ZIVJETI U SJENI STVARNOSTI
Borivoj Bukva
--------------------- ZIVJETI U SJENI STVARNOSTI SVJESNOST TRAGACA Voljna promjena samoga sebe ide putem udubljivanja u licno i kolektivno nesvjesno. Tako u nasem smislu Mis- tika se cesto odredjuje kao religiozno nadahnuta spos- obnost pojedinca za uvid u sopstveno bice, a to se i postize inspiracijom i koristenjem odredjenih tehnika. Dajn Focn(Fortune Dion) i Alister Kroli(Alister Krauli) kazu da je "magija stvaranja promjena u svijesti u sk- ladu sa voljom". Neprestano traganje za osjecajima i uzbudjenjima proz- etim snaznom voljom u nasim mislima postajemo spiritu- alniji. Samo razvojem misli postajemo slobodni u pravom smislu rijeci. Sloboda se radja kada omogucimo volji da post- ane jos snaznija moc u nasem razmisljanju.Onaj tko po- sjeduje unutaranju snagu stjeci ce i znanje. Ova tajanstvena tema opcinjava sve znanstvenike koji zele prodrijeti u nepoznato.Pri svakom pokusaju da og- ranicim polje mog istrazivanja, ono mi je izmicalo i svaki put sam bivao odbacen sve dalje od polazne tacke. Kako vjerujem u postojanje jednog svijeta iznad smrti, koji ne mora biti vjecnost, u rijesenosti da vam ga na najjednostavniji nacin priblizim pristupio sam realiz- aciji ovog teksta "ZIVJETI U SJENI STVARNOSTI". Pojedinci su oduvijek tezili da kroz fantaziju i mastu prodru do samosvjesnosti u mjeru vlastita zivota. Posjedovati svijest, biti toga svijestan, ujedno post- ajem svjestan i prostora u kojem egzistiram. Beskonacnost prostora,ostvaruje beskonacnost moje svi- jesti. Ta univerzalnost moje svijesti daje mi individ- ualnost kojoj tezim. Sufi mudrac Adbdulhalik Gjuduvanija (XII stoljece) iz- nosi:"Budi svijestan svakog svog udaha. Budi svijestan sebe uvijek i u svakoj situaciji.Drzi svoju paznju us- mijerenu na ono sto cinis. Drzi svoju namijeru u svij- esti prilikom svakog koraka koji poduzimas. Ti zudis za slobodom i to ne smijes ni jednog trenutka da zabo- ravis. U svim svojim spoljasnjim obavezama ostani iz- nutra slobodan.Nauci da se ne identificiras ni sa cim, ma sto bilo. Bori se protiv svih misli koje su ti tud- je." Sri Rama Maharasi nije nikad pridavao narociti znacaj bogatoj okultnoj tradiciji svoje kulture (Indije),niti je druge vjezbe Yoge smatrao neophodnim uslovom za na- jvise spiritualno dostignuce, SEBE - realizaciju. AKTIVNOST TRAGACA ------------------------ U skoli zivota mi jedino ucimo kroz bol i patnju. Svi- jet iluzija u kojem zivimo je podesan da nas nauci pa- tnjama i nevoljama. Kroz patnju trebali bi nauciti ra- zumijevati teskoce i probleme drugih. Sanjam, mastam, prisutan u svijetu iluzija ja stvaram iluzije, medjutim u isto vrijeme ja cvrsto stojim na svojim nogama, svijestan svojih mogucnosti i stvarnos- ti u kojoj zivim. Za razliku velike vecine koji uporno misle da su prisutni u stvarnosti, na zalost daleko od nje, njihovo je okruzenje svijet cistih iluzija iz ko- jih se ne mogu nikako izvuci. ZIVOT, UM, BOG, su apstraktni pojmovi i baziraju se na cistom procesu, sve je to problem spontaniteta, na ko- jem se zasniva ovo moje kazivanje, napisano kroz tekst. Razlika izmedju ucenog i ostalih je u tome sto ucen co- vijek zna da nezna, dok ostali to ne znaju.Ucen covjek nista ne moze nauciti,ucenje je privid.Jedino sto pre- ostaje jeste traganje za uspjesnom metodom prisjecanja, a to se postize kroz razgovor i prakticnu djelatnost. Biti svjestan onoga sto se radi, znaci biti svjestan samoga sebe, tj. subjekta koji tu djelatnost obavlja. Suvremeni okultizam naglasava da nema ispravnije navi- ke od svjesnog rada. Od tradicionalnih okultista jos je Buda ucinio raskid sa asketizmom,jer je prosvetljenje dozivio upravo nje- govim napustanjem(ostali su zapisi da se tada poceo bo- lje hraniti). Zen, ne zahtijeva povlacenje iz svakodnevnog, obicnog zivota, omogucuje istrajnom prakticaru prosvetljenje upravo kroz obavljanje najobicnijih stvari i svakodne- vnih poslova. Prihvacanje obicnih stvari i svakodnevnih dogadjaja,ne gledajuci u njima nuznost i moranje, vec mogucnost da se kroz njih izrazi sebe.Sustina