Trbuhom za kruhom!

11.06.2007., ponedjeljak


Čime se bavim... u biti kako sam zaglavio u Sahari!
Gori,gori 8000 bbl/day, vrijeme je za roštilj. Kolko je to zelenih novčanica izgorjelo ako je bačva (barrel) nafte 70$? Puno, jako puno, dosta za lijep i lagodan život!!! Ma nema veze, nafte ionako ima, samo je treba izvaditi.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Čime se bavim u bespućima pustinje? Zašto bi neko normalan završio na 50 stupnjeva osim ako nije lud. E pa ponekad i mislim da sam lud, mislim to moje posebno ludilo me održava normalnim. Zato i nosim nadimak Crazy Croat.

Priča je počela krajem prošlog stoljeća kad sam kao balavi gimnazijalac upisao RGNF ili Rudarsko-Geološko-Naftni Fakultet. Bio je to moj najbolji potez u životu. Maleni fakultet s najboljim profesorima i još boljom ekipom i putovanjima. Na godini vas ima max 40,a na predavanjima 15. Malo truda i svi profesori vas ubrzo upoznaju. Na kraju je sam ispit čista formalnost. Proveo sam tako 4.5 prekrasne godine. Pri samom kraju četvrte, stigla je ponuda jedne ugledne naftne kompanije čije ime neću reklamirati, ali spada u 10 najvećih. Ponudu sam objeručke prihvatio i te sam godine u kolovozu završio u Rusiji tj. Zapadnom Sibiru.

Nikad sebe nisam vidio raditi u HR, uvijek me vuklo van. Htio sam vidjeti svijeta. ali ne onaj svijet koji vam prodaju turističke agencije, već nešto novo. Nakon Rusije proputovao sam još dosta zemalja, ali o njima nekom drugom prilikom. Trenutno je moj dom Alžir. Sljedeće godine tko zna...Južna Amerika ili Azija, mislim da mi je dosta Afrike.

Iako Sahara izgleda kao gomila pjeska bez ičeg korisnog, zapravo je bogata crnim zlatom (i ostalim mineralima tipa zlato, uran, željezo), nočnom morom svih ekologa. Tu nastupamo moja ekipa i ja. Moj/njihov posao je izvaditi tu crnu, zelenu, žutu i smeđu tekućinu na površinu što je sigurnije moguće i sa što manjim utjecajem na okoliš. Istina da se zeleni neće složiti, ali ja znam iz prvog lica kolko se truda ulaže u zaštitu okoliša posebice Sahare. Ko vjeruje vjeruje ko ne, ne mora, ali nek ne pametuje.
Drugi dio mog posla je izračunati, procjeniti kolko nafte još ima u našem ležištu, odnosno za koliko godina, te treći dio je šefovanje tj. menagement. Istina, ne radim sve to ja sam već imam ekipe zadužene za to.

Otkud nafta u Sahari to morate saznati sami. Nafta je mineral, gotovo uvijek tekuća mineralna sirovina.

Dakle nafta se nalazi u ležištu. Ležište je šupljikava stjena ispunjena naftom ili plinom, slično ko spužva kad je umočite u vodu. Cilj je čim više isprazniti spužvu. Reakcija ležišta koje je probušeno slična je reakciji limenki ili boci cole, nakon što je protresete i otvorite. Cola će izlaziti kroz otvor tako dugo dok ima CO2, isto je s naftom samo što je u nafti otopljen plin (metan, etan, propan, butan) koji mi koristimo u domaćinstvu. Dakako postoje i drugi načini kako isprazniti ležište, ali mislim da je ovo zasad dovoljno.

Igračke koje koristimo:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Ovo su samo neki od tornjeva kojima se buši u potrazi za naftom.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kad se bušotina razboli, tj. kad opadne proizvodnja na scenu stupa ova ekipa. U roku od 2h spremni su za posao.

Naftna industirija je isto što i medicina i stomatologija, samo što su naši pacijenti bušotine, prilično veliki pacijenti koji mogu narasti i preko 6000m. Ti pacijenti mogu isto tako imati upalu, bakterije, začepljenje, frakturu ili trebaju estetsku operaciju. Antibiotike koje koristite, koristiom i mi samo u puno većim količinama. Sljedeći put kad uzmete pastu za zube pogledajte sastav i pronađite sastojak pod imenom "xantan gum". Istu tu gumu i mi koristimo kao sastojak jedne važne smjese.

Uh, mogao bih napisati tolko toga, ali sad moram prestati. Počeo sam se kontrolirati u zadnje vrijeme. Na samom početku karijere kad sam se znao vratiti s puta pa kad se malo zafeštalo pa još popijem koju čašu više, nedaj Bože da me neko pita nešt o nafti ili o poslu. Taj mora provesti sljedećih nekoliko sati slušajući moj monolog.
Sjećam se jedne fešte, baš sam se vratio doma nakon 12 tjedana još pod dojmovima. Prilazi meni ajd nazovimo ga Mirko s pitanjem:"Jel istina da je nafta kao bazen, jednom kad ga isprazniš tlo propadne?" s druge strane sobe kroz masu ljudi probija se moja Slavko, a sobom se prolomi vrisak "Neeeeeeeeee", ali bilo je prekasno. Ja sav sretan pomislim "kad je čovjek već priupitao onda bolje da mu objasnim". Trajalo je to oko 3 sata, onda sam morao na WC. Jadnik pokušava otići, a ja ga povlačim i pitam kuda? još nisam gotov, pričekaj da se vratim. Naravno kad sam se vratio Mirko je nestao, ko da je u zemlju propao. Sam si je kriv kad ne sluša upozorenja.

Ja jednostavno volim/obožavam svoj posao!!!

Ako ništa drugo barem mogu uživati u ovome...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Pozdrav iz Alžira! Još jedan dan u Sahari!


p.s. još 18 dana i idem doma...
- 07:05 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.