fizicki zahtjevni posao. Bilo kakav posao koji zahtjeva neku fizicku aktivnost prepusten je strancima, zapadnjacima ili Indijcima i Pakistancima. Odnos prema svima koji nisu Emiracani je zalostan. Smatraju vas nizom klasom, a u stvari ovise o svim strancima. Da nema stranaca Dubai bi jos uvijek bio jedno selo, a Emiracani pastiri i nomadi.
Dubai me kao grad nije odusevio. Kao da je neko stavio NY u pustinju i oduzeo mu 50% cesta. Ako ikad ovaj grad pogodi potres, sve ce se srusiti ko kula od karata.


Indijci i Pakistanci

Robovi ovog stoljeca. Svatko tko je bio u Dubai-u mogao je primjetiti tisuce tih jadnih ljudi koji rade sve moguce poslove za bijednu lovu. Iako je nekima bolje, mnogi zive u uvjetima koji nisu za ljude. Ponekad i 20 ljudi zivi u jednoj sobi s time da se izmjenjuju izmedu nocen i dnevne smjene.


OMAN

Omanci

Eh, oni su druga prica.Uvijek nasmijani i dobro raspolozeni. Drzava ih je zastitila kao sredozemnu medvjedicu. Ne mogu dobiti otkaz pa ih posao uopce ne dira. Ako bilo sto trebaju napraviti to je odna brzinom pusa golaca.
Dogodilo mi se da sam vec par puta jednostavno eksplodirao zbog njihovog odnosa prema poslu.
Kako bi pratili moj normalni hod oni moraju trcati za mnom, a za prelazak daljine od 50m treba im ni mnja ni vise 2 odmora.
Glavni cilj im je spavanje i caj ili kava. Ako treba spavati mogu po cijele dane u kratke odmore uz kavu ili caj.

Za sad toliko...
Pozdrav iz Omana!
Sretno!
- 04:58 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.