Zena je da sve sto se radi, radi sa punom paznjom, kao da je to najvaznija stvar na svijetu(kako to Don Huan takodjer navodi). Nesvakidasnji dozivljaj ili vizija koja vam se javila, tako da ste je prozivjeli, predstavlja prekretnicu u vasem odnosu spram nepoznatim. Potrebno je uroniti u zivot, dozivjeti sebe kao besmrtno, neunistivo bice, treba sebe dozivjeti. Vise takvih dozivljaja lagano ce vas odvlaciti od sva- kodnevnice i vi privuceni pocinjete shvacati i drugu duhovnu stranu zivota, tajanstvenu, lijepu, isto tako interesantnu SJENU STVARNOSTI. Treba proci kroz prozivljeno iskustvo, da bi se rijec- ima moglo izraziti ili napisati. Ta vizija ili doziv- ljaj, pracen nesvakidasnjom promjenom koju ste kroz prozivljeno uspjeli shvatiti, osjetiti, dozivjeli pri- tom transformaciju svijesti, gotovo je nemoguce rijec- ima izraziti i vjerno drugima prenijeti. Koliko god se trudili i koristili sve mogucnosti prijenosa misli i rijeci, prisutni ce ostati hladni ili sumnjicavi prema vama, vi ste bili i ostali neshvaceni.Distanca koja je do tada postojala izmedju vas i okoline biti ce jos ve- ca. Prebacuje mi se sa zaviscu da imam puno srece u zivotu, da sam nezainteresiran za stvarnost, da se samo zezam, sve lako sticem,"lako je tebi kad drugi rade za tebe", i slicne konstatacije... Svi takovi ne vide, odnosno ne zele priznati da su u krivom i da nemaju pravo donositi takve zakljucke. U borbu za znanjem ne zele se upustati, a za poteskoce koje trebaju prevladati traze krivca u drgima.Vjecitih "buntovnika bez razloga" uvijek je bilo u vecini. Materijalna strana zivota i zgrtanje bogatstava nikad me nije zanimala, novac je za mene oduvijek predstav- ljao nuzno zlo. Na stazi duhovnog razvoja nalazim se vec dvadesetak godina. Zahvaljujuci znanju, ako sam i postigao koji materijalni probitak, bilo je to samo u interesu mog duhovnog razvoja, sa izuzetno za mene bi- tnim povjerenjem,stjecenim kod drugih ljudi.Nakon spo- znaje neceg novog do tada nepoznatog i proboja u sferi novih spoznaja, uslijedit ce razvodnjavanje ili rasip- anje znanja,pred otvorenim prostorom u koji svojim up- adom nam se otvorio. Tek tada u cudu konstatiramo da u stvari nista ne znamo, stigli smo do zida i stavljeni pred kusnju. Kamo i kako dalje? U prodoru ka visim i novim spoznajama,u momentu probo- ja nakon ushita, srece i zadovoljstva postignutim, sto traje izvjesno vrijeme,nastupit ce; praznina, neraspo- lozenje, malaksalost i depresija, nezadovoljstvo sobom i dostignutim. Intenzivna bol prociscava,tad treba iz- drzati. Prava radost nikad ne postoji, ona je uvijek pracena bolom. Nakon uzleta nastupa prizemljenje, pad, udarac, bol i patnja. "Cemu sve to, zbog cega i zasto, zasto toliko ulozenog truda i sredstava? Ima li sve to svrhe?Zasto ja to ci- nim?", u tim trenucima potrebno je uspostaviti kontro- lu nad sobom i situacijom,da sebe vidimo i smirimo,ta- ko da svijest preuzme najispravniji izbor. Potrebno je otkriti modalitet mira i spokojstva. Neraspolozenje sobom u svim prilikama je predvidivo i prisutno, stoga je potrebno izbijeci novim i visim st- remljenjima i ciljevima, koje postavljamo pred sebe. Izbjeci neraspolozenje moguce je jedino, ako postignu- ti uspjeh shvatimo kao kariku u lancu uspjeha prema ne- kom visem i u ovom trenutku dostiznom cilju ili idealu. Postignuti uspjeh treba nam dati podrsku za sljedeci blizi dosezni cilj sa vec definiranim rokom i aktivno- stima koje su u tijeku. Kada sto dosegnuli i postigli kompletno zaokruzenje ze- lje i ogranicenje sadrzaja svijesti, prizovite snagu za njeno izvodjenje i za trenutak bljeska sve ce biti zavrseno. DVOJNOST LICNOSTI ---------------------- Svijet ne pokrece jedna jedina dusa,vec mozda veci br- oj dusa, zasigurno najmanje dvije. Jedna je stvaralac- ka dobra dusa, a druga je suprostavljena i proizvodi suprotan ucinak. Nacelo je organiziralo svijet i uvelo harmoniju koja potjece od oprecnih elemenata sto nije unistilo rusilacku snagu,vec je ograniceno na to da je usmjerava. Prevladava bolje nacelo. Njemu tezi i pok- rece ga stvaralacko nacelo koje odrzava prirodu,dok se nacelo razaranja i pokvarenosti od njega udaljava pok- usavajuciga unistiti. Bice koje istinski predstavlja razum i dobrotu, uzdize se iznad pokvarenosti i prom- jena. Dusa se pokrece, uzdize i krece po vertikali,ona vertikalizira. Izmedju dviju krajnosti, krajnosti kao lose postavke zla, one negativne, i krajnosti kao savrsenstva i vrh- unca nadahnuca, one pozitivne, postoji srednji put ko- jim se ide. Ici srednjim putem bez krajnjih uplitanja nije pozelj- no, put je monoton, dosadan, spor. Psiha se ne smije uspavati. Dobrim zivotom covijek omlitavi i opusti se, javlja se opsjednutost uzicima nakon toga. Nastupa de- presija, pasivizicija kao kontra akcija. Problem je u postojanju krajnjeg zadovoljstva. Zahvacati krajnosne odrednice je pozeljno, ali tako da vam krajnje lose, tj. zlo, daje impuls i nadahnuce za probitak u duhovnom razvoju. Stoga svijest treba gnja- viti, presiju vrsiti nad njom. Covjek je slobodan,pod- rucje slobode je fiksno, to je vertikala i srednji put kojem stremi, i kojim je potrebno da se krece. Postoje i moralni zakoni na tom putu kojih se treba pridrzava- ti. U svemu tome treba biti izuzetno oprezan, a poanta je i umijece u balansiranju izmedju krajnjih suprotno- sti jedne licnosti, izmedju dobra i zla. Po vertikali srednjeg stupa, vertikalizacijom ide se navise, samo u slucaju duzeg zadrzavanja na pozitivnoj strani. U suprotnom zadrzavati se duze u sferi negat-ivnog upliva, sve ukazuje na pad i polaganu stagnaciju duha i same licnosti. Netocna je tvrdnja, sa kojom se ja ne mogu sloziti da se ekstremizam javlja kada se ne- ma osjecaj za izbor. Takva tvrdnja u ovom slucaju ne vrijedi. U svemu tome treba biti izuzetno oprezan, a poanta i umijece je u balansiranju izmedju dobra i zla,akcije i reakcije,ta- ko napreduje onaj tko dodje na stazu. VIDLJIVI I NEVIDLJIVI SVIJET COVJEKA ------------------------------------ FIZICKO TIJELO, nastanjuje tjelesnu razinu,prima i pre- daje informacije putem pet osjetila. Napaja se hranom, vodom i zrakom. Tvori ga gusta materija koja vibrira niskim frekvencijama. Istinsko bice, nesvjesno ja, pos- redstvom fizickog tijela stice iskustvo tjelesnog svi- jeta. ETERICKO/ASTRALNO/TIJELO, je u biti najvazniji covjek- ov osjetilni organ. Uglavnom se poklapa sa svojim tje- lesnim pandonom. Poput fizickog je zbiljsko tijelo,vi- brira mnogo vecom frekvencijom. Svrha astralnog tijela je opskrba fizickog tijela neophodnom energijom koja ga odrzava osjetljivim na podrazaje i prikljucenim na energetsku mrezu koja prozima kozmos. Postize se pos- redstvom cakri, sporednih energetskih sredista i meri- dijana koji ih povezuju, kao i aure koje okruzuju ti- jelo i tvori oko njega jajoliki oblik, zastitni stit. MENTALNO TIJELO, interpretira etericko i fizicko tije- lo. Prima misli beskrajnog uma pri njihovu prelazu s duhovne na mentalnu razinu. Pri vidanju osobitu vaznost pridajemo mentalnom tijelu, jer se mnoge bolesti radj- aju u njemu. Poremecaji se prenose na etericko tijelo uzrokujuci neobicne zelje, ukoliko aura je oslabljena te moze potkopati zdravlje mentalnog tijela ne nauci li covjek procistiti negativne misli i zamijeniti ih pozitivnima. SPIRITUALNO TIJELO, nastanjuje spiritualnu razinu koja je prebivaliste beskrajnog uma, titra najvisim vibracijama. Ljudski duh je ocitovanje sijeline svijeta, slabljenje duhovne povezanosti s cjelinom svega, slabi spiritualno tijelo. Suprotnost(dualizam)je prisutan svuda oko nas, pocevsi od: +/-, zensko/musko, smrt/zivot, materija/antimater- ija, pakao/raj, tijelo/dusa, materija/duh, djavo/bog, zlo/dobro, osjetila/duh, bioritam/fizicki,emotivni,in- telektualni ciklus/krecu se od /+ ka -/,pulsiranje sr- ca/sistola i dijastola/, pulsiranje kozmosa/ekspanzija i kontrakcija/... Mandala/talisman/ Yina i Yanga predtavlja jedinstvo sv- ijeta i samog bica,u smislu dopunjavajuceg spajanja mu- skog i zenskog, tamnog i svijetlog, noci i dana, onog sto je gore i onog sto je dolje, u obliku koji takodjer podsjeca, kao svastika, na tocak koji se okrece. Teozofi razlikuju sedam planova s kojima korenspondira sedam tijela covijeka. Mi imamo sedmostruku koncepciju, tako i termine iz sanskrita i egipatske tradicije: Individuu, tu Trijadu cine: -------------------------- ATMA/s/-monada, volja ili KU/e/-bozanski duh BUDDHI/s/-intuicija,ljubav ili SHEJBI/e/-spirit. dusa MANAS/s/-mental,um,intel. ili BA/e/-dusa razuma PERSONU cine: -------------- DUHOVNA RAZINA - KAMA MANAS/s/-mental zelja ili HATI/e/-animalna dusa ASTRALNO TIJELO - LINGA SHARIRA/s/-emocionalno(astr.ti- jelo) ili KA/e/-etricki dvojnik ETERICKO TIJELO - PRANA SHARIRA/s/-vitalno(energet.) ili ANKH/e/-zivotna sila FIZICKO TIJELO - SHTULA SHARIRA/s/-fizicko-etero tijelo ili SHAT/e/-materijalno tijelo. Drvo zivota predstavlja vjerno odnose kozmickih snaga u covjeku i univerzumu. Sluzi za klasifikaciju okultnog znanja, kao psiholoska masina samorazvica i rjesavanje prakticnih problema. - Desni stup/muska aktivnost/ je aktivni/+/stup, /+/fa- za ocitovanja, otac, energicnost, silina, milosrdje,ne- ograniceno darivanje. - Ljevi stup/zenska pasivnost/ je pasivni/-/stup,/-/fa- za ocitovanja, majka, suzdrzavanje, kaznjavanje, oblik sudjenja. - Srednji stup predstavlja covjekovu aktivnu svjesnost, blagost, sintezu. I na kraju ovog pasusa da spomenem i FOHAT, od znacaja za ovo moje kazivanje. Nas fizicki atom nije materija, on se sastoji od milijardi tacaka svijesti treceg Log- osa, sa svrhom izgradnje vidljivog svijeta. Fohat stva- ra rupe u prostoru /Tajna nauka/. Rupe ispunjava svescu Logosa, rotira u obliku spirale.U tri spirale teku st- ruje razlicitog elektriciteta, sijaju u svim bojama sp- ektra/za svaki atom zasebnom/ i odzvanjaju tonovima os- novnim prirodne tonske lestvice, za odgovarajuci atom i odgovarajuci ton. SLOBODNE AKTIVNOSTI ------------------------- Zelja za znanjem je nacin oslobadjanja duse. Prema sk- rivenim karakternim osobinama, sklonostima i u skladu s njima, potrebno je odabrati jednu ili vise slobodnih aktivnosti,kao suprotnost radnim obavezama i poslu ko- jeg obavljate u poduzecu gdje radite.Slobodne aktivno- sti mogu postati i vise od razbibrige, jer spajamo ugo- dno sa korisnim, postat ce velika pomoc u savladavanju najslabijih strana i razvijanju najboljih. Razna druzenja kroz razgovore i aktivnosti razvijaju sposobnost analize i drustvenosti. Kao suprotnost i protuteza u prevladavanju nagomilanih problema, ja sve to rjesavam kroz slobodne aktivnosti. Ne zadrzavam se duze vrijeme na jednoj, samo do trenutka zasicenja, po potrebi mijenjam aktivnost i cinim kasnije nesto drugo. Konstatirao sam da prebacivanjem sa jedne na drugu ak- tivnost preventivno djelujem, tako na najbolje moguci nacin rijesavam se tijekom dana svih nagomilanih ment- alno-emotivnih poteskoca. Meni Yoga, TDM ili Autogeni trening kao relaksacija nisu potrebni, sve razrijesa- vam kroz Yogging. Da napomenem i to, sa Yogom, TDM-om ili Autogenim treningom puni uspjeh i djelotvornost mo- gu postici samo oni koji posjeduju ogromnu sirinu zna- nja, u suprotnom efekti su neznatni. Napor i poanta je u tome da svoju losu, zlu osobnost, moje negativno, preusmjerim u stvaralacki rad, i da je to pod kontrolom onog dobrog pozitivnog Ja.Tako da zla, negativna, rusilacka i probitacna energija, djeluje na prevladavanju prepreka u podrucju pozitivnih umnih dje- latnosti, svakako pod njenom kontrolom. Sram(stid) je najintimniji socijalni okov, koji nas prije svih konk- retnih pravila savijesti, veze uz opce standarde pona- sanja. Potjece iz tjeskobnosti i mrzovoljnosti mirenja s nuznostima, koje propisuje "sistem potreba" podrust- vljenih bica. On je glavni cinilac, prekidac na kojem se upravljanje izvana prebacuje na upravljanje iznutra. Postoji suprotnost izmedju filozofije i sujevjerja. Ljudski duh spremno prihvaca suprotne stavove posebno kad su u pitanju moral i vjera, jer je veoma velika razlika izmedju teorije koju stvara razum i prakse ko- ju podsticu osjecanja. Ako je mudrac emocionalno bice, tada on sebi mora odrijesiti unutarnje instancije pot- iskivanja. Treba li drugog dokaza za nepoznate ogromne rezervoare energije, koji se kriju u nasem tijelu. Kljuc za rije- senje napetosti izmedju tih gledista je u tome da shva- timo kako uporno nastojanje na sopstvenim interesima predstavlja samounistenje. Kao sto su velikani filozo- fije Zena oduvijek znali, najbolji ishod je ponekad mo- guc, samo kad ljudi odustanu od traganja. SPORTSKE AKTIVNOSTI ------------------------- Veza izmedju okultizma i sporta,odnosno borilackih vje- stina, prisutna je jos u budhistickim svetistima, kao posljedica imitiranja pokreta raznih zivotinja koje su monasi u casovima odmora izvodili da bi se relaksirali prije i poslije dugotrajnih meditacija. Poznat je red medju tibetanskim lamama koji dozivljavaju prijelaz u visa stanja svijesti nakon dugotrajnih trcanja. Kod aktivnih vjezbi(plivanje, atletika, gimnastika) kao i borilackih vjestina angazirano je cijelo tijelo.Cilj je da se poboljsanom cirkulacijom krvi stimulise nervni sistem cijelog tijela, usavrsavanje koordinacije pokre- ta(cime se razvijaju odredjeni centri u mozgu),jacanje volje, te privikavanje na pravilno disanje. U fizicke vjezbe, uz tjelesne vjezbe i borilacke vjes- tine, spadale bi i vjezbe disanja i relaksacije. Dr.sc. Josip Golcic iznosi: "Maraton je kao radjanje. Uvijek se kaze nikad vise, da bi se nakon zaboravljen- ih patnji to isto ponovilo jos koji puta. Jer, trcanje je ovisnost, a maraton magnetski privlaci reprizna vra- canja na mjesto zlocina i prezivjelog Suicida, uz neki mazohisticki sarm poznat samo maratoncima." Pretrcao sam Venecijanski maraton 10. 0ktobra 1993. za 4,06,20 i stigao na cilj 2920. Na staru maratonske ut- rke bilo je prijavljeno oko 5.200 trkaca, na cilj je stiglo 4.217, od tog broja 267 zena. Pobjednik utrke bio je Brazilac Castro, u vremenu 2,10,06. LJUBAV ------- Seksualno iskustvo je mozda najvisi oblik ekstaze kod ljudi, dok su u svom zemaljskom obliku, kojeg mogu do- zivjeti. Zbog toga mnoge religijske slike istoka prik- azuju muskarca i zenu - koji obicno predstavljaju bo- ga i boginju - u najintimnijem zagrljaju. Seksualni nagon je velika pokretacka sila. Mnogi ljudi koriste razne metode da bi uzdigli seksualni pokretac, a tada se mogu okrenuti spiritualnim stvarima. Orgazam predstavlja prag nadsvjesti. Oni koji zive normalnim seksualnim zivotom - zbog cega on i postoji - povecav- aju svoju seksualnu snagu. Seks se ne smije zloupotre- bljavati, ali s druge strane, ne smije se odbacivati. Seksualno opcenje opravdano je samo za one koji se vo- le, za one koje povezuje duhovna privlacnost, a sjedi- njenjem dusa dostize se mnogo vece zadovoljstvo. Zudnja, patnja, ne mogu se izbjeci. Misli, rijeci, di- jela, treba ciniti u skladu sa prirodom. Ispravan cilj je u usmjeravanju energije.Tako i Epitet govori o "vl- adanju volje nad strastima".Ispravan je stav u potrazi za vlastitim identitetom, oslobodjenje licnosti. Pot- rebno je uciniti da se Tana(zudnja) u svijesti trans- formira.Rijesenje je da strasti nize prirode treba za- mijeniti strastima vise prirode, strasti tijela trans- formirati u strast duse i vise od toga. Misljenja starih mudraca uvijek su bila da se zivoti- nji mora dopustiti da zivi, ukoliko je ona uvijet cov- ijeka. Nista se ne smije gusiti, a najmanje strast. Kada se jednom muskarac ili zena odreknu od neke stva- ri, oni postaju njeni smrtni neprijatelji. Tako i oni koji se odreknu seksualnih odnosa, okrenuli okultizmu, ona pokretacka sila koja je dotad bila usmjerena prema seksualnim avanturama, preusmjerit ce se prema okulti- zmu. Takvi ljudi su veoma cesto skloni neuravnotezeno- sti, skloni su pricama da je napredak moguc jedino ako se odbaci seks. Nista ne moze biti fantasticnije ni izopcenije od seksa, naprimjer "celibat". Upravo naj- veci okultisti, vodeci normalan zivot, napredovali su u metafizici. ALKOHOL, DROGA, DUHAN, CAJ --------------------------------- Predsokratovska Grcka kultura oblikovala se smatra Ni- etzsche, na pravom omjeru i skladu Dionizijskog eleme- nta (snage, preobilja zivota,zasnovanog orgijastickog praznickog pijanstva) i Apolonskog elementa (trijezne mjere i mira).Suprotnost i suradnja tih dviju sila po- stize svoj vrhunac u Grckoj tragediji. "Povijest borbe morala protiv osnovnih instikata zivo- ta najveci je nemoral za koji je ikada znao svijet" - kazao je Nietzsche. Moralno je ponasanje problem o kojem se spoticala vec- ina moralistickih filozofa, a trebalo bi za sva vreme- na shvatiti ono sto su Kineski filozofi vec davno zna- li - naime da osjecanje a ne logika, podrzava "super- ego". Prisutno je da se nekoga alkohol prima dok druge ne, nije li to povezano sa podsvijesti, nisu li ti pojedi- nci prijemcljiviji i blizi toj oblasti nepoznatoga iz kojeg je moguce izvlaciti uz pomoc alkohola ili drugih opojnih sredstava ono tajanstveno, nepoznato, nedokuc- ivo. Postoji faza pod utjecajem alkohola, u alkoholiziranom stanju, kada postizemo vanredne rezultate na polju st- varalackih aktivnosti. Trebalo bi tada snimiti sve sto se zbivalo i kasnije izvlaciti ono najbitnije, na zal- ost faza nadahnuca traje veoma kratko. Tako u Samaniz- mu centralna figura je Saman, vrsta maga svecenika,ci- ja je obuka izvedena iskljucivo uz pomoc astralne pro- jekcije. Sposobnost se postize kroz rigorozan trening,koji obu- hvaca koristenje biljnih droga i stanje transa kroz ig- ru. Don Huan je ne malo puta izlagao Karlosa Kastanedu nevjerojatnim postupcima.Ovi postupci su Kastanedu ce- sto dovodili do ivice ludila. Naravno, cilj razbijanja intelekta niposto nije ludilo, vec ovladavanje intuit- ivnim nacinom spoznaje.Don Huan,Karlosu Kastanedi vise puta skrece paznju da uzimanje droga nije sustina mag- ije, vec samo jedan od mogucih puteva za oslobadjanje (od cula) zarobljene percepcije. Upotrebom nekih anestetika, LSD i slicnih droga, paci- jent ostaje neosjetljiv na bol i okolinu uopce. Popra- tni efekti u nekim svojim vidovima slicni su dozivlja- ju izvan tijela,takodjer bolesnici mijenjaju svoj stav prema smrti i vise ne izrazavaju strah prema njoj kao prije. Moje prvo vantijelesno iskustvo koje sam uspio regist- rirati u svojoj cetrnaestoj godini, bilo je pri visok- oj temperaturi Upale pluca. U vecoj mjeri nesvjesni pojavni oblici konzumiranja al- kohola, droge ili cigareta navode nas nasoj teznji ka izvornosti svog bica. Moj odnos prema sportu i alkoholu najbolje je izrazen kroz Venecijanski maraton.Uz pretpostavku da se za ma- ratonsku utrku moze pripremiti za 6. mjeseci, onaj tko trci, a ja sam to ucinio u roku tri mjeseca, 5.200 tr- kaca sa Venecijanskog maratona bi bilo 0,001% ukupnog broja stanovnika Hrvatske.Sto podrazumijeva 0,001% iz- uzetno zdravih sportasa, za taj nadcovjecanski napor. Da napomenem i to da je na poslednjoj maratonskoj utr- ci odrzanoj 1993.godine u Zagrebu bilo prisutno oko 80 maratonaca. Pitam ja vas, moze li maratonac biti - al- koholicar? Tvrdim sasvim sigurno da, NE! Ako netko od njih s vremenom na vrijeme i popije, tko je ta osoba: Alkoholicar, Sportas, ili NADCOVIJEK? Sa ovim zakljuckom ja ni u kom slucaju ne podrzavam al- koholizam. KA IZVORU ------------ U momentu prvih pojavnih oblika svijesti i vidjenju sve prisutne zbilje kojoj prethodi zamagljenost - nemoguc- nost u jasnom vidjenju i slusnosti koja nas okruzuje, mi trazimo utociste. Transcedentirajuca svijest nadil- azi moc poimanja u svom razvojnom obliku, od momenta nastanka, radjanjem novog bica,za koje se moze reci da svijesnost ne postoji, bice ne posjeduje svijest o bi- lo cemu. Potpunim blazenstvom i mirom(nirvana) u utro- bi majke kao i prvim mjesecima zivota, nasa podsvijest tezi toj izvornosti, otud povezanost i prisnost kao i teznja sjedinjavanju na izvoru zivota. Impulsi svijesti prethodnih zivota jos iz utrobe majke nakon rodjenja, lagano se gube, zamjenjujuci svoje ot- cvale latice mladim pupoljcima novonastalog zivota.Na- stanak nove u neprimjetnom nestajanju stare svijesti, to pretakanje i stapanje starog i novog, u nirvani na- stalo, je izvor kojem tezimo. Zivot misli zraci iz naseg bica prije rodjenja,ili jos bolje, prije zaceca. U njega se zelim ja vratiti.Da bi na svijesnom putu krenuli naprijed, potreba je za pov- ratnim impulsom, onim nazadnim, rusilackim, po nas bo- lnim. Potreba za momentom kada smo nesvjesno u sveopc- oj ruznoci kao cudo prirode, prvim udisajem zraka uz plac, ugledali svjetlo dana i nagovijestili prisutnost bica u nastanku. Uz bol i grc, to zlo urezano duboko u nasoj podsvijesti, dodato jos jedno u inkarnacijskom nizu nase sveprisutnosti, sada ojacano, - nece nam da- vati mira cijeloga zivota. Tako i R.D.Laing kazuje da: "proces ulazenja iz ovog svijeta u drugi i vracanje iz drugog svijeta u ovaj sv- ijet isto je toliko prirodan koliko smrt, porodjaj ili radjanje." MOJA PODVOJENOST ---------------------- Duboko u sebi, u svojoj nutrini u ranoj mladosti pre- bivale bi i izbijale na svijetlo dana dvije ili vise osoba. Jedna dobra, plemenita,pazljiva,odmjerena uz to i vri- jedna, i druga prkosna, lazljiva, bez kontrole, rusil- acki nastrojena. Kako kad i po kojoj potrebi, smjenji- vale bi se i prkosile jedna drugoj. Otac je bio strogih patrijahalnih nazora,zahtijevao je rad, red i disciplinu. Uz to bio je i vojno lice. Maj- ka poslusna i privrzena ocu, zracili su nadasve sigur- noscu utocista u kojem sam stjecao svoja prva zivotna iskustva. Pod nadzorom roditelja, poglavito majke, us- pjevao sam nekako ukrotiti moje drugo neposlusno ja. Astrolog Maja Loncaric za Skorpiona iznosi da je:"ele- menat voda, ali ona tekuca vatra u cijim venama tece zivot i krv. Vladari su Mars bog rata i Pluton bog pa- kla. To je slozeni znak u kojem se sastaju zivot, smrt i uskrsnuce. Voli rizik i komplikacije. Uzitak i smrt za Skorpiona su povezani. Njegova podsvijest je inten- zivna,cesto se neuredno manifestira i prouzroci mu eg- zistencijalni strah. Sto je situacija teza i opasnija, to mu je borba sladja, a snaga jaca,hrabriji je i ori- ginalniji." Ovome vise nije potreban nikakav komentar. NASTANAK I PRIJENOS IDEJA ------------------------------- Djelovanjem na vise podrucja ja usmjeravam iznalazenje problematike prema razrijesenju, tako da iniciram pod- svijest za iznalazenje rijesenja, koje ce se samo po sebi pojaviti i isplivati na povrsinu. Bez prisile, potrebno je ostaviti prostor i cekati da problem sazre, pojavit ce se sam ili u kombinaciji sa drugim, u snu ili na javi. Razvijajuci navedene sklo- nosti kroz razne slobodne aktivnosti, ustanovit ce te da vam ideje naprosto pristizu sa svih strana, ne pri- siljavajuci se i ne zeleci, vama se na tajnoviti nacin ispreplicu, nadopunjavaju i prosiruju vidici. Onog mo- menta kad vam je iskrsla ideja, ona se mora registrir- ati, njena pojava, bljesak ili ukazanje, brzinom kojom je pristigla ideja ce i nestati ne budete li je zapis- ali.Krajnji cilj nije bitan,bitan je put kojim se ide, jer nemamo puno koristi od savrsenog znanja, jer inic- irani je zivi mrtvac, takodjer niti od neznalice ili ludjaka, kao dvije suprotne krajnosti. Putem kojim hodi mistik u svojoj vertikalizaciji i pr- ijenosu svog znanja na ucenika, stice se uvid u nova saznanja i prava je svrha puta, upravo u takvom poste- penom prijenosu znanja, da bi se moglo shvatiti i pre- nijeti dolje medju neuke. Prelaskom na stazu, tijekom vremena shvatit ce te da ste dobili svog "vodica", ko- ji prenosi ucenje i ukazuje na put, a na vama je da se pokusa "uhvatiti" ono sto je "receno". Vodic se takod- jer javlja i u vidu zelje, ukazuje mi na zelju koju ja ne smijem realizirati. Po svojoj prilici On me iskusa- va. Obicno u takvim prilikama ja zelju ispunjavam, ta- da se javlja strahoviti otpor, nastaju lomovi, sve ok- oncava na trajnim prekidima veza, iz kojih poucen ja izlazim kao pobjednik. Najsigurniji i najbezbolniji su slucajevi kada se meni poznata osoba na jedan neposre- dan, nenadan, spontan u nizu osebujan nacin, povjerava i ukazuje na ono sto mi je za ciniti. To treba osjeti- ti!!! Istog momenta bez razmisljanja ja prihvacam poruku jer sam osijetio svog "vodica" ili "gospodara" pretocenog u lik poznate osobe, kroz osobu prijatelja ili prijat- eljice On se meni obraca, prati me pogledom, ja osjec- am taj blagohotni pogled pun ljubavi i paznje. To tra- je trenutak, ipak dovoljno da bi se shvatilo. U STVARALACKOM ZANOSU ----------------------------- Pojedinim ljudima se pripisuje priroda snaznija od pri- rode obicna covjeka. Njihova ih snaga stavlja daleko iznad naseg polozaja, a bozansko se nacelo u njima ne pojavljuje u cistom obliku jer su istovremeno dio bes- tjelesne prirode duse i osjetilnih mogucnosti tijela. Osjetljivi su na ugodu i bol,a sve naklonosti koje pro- izlaze iz tih promjena unose nemire u vecoj ili manjoj mjeri onima koji ih osjecaju. Poroci i vrline uvjetuju razlike medzu tim preuzvisenim duhovima jednako kao i medzu obicnim ljudima. Ako covjek posjeduje ono sto zovemo nadahnucem, ako je on dobar umjetnik, frekvencija njegovih vibracija mno- gostruko je visa od normalne.Kad-kada to umjetniku sme- ta, on tesko zivi s tim.Buduci da su njegove vibracije brze, sklon je da gleda ostale ljude kao za manje vri- jedne smrtnike. Medzutim,djelo koje stvara tako je do- bro da se mogu zanemariti njegove musice i uobrazilje. Stara Hindu mudrost kaze: "Iz strasti slijede bezumna djela koja smucuju duh; smucen duh zaboravlja istinu i budnost svoju; tko napusti budnost svoju, taj u propa- st svoju hrli..." "Covjek se mora cuvati iskusenja slobode, osjecajnosti i spoznaje, koju mogu podnijeti samo oni retki. Teznja za opasnom privilegijom uzivanja culnih zadovoljstava i zbog preuranjene posvecenosti u caroliji smrti to je cin "smrtonosne pozude" i rijetko se prevladava, jer time krsimo vrhunske zakone po kojima "savrsenstvo pri- vlaci smrt" - kazao je Filip Arijes. Stoga mene i ne iznenadjuje drskost mladog covjeka jer smo svjedoci neobicnosti pojedinih ljudskih sudbina, gdje se susrecu mjesavina erotizma slijepe poboznosti i vjere u ono sto stvara, i same smrti sa kojom se na kraju suocava. Takodjer Filip Arijes na drugom mjestu iznosi da je strast smrtonosna: "izvan trenutka bozan- ske punoce, radosti, ljubavi i ljepote,koja je takodj- er saznanje. Covjek moze da bira samo izmedju harmoni- cne smrti i ruznog, bolnog poraza.Ako dostigne svu pu- nocu, on, znaci, prirodno tezi i "vjecnu odmoru","sav- rsenom spokoju". Strast Ljubavnika smrti vezana je uz ljubav, erotizam, predstavlja ravnotezu, harmoniju, izmedju: " patnje i umiranja ili jos bolje "uzivanja i umiranja". Pretvorba zla u dobro, transformacija ljepote, ljubavi i istine,do kraja snaga projekcije(mudrosti) obojit ce cijeli svijet. Zaronivsi u ponor dubine svoje duse, cjelokupno sazna- nje jednog vremena, nije moguce iznijeti na vidjelo. UMJESTO ZAKLJUCKA ----------------------- Najvisa mudrost kad-tad mora zasvjetliti onome tko mi- sticki gleda i tko uporno hodi putem saznanja. Traga- nje za osjecajima i uzbudjenjima prozeti snaznom voljom i mislima, dovest ce nas na put samorealizacije. Kada razumijete zlo - ono je krajnje korisano - to se na za- lost mnogima ne da objasniti. Od tuda i moj ispis vez- ano uz seks, alkohol i fizicki napor, u neku ruku kao pokretackoj sili i nuznom zlu, potrebnom da bi se sam- orealizacija licnosti mogla sto uspjesnije i ostvariti. Polazeci od sebe, smatram da je sve to isto tako pris- utno u dobroj mjeri i kod drugih ljudi. Razvojem potencijala i kreativnih mogucnosti darujuci ih drugima, najveca je sreca po nas, a za nju se treba izboriti.Prihvatiti izazov rizika i zivotne borbe zbog znatizelje spoznaje, mogu samo rijetko nadahnuti poje- dinci.S toga u zivotu treba maksimalno uzivati i ispu- niti sve tjelesne prohtjeve.To se poklapa sa starim po- ganskim vjerovanjem gdje je sveta bila samo plodnost zemlje i psihofizicko zdravlje svakog pojedinca. Moramo se osloboditi svih negativnih osjecaja, nikoga mrziti, nikoga osudjivati, nikoga prezirati, pruzati paznju i ljubav sebi i drugima. I na kraju da okoncam ovaj tekst stihovima ove moje pjesme: PROLAZNOST -------------- U dvorac od suza udjoh i izadjoh. Zidove tamne, svjetle, i sjena prolaznosti, ostavih za sobom. Na putu svome u vjecnost... U Rijeci, 28.02.1994. Borivoj Bukva |
< | ožujak, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